Sarjamäärät ja treeni-intensiteetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 6point
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt kun tässä HST:een jälkeen kasailin uutta 4 jakoista ohjelmaa rupesin miettimään että minkälaisella intensiteetillä esim. apuliikkeet tulisi kiskoa?

Puhutaan nyt tämmöisestä perus koviin sarjoihin perustuvasta splitti ohjelmasta. Jos esimerkiksi ojentajille tekee 6 tiukkaa sarjaa kierron aikana. Tulisiko näitten sarjojen olla ihan loppuun vedettyjä (ei kuitenkaan pakkotoistoja) vai sitten semmoisia yhden tai kaksi toistoa varastoon jättäviä puhtaalla tekniikalla tehtyjä sarjoja. Tunnostaa vain että tuommoinen 6 sarjaa 8 päivän kierron aikana on aika vähän jos sarjoja ei vedä ihan loppuun. Tietysti tähän tulee useita epäsuoria sarjoja päälle.Teen kyllä ihan mielelläni vaikka kaikki sarjat suht koht tiukkoina mutta jotenkin vaan hirvittää tuommoinen ylikunnon pelossa.

Oma ohjelmani perustuu aika pitkälti koviin perusliikkeisiin ja niissä olen tehnyt aina aika tiukkoja sarjoja. Bodiohjelmahan tuo on mutta kyykyssä ja mavessa olen tehnyt hiukan lyhyempiä sarjoja ja penkissä käyttänyt Miken 2x6 systeemiä. Yksi perus ideoita tässä ohjelmassa on se että yritän pitää
pääliikkeiden kilomäärät nousujohteisina.

Pistäkäähän näppikset savuamaan ja kertokaa omia kokemuksia asiasta.

Mulla ainakin toi nelijakonen ja 8 päivän kierto on jo sinällään ehkässyt ylikunnot vaikka kovaa onkin menty jo pitkään. Eli aikalailla loppuun tulee sarjat tehtyä, ei sentään kaikkia mutta suuri osa ja joskus jotain erikoiskikkojakin tulee käytettyä. Tuleehan tossa lepopäiviä kuitenkin ihan mukavasti jossei kaikkia off-päiviä täytä aerobisella. Tosin nyt ois tarkotus tehdä 5 jakosella ja 8 päivän kierrolla. Jalat vaan jaettu kahteen osaan, että ei se kokonaistyömäärä kierrossa nyt niin paljon kasva, jalkojen osalta ainoastaan jonkin verran.

natu76 sanoi:
Pidätkö kevyitä/volyymi viikkoja ollenkaan?

Tarvittaessa ja tällä hetkellä aika harvoin. Joskus otan vaan vähän pidempää sarjaa ja kevyemmillä painoilla ja en loppuun asti. Nyt ehkä tulee vähän muutosta kun tulee yks treenipäivä lisää tohon 8 päivän kiertoon, mutta ei se nyt sitä kokonaistyön määrää paljoakaan kasvata. Et aika hyvin tää on mulla toiminut, tulee sopivasti noita lepopäiviä väliin.

Suositut

Back
Ylös Bottom