sarjojen väliset tauot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ASN
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

ASN

Mitä hyötyä on pitää pitkiä taukoja sarjojen tai liikkeiden välissä? itse vedän melkein putkeen joitain liikkeitä. esim. kyykystä suoraan reisiojennuksiin ym. lyhyillä sarjoilla saa nopeammin tuntuumaa siihen lihakseen jota harjoittaa..?

sitä hyötyä, että voisit käyttää isompia painoja liikkeissä.

Mitä hyötyä on pitää pitkiä taukoja sarjojen tai liikkeiden välissä?

Jos olet tekemässä esim. kyykyssä 5x5 -sarjat lähellä omaa 1x5 ennätystulostasi niin siinä jääpi sarjat tekemättä, jos et pidä riittäviä taukoja sarjojen välillä (esim. 3-5min).

itse vedän melkein putkeen joitain liikkeitä. esim. kyykystä suoraan reisiojennuksiin ym.

Tämä taas on hyvä keino lyhentää treeniin kuluvaa aikaa tekemällä liikkeet ns. liikepareina, jolloin vähän pidempi tauko pidetään aina liikeparikierroksen jälkeen. Kannattaa tosin imo valita liikkeet niin ettei esim. raskaita perusliikkeitä samoille lihaksille tehdä peräkkäin, koska sitten joudutaan taas tinkimään sarjapainoista.

lyhyillä sarjoilla saa nopeammin tuntuumaa siihen lihakseen jota harjoittaa..?

Tarkoitit ilmeisesti, että lyhyillä palautuksilla sarjojen välissä saa paremmin tuntumaa siihen lihakseen, jota harjoitetaan. Mutta miksi sitä tuntumaa pitää saada nopeammin? Onko sulla kiire jonnekin? Ja ei sitä tuntumaa nyt muutenkaan pidetä minkään lihaskasvun mittarina - korkeintaan sen, että treeni menee perille oikeaan paikkaan. Jos nyt haluat pumppailla tuntumahakuisesti sarjat lähes yhteen putkeen vähän korkeammilla toistoalueilla niin ei siinä mitään, mutta jälleen kerran olen sitä mieltä, että sitten kun liikutaan voimapainotteisemmassa treenissä ja raskaissa perusliikkeissä niin eipä sitä turhalla hosumisella saa kuin korkeintaan vajaan suorituksen aikaiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom