Sarjapainot taljassa?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Etsiskelin jonkunaikaa, enkä löytänyt minkäänlaista threadia taljoista.

Eli, millaisilla painoilla treenatte ylä- ja alataljassa?

Itselläni alataljassa 8x65kg ja ylätaljassa 8x70kg. :nolo:

Kertokaa omia tuloksianne. :)

Noita taljoja on paljon erilaisia ja joissain esim 80kg ei tunnu missään ja joihinkin kun laittaa 65kg niin tuntuu että ois sama ku 80kg eri taljassa. Alataljaa en itse tee kun tykkään vääntää mieluummin kulmasoutua. Ylätaljassa 75kgx10, mutta oon ottanu myös 90kg:llä 10 toistoo joka kuitenkin tuntui samalta kuin tuo 75kg eri taljassa..

Niinkuin Vitamiini jo mainitsi että painoilla ole väliä kuhan hallitset ne painot ja jaksat tehdä loppuun asti Ja jos kerran haluat tietää niin treenaan alataljaa 60kg ja ylätalja taitaa olla siinä 55-70kg paikkeilla ;)

Näin on. Tekniikka ja puhdas liike on pääasia. Täällä oli aikoinaan hyvä soutuliikkeen lyhyt oppimäärä, en muista linkkiä. Siinä kerrottiin tosi hyvin ja tarkkaan oikea soutuliike.

Painomäärästä vielä sen verran, että ei painomäärä enää kiinnosta koska joka laitteessa menee täysi pakka :)

Alataljaa voi ainakin tehä ihan säälittävilläkin painoilla tehokkaasti. Jotkut tykkää tehä isommilla, toiset pienemmillä painoilla. Ite käytän (silloin kun kuuluu ohjelmaa) taljoissa pitempiä toistoalueita ja pumppailen puhtaita sarjoja lyhyillä palautuksilla usein loppuun asti. Tuo hyvää kontrastia 2-jakoisessa niille 6 toiston maveille ja leuoille. IMO taljapainot on vertailukelpoisia vaan sillon kun käytetään samaa taljaa samanlaisella tekniikalla.

Ite teen alataljaa painoilla 50-120kgn väliltä. Ja aivan molemmissa päissä olevilla painoilla saa myös selän kipeäksi. Tekniikka, tekniikka :)

Taljoja on tosiaan erilaisia. Semmosilla napakoilla rautaköysillä liikkuvilla tajoilla vetelee isompia painoja, kun taas kuiduista punottuja naruja käyttävät ovat nihkeämpiä ja raskaampia.

Toisten tekniikoita en lähde arvostelemaan, koska useimmat tuntevat itse millaisella tyylillä on paras tatsi oikeissa paikoissa. Kunhan nyt ei itseään telo.

Ite oon huomannu nimenomaan alataljassa että kun välillä "runttaa" isommilla painoilla niin saa helposti kasvamaan myös ne painot joilla voi vielä tehdä ultrapuhtaasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Sama homma, välillä runttaan menemään kanssa taljan yli 100kg:lla vähän ronskimmin, pääosin kuitenkin siistillä tekniikalla 20kg alemmilla painoilla kuitenkin. Tossa saa ainakin ylivoimaisesti pulloverin ja kulmiksen kanssa parhaan tatsin selkään. :)

Kyllä nyt alataljassa pitää liikkua enemmän painoa kun ylätaljassa, jos molemmissa tekniikka on edes suhteellisen puhdas IMO.

Minulla nuo ovat tavanneet pysyä aikalailla samoissa luvuissa ylä- ja alatalja.
Etenkin ylätaljassa kuitenkin minä en usko yhteen oikeeseen tekniikkaan. Toiset tekevät niskantaakse, toiset istuvat kuin tikku paskassa ja toiset joustavat vähän taaksepäin saadakseen lapoihin maksimaalisen supistuksen. Mene nyt sitten sanomaan mikä on puhtain.

Siis taljathan ei välttämättä samanlaisia ole, mutta henk. koht ylätaljaa tulee tehtyä niskan taakse leveällä otteella about 70-80kg kg n. 8-12 toiston sarjoja. Alataljasta en tiedä, kun en käytä.

Minulla nuo ovat tavanneet pysyä aikalailla samoissa luvuissa ylä- ja alatalja.
Etenkin ylätaljassa kuitenkin minä en usko yhteen oikeeseen tekniikkaan. Toiset tekevät niskantaakse, toiset istuvat kuin tikku paskassa ja toiset joustavat vähän taaksepäin saadakseen lapoihin maksimaalisen supistuksen. Mene nyt sitten sanomaan mikä on puhtain.

No puhtainhan se nyt on jossa ei vartalolla auteta yhtään ja lavat supistuu hyvin lopussa. Puhtain vain ei AINA ole se paras.

Itte oon kyllä ihmetelly miten leuoissa pystyy tekemään esim op+30kg = 115kg toistoja, mutta ylätaljassa noi painot ei liiku yhtään minnekään, vaikka taljassa vähän xiittaisi ja leuat tekee puhtaasti. Ihme homma

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom