Sarasvuo lintu vai kala

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja matrix
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös Sarasvuo uhonnut jättää maksamatta jonkun vuoden verot? Taisi olla bullshittiä koko uhoaminen. Harrastaa lehtijuttujen perusteella paljon muutenkin pelkkää uhoamista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dopey sanoi:
1) Mitä kusetusta kouluttamisessa on? Firma haluaa kasvattaa henkilöstössään taitoa X, pyytää kolmelta koulutusfirmalta tarjoukset, valitsee parhaan, joka hoitaa homman ja laskuttaa. Jos asiakasyritys ei ole tyytyväinen, valitaan ensi kerralla eri alihankkija.

2) Sarasvuo ei todellakaan keksinyt yritysten henkilöstökoulutusta, noita firmoja oli Suomessakin ollut vuosikausia ennen äijän omaa firmaa.

Eli: äijä pääsi radiohommiin muistaakseni Radio Cityyn, sieltä telkkariin HPR:ään. Perusti samalla firman, joka työllistää nykyään puolisensataa suomalaista ja tekee hyvin rahaa. Kirjoitti pari kirjaa, jotka ovat käytännössä oman firman mainoksia. Ihan mulle sama jos naama, asenne tai mielipiteet ei miellytä aina mua tai muita: respektiä puhtaista saavutuksista.

1. Kouluttamisessa ei ole mitään pahaa. Olen itse ollut kouluttaja sivutoimisesti kolmisen vuotta. Lähinnä se mitä olen kuullut noita tilaisuuksista vaan naurattaa. Tässäkin threadissa on muutama, jotka ovat todenneet tilaisuuksien olleen melkoisen turhia. Rahan hukkaa. Aina voi valita toisen yrityksen, mutta jos sisältö sisäisem sankarin metsästykseen niin IMO paskaa on.

2. totta, että sarasvuo ei ole tätä bisnestä keksinyt. Hän vain keksi käyttää tutuksi tullutta naamaa tässä. Onhan se totta tosiaan pelisilmää käyttää julkkisnaamaa hyväksi. Eikä se julkisuuden omaaminen tarkoita, että kaveri olisi välittömästi aivan Tahvo(tätä en ole väittänytkään) Joten tuossa kohtaa voin ottaa hiukan takaisin.

BTW. HPR oli helvetin hyvä ohjelma. Silloiseen aikaan aivan uudenlainen formaatti Suomessa. :)

Sumppari sanoi:
Eikös Sarasvuo uhonnut jättää maksamatta jonkun vuoden verot? Taisi olla bullshittiä koko uhoaminen. Harrastaa lehtijuttujen perusteella paljon muutenkin pelkkää uhoamista.

Taisi mennä niin, että Sarasvuo meinasi olla nostamatta palkkaa vuoteen, jolloin luonnollisesti ei verojakaan tarvitse maksaa. En tiedä miten hommassa kävi.

Edit. kuten aiemmin mainitsin niin itse en ole ollut tuollaisessa koulutuksessa mukana. Omat mielipiteet perustuu vain ja ainostaan olettamuksiin ja kuultuihin tarinoihin.

Jakob sanoi:
1. Kouluttamisessa ei ole mitään pahaa. Olen itse ollut kouluttaja sivutoimisesti kolmisen vuotta. Lähinnä se mitä olen kuullut noita tilaisuuksista vaan naurattaa. Tässäkin threadissa on muutama, jotka ovat todenneet tilaisuuksien olleen melkoisen turhia. Rahan hukkaa. Aina voi valita toisen yrityksen, mutta jos sisältö sisäisem sankarin metsästykseen niin IMO paskaa on.
Kävin keskustelun innoittamana katsastamassa TH:n tarjontaa ja kyllä se ainakin otsikkotasolla täyttää täyden tuuban tunnusmerkit. Oman firman tarjoamat kurssit on olleet tilannejohtamista, strategiaa, tms. taitoja joita voi oikeasti hyödyntää omassa duunissa. Ei pelkkää hengenkohotusta keittiöpsykologialla.

Anyway jos mulla olis oma firma ja pitäis työntekijöitä motivoida muulla kuin liksalla niin ottaisin Sarasvuon huutamaan sata kertaa mieluummin kuin tän nami-nami-lauantaimaikkarilaulattajan (joka siis sekin tekee henkilöstökonsultointia...

Sarasvuolla on ihan hyviä ajatuksia, oli sitten toisilta lainattuja tai ei. AInakin mies on nähnyt vaivaa niitten edelleen kehittelyyn ja jalostamiseen. Niitä on vaan vähän vaikea suodattaa sen kaiken muun vouhkaamisen seasta. Sisäisen sankarin opeissakin on hyvä perusidea, mutta jos samaistuu Sarasvuon itsestään antamaan vaikutelmaan, kääntyvät kaikki nöyryyden, rehellisyyden ja kärsivällisen tavoitteellisuuden opit kyllä ympäri. Ja monet noista opeista ovat tavalliselle heikolle ihmiselle saavuttamattomia ihanteita.

Eli kriittisesti suhtautumalla saa paljonkin irti, ja enemminkin kirjoista. Mielstäni paras näistä on Vapaus! Luennoillakin olen ollut, mutta itseäni vaivaannutti se hurmoshenki aikalailla enkä ehkä lähtisi yritysjohtajana juuri Sarasvuon koulutuksiin satsaamaan firman vähiä rahoja.

Se mitä ihailen Sarasvuossa on pyrkimys rehellisyyteen. Mies uskaltaa myöntää erehtyneensä, kuten ihan viime päivinäkin myönsi että monet hänen aikaisemmat koulutuksensa ovat olleet huuhaata kun niitä katsoo nyt. Kuinka moni on valmis myöntämään olleensa väärässä?

Mitä tulee itsevarmuuteen, on kaveri itse todennut että hänen koko nykyinen elämänsä ja esiintymisensä on jatkuvaa taistelua oman perimmäisen epävarmuuden ja epäonnistumisen pelon kanssa.

Eli jokaisella on hyvät ja huonot puolensa, Sarasvuollakin.

p.s Naminami-Marcolla vois olla jopa viihdearvoa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom