Satatonnia ylitöillä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On tämä kyllä yhdenlainen ketju! Ensin pitää tienata komeasti satanen ylitöillä, mutta sitten ei oikein ole saanut hommaa alulle kun pitäisi pelata tietokoneellakin.

En tiedä, minkälaisia työnantajia teillä muilla on, mutta jos ylitöitä olisi koko ajan tarjolla niin paljon että voi vain valita, koska tekee, niin on se kumma kun ei palkkaa suoraan lisää työntekijöitä, koska ylityön teettäminen on varsin kallista puuhaa. Meillä on lähtökohtaisesti varsin vähän ylitöitä tarjolla; työvuoro saattaa joskus venähtää tunnilla, ja joskus on tarjolla joku irrallinen ylityövuoro, mutta siinä kokolailla se. Hyvä, jos joillakin on mahdollista tehdä mielensä mukaan.

Sitten jos ylitöitä on vähemmän, niin tokihan silloinkin voi sen satasen kerätä; tekee vaikka 250 eurolla kuukaudessa ylitöitä, joka kuukausi niin siihenhän ei kulu kuin reilut 30 vuotta niin on satku kasassa. Ja loppua kohden on helpompaa, kun inflaation takia se satanen ei ole niin iso raha kuin aloitettaessa.
Huh...tosiaan, skippasin ylityömahdollisuudet tänäkin viikonloppuna. Piti mennä siis baariin, tämä oli aikomus. ja mitä tein? Pelasin ihan perkeleesti Hearts Of Iron nelosta. Eilen, ja tänään. Ei jumalauta :cautious: Ei pillua eikä rahaa tästäkään viikonlopusta.

Vaikuttaa siltä, että maalitauluja on useita ja lisäksi ne ovat koko lailla hajallaan, joten tähtääminen vaikeutuu.

Rahoissa ja rikkauksissa on sellainen ihme homma, että maali tuntuu siirtyvän, kun äkisti huomaa haluavansakin enemmän. Nälkä kasvaa syödessä tai tulojen myötä menot kasvavat.

Ymmärtääkseni sijoitushommia voi tehdä "pienillä" kuukausittaisilla summilla aluksi, ja pitkäaikainen virpominen saattaa lopulta johtaa kohtalaiseen pinkkaan. Suunnitelmatasolla tämä lienee 10+ vuoden projekti.

Överiä olen painanut nuorena vuosikausia perkeleesti. Sijoittamisesta, (omaa asuntoa lukuunottamatta, joka käytännössä on maksettu palkkatyöllä sekä osin övereillä, avioeron jälkeinen tuplamaksu meni palkkatyöllä ilman övereitä), en tiedä mitään.
Ei jaksa siirtää rahoja, maaleja ja rikkauksia, koko homman ideahan on skorettaa sinne maaliin, että saa edes inhimillisen elämän mahdollistavat rahat. :D

Jos tykkää vaan pelailla eikä painaa ylitöitä niin sit kannattaa pelailla.
Ei kannata tuottaa itselleen turhaa kärsimystä.
100k€ voi myös ajan kanssa säästää aika pienestäkin liksasta Jos vaan elää nuukasti.
Sitten sijoittaa turvallisesti ja antaa ajan tehdä tehtävänsä.
Ihminen tarvii loppujen lopuksi aika vähän ollakseen onnellinen.

Jos tykkää vaan pelailla eikä painaa ylitöitä niin sit kannattaa pelailla.
Ei kannata tuottaa itselleen turhaa kärsimystä.
100k€ voi myös ajan kanssa säästää aika pienestäkin liksasta Jos vaan elää nuukasti.
Sitten sijoittaa turvallisesti ja antaa ajan tehdä tehtävänsä.
Ihminen tarvii loppujen lopuksi aika vähän ollakseen onnellinen.
Käytit kahdesti tärkeintä sanaa jos. Kerran käytit tärkeää sanaa voi.

Loppujen lopuksi kaikki ovat yksilöitä, ja yhden onnellisuus on toisen kurimus. Tulee löytää tie omaan onnellisuuteen.

Tämän hetken työtilanteet kun laskee ja alkaisi ihan oikeasti paukuttamaan töitä niin tuon 100ke voisi saada 5 vuodessa kasaan, itsellä kun on siihen hieman erilaiset mahdollisuudet ja se tarkoittaisi sitä että minun tartteisi maksaa yhden työntekijän verran palkkoja vähemmän, tämän säästynee osan voisi siirtää talteen omaan taskuun.
Mutta kun ei vaan kiinnosta niin ei kiinnosta, onhan toi ihan vitusti rahaa ja mahdollistaisi vaikka mitä mutta kuten sanottu niin aika pienellä sitä tulee toimeen ja on jopa ihan onnellinen.

Tämän hetken työtilanteet kun laskee ja alkaisi ihan oikeasti paukuttamaan töitä niin tuon 100ke voisi saada 5 vuodessa kasaan, itsellä kun on siihen hieman erilaiset mahdollisuudet ja se tarkoittaisi sitä että minun tartteisi maksaa yhden työntekijän verran palkkoja vähemmän, tämän säästynee osan voisi siirtää talteen omaan taskuun.
Mutta kun ei vaan kiinnosta niin ei kiinnosta, onhan toi ihan vitusti rahaa ja mahdollistaisi vaikka mitä mutta kuten sanottu niin aika pienellä sitä tulee toimeen ja on jopa ihan onnellinen.
Joo, Se on fakta, että jos lähtee tollaseen hillonkääräsy projektiin, niin ilman muuta sen ajan joutuu epäämään oman elämänsä.

Siinä on se ero. Mitä oon lukenut niin pärjäät hyvin. Silloin nälkä häviää monesti. Itse kun olin köyhä niin oli kolme työtä samaan aikaan ja kuvittelin että elämä paranee. Nyt kun tienaa sen verran että pärjää niin ei oikein huvita enää nähdä vaivaa.
Yleisesti ihmiset ovat vitun laiskojaa. Helposti moni tienaisi 500-1000e enemmän meidän duunissa mutta ei ketään kiinnosta vaikka sinkkumiehiä ovat ilman velvollisuuksia.

Siinä on se ero. Mitä oon lukenut niin pärjäät hyvin. Silloin nälkä häviää monesti. Itse kun olin köyhä niin oli kolme työtä samaan aikaan ja kuvittelin että elämä paranee. Nyt kun tienaa sen verran että pärjää niin ei oikein huvita enää nähdä vaivaa.
Yleisesti ihmiset ovat vitun laiskojaa. Helposti moni tienaisi 500-1000e enemmän meidän duunissa mutta ei ketään kiinnosta vaikka sinkkumiehiä ovat ilman velvollisuuksia.
Vähän vaikea sanoa suoraan mikä se bruttulo kuussa on mutta lienee jotain 4 tonnin luokkaa, sillä saa kaiken tarpeellisen ja vähän ylikin. Se on totta se että varmasti joku parin tonnin liksa motivoisi tekemäänkin enempi.
Yrittäjänä kun tuo bruton laskeminen mm. auton sekä pääomatulojen takia ei ole ihan suoraviivaista.
Ja kyllä! Itse olen peruslaiska ja jos haluaa tienata enempi niin siihen pitää olla jokin hyvä motivaattori, nytkin jos tulee muutoksia parisuhde elämään isommalla kaavalla niin se voi olla tälläinen syy.

Mun mielestä 25k vuodessa nettona 60% työajalla kuulostaa paljon houkuttelevammalta kuin 100k ylitöillä. Liian moni haalii tavaraa vain tehdäkseen naapurin kateelliseksi.
Mikäli voisin valita, noilla mittareilla ottaisin hehdon vartin sijaan. Naapurit tai heidän ajatusmaailmansa ei kiinnosta lentävän ladon vertaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vähän vaikea sanoa suoraan mikä se bruttulo kuussa on mutta lienee jotain 4 tonnin luokkaa, sillä saa kaiken tarpeellisen ja vähän ylikin. Se on totta se että varmasti joku parin tonnin liksa motivoisi tekemäänkin enempi.
Yrittäjänä kun tuo bruton laskeminen mm. auton sekä pääomatulojen takia ei ole ihan suoraviivaista.
Ja kyllä! Itse olen peruslaiska ja jos haluaa tienata enempi niin siihen pitää olla jokin hyvä motivaattori, nytkin jos tulee muutoksia parisuhde elämään isommalla kaavalla niin se voi olla tälläinen syy.
Mitä neljällä tonnilla saa? ei paljoa mitään, ellei ole säästänyt justiinsa pidemmän aikaan. Saa ostettua jonkun yksiön, ja voi bussilla painaa duuniin. viis vuotta säästettyään saa auton ostettua :ROFLMAO:

Mitä neljällä tonnilla saa? ei paljoa mitään, ellei ole säästänyt justiinsa pidemmän aikaan. Saa ostettua jonkun yksiön, ja voi bussilla painaa duuniin. viis vuotta säästettyään saa auton ostettua :ROFLMAO:
Mulla brutto 4500e ja kyllä se on totta että ei sillä mitään saa, tarpeellisen kyllä. Ei kukaan nykyään säästä autoa varten. Otetaan lainaa. Ihmiset laittavat liian paljon rahaa autoihin palkkaansa nähden. On niin helppoa nykyään saada lainaa ja pitkiä maksuaikoja.

Vähän kummallinen ketju, mielestäni nuo tavoitelistalla olevat asiat on kaikki ihan tavallisen mediaanipalkansaajan o(s)tettavissa ihan helposti ilman 100k ylityörupeamaa.
Suhteellistahan tuo on, riippuu pitkälti mihin rahansa tunkee arkisissa asioissa. Jos tarkoitus on ulospäin viestittää että massia on niin sitten varmaan eri juttu.
Joskus kun palkka oli vajaa 3 tonnia bruttona niin mulla oli uutena ostettu auto ja 3h+k omistusasunto kaikella tarvittavalla viihde-elektroniikalla ja mukavuustarvikkeilla eikä tarvinnut nälkäänsä nuolla jääkaapin lamppua.
Auto tietenkin oli mallia halpa ja karvalakkivarusteilla ja asunto ei sijainnut Helsingin arvoalueilla.
Nyt noin 5k brutolla auto on varmaan keskimääräistä kalliimpi mutta silti ns. normiauto ja asunto on vaihtunut isompaan omakotitaloon.
Tuosta jää joka kuukausi vaihteleva määrä euroja sijoituksiin/säästöön, n.300 taitaa olla minimi ja joskus jää tonni.
Ja sitten jos tarttee ilmalämpöpumppu tai telkkari tms. hommata niin sen voi sitten hakea kaupasta, ei tartte miettiä että tekisi 100k ylitöillä ensin.

Vähän kummallinen ketju, mielestäni nuo tavoitelistalla olevat asiat on kaikki ihan tavallisen mediaanipalkansaajan o(s)tettavissa ihan helposti ilman 100k ylityörupeamaa.
Suhteellistahan tuo on, riippuu pitkälti mihin rahansa tunkee arkisissa asioissa. Jos tarkoitus on ulospäin viestittää että massia on niin sitten varmaan eri juttu.
Joskus kun palkka oli vajaa 3 tonnia bruttona niin mulla oli uutena ostettu auto ja 3h+k omistusasunto kaikella tarvittavalla viihde-elektroniikalla ja mukavuustarvikkeilla eikä tarvinnut nälkäänsä nuolla jääkaapin lamppua.
Auto tietenkin oli mallia halpa ja karvalakkivarusteilla ja asunto ei sijainnut Helsingin arvoalueilla.
Nyt noin 5k brutolla auto on varmaan keskimääräistä kalliimpi mutta silti ns. normiauto ja asunto on vaihtunut isompaan omakotitaloon.
Tuosta jää joka kuukausi vaihteleva määrä euroja sijoituksiin/säästöön, n.300 taitaa olla minimi ja joskus jää tonni.
Ja sitten jos tarttee ilmalämpöpumppu tai telkkari tms. hommata niin sen voi sitten hakea kaupasta, ei tartte miettiä että tekisi 100k ylitöillä ensin.
Kerrotko käytännössä miten on saatavissa? tienaan 3300e kk ja käteen ei jää paskaakaan, kuljen bussil töihin, ja asun omistusyksiössä jonka pankki omistaa aikalailla.

Mulla brutto 4500e ja kyllä se on totta että ei sillä mitään saa, tarpeellisen kyllä. Ei kukaan nykyään säästä autoa varten. Otetaan lainaa. Ihmiset laittavat liian paljon rahaa autoihin palkkaansa nähden. On niin helppoa nykyään saada lainaa ja pitkiä maksuaikoja.
Otetaan lainaa autoa varten?
Laskeskelin tossa että jos tilaisin uuden automaattivaihteisen Toyota Yariksen, ja maksaisin rahoituksella sitä (en muista monen vuoden sopimus, ehkä neljän, vai viiden) niin rahoitus + käyttökulut kuukaudessa olis 1000e about. En mä tiedä kenellä on tollaseen kulkemiseen varaa.

Kattelin myös 5000e autoja, eli jotain karvalakki Corsaa. No siinä katoin 3:n vuoden maksuajalla rahoitusta. pelkkä kk-erä olisi ollut 500euroa....tai karvan alle.

Autoonhan menee noin "käyttökuluina" eli kaikki huollot ja maksut huomioiden sitten sellanen 300-350e kk

Otetaan lainaa autoa varten?
Laskeskelin tossa että jos tilaisin uuden automaattivaihteisen Toyota Yariksen, ja maksaisin rahoituksella sitä (en muista monen vuoden sopimus, ehkä neljän, vai viiden) niin rahoitus + käyttökulut kuukaudessa olis 1000e about. En mä tiedä kenellä on tollaseen kulkemiseen varaa.

Kattelin myös 5000e autoja, eli jotain karvalakki Corsaa. No siinä katoin 3:n vuoden maksuajalla rahoitusta. pelkkä kk-erä olisi ollut 500euroa....tai karvan alle.

Autoonhan menee noin "käyttökuluina" eli kaikki huollot ja maksut huomioiden sitten sellanen 300-350e kk

Aika hulppeilla kuluilla on viiden tonnin laina kolmen vuoden maksuajalla, jos kk-erä on melkein 500 euroa. Nollakululla 5000 e per 36 kk olisi 139 euroa.

Kerrotko käytännössä miten on saatavissa? tienaan 3300e kk ja käteen ei jää paskaakaan, kuljen bussil töihin, ja asun omistusyksiössä jonka pankki omistaa aikalailla.
Lähtisin ratkomaan tilannetta sinun näkökulmasta siitä että kirjaat jatkossa jokaisen rahanmenon vaikka exceliin, muutama kk seurantaa kertoo aika pitkälti mihin se raha valuu.
Veroprosenttilaskurilla tarkistin että omilla tiedoilla käteen 3300€ brutosta jäisi 2500€. Verotus on henkilökohtaista riippuen vähennyksistä, asuinpaikkakunnasta, uskonnosta jne. jne.
Paljonko on sun "ei paskaakaan" joka siitä jää käteen?
Nopeasti laskettuna mulla jäisi nykyisillä kuluilla tuosta vielä helposti rahaa jemmaan joka kk.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom