Saunan vaikutus treeniin ja suorituksiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kRvinen
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Onko saunan vaikutus ylipäätänsä treenaamiseen tai maksimaalisiin suorituksiin pahasta vai hyvästä? Itselleni eräs urheiluhieroja sanoi saunan aiheuttavan lihasten liika rentoutumista. Esimerkiksi itse harrastan pikajuoksua ja hän neuvoi kisakaudella jättämään ennen kisoja saunomisen pois. Hän väitti jopa saunan aiheuttavan negatiivisia haittoja lähes 4 päivän päästä saunomisesta, jos halutaan ottaa maksimaalinen voima irti suorituksesta.

Mietin myös sitä, että vaikuttaisiko sauna punttiharjoitteluun negatiivisesti? Tämähän päteisi maksimeihin jne. En usko ainakaan itselleni olevan haittaa treenikaudella saunomisesta, tapana on ollut käydä pari kolme kertaa viikossa treenin jälkeen ottaa löylyt, venytellä ja hieroa lihakset.

no ei tasan oo haittaa jos treenin jälkee saunoo 5-10 minuuttia ja muistaa juoda tapreeksi! tosin mulla mitään faktoja ole mutta kovasti uskon että ei ole enemmän siitä hyötyä on kun saunassa sen hetken rentoutuu ja vähän venyttelee paikkoja

Flexistä luin joskus pienen pätkän saunomisesta. Kirjoittaja oli sitä mieltä muistaakseni, että heti treenin poerään ei kannattaisi saunoa, koska pintaverenkierto voimistuu ja ravitseva veri poistuu lihaksista....

Lisäksi toki saunominen polttaa myös kaloreita, joita tarvitaan treenin jälkeen palautumiseen... Itse ainakin olen aina ottanut hyvällä mielellä löylyt treenin jälkeen, koska en muutenkaan jaksa hifistellä.

Hakuun "sauna", niin löytyy varmasti ihan tarpeeksi jo keskustelua aiheesta.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom