Scott penkistä...

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ikä
37
Moig kysyisin tässä sellasta että onkohan niin väliä vaikka käsiä ei aivan suoraksi laita alas kun tekee tätä haiuskääntöä scott penkissä. Eli siis pienempiä painoja että kädet saa aivan suoraks vai sitten isoja painoja käyttäen ja ei aivan suoraksi.. teen sekä mutkatangolla että suoralla tangolla tätä liikettä mutta sillä ei niin väliä kai ole. :o

Moig kysyisin tässä sellasta että onkohan niin väliä vaikka käsiä ei aivan suoraksi laita alas kun tekee tätä haiuskääntöä scott penkissä. Eli siis pienempiä painoja että kädet saa aivan suoraks vai sitten isoja painoja käyttäen ja ei aivan suoraksi.. teen sekä mutkatangolla että suoralla tangolla tätä liikettä mutta sillä ei niin väliä kai ole. :o

Mä en ainakaan ihan suoraks laske, tuntuu niin ilkeeltä. :)

Jätä mieluummin se liike ylhäältä vajaaks. Saa paremman poltteen. Itseäs et voi rikkoa, koska vaikka vietkin liikkeen alas asti scottissa. Vähennä painoa, jos tuntuu pahalta...

Kannattaa kaikissa hauisliikkeissä hakea sitä itselleen sopivaa liikerataa. Laskee niin alas, kunnes tuntuu siltä ettei liike enää ota juuri siihen hauikseen. Tätä alemmas on aivan turha tankoa laskea. Sama juttu ylös nostettaessa. Toisilla tämä liikerata on lyhyempi ja toisilla pienempi. Pikkuhiljaa testailemalla saa haettua sen oman optimiliikeradan . :)

ku mietin et jos ei iha suoraks vedä ni saa ainaki vitusti isoimmil painoil vedeltyy ja eiks sillo sais paremmi lihasta ku vetämäl pienel painoil. Mutta ottaako liike silloin kokonaan haiukseen vai jonnekin olkapään tienoille enemmän jos tankoa ei alas asti laske.. hmm.. nämä mietteet tuli eilen ku joku "bodari" tuli viisaana siihen kertomaan että ei oo mitää hyötyä ellei tankoa laske alas asti..

ku mietin et jos ei iha suoraks vedä ni saa ainaki vitusti isoimmil painoil vedeltyy ja eiks sillo sais paremmi lihasta ku vetämäl pienel painoil. Mutta ottaako liike silloin kokonaan haiukseen vai jonnekin olkapään tienoille enemmän jos tankoa ei alas asti laske.. hmm.. nämä mietteet tuli eilen ku joku "bodari" tuli viisaana siihen kertomaan että ei oo mitää hyötyä ellei tankoa laske alas asti..
Niinpä, mielipiteitä on monia. Jotkut sanoo että ei missään nimessä alas asti, että pysyy jännitys hauiksissa kokoajan. Jotkut taas että ehdottomasti alas asti että saa kunnon venytyksen hauikseen. Itse en tiedä mikä on oikea tapa, mutta jätän silti hieman koukkuun alhaalla.. :)

Kovin vajaalla liikeradalla Scott saattaa mennä penkin päällä keinumiseksi, jolloin koko liikkeestä tulee aivan jotain muuta kuin on tarkoitettu. Liian usein tulee nähtyä liian isoilla painoilla tehtyä fuskaus-scottia. Tuskinpa se Larry aivan sellaista aikoinaan haki... ;)

Eikös hauisliikkeessä aina pidäkin jättää pari astetta vajaaksi?

Arnoldin mukaan tuo on yksi perusvirheistä nimenomaan hauiksen treenaamisessa. Liikeradan pitää olla mahdollisimman pitkä. Larry Scottin artikkelissa (linkki on pyörinyt täälläkin, mutta en löytänyt artikkelia äkkiseltään googlella) puolestaan liike viedään alas asti ja vielä se lisäksi ranteet rullataan mahdollisimman auki. Sieltä sitten takaisin ylöspäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Itse vetelen aina suoraksi asti, ei tietenkään mitään yliojennusta vaan rehellisesti niin alas kuin ne luonnollisesti menee. Tässä liikkeessä näkyy aivan hirveää heilumista ja pelleilyä. Mielestäni on turha alkaa tällaisessa liikkeessä cheattailemaan. Jos se pienempi paino tuntuu raskaalta puhtaalla liikeradalla, niin silloin se on raskas!

Itse henkilökohtaisesti ks. liikettä tehdessäni, jätän liikkeen lopussa vajaaksi, jotta jännitys ja tuntuma lihaksessa säilyy koko suorituksen ajan. Venyttelyn hoidan sarjojen välillä sekä treenin päätteeksi.

alhaalta vajaaksi muutama sentti ja ylhäältä reilummin vajaaksi. mun mielestä yläasennossa on hyvä mittari kun painaa leuan rintaan ja silloin kun tanko tai käsipaino hipaisee päähän/otsaan niin liike on silloin sopivan vajaa ja pysyy jännitys hyvin päällä koko liikkeen ajan, alhaalla ei myöskään suoraksi, koska jännitys katoaa myös siellä jos aivan suoraksi päästää ja aivan suoraksi päästäminen repii vain käsitaipeita/jänteitä tolkjuttomasti. joskus ku isoilla limpuilla vääntelee niin silloin ei tuu ajateltua/hifisteltyä mitään vaan tekee sen mitä jaksaa ja sillä hyvä :)

Teen scottia kahdella kädellä käsipainoilla samaan aikaan.
Yritän ainakin ensiksi runtata itteni siihen penkkiin kunnolla,ettei tarvi asentoa korjailla:lol2:
Ainakin ensimmäisessä sarjassa aika alas asti ja ylhäällä rutistan niin kauan että hauiksissa tuntuu,kuitenkin ranteen pitäen kokoajan suorana.
Hauikset kyllä ainakin minulla tuolla tyylillä turtuvat:urjo:

Jokainen varmaan tuntee sen "oikean" liikeradan, kunhan vaan veivaa. Yläasennossa on tosiaan vaara "jännityksen laukeamisesta", mikäli liian ylös asti veivaa..
Nuo liikeradat jne. riippuu just tekeekö isommilla raudoilla vaiko pienemmillä, tangolla vai kp, vastaote vai hammerote jne..

Myös tuo scott-penkin "tyynyn" kulma vaikuttaa asiaan, niitähän on lähes 90 asteesta jonnekin 45:een...

kyllä mun hauis on kasvanu, vaikka on liike ollut täyspitkä + jännitys alhaalla että ylhäällä hävinnyt. tietenkään en tiedä, miten se vaikuttaa, jos kokeilee tolla "jännitysmenetelmällä ". näkee monia, jotka vetää hirveillä painoilla, sitten laskee alas sillein, että " jännitys " pysyy ( = liian lyhyt liikerata ) ja nostaa ylös. sitten lopuks huilaa 30 sec ja toista yrittämään. että parempi se on mun mielestä ylös ja alas kunnolla, en sitten tiedä kuinka paljon se polte vaikuttaa lihasten kasvuun ( pohkeet ei ole kasvanut, vaikka polte on hirveä sarjojen jälkeen )

näkee monia, jotka vetää hirveillä painoilla, sitten laskee alas sillein, että " jännitys " pysyy ( = liian lyhyt liikerata ) ja nostaa ylös. sitten lopuks huilaa 30 sec ja toista yrittämään. että parempi se on mun mielestä ylös ja alas kunnolla, en sitten tiedä kuinka paljon se polte vaikuttaa lihasten kasvuun ( pohkeet ei ole kasvanut, vaikka polte on hirveä sarjojen jälkeen )
jännityksellä on raskaampi tehä ku normi tyylilä. en tiedä kumpi kasvattaa.

Piti herättää ny vanha tredi, mutta semmone kysymys, että mites kannattaisko korvata perus haukkarikääntö tangolla seisten, scottihaukkaan? Kai se hauis kasvaa samanlailla scottissaki vai jopa paremmin??

Scotissa on kai se etu myös että menee useammin se liike haukoille, eli ei tule tehtyä mitään heijareita tms. Eipä ole itellä tullut tehtyä yli vuoteen scotissa tangolla, ottaako yhtä paljon ranteiden päälle mitä normi hauiskääntö z-tangolla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom