Sanastoa aloittelijoille

Hm, sokeaksi olen tullut vissiin, mutta kun en vain löydä tuolta listasta latsien enkä trapsien selityksiä. Kun niitä aina kysellään.

Ei kun lukeehan siellä siivistä jotain kun Ctrl + F:llä etsi.

Mielestäni tuonne nyt pitäisi pistää joku juttu tyyliin
Latsit = Katso kohta "siivet".
Trapsit = Trapezius -lihakset = niskan lihat, jotka vetävät lapaluita yhteen ja olkapäitä taakse.

Tai sinne päin olevaa pskaa.

Jossainhan nuo kyllä on miljoonasti selitetty.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Hyvä sivu, sääli vain kun aikasemmin huomannut.

Tarkoitetaanko trapseilla myös epäkkäitä? Ovatko nämä siis yksi ja sama asia?

Mitä volyymi tarkoittaa kun puhutaan yleensä harjoitusten yhteydessä?

Entä supistus/venytys liikkeessä? Itse käsitin, että supistus on se kun tehdään se varsinainen työ .esim vedetään alas ja venytys sitten kun päästetään ylös. Voipi olla että olen ihan hakoteillä =D

Hyvä sivu, sääli vain kun aikasemmin huomannut.

Tarkoitetaanko trapseilla myös epäkkäitä? Ovatko nämä siis yksi ja sama asia?
Kyllä

Mitä volyymi tarkoittaa kun puhutaan yleensä harjoitusten yhteydessä?
Sarjamäärä

Entä supistus/venytys liikkeessä? Itse käsitin, että supistus on se kun tehdään se varsinainen työ .esim vedetään alas ja venytys sitten kun päästetään ylös. Voipi olla että olen ihan hakoteillä =D
Supistus = liikeen suunta, jossa lihas supistuu
Venytys = Liikkeen suunta, kun lihas venyy eli palautuu takaisin liikkeen lähtöasentoon

Tossa supistus/venytys -akselilla huonot selitykset, ei oo suoraan oppikirjasta

Olen nyt treenannut tasapaksusti yli vuoden ja olen erikoistekniikoita hakemassa.
Mitkä ovat sellaisia erikoistekniikoita, joita ilman muuta kannattaa
kokeilla? Entä kuinka usein, säännöllisesti joka toisella treenillä vai kerran kuukaudessa?

Esim. Pudotussarjat ja tupla-tripla-sarjat ovat sellaisia, jotka kiinostaisivat.
Treenaan kaksijakoisella (jalat/kädet ja rinta/selkä/olkapäät -jaolla), jos se nyt mitään auttaa.
Kiitos etukäteen!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Olen nyt treenannut tasapaksusti yli vuoden ja olen erikoistekniikoita hakemassa.
Mitkä ovat sellaisia erikoistekniikoita, joita ilman muuta kannattaa
kokeilla? Entä kuinka usein, säännöllisesti joka toisella treenillä vai kerran kuukaudessa?

Esim. Pudotussarjat ja tupla-tripla-sarjat ovat sellaisia, jotka kiinostaisivat.
Treenaan kaksijakoisella (jalat/kädet ja rinta/selkä/olkapäät -jaolla), jos se nyt mitään auttaa.
Kiitos etukäteen!

Tredin nimi on käsittääkseni "SANASTOA aloittelijoille"
Semmonen tredi ois tuolle kysymykselle hyvä kun: "Aloittelija! Peruskysymykset tänne!" joka on stickattuna

Anteeks kauheesti vbp, toivottavasti ei 15-vuotias aloittelija pahottanut mieltään. Kuinka helvetissä sunkin postauksesta oli jotain hyötyä. Minä kirjoitin täysin asiallisen viestin vain väärään paikkaan

Mitä tää kuva meinaa::arvi:???

Neuvokaa alottelijaa... :confused:
Hä? Sehän on Arvi Lind.

arvilind161003.jpg

Päättele itse mikä merkitys sillä voisi olla...?

Onkohan tota mitään sivua olemassa missä näkisi kaikki liikkeet ja laitteet että miten niillä laitteilla tehdään mikäkin liike?

Eräs sana minua hämää, johon olen melko usein tällä foorumilla törmännyt, eli liikkeiden tekeminen "Smithissä/llä"? Mitä on tämä smith?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom