selän leveys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
11.5.2002
Viestejä
121
onkohan mitään muuta liikettä jolla voi selkää leventää,kuin ylätalja?soutuliikkeet paksuntavat.ideoita???
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-Leuanveto lisäpainoilla (rauhallisesti, voi vaikka pysäyttää
yläasennossa ja ala-asennossa kunnon venytys)
-Kulmasoutu käsipainolla (tässäkin muista tuntuma lihakseen tärkeintä!)

Näillä olen ainakin itse saanut jonkin verran leveyttä selkään, tosin eihän sitä ole koskaan tarpeeksi...
 
oon miettiny että kuka perhana on keksiny että soutuliikkeet paksuntavat ja ylä taljat leventävät....väite on täysin seinästä reväisty. Kyllä selälle soutuliikkeet ovat ehdottomasti parhaat sekä leveyden että paksuuden kannalta!
 
Originally posted by colemanni
oon miettiny että kuka perhana on keksiny että soutuliikkeet paksuntavat ja ylä taljat leventävät....väite on täysin seinästä reväisty. Kyllä selälle soutuliikkeet ovat ehdottomasti parhaat sekä leveyden että paksuuden kannalta!
[B

Kyllä olen aivan samaa mieltä... Aika vaikea on treenata että vain osa selkälihaksesta supistuisi :D
 
Samaa mieltä, soudut on parhaita ja toki leuanveto.
Soutujen "paksuntava" vaikutus -myytti tulee varmasti siitä, että ne kohdistuvat latsien lisäksi enemmän keskiselän lihaksiin taljavetoihin verrattuna. Joku on vaan unohtanut, että rasittaahan ne latseja niin perkeleesti siitä huolimatta.
 
Originally posted by colemanni
oon miettiny että kuka perhana on keksiny että soutuliikkeet paksuntavat ja ylä taljat leventävät....väite on täysin seinästä reväisty. Kyllä selälle soutuliikkeet ovat ehdottomasti parhaat sekä leveyden että paksuuden kannalta!

Aivan, kokeile maastavetoa, kulmasoutua ja leuanvetoa.
Niillä olisi tarkoitus itsekin yrittää saada "selkään" lisää
tavaraa.

:cool:
 
Originally posted by colemanni
oon miettiny että kuka perhana on keksiny että soutuliikkeet paksuntavat ja ylä taljat leventävät....väite on täysin seinästä reväisty. Kyllä selälle soutuliikkeet ovat ehdottomasti parhaat sekä leveyden että paksuuden kannalta!
Ei,ei,ei! Sä et nyt ymmärrä! Ne on "muotoliikkeitä"... :D
 
ajatus soutujen paksuntavasta vaikutuksesta varmaan tulee trapsien keskiosan ja rhomboideusten yms. keskiselän pikkusälän treenivaikutuksista. leuanvedot yms. eivät niihin niin kovaa ota, vaan keskittyvät enempi latseihin.

jos haluaa soutujen keskittyvän selkeesti leventävään vaikutukseen, kannattaa pitää hartiat alhaalla ala- ja kulmasoutaessa. siis eivät nouse korviin. lisäksi kyynärpäät liikkuvat kyljissä, eivätkä lähde ulospäin. tällöin liike vaikuttaa vähemmän lapojen lähentäjiin ja enemmän leveeseen selkään.

keskiselkään taas kulmasoutukin vaikuttaa vielä tarkemmin, jos vie ne kyynärpäät ulkokautta eteen ja taakse. aika loogista.
 
Originally posted by jto
jos haluaa soutujen keskittyvän selkeesti leventävään vaikutukseen, kannattaa pitää hartiat alhaalla ala- ja kulmasoutaessa. siis eivät nouse korviin. lisäksi kyynärpäät liikkuvat kyljissä, eivätkä lähde ulospäin. tällöin liike vaikuttaa vähemmän lapojen lähentäjiin ja enemmän leveeseen selkään.

.

tossa se on kokolailla tiivistettynä!

tehkää ne soudut latseilla,siten ne myös kasvaa:D ja kun teette ylätaljaa unohtakaa se ylileveä ote! kapeampi ote vaan on latsien rasitusta ajatellen parempi......
 
Originally posted by colemanni
ja kun teette ylätaljaa unohtakaa se ylileveä ote! kapeampi ote vaan on latsien rasitusta ajatellen parempi......

Joo, mä teen ylätaljaa varsinaisesti alataljalle tarkotetulla kahvalla... tarpeeksi kapea? :cool:
 
vaihda se vaikka semmoseen 30-40cm leveeseen, niin saat kyynärpäät tarpeeksi taakse, eikä ne jää sojottamaan sivulle. lisäksi saat hyvän venytyksen ylhäällä. :)
 
Ylätalja tekniikka

Ja muistakaa vetää sellaisella ryminällä, että selkä hipoo lattiaa, niin voitte tehdä isommilla painoilla ja laajemmalla liikeradalla.

Ei se selkä mistään mitään tiedä...se vain supistuu! :D
 
Re: Ylätalja tekniikka

Originally posted by SLÄM
Ja muistakaa vetää sellaisella ryminällä, että selkä hipoo lattiaa, niin voitte tehdä isommilla painoilla ja laajemmalla liikeradalla.


Just näin! :D
 
Joo, siis, kyllähän se on niin, ettei selkätreenistä kannata mitään kokokehon treeniä tehdä. Olen nähnyt kavereita, jotka teki ylätaljaa melkein 2x isommilla romuilla kuin mitä ite teen ja silti niitten selät oli vitusti mun selkää kapeampia. Ja kyllä sitä eroa oli hiukan liikeradoissakin... :D
 
Kari Valtosen BodyPlanet -sivuilta sain parhaat vinkit selkätreeniin:

kulmasoutu/T-tankosoutu
ylätalja kapealla kahvalla (alataljakahva) eteen
leuanveto

Näihin minä uskon ja näitä teen. Ja selkä levenee!

Henkilökohtaisesti en tajua porukkaa, joka tekee ylätaljaa leveällä eteen ja HIRVEÄLLÄ notkautuksella. Tekee mieli aina sanoa että "mees nyt ihmeessä vetämään vaikka leukoja". Tai sanotaan, että henkilökohtaisesti en tajua porukkaa, joka tekee ylätaljaa leveällä eteen, piste. En oo nähnyt yhdenkään ison/vahvan/leveän kaverin sitä tekevän, kaikki tällaiset tekee kulmasoutua tangolla/käsipainolla, vetää leukoja lisäpainoilla tms. Eikös tämä ole jo jonkin sortin empiirinen todistus? :D

(Ei kannata ottaa turhan vakavasti ...)
 
Mites tää "ison/vahvan/leveän" nyt sit määritellään? Pitääkö olla 210cm pitkä, vetää maasta yli 400kg ja jäädä oviin kiinni? :)

Sanottakoon tähän, että itse tykkään kyllä tehdä ylätaljaa, toki kapealla otteella, sekä tangolla, että tolla kahvalla. Maastanosto, kulmasoutu (käsipainolla tahi tangolla) ja ylätalja kapealla eteen ovat liikkeet joihin selkätreenissäni perustan..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom