Sarasvuo lintu vai kala

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja matrix
  • Aloitettu Aloitettu
Jussilasta on jauhettu riittävästi mutta mitäs tunteita tämä toisia ihastuttava ja toisia vihastuttava Sarasvuo, tuo verkostomarkkinoijien suuri idoli ja itse itsensä leadership-guruksi nimennyt entinen nousukas rääväsuutoimittaja, saa jengissä aikaan.
Ei voi muuta kuin hattua nostaa kaverin saavutuksille mutta muuten en hirveästi kaverista diggaa, vaikka onkin erittäin hyvä esiintyjä ja viihdyttävä kaveri.
Nuo hänen leadership-jorinat ja sisäiset sankarit sun muut ovat aika yksinkertaisella tasolla, toki hyviä pointteja ja asiaa mutta ei mitään uutta, sen syvempää ja luovaa alla auringon.
Olen sitä mieltä, että Sarasvuon ja hänen firmansa myymien kurssien lisäarvo on tarjota sellaista aivoille helppoa viihdettä opetuksen, korjaan valmennuksen, muotoon paketoituna Sarasvuo-faneille, joita vieläkin tuntuu riittävän. Tapa toikin tehdä hilloa, ettei nyt ihan nälkää tarvi nähdä :)

:offtopic:
HPR-oli kyllä hyvä talk-show

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sarasvuon useilla luennoilla KÄYNEENÄ voin kertoa,
että kyseessä on ihan pätevä kaveri tuollaisessa motivaatio-
valmennuksessa etc. Ideat ovat vanhoja, niinkuin on
toitotettu kyllä, mutta miksi mennä keksimään pyörää uudestaan?
Amerikkalaisiin alan huippuihin verrattuna miehellä on kuitenkin hieman liiaksi
asennetta ja röyhkeyttä mun makuuni..

Ensin on oltava tarve ja tavoite, että voi ymmärtää tällaisten koulutusten päälle. Jos ei ole liike-elämän kanssa tekemisissä niin turhaa on arvostella Sarasvuon opetusta. Kuinka voitte arvostella asiaa ja aihetta josta ette itse mitään ymmärrä?

Ihminen jolla on tavoitteita ja halua päästä eteenpäin hyötyy Jarin opetuksesta paljon. Ne jotka aikoo elää samalla tavalla kuin tähänkin asti, eivät todellakaan tarvitse tuollaisia oppeja. Miksi tuhlata aikaa sellaisiin omassa pienessä maailmassaan oleskeleviin skeptisiin valittajiin.

Kalju sanoi:
Ensin on oltava tarve ja tavoite, että voi ymmärtää tällaisten koulutusten päälle. Jos ei ole liike-elämän kanssa tekemisissä niin turhaa on arvostella Sarasvuon opetusta. Kuinka voitte arvostella asiaa ja aihetta josta ette itse mitään ymmärrä?

Olen samaa mieltä. Kuinka moni kritisoija edes ymmärtää sanaa leadership? Yleisön mielipiteet konsulteista pohjautuu yleisesti Dilbert-sarjakuviin.

Niin, ja enpä menisi puhumaan Jussilasta ja Sarasvuosta edes samassa lauseessa.

Sarasvuo saa meikäläisen niskakarvat pystyyn.
Ne kurssit ovat niitä ylikalliita hengennostatus tilaisuuksia. Jotka sopivat kenties jollekin nuorelle joka on aloittamassa (myynti)uraansa.

Olen myös sitä mieltä että juuri se seikka että Sarasvuon naama oli telkkarissa, mahdollisti tämän hänen firmansa sukseen.

Mikä yritys tällä Sarasvuolla on?

Raejuusto sanoi:
Olen samaa mieltä. Kuinka moni kritisoija edes ymmärtää sanaa leadership?

Tai kuinka moni edes päällikkötason henkilö ymmärtää että auktoriteettia ja johtajuutta ei opita missään pilipaliluennoilla ja huuhaaitsesuggestiolla, vaikka luennoitsija olisi kuinka mukaansatempaava tahansa. Mainituilla tekniikoilla ehkä jotakin voi oppia feikkaamaan, mutta ihminen on siitä hauska elukka että johtajuutta feikkaavan muiden ajatusten toistelijan se vasta kaukaa haistaakin.

Niin ja olen siis ollut Sarasvuon ja Trainer's Housen koulutuksissa ja mielestäni ne olivat mitä typerintä yrityksen varojen haaskausta ylihinnoiteltuihin piirileikkeihin.

Raejuusto sanoi:
Yleisön mielipiteet konsulteista pohjautuu yleisesti Dilbert-sarjakuviin.

Mistäs sä tämän vetäisit? Kyllä tähän asti porukassa konsulteille naureskellessa ja konsultit palkanneille itkiessä on koolla yleensä ollut porukkaa, joilla mielipide nimenomaan pohjautuu omakohtaisiin kokemuksiin yrityskonsultointibisneksestä. Ei siis sarjakuvaversioihin, vaan ihan niihin aitoihin (pun intended) ihmisiin.

tarkemo sanoi:
Sarasvuo saa meikäläisen niskakarvat pystyyn.
Ne kurssit ovat niitä ylikalliita hengennostatus tilaisuuksia. Jotka sopivat kenties jollekin nuorelle joka on aloittamassa (myynti)uraansa.

Olen myös sitä mieltä että juuri se seikka että Sarasvuon naama oli telkkarissa, mahdollisti tämän hänen firmansa sukseen.

Voitko täsmentää minkätakia et pidä Sarasvuosta?? Vihaatko onnellisia ja itsevarmoja ihmisiä? Kuulutko siihen joukkoon joka ei sallisi muilla olla sitä ominaisuutta tai asiaa mikä itseltä puuttuu?

Ja olet siis sitä mieltä että vain tv julkisuus on mahdollistanut Jarin menestyksen? Pidätkö mahdottomana että Jari olisi sinua lahjakkaampi ihminen? Ja ennenkaikkea ahkerampi. Ja positiivisempi.

Kateus on ihmeellinen asia.

twinlab sanoi:
Mikä yritys tällä Sarasvuolla on?
Trainer's House, joka siis toteuttaa erilaisia koulutuspaketteja firmoille. Hyvin näyttää firmalla pyyhkivän uusimmassa Talouselämässä olevan jutun olevan perusteella. Omaa kokemusta ko. firmasta ei ole, oma työnantaja ei taida kotimaisia koulutusfirmoja juuri käyttää.

Näin Suomessa lomilla käydessä sen mainoksen jossa JS kertoo että elämme muuttuneessa yhteiskunnassa, huomiotaloudessa pärjäät paremmin jos olet kiinnostava, teemme uusia tähtiä suomalaiselle bisnestaivaalle, hae!

Nauratti niin että meinasi tulla paskat housuun. Sitten kun 2020-luvulla halutaan naureskella hyväntahtoisesti 00-luvulle, näytetään tätä mainosta esimerkkinä lopun ajan meiningistä. Ja jeesusta vitutti rahanvaihtajien pöydät kaataessaan...

Koipireisi sanoi:
Näin Suomessa lomilla käydessä sen mainoksen jossa JS kertoo että elämme muuttuneessa yhteiskunnassa, huomiotaloudessa pärjäät paremmin jos olet kiinnostava, teemme uusia tähtiä suomalaiselle bisnestaivaalle, hae!
..

Itse käsitin, että "huomiotaloudessa pärjäät paremmin, jo olet kiinnostava" tarkoittaa pelkistettynä vain, että komea/kaunis myyjä myy samaa tuotetta yleensä paremmin kuin ruma myyjä.

Tarjontaa on niin paljon, että todelliset valinnat tehdään brändien ja/tai vain miellyttävyyden mukaan. Esimerkiksi autoissa ja kännyköissä todelliset erot ovat kuluttajille niin vaikeita nähdä tarjonnan, mainonnan ja teknisen monimutkaisuuden vuoksi, että usein päätös tehdään muista kuin järkisyistä. (ostitko vain sen halvemman, suomalaisen, sen joka on kaverilla jne..)

Toinen esimerkki brändi alasta voisi olla panimoala. Ei nissä kaljoissa mitään eroa ole, joten moni tekee ostopäätöksensä ihan muista syistä. Ostatko Karjalaa, koska on LätkänMM-kisat tai vaikka Suurajot? Ostatko Olvia, koska Jeppe on hauska koira ja Jenni Ahola on CXXikäs?

Mitkä oikeasti määräävät ostopäätöksesi?

Myyntityö on todellisuudessa erittäin kovaa työtä, jossa ostopäätökset tehdään joskus vain myyjän/firman henkilökohtaisten ominaisuuksien takia. Tärkein niistä ominaisuuksta on kuitenkin tietysti ahkeruus. Mutta ei muitakaan ominaisuuksia kannata aliarvioida.

Kalju sanoi:
Voitko täsmentää minkätakia et pidä Sarasvuosta?? Vihaatko onnellisia ja itsevarmoja ihmisiä? Kuulutko siihen joukkoon joka ei sallisi muilla olla sitä ominaisuutta tai asiaa mikä itseltä puuttuu?

Ja olet siis sitä mieltä että vain tv julkisuus on mahdollistanut Jarin menestyksen? Pidätkö mahdottomana että Jari olisi sinua lahjakkaampi ihminen? Ja ennenkaikkea ahkerampi. Ja positiivisempi.

HPR:ssä se alkoi ällöttämään, yritti aina olla älykäs ja saada haastateltavat hikoamaan, mutta hyvin pian huomasi ettei Sarasvuolla ollut niitä ominaisuuksia joita kovalla haastattelijalla pitää olla.
Erityisen hyvin on jäänyt mieleen Ilkka Kanervan haastattelu ko. ohjelmassa, jossa Sarasvuo yritti, osin halvoillakin heitoilla, saada Kanervaa kuumenemaan, mutta Kanerva näytti todella selkeästi sen, kenellä sitä kapasiteettia riittää älykkääseen väittelyyn.

Itsevarmuudella Sarasvuo ei ole taas koskaan minua vakuuttanut.
Onnellinen hän toivottavasti on.
Televisiolla on ollut erittäin suuri vaikutus siihen että hänen firmansa sai noin hyvän alun.

Pidän mahdottomana sitä että Sarasvuo olisi kaikinpuolin lahjakkaampi tai ahkerampi kuin minä. Joissan asioissa varmaan on lahjakkaampi, mutta joissain asioissa taas minä olen lahjakkaampi.
Mutta minua positiivisempaa saa kyllä hakea, siitä lähden Sarasvuon kanssa kilpailemaan koska tahansa.

Mutta mitä näihin "ylikalliisiin auringontuojiin" tulee, niin tyhmempiähän ne yritykset ovat jotka ostavat näitä palveluita, Trainers Houselta tai vaikka Mercurilta.
Molemmista on kokemusta.

tarkemo sanoi:
...Sarasvuo yritti, osin halvoillakin heitoilla, saada Kanervaa kuumenemaan, mutta Kanerva näytti todella selkeästi sen, kenellä sitä kapasiteettia riittää älykkääseen väittelyyn.

Sanat Ike, kapasiteetti ja älykkyys eivät millään mahdu samaan lauseeseen. :rolleyes:

Aimotarmo sanoi:
Sanat Ike, kapasiteetti ja älykkyys eivät millään mahdu samaan lauseeseen. :rolleyes:

Poliitikot ovat vähän hemmetin, sanavalmista porukkaa.
Vaikka ovatkin tyhjänpuhujan maineessa kaikki.
Ei kannata käydä heitä kampittamaan keskustelussa.

Ja oli miten oli, Sarasvuon Ike ainakin peittosi 7-1.

tarkemo sanoi:
Ja oli miten oli, Sarasvuon Ike ainakin peittosi 7-1.

ok!

Pitävätkö nämä paikkaansa:

Sarasvuo tienasi ensimmäisen miljoonansa verkostomarkkinoinnilla?

Sarasvuolla on näkömuisti, eli nopsaan lukee?

IronMind sanoi:
Tai kuinka moni edes päällikkötason henkilö ymmärtää että auktoriteettia ja johtajuutta ei opita missään pilipaliluennoilla ja huuhaaitsesuggestiolla, vaikka luennoitsija olisi kuinka mukaansatempaava tahansa. Mainituilla tekniikoilla ehkä jotakin voi oppia feikkaamaan, mutta ihminen on siitä hauska elukka että johtajuutta feikkaavan muiden ajatusten toistelijan se vasta kaukaa haistaakin.

Voi olla että monikin näissä koulutussysteemeissä mukana oleva ymmärtää mistä johtamisen osaaminen kumpuaa - nythän puhutaan nimenomaan liikkeenjohdon kouluttamisesta. Itselleni ei vielä ole kertynyt johtamiskokemusta muualta kuin ylioppilaskuntatoiminnasta, mutta uskon vakaasti että monesta suunnasta tuleva oppi kannattaa ottaa reippaasti vastaan. Tiedäthän sinäkin mitä "muutos" tarkoittaa? Kyllä guruilun tuulet ovat pyyhkineet suomenmaan ylitse jo joskus viime vuosituhannen lopulla. Trainer's Housen tuloskehitys kyllä puhuu puolestaan.

Niin ja olen siis ollut Sarasvuon ja Trainer's Housen koulutuksissa ja mielestäni ne olivat mitä typerintä yrityksen varojen haaskausta ylihinnoiteltuihin piirileikkeihin.

No, rahaa voi firma käyttää mitä moninaisimpiin kohteisiin, eikä henkilöstö ole niistä vähäarvoisin. Jos joku tuollainen koulutuspalvelu nähdään arvonlisääjänä niin miksei sitä voisi käyttää? Kyllähän mikätahansa muukin investointi voidaan nähdä rahojen haaskauksena, tosin materiaalisen sellaisen tuoman lisäarvon näkee helpommin etukäteen. Eiköhän se firman ylin johto ole yleensä tarpeeksi varovainen rahojen kanssa, kyllä nämä koulutusinvestoinnit punnitaan etukäteen monella vaa'alla, varsinkin kun tiedetään minkälaisessa maineessa tämä bisnes on.

Mistäs sä tämän vetäisit? Kyllä tähän asti porukassa konsulteille naureskellessa ja konsultit palkanneille itkiessä on koolla yleensä ollut porukkaa, joilla mielipide nimenomaan pohjautuu omakohtaisiin kokemuksiin yrityskonsultointibisneksestä. Ei siis sarjakuvaversioihin, vaan ihan niihin aitoihin (pun intended) ihmisiin.

Puhuinkin yleisestä mielipiteestä, siis siitä mihin yleensäkin työtä tekevä enemmistö pohjaa käsityksensä. Dilberteillä meinasin että tämä pohja on yleensäkin aika kaukaa haettu. Vähemmistössä on kuitenkin se porukka joka tällaisessa koulutuksessa saa olla mukana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom