Sampo Pankin uusi verkkopankki

Aika moni näyttäis kääntyvän OP:n puolelle. Millä perustelette valintaa?

Vaihdoin OP:hen lokakuussa 2007. Syinä olivat bonusjärjestelmän tuoma "ilmainen" asiointi (ei kuukausimaksuja tileistä, korteista, lainalyhennyksistä) ja ylimääräiset bonukset saa vaikka rahana tai voi ostaa jotain lisäpalveluja (tai Pohjolan vakuutuksia). Lainatarjouskin oli paras mitä nyt muutaman pankin jaksoin vertailla. Plussana kotimainen pankki.

Omiin tarpeisiin OP oli hyvä. Toiset ei tykkää bonustouhuista, vaan maksaa mieluummin Visa-kortista, lainanlyhennyksen "veloitusmaksua" tai nettipankista.

OP:n huono puoli oli ainakin aluksi verkkopankki. Olin tottunut käyttämään Sammon verkkopankkia, mutta sehän vedettiinkin näyttävästi pytystä alas...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noita OP:n bonuksia ilmeisesti kertyy kun keskittää erinäisiä palveluja saman katon alle? Tavallisten päivittäisten pankkiasioiden hoidosta ei varmaan kovin tuhteja bonuksia kerry?

Itse olen tällä hetkellä lievästi kallistumassa Nordean puolelle.
Alle 28-vuotiaana check-in -asiakkaana saa mm. seuraavia etuja.

# Maksuton Visa Electron
# Maksuttomat pankkitunnukset
# EtuTili: Check-in-asiakkaana saat paremman koron säästöillesi
# 200-500 euron luottolimiitti Käyttötilillesi
# Uuden opintolainan ensimmäinen nosto ilman järjestelypalkkiota (yhden kerran asiakkuuden aikana)
# Nordea Turva Matkavakuutus 30% alennuksella (enimmäiskorvausmäärä 500 euroa)
# Check-in Tapaturmavakuutus, sisältää hoitokuluturvan myös ns. erikoislajeille (esim. laskuvarjohyppy, sukellus ja seinäkiipeily)
# 50% alennus merkintäpalkkiosta, kun säästät säännöllisesti Nordea-rahastoon

Nuo ovat itseä eniten koskettavia etuja, asuntolainat ja sun muut kun eivät ole ajankohtaisia eikä luottokortillekaan ole vielä juurikaan tarvetta. Nordeassa saa myös OP:n tapaan Visa electroniin plussaominaisuuden ja vieläpä kolme 10 egen plussaseteliä kaupan päälle :D
 
Noita OP:n bonuksia ilmeisesti kertyy kun keskittää erinäisiä palveluja saman katon alle? Tavallisten päivittäisten pankkiasioiden hoidosta ei varmaan kovin tuhteja bonuksia kerry?

OP:n bonuslaskuri:
https://www.op.fi/op?id=47201

Talletuksista: "Bonuksia kerryttävään asiointiin lasketaan kuukausittain yhteen esim. käyttötilin ja tuottotilin keskisaldot."

Laskuria näppäilin sen verran, että ei ilmeisesti pelkällä palkasta saatavalla kassavirralla vielä bonuksille pääse.
 
Itsellä on nyt alun saldoheittojen jälkeen homma toiminut ihan ok. Tänään maksoin ensimmäistä kertaa laskun verkkopankissa (selain IE6) ilman mitään ongelmia. Eikä muutenkaan saldoissa ym. ole ollut alun takkuilujen jälkeen heittoja.
 
Mä en ole OP:n bonusjärjestelmään perehtynyt ollenkaan, mutta juuri viime kuussa tuli lappu että n.136euroa Pohjolan autovakuutusta oli kuitattu bonuksista. Sama juttu oli viime vuoden puolella. Lisäksi korttien tai muiden toimintojen palvelumaksuja ei ole kahteen ja puoleen vuoteen tullut maksettua. Nettisivujen selkeydessä on parantamista, mutta aivan sama mulle kun homma vaan toimii.
 
Lyhyesti: Ihan hirveä! :curs:

Entinen oli tosi selkeä, ja mukava käyttää. Uusi, kaikkine pop-uppeineen ja bugeineen (unohtamatta Ville 8-veen suunnittelemaa ulkoasua), aika järkyttävän paska! Ei kyllä herätä minkäänlaista luottamusta tuo, voi olla pankin vaihto kyllä edessä täälläkin.
 
Miksi se siinä laskunmaksussa generoi sen nollan sihen väliviivan tilalle? Jos taas ottaa suoraan saajaluettelosta saajan, niin sitten ei. Vähän ihmetyttää.
 
Onkos se sampon jossain mainostettu tarjous vielä voimassa sponssata 100eurolla uutta konetta jos ei aukea nämä uudet sivustot? Kukaan käyttäny tätä optiota? :dance:
 
Vittu ei onnistu laskun maksu, niin ei onnistu.. Sori Necra, et saa rahojas vieläkään.
Miten tämä VOI olla mahdollista 2008 Suomessa?
 
Toi huntti tulee sillä ehdolla, että ostaa Mustasta Pörssistä jonkun Fujitsu-Siemens -merkkisen koneen...

Aika läpinäkyvää markkinointia, tuo huntti on sisäänleivottu varmasti tuotteen hintaan.

Missäs tuo vika nyt sitten on jos sivusto aukeaa vain n. 10% kerroista (selaimesta riippumatta), vaatiikohan tuo jotain servicepäkkejä xpn puolelta? Ei ole jaksanut niitä laitella.
 
Yritin kolmeen kertaan maksaa vuokraa ja kahta muuta laskua, turhaan. Ei toimi niin ei toimi. Ei auta kuin lähteä markettiin maksamaan automaatille, lievästi kyrsii...vielä toissa päivänä homma toimi ok.
 
Itsellä on nyt alun saldoheittojen jälkeen homma toiminut ihan ok. Tänään maksoin ensimmäistä kertaa laskun verkkopankissa (selain IE6) ilman mitään ongelmia. Eikä muutenkaan saldoissa ym. ole ollut alun takkuilujen jälkeen heittoja.
Mulla toiminut ihan hyvin kaikki Sampon verkkopalveluissa. Oonkohan ainoa Suomessa, jolla ei ole mitään valitettavaa? :nolo:

Mullakaan ei ole ollut mitään ongelmia, ainoa 'virhe' oli se että jotkut toimenpiteet kuten vuokranmaksu näkyi oudolla nimikkeellä, ihankuin olisin nostanut automaatilta rahaa.

Olen käyny Sampopankin sivuilla sekä päivällä että yöllä, ja niin duunista useilta eri koneilta ja kotoa kahdelta eri koneelta. Kaikissa eri selaimia, käyttiksiä jne eikä ongelmaa ole ollut yhdessäkään. Mozilla ja IE toiminut oikein hyvin eikä kyllä mitään valittamista [mitä nyt ulkoasu voisi olla paljonkin erilainen...]

Jos en tietäisi että myös Pakkiksella aiheesta valitetaan, uskoisin siihen aiempaan viittaukseen että ne keillä on ongelmia ovat EVOja... :):rolleyes:
 
Ei tuo vieläkään ihan täysin oikein toimi...

Maksoin äsken laskun Firefoxilla ja kaikki toimi hyvin siihen asti kunnes hyväksyin maksun. Pam ja firefox nurin. :D Nooh, loggasin uudelleen sisään ja oli näköjään veloittanut maksun ja siirtänyt sen tilitietoihin eli kaikki ok... Kai.

Noh, sitten testaamaan sitä heidän uutta hienoa valikkosysteemiä. Vaatii IE:tä joten IE7 alle. Omat asetukset sivulle mentäessä koko pankki jämähtää eikä enää toimi mikään. :D

Ja koska tässä tapauksessa Sampohan syyttää minua osaamattomaksi käyttäjäksi niin heidän konetestin perusteella koneeni läpäisee kaikki vaatimukset. Edellisellä kerralla pankki kehtasi taas väittää etten ole oman koneeni pääkäyttäjä. Kuka muukaan se voi sitten olla jossen minä, "it-alan ammattilainen"? :lol2:

Nooh, odotellaan vielä, tärkeimmät toiminnot wörkkivät jotenkuten joten tällä jatketaan...
 
Tähän mennessä toiminut muuten hyvin paitsi, firefox kaatunut tilisiirrossa. IEllä tosin toimi ihan normaalisti sen jälkeen.
 
Laskujen maksussa ei ole ollut mitään ongelmia, mutta miksi viiiiidussa asuntolainasta on mennyt maksuun vain lyhennys eikä korkoa ollenkaan.. En kyllä jaksa alkaa soittelemaan minnekään, kaippa nuo tietää kaikki ongelmansa ja korjaavat kun ehtivät.
 
Kyllä täälläkin meinasi verenpaine nousta kun laskuja aloin makselemaan 31. pvä. Ensin en päässyt verkkopankkiin sisään ja sitten kun pääsin, jumitti muutamaan kertaan oikein kunnolla ja koko paska piti sulkea ja käynnistää pari kertaa ennen kuin oli laskut maksettu. Perseestä. Toivottavasti saavat paskansa kokoon pian.
 
Tuo verkkopankin jumahtelu on kyllä perseestä. Elikkäs mulla ainakin ja vaimolla ykskaks jumahtaa kesken käytön. Ei hyväksy mitään painantaa ja ainoo mikä lopetta istunnon on selaimen sulkeminen. Sinne sitten jää istunto auki, toivottavasti ei kukaan pääse käsiks. 2 päivässä menny vaimolla 30 avainlukua ton perseilyn takia. Itelläni on loppu avainluvut. Kun oli jäljellä enää 5 niin soitin aspaan ja kysyin, että miksikäs ei oo tullu uutta listaa. Kattovat koneelta ja sanovat, että lista on lähetetty 25.3, eipähän oo vieläkään tänne asti tullu. Normaalisti laittavat uuden kun 30 lukua on jäljellä. Pitää huomenna hakea konttorista uus lista. Voipi olla samoja vuodatuksia kun aiemmin, ei jaksa kahlata läpi. Laitoin jo toiseen pankkiin lainahakemuksen jos siirtäs lainat pois Sammosta. Tälläset asiat on minusta tärkeitä pankille imagon säilyttämis mielessä.
 
Back
Ylös Bottom