Selän kasvatus kotitreenillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Osku-75
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tuossahan tuo kysymys jo olikin. Eli mitä liikkeitä kannattaisi kotona vääntää kun haluaa selkään lihaa?
Leuanvetotangolla hommat ei onnistu koska tuota omaa painoa on sen verran.
Kiitos taas.

Vaikkei leuat vielä onnistuisikaan niin leuanvetotanko on silti kannattava hankinta. Voit laittaa sen n metrin korkeudelle ja vedellä "poikittain" lähinnä kulmasoutua muistuttavaa liikettä. Vastusta saa lisää kun laittaa jalat tuolin päälle.

Leukoja kannattaisi yrittää vedellä vaikkeivat vielä menekään. Jos et saa yhtään niin hyppää tankoon ja tee pitoja ja negatiivisia (tuolin avulla ylös ja päästät hitaasti alas) kunnes oikeat leuat onnistuvat. Minulla on oma paino 80kg paikkeilla ja teen sarjoja himassa 25kg lisäpainoilla enkä 15 vuotiaana saanut yhtään leukaa, joten ei kyky vetää leukoja ole mikään syntymäominaisuus. Kun painoa on paljon niin tangon kiinnitys ei saa olla mallia "rimpula".

Jos sulla on levytankosetti, niin soutuja käsipainoilla tai tangolla tietty myös mukaan ohjelmaan. Näitten puuttuessa kulmasoutua voi tehdä sellaisella kuntokuminauhalla yllättävänkin hyvin (mulla on tuollainen aina mukana duunimatkoilla).

Kyllä kotona yksinkertaisilla perusvälineillä ihan hyvän setin saa aikaan.
Voit tehdä noilla varusteillasi mm. seuraavia liikkeitä: kulmasoutu, käsipainosoutu, pystysoutu, rinnalleveto, maastaveto, suorinjaloin maastaveto, kohautukset ja pullover. Suosittelisin joka tapauksessa leuanvetoja. Pyydä vaikka joku auttamaan jaloista tai käytä tuolia ja auta jaloilla liikettä itse. Myös negatiivisia toistoja voi tehdä, kuten tuossa jo todettiinkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom