Selibaatti > kovemmat tulokset?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

St-Pierre

Banned
Ikä
39
Luin hiljattain tutkimuksen jossa todettiin että muutamankin kuukauden mittainen selibaatti parantaa hyvin suurella todennäköisyydellä salituloksia, etenkin maksimivoimaa. (Kyseinen tutkimus ilmestyy tänne mitä pikimmiten) Pääpiirteittäin tutkimus kuitenkin perustui näihin väitteisiin: Selibaatti(ei ejakuloitumista) > omat testotasot eivät kärsi > kovempi treeni > kovempi lihaskasvu.

Kokemuksia, vastaväitteitä, asian puolestapuhujia ja kaikkea siltä väliltä tähän trediin.

Niin ja pysytäänhän asiallisella linjalla. ;)

Muusta en tiedä, mutta jo vajaa viikon ejakuloimattomuuden jälkeen isoviisari näyttää tasan kahtatoista jatkuvasti. Olisi kyllä mielenkiintosta lukea ko. tutkimus, koska oon monesti miettiny aihetta. Jään siis odottelemaan "virallisia tuloksia".

Miksi ei.

Onhan huippu-urheilijoita kieletty aina harrastamasta seksiä ennen tärkeitä otteluita.

Niin, mutta muistaisin sen olleen juuri sen takia, koska siitä sai jotain lisäbuustia. :)

Ja sitten on niitä jotka halua välttää eturauhassyöpää vai mitä se oli ja ... kyl te tiiätte.

Olisi kiva nähdä tuo tutkimus. Lyle Mcdonald kertoo foorumillaa nähneensä saman tapaisen tutkimuksen missä viikon selibaatti nosti testo tasoja hieman, mutta kuitenkin niin vähän ettei sillä ollut mitään merkitystä ja ne tipahti samoihin ejakuloinnin jälkeen. Juttu tuntuisi olevan että testo tasojen pitäisi nousta HUOMATTAVASTI että niistä saataisiin hyöty irti, niin kuin esim. joillain lääkkeillä saadaan.

Olihan se aikoinaan joku pikajuoksija joka kertoi huhujen mukaan menestyksen salaisuudeksi että tyhjenti pussit aina just ennen kilpailua.

Mun mielipide on "Don´t use it, you lose it" ;D enkä tarkota testotasoja. Olen myös nähnyt samansuuntaisi tutkimustuloksia joissa testotasot nousi viikon verran, mutta alkoivat tämän jälkeen laskea normaalille tasolle ilman ejakulaatiota. Testot nousi noin 40 % jos oikein muistan.

Alex Ovechkinin maalinteon ja loistavien otteiden salaisuus oli seksiä ennen peliä ja pelin jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juoksin aikanaan ennätyksen samana päivänä kun olin harrastanut seksiä aiemmin. Olen juossut myös ennätyksiä parin pv:n selibaatin jälkeen. En jaksa enää uskoa että sillä on hirveetä merkitystä, yleensä pidän edelleen noin vuorokauden selibaatin ennen kovia suorituksia. Oon sitä mieltä että siinä vaiheessa kun ei saa unta, koska pyörii yks asia mielessä, niin kannattaa mieluummin tyhjentää säkit, kun stressata ja sitä kautta menettää ne selibaatin avulla hankitut nousseet testotasot.
Muutaman kk:n selibaatti kuulostaa täysin naurettavalta, oon lukenut että keskimäärin testot nousee 7 päivää selibaatissa ja sen jälkeen tasot romahtaa. Uskon että aktiivinen seksielämä pitää testot korkeella.

Olihan se aikoinaan joku pikajuoksija joka kertoi huhujen mukaan menestyksen salaisuudeksi että tyhjenti pussit aina just ennen kilpailua.

Oiskohan ollut Dennis Mitchell? Selitteli mm. aikoinaan testokäryään runsaalla seksin harrastamisella ja oluen juonnilla..

Nääh ei tuo selibaatti mihinkään vaikuta, jos sillä oikeasti olisi jotain merkitystä en olisi näin kynis. :D
Ihan mielenkiinnosta kuitenkin voisi tuon lukasta läpi. Väitän, että suuremman hyödyn saa kun ei juokse katabolian luolissa yö myöhään ja juo itseään katabolian pimeydenlaaksoon vaan nukkuu tuon ajan ja keskittyy treeniin.

Se voi vaikuttaa sillä tavalla että jos pystyy olemaan selibaatissa tiukan kurinalaisuuden johdosta, niin se kurinalaisuus saattaa vaikuttaa myös toistoihin, liikkeisiin ja suoritukseen yleisesti.

Eikös se nyt ole todettu jo monessa tutkimuksessa, että se vänkkäämisen ja selibaatin ero on se liian letkeä olo.
Siis se että jos vetäiset kuivat juuri ennen kuin kyykkäät sen 500kg, voi olla että olo on turhan onnellinen ja mukavan rento vrt. siihen että et tee edellämainittua. Ja sitten käy hassusti kun miettii vaan poneja ja kukkaketoja (ja niskassa on pikkuauton verran painoa).

Lähteisiin ei luonnollisesti ole mitään linkkejä, mutta näin muistan todetun jo ajat sitten.

Kai tuohonkin voi vaikuttaa harrastamalla esim. tosi vihaista seksiä.

Se voi vaikuttaa sillä tavalla että jos pystyy olemaan selibaatissa tiukan kurinalaisuuden johdosta, niin se kurinalaisuus saattaa vaikuttaa myös toistoihin, liikkeisiin ja suoritukseen yleisesti.

Voi kun se selibaatti johtuiskin vaan kurinalaisuudesta...:rolleyes:

Voi kun se selibaatti johtuiskin vaan kurinalaisuudesta...:rolleyes:

Eikai sulla ole molemmat kädet kipsissä?
Kun nyt puhutaan täydellisestä selibaatista, niin mua ei kyllä sais selibaattiin muuten kuin kokovartalokipsissä. Sillonkin olisin varmaan sairaalahoidossa ja harrastaisin poikkeuksellisen tuhmaa flirttiä hoitsujen kanssa siinä toivossa, ettei tarvitsis olla selibaatissa.
Kyllä se ennen kaikkea vaatii itsekuria, tai muuten vaan vähäisiä himoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom