Sarasvuo lintu vai kala

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja matrix
  • Aloitettu Aloitettu
Kalju sanoi:
Ihminen jolla on tavoitteita ja halua päästä eteenpäin hyötyy Jarin opetuksesta paljon. Ne jotka aikoo elää samalla tavalla kuin tähänkin asti, eivät todellakaan tarvitse tuollaisia oppeja. Miksi tuhlata aikaa sellaisiin omassa pienessä maailmassaan oleskeleviin skeptisiin valittajiin.

Siis ihminen, joka "elää samalla tavalla kuin tähänkin asti", ei halua jatkuvasti pyrkiä "eteenpäin" (missä vitussa se "eteenpäin" on...), eikä halua tavoitella jatkuvasti rahaa ja mainetekoja, on omassa pienessä maailmassaan oleskeleva skeptinen valittaja? Missä maailmassa sinä elät? Kummallinen käsite tuo "omassa pienessä maailmassa", koska jokainenhan on lopulta sen oman pienen päänsisäisen maailmansa vanki.

Sitten kysymys, johon haluaisin todella vastauksen: Miksi ihmiselle on tärkeää päästä koko ajan "eteenpäin" ja pyrkiä aina vaan suurempiin saavutuksiin? Ja voiko kenties jollain muullakin tavalla olla tyytyväinen itseensä ja elämäänsä? Minulta kun puuttuu se polte ja tuli persiin alta, joka minua ajaisi, niin tuntuu vähän huvittavalta että pitäisi tästä pyrkiä johonkin eteenpäin, kun ei kukaan ole edes kertonut mikä vittu se eteenpäin on ja mikä siinä on niin hienoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jepujepu

Sarasvuo sanoi tuossa muutama viikko sitten jossain IS:ssa tai IL:ssä että pyrkii (tai joku tämänsuuntainen sana) itkemään joka viikko. Jos hän tekee "tunteistaankin" suorituksen, niin ei kyllä kovin hyvin voi mennä. Toinen mikä on pistänyt viime aikoina silmään oli tämä lapsellinen verolakko. Vielä vähemmän kunnioitusta tulee tästä verolakosta luopumisesta. Ilmeisesti sillä ei ole mitään periaatteita kun on rahasta kysymys.

Ja kaikkein eniten pänniii tämä "kateuteen" vetoaminen. Ei voisi vähempää kiinnostaa minkälaisessa lukaalissa se majailee. On vaikea olla kateellinen asiasta jota ei ole edes nähnyt.

Hyvägeeni sanoi:
Pitävätkö nämä paikkaansa:

Sarasvuo tienasi ensimmäisen miljoonansa verkostomarkkinoinnilla?

QUOTE]

Ei pidä paikkaansa.

Mutta teki kyllä aika määrän rahaa luennoimalla itsestäänselvyyksiä verkostomarkkinoijille!

Helvetin kalliita GNLD-koulutuksia veti, joissa hehkutti verkostomarkkinoinnin ylivoimaisuutta.

ja muutama vuosi sen jälkeen, kun GNLD oli jo menneen talven lumia, julkisesti iltapäivälehdessä kertoi olleensa väärässä verkostomarkkinoinnin suhteen ja...

vieläpä sanoi, ettei suosittele verkostomarkkinointia kenellekään!

Jos joku epäile, mulla on lehti jossain tallessa...

Et tämmöinen saatanan guru.

Toisekseen, mitä mieltä voi olla sellaisesta kaverista, joka aloitti kalliit motivaatiokoulutukset kertomalla itsetunnon merkityksestä liike-elämässä, kun kuitenkin itse omasi niin huonon itsetunnon, ettei kehdannut esiintyä alkuperäisellä nimellään JARI SARASVUO vaan vaihtoi sen hienompaan SARASVUOHON... :urjo:

Goatsilla sanoi:
Siis ihminen, joka "elää samalla tavalla kuin tähänkin asti", ei halua jatkuvasti pyrkiä "eteenpäin" (missä vitussa se "eteenpäin" on...), eikä halua tavoitella jatkuvasti rahaa ja mainetekoja, on omassa pienessä maailmassaan oleskeleva skeptinen valittaja? Missä maailmassa sinä elät? Kummallinen käsite tuo "omassa pienessä maailmassa", koska jokainenhan on lopulta sen oman pienen päänsisäisen maailmansa vanki.

Sitten kysymys, johon haluaisin todella vastauksen: Miksi ihmiselle on tärkeää päästä koko ajan "eteenpäin" ja pyrkiä aina vaan suurempiin saavutuksiin? Ja voiko kenties jollain muullakin tavalla olla tyytyväinen itseensä ja elämäänsä? Minulta kun puuttuu se polte ja tuli persiin alta, joka minua ajaisi, niin tuntuu vähän huvittavalta että pitäisi tästä pyrkiä johonkin eteenpäin, kun ei kukaan ole edes kertonut mikä vittu se eteenpäin on ja mikä siinä on niin hienoa.

Sä olet asian ytimessä.

Goatsilla sanoi:

Sitten kysymys, johon haluaisin todella vastauksen: Miksi ihmiselle on tärkeää päästä koko ajan "eteenpäin" ja pyrkiä aina vaan suurempiin saavutuksiin? Ja voiko kenties jollain muullakin tavalla olla tyytyväinen itseensä ja elämäänsä? Minulta kun puuttuu se polte ja tuli persiin alta, joka minua ajaisi, niin tuntuu vähän huvittavalta että pitäisi tästä pyrkiä johonkin eteenpäin, kun ei kukaan ole edes kertonut mikä ----- se eteenpäin on ja mikä siinä on niin hienoa.

Asiaa.

Mulle tulee tuommoisesta "eteenpäin"-tyyppisestä ihmisestä/ajattelusta mieleen semmoinen ihminen, joka ei ole tyytyväinen mihinkään. Aina pitää pyrkiä täydellisyyteen ja saavuttaa jotain uutta, vaikka kaikki asiat oikeastaan ovatkin jo hyvin tai todella hyvin. Nykyään tuntuu turhan moni ihminen ajattelevan niin, ja kaikilla elämän osa-alueilla.

Haluaahan sitä itsekkin joskus pyrkiä "eteenpäin", jos joku asia menee selkeästi huonosti. Mutta silloin, kun kaikki on hyvin ja tavoitteet saavutettu, niin mitä sitä turhaan hötkyilemään tässä valmiissa maailmassa. Jämähtää vaan paikalleen, ja nauttii hetkestä. ;)

Raejuusto sanoi:
Tiedäthän sinäkin mitä "muutos" tarkoittaa?

Kyllä, ja erityisesti muutosjohtaminen. Se tarkoittaa johtoa, jolla ei ole kykyä laatia pitkäjänteisiä suunnitelmia, vaan eletään paniikinomaisessa muutosvimmassa, jonka tähtäin on seuraavan neljänneksen tulostiedoissa.

Kyllä guruilun tuulet ovat pyyhkineet suomenmaan ylitse jo joskus viime vuosituhannen lopulla. Trainer's Housen tuloskehitys kyllä puhuu puolestaan.

Niin, Trainer's Housen tuloskehitys kertoo samasta asiasta kuin esim. verkostomarkkinoinnin suosio eli siitä että suomalaisista on suuri prosentti asioihin kritiikittömästi suhtautuvia vatipäitä, joille on kouluttajaa feikkaavan henkilön mahdollista myydä johtajanfeikkaustaitoja.

Ja kaikki tämä ilman että kukaan edes osaisi ääneen todeta että keisarilla ei todellakaan ole vaatteita.

No, rahaa voi firma käyttää mitä moninaisimpiin kohteisiin, eikä henkilöstö ole niistä vähäarvoisin. Jos joku tuollainen koulutuspalvelu nähdään arvonlisääjänä niin miksei sitä voisi käyttää? Kyllähän mikätahansa muukin investointi voidaan nähdä rahojen haaskauksena, tosin materiaalisen sellaisen tuoman lisäarvon näkee helpommin etukäteen. Eiköhän se firman ylin johto ole yleensä tarpeeksi varovainen rahojen kanssa, kyllä nämä koulutusinvestoinnit punnitaan etukäteen monella vaa'alla, varsinkin kun tiedetään minkälaisessa maineessa tämä bisnes on.

Johto/henkilöstö pistetään Sarasvuotyyppiseen huuhaakoulutukseen siinä vaiheessa kun heidän yläpuolellaan olevalla johdolla ei ole enää aavistustakaan mihin ovat firmaa luotsaamassa, eikä uskallusta vetää minkäänlaista linjaa, saatikka olla itse kertomassa yrityksensä työntekijöille miten tulee toimia ja mitä heiltä haluavat.

PS. Jutuistasi haisee aika tehokkaasti Kauppakorkean yli-innokkaan fuksin märkäkorva-asenne jo ihan 90-lukulaista lisäarvotermistöä myöten. Muutenkin on hieman omituista innokkuutesi kommentoida sitä mitä yrityskonsultointi on tai ei ole, kun kuitenkin myönnät että et toimi yrityksessä, etkä ole ollut ko. tyyppisissä tilaisuuksissa.

IronMind sanoi:
Kyllä, ja erityisesti muutosjohtaminen. Se tarkoittaa johtoa, jolla ei ole kykyä laatia pitkäjänteisiä suunnitelmia, vaan eletään paniikinomaisessa muutosvimmassa, jonka tähtäin on seuraavan neljänneksen tulostiedoissa.

:rock: siinäpä sitä on painavaa asiaa. En näe mitään järkeä kutsua tuollaisia firmoja löytämään henkilökunnan sisäisiä sankareita. Itse olen en ole käynyt moisilla 'kursseilla', mutta muutama ystävä on ja heidän mielipiteensä oli aika selvä: täyttä paskaa ja vieläpä helvetin kallista sellaista.

Ihan näin vaa :offtopic: teille, et Sarasvuoki käy jopa salilla. Ainaki kävi vielä vuosi sitten.. Ja kyllä ku jotain sen kanssa tuli joskus jubailtua nii ihan fiksulta sälliltä vaikuttaa. Tosin ehkä hieman omaperänen, mutta kuitenki..

:offtopic:
Timustaja sanoi:
Ihan näin vaa teille, et Sarasvuoki käy jopa salilla. Ainaki kävi vielä vuosi sitten.. Ja kyllä ku jotain sen kanssa tuli joskus jubailtua nii ihan fiksulta sälliltä vaikuttaa. Tosin ehkä hieman omaperänen, mutta kuitenki..

No en yhtään epäile. Ei mulla ole Sarasvuota vastaan mitään, ainoastaan tuollaista kusetus bisnes laittaa pään pyörälle. Eipä ole meikäläisen entiset eikä nykyinen firma käyttäneet noita palveluja, joten en voi edes olla katkera rahan hassaamisesta.

Fiksu hän varmasti on. Ei tyhmä keksi noin loistavaa pisnisideaa :D

IronMind sanoi:
Kyllä ... tilaisuuksissa.

Jep, siinä mielipiteesi, en halua sitä enempää kritisoida, kerroinhan jo omani. Kivahan se on että löytyy mielipiteitä joka lähtöön, näissä johtamiskoulutushommissa vaan näyttää olevan enemmän kritisoijia ja kitisijöitä kuin muilla aloilla, jos nyt puhutaan "johtamisesta" samanlaisena käsitteenä kuin vaikkapa "suurteholaskenta" tai "kirjanpito". Se on suurelta osin psykologiaa se ja sitähän me insinöörisuomalaiset emme tajua... :zzzz:

Ekan kerran kun istuin itse luennolla ja kuulin kun joku isokenkäinen konsultti puhui "paskaa" muutosjohtamisesta ja tiimidynamiikasta olin tietysti heti leimaamassa aihetta "paskaksi". Mutta jälkeenpäin funtsittuna ei se kuulostakaan niin "paskalta", vaan pirun mielenkiintoiselta. Innokkuuteni kommentoimaan aihetta johtuu siis puhtaasta mielenkiinnosta ja koulusta haetusta opista.

Sarasvuoki käy jopa salilla

Jep, Tapiolan XL-Gymillä on sitä näkynyt ainakin pari vuotta sitten (mm. flirttailemassa tyttöystävälleni...).

IronMind sanoi:
Taisi jarre olla niin tohkeissaan että itse asia eli Jari Heinonen jäi viestistä.

Niin olin. Kiitos ja kumarrus oikaisusta. Vittu mikä :david: olinkaan.

Mut asia ei siitä muutu, mies joka häpeää sukunimeä HEINONEN on hiiri eikä sopiva rahastamaan muita itsetuntokoulutuksilla. yeah right?

Itse olen ollut Sarasvuon kurssilla ja se oli ihan mukavaa. Ei siellä mitään uutta tullut mutta kyllä sillä jotain sellaista itsensä motivointia sai. Ei mielestäni se oppi ole niinkään vaikuttanut mun duuniin tai sen tekoon. Voisin hyvin kuvitella että sellaisella motivonnilla voisi olla jotain pohjaa esim. urheilusuoritusten parantamiseen jos sitä hieman muuttaisi. Ja olihan siinnä se sivuosa että sai duunin piikkiin ryypätä ja asua hotellissa viikonlopun.

japa sanoi:
Itse olen ollut Sarasvuon kurssilla ja se oli ihan mukavaa. Ei siellä mitään uutta tullut mutta kyllä sillä jotain sellaista itsensä motivointia sai.

Kyllä noilla kursseilla varmaan saa henkeä nostatetuksi.
Kuten aiemmin sanoin niin sopii myyntiuraa aloittavalle, tai kenties uudelle työporukalle, jotka eivät vielä tunne toisiaan.
Mutta liian hintavaa se on.

Omassa firmassani järjestäisin aina firman omakustanteiset motivointi-tilaisuudet.
Niitäkin kyllä tarvitaan, sen myönnän.
Mutta kohtuus kaikessa.

tarkemo sanoi:
Kyllä noilla kursseilla varmaan saa henkeä nostatetuksi.
Kuten aiemmin sanoin niin sopii myyntiuraa aloittavalle, tai kenties uudelle työporukalle, jotka eivät vielä tunne toisiaan.
Mutta liian hintavaa se on.
Omassa firmassani järjestäisin aina firman omakustanteiset motivointi-tilaisuudet.
Niitäkin kyllä tarvitaan, sen myönnän.
Mutta kohtuus kaikessa.

No kumpaakaan se ei ollut, ei myyntiuraa aloittelevaa tai uutta porukkaa. Se oli vaan todella mukava viikonloppu jossa oli ohjelmaa. Kallista se tosiaan on mutta varmaan oli kallista majoittaa toistasataa ihmistä ja kustantaa kaikki eläminen hotellissakin.
Nykyisessä firmassa ei ole mitään tälläisiä ja pikkujouluistakin olen aina jättäytynyt pois. En tunne tarvitsevani enkä oikein usko että muutkaan niitä niin hirveästi kaipaisivat. No tietenkin on uusien tuotteiden koulutuksia joissa jotenkin yhdistyy se porukan kanssa oleminen ja :kippis1:

Itselleni jäi sellainen korttipakka+teline tuosta Sarasvuon koulutuksesta ja niissä korteissa on sellaisia ytimekkäitä ajatuksia joita selaamalla kyllä saa hieman ajatusta siihen mitä tekee tai mihin pyrkii.

Mutta muuten kyllä nuo niin verkostomarkkinointi kun muutkin "sinä pystyt siihen" hehkutukset menee jotenkin yli ymmärryksen. Ymmärtääkseni lähes kaikki nuo Sarasvuo kuin muutkin hehkuttajat ovat jonkun verkostomarkkinoinin kautta nousseet asemaansa.

Niin, kyllä, kyllä. Se että työkavereiden kanssa pääsee hotlaan viettämään hyvää aikaa, on kieltämättä aika lystiä.
Aivan.

Jakob sanoi:
:offtopic:

No en yhtään epäile. Ei mulla ole Sarasvuota vastaan mitään, ainoastaan tuollaista kusetus bisnes laittaa pään pyörälle. Eipä ole meikäläisen entiset eikä nykyinen firma käyttäneet noita palveluja, joten en voi edes olla katkera rahan hassaamisesta.

Fiksu hän varmasti on. Ei tyhmä keksi noin loistavaa pisnisideaa :D
1) Mitä kusetusta kouluttamisessa on? Firma haluaa kasvattaa henkilöstössään taitoa X, pyytää kolmelta koulutusfirmalta tarjoukset, valitsee parhaan, joka hoitaa homman ja laskuttaa. Jos asiakasyritys ei ole tyytyväinen, valitaan ensi kerralla eri alihankkija.

2) Sarasvuo ei todellakaan keksinyt yritysten henkilöstökoulutusta, noita firmoja oli Suomessakin ollut vuosikausia ennen äijän omaa firmaa.

Eli: äijä pääsi radiohommiin muistaakseni Radio Cityyn, sieltä telkkariin HPR:ään. Perusti samalla firman, joka työllistää nykyään puolisensataa suomalaista ja tekee hyvin rahaa. Kirjoitti pari kirjaa, jotka ovat käytännössä oman firman mainoksia. Ihan mulle sama jos naama, asenne tai mielipiteet ei miellytä aina mua tai muita: respektiä puhtaista saavutuksista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom