SAS:in lentokoneissa vikoja - lentopelkoa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Hiphei!

Dash8-koneet ovat nyt pysyvästi historiaa.
SAS vetää ongelmakoneet pysyvästi liikenteestä

Lentoyhtiö SAS vetää pysyvästi liikenteestä Dash-8-Q400 -tyyppiset koneensa.

Yksi tämäntyyppinen kone joutui tekemään hätälaskun eilen laskutelinevian vuoksi,

ja kaikki samaa tyyppiä oleva koneet määrättiin lentokieltoon.

Kaksi Bombardierin valmistamaa samantyyppistä konetta joutui syyskuussa tekemään pakkolaskun niin ikään laskutelinevian vuoksi.

Lentokiellon vuoksi tänään myös osa Suomen ja Tanskan välisistä lennoista on peruttu.

Tänään päivällä kello yhden aikaan lähtevä lento Turusta Kööpenhaminaan lennettiin normaalisti.

Sen sijaan illan lennot Kööpenhaminasta Turkuun ja Tampereelle peruuntuvat. Samoin peruuntuvat huomisaamun lennot Turusta ja Tampereelta Kööpenhaminaan.

Myöhempien lentojen kohtalosta odotetaan tietoa tänään iltapäivällä.

Tanskassa peräti 57 tämänpäiväistä lentoa on jouduttu perumaan.

Peruutukset aiheuttivat päivällä jonoja Kööpenhaminan lentokentälle.

Valtaosalle on kuitenkin löytynyt korvaava lento eikä suuri myöhästymisiä ole odotettavissa. Ruotsissa liikenteen arvioidaan sujuvan lähes häiriöittä

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/SAS+vetää+ongelmakoneet+pysyvästi+liikenteestä/1135231375447

Turvallisin mielin matkaan! :thumbs:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
SAS:n kultakortti toimii paremmin kuin vauva :hyper:
Ja taitaa olla sama kaikilla lentoyhtiöillä, en nyt oikein ymmärtänyt miten vauvalla voi saada paremman palvelun? Vaikeahan tilanne on varmasti SAS:lle, kun kohtuullisen paljon lentoja joutuvat uudelleen järjesteleen.
 
Just tuli uutisissa että Phuketin lennonjohto oli varoittanut todella huonosta säästä kentällä. Siitä huolimatta pilotti oli päättänyt koittaa laskeutumista ja vituiksihan se sitten meni. Eikä auttanut nostoyrityskään, tosin ilman nostoyritystä näin maallikkona voisi kuvitella että oltaisiin törmätty vain johonkin hidasteeseen tai ehkä jouduttu pientareelle, nyt kuitenkin keula saatiin ilmaan, kone sakkasi (oma arvaus) ja tiputtiin maahan ja sytyttiin tuleen. Itse pistää miettimään että lentääkö enää (olen siis käyttänyt usein) Orient Thai / One-2-Go yhtiön koneilla. Hinta-ero esim. Thai Airwaysin lippuihin on kuitenkin vain jotain parikymmentä euroa (n. tuplahintainen siis), se on pieni hinta jonkinsortin henkivakuutuksesta se.

Noissa halpisyhtiöissähän on kipparin vastuulla myös taloudellinen lentäminen - eli ylimääräisestä kulutuksesta saa kuulla kunniansa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom