Sarjapainojen "keventäminen"

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onkos porukka testannut/huomannut että jos koittaa ykköstä, sit sen jälkeen tekee vielä sarjoja, tuli se enkka sitten tai ei, ni se sarjapaino ei paina MITÄÄN sen jälkeen? Oon ite helpannu vähän sarjapainojen nostoa tollee tässä lähiaikoina. Esim. nyt menee penkissä joku 10-12 toistoa 80kg:lla, ni ajattelin huomenna pistää eka 110kg tankoon, ja tulee se tai ei ni sen jälkeen laitan 90kg ja koitan, että miltä se tuntuu sen jälkeen. Jos vaikka lämmittelyssä viiminen lämmittely on just toi 90kg, ni se tuntuu jo painavan jonkun verran. Sitten koittaa 110kg ylös ja sen jälkeen laittaa sen 90kg takas, ni se tuntuu ihan helvetisti kevyemmältä.

Mitä haittaa tälläsessä toiminnassa on? En tarkota että joka kerta laittaa aina aluks sen maksimin/liian paljon. Tarkotan sitä ku koittaa siirtyä isompiin sarjapainoihin. Tai sit vois toimia useammin tehtynä, että vetäis ykkösen jollain sellasella painolla millä menis 2-3 toistoa ja sitten ne sarjapainot.

Voi olla että jaksat vaan panostaa paremmin lämmittelyihin kun rupeat aluksi riuhtomaan maksimia. Pakkohan sitä on silloin ottaa lämppää. Hyvien lämppien jälkeen sarjat menevät helpommin. Just a theory.

Kyllä mä oon ainaki saman homannu, luultavasti korvien välistä löytyy syy tähänki. Joskus ennen jotain kovaa enkkasarjaa oon koittanu ottaa 20-30kg suuremman raudan ja nostanut sen ainoastaan ulos telineistä suorille käsille, pitänyt hetken ja laittanu takaisin. Sen jälkeen se sarjapaino, millä on tarkotus tehä, ei tunnu painavan käsillä juuri mitään ja tällätavoin saan huijattua itseni parempaan suoritukseen. Näin ainaki mulla tuntuis olevan... Tosin en muista milloin viimeks tota oon testannu... voiski heti huomenna treenissä sitä koittaa vieläkö toimii :D

nyt menee penkissä joku 10-12 toistoa 80kg:lla, ni ajattelin huomenna pistää eka 110kg tankoon
Ei muuten nouse ja voin luvata tämän 100%.
Usko pois.. 2010 otin kympin 82.5kg:lla ja 100kg jäi rinnalle kun kivi.

Heittäkää vaan joo niitä tuloksia niin saadaan kaikkee turhaa tähän. -.-
Tääkin riippuu siitö paljon tekee sarjoja ja millasia. Eri kropat on tottunu eri juttuihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lämmittelet kehnosti normaaleihin sarjoihin, minkä takia ne tuntuvat kevyemmiltä tuon ykkösen jälkeen kun kiertää veri kropassa.

Aika loogista, varsinkin kun ykköset ei juuri rasita lihasta eli vie voimia. Monet nousee pyramidina lähelle maksimia ja sitten tekevät vasta varsinaiset työsarjat. Myöskin jos tekee 6x6 tyyppisesti samalla painolla, niin eka sarja saattaa olla se kaikkein raskain.

Itse olen huomannut saman homman, varsinkin maastaveto tuntuu paljon helpommalta ison painon jälkeen. Toisaalta kaikki tuntuu kevyeltä kun mavessa ollaan käyty 95+%.

Itselläni ainakin ilmiö on päinvastainen. Kova ykkönen esim 130kg niin ei toivoakaan, että sarjapainot enään nousisivat samalla tavalla.

Oma teoriani olisi, että juurikin tuosta lämmittelystä johtuu. Ykkönen mahdollissesti herättelee hermostoa treeniä varten jos lämmittelyt on ollut huonot tai jopa ylikuormittaa sitä. Josta tuo kevyiltä tuntuvat sarjapainot voisivat johtua.

Juu ei tullu 110kg ylös, mut en sitä kyl odottanutkaan. Tein vaa ns. negatiivisen sillä. 90kg:lla meni 6x ja 5x, että eiköhän se 100kg nyt kuitenki tulis :D Täytyy nyt vaa treenata 2x6 ja välillä kymppejä ja koittaa maksimeita sitten joskus parin kuukauden päästä seuraavaks.

Juu ei tullu 110kg ylös, mut en sitä kyl odottanutkaan. Tein vaa ns. negatiivisen sillä. 90kg:lla meni 6x ja 5x, että eiköhän se 100kg nyt kuitenki tulis :D Täytyy nyt vaa treenata 2x6 ja välillä kymppejä ja koittaa maksimeita sitten joskus parin kuukauden päästä seuraavaks.

Vittu mähän sanoin Kovasti porukka väitti vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom