Sampo Pankin uusi verkkopankki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kuitula sanoi:

Täähän on ku moderni versio Kalevalan sammon ryöstöstä, tosin tällä kertaa ryöstäjänä toimii sampo. :D

kuitula sanoi:
Tämä nyt oli jo niin loistavaa selittelyä, että WinCapitan rekrytoijatkin kalpenevat. Opit tulleet varmaan suoraan Joseph Goebbelsiltä.

Oikeasti ihmiset, jos toiminta on noin surkeaa pankissa niin äänestäkää jaloillanne. Ei tommosta toimintaa voi sietää. Ja erittäin järkyttävää, että ongelmia on joka puolella ja kaaos on ulottunut vähän joka puolelle. IT alaa opiskelleena voin vain todeta, että tuollaisessa tilanteessa mitään yht' äkkiä löytyvää viisasten kiveä on turha odottaa. Varmaan ei toimi kaikki vielä ensi viikollakaan.
 
Onneksi ei ole Sammossa mitään, olisi lähtenyt samantien pankki vaihtoon. Enempää asioita ei oikein voi ryssiä, ja siihen päälle todella luokaton tiedotus. Malliesimerkki miten asiat hoidetaan täysin päin persettä. Rahaliikenteen jatkuva toimivuus on niin prioriteetti yksi tällä alalla, ettei ole testaus tainnut mennä ihan putkeen. Mukava varmaan jos on tällä hetkellä esim. ulkomailla lomalla/töissä, ja pitäisi rahaa siirrellä tililtä toiselle tai tarkastaa saldot tms. Tai kun liksat, eläkkeet ja korvaukset ei tule ajoissa tileille ja ei voi maksaa laskuja.
 
Täällä on myös yksi joka miettii Sampopankin vaihtoa. Pääsiäisen jälkeen verkkopankki toimi ihan oikein, nyt pääsen sinne sisään vain IE 6.0 selaimella. Firefox ei pelitä. Ei sinänsä hirveä ongelma, mutta olen silti harkinnut pankin vaihtoa.

Tuo kirvesmies meni aavistuksen liian pitkälle, mutta aika karu temppu Sammolta ryöstää kaverin kirvesmiehen rahat. Onhan sitä juttua toisinkin päin. Kaverin kaveri oli tsekannut tilinsä pääsiäisen jälkeen. Tilillä oli ollut vähä reilu 11 miljardia. Siellä ne on tainneet olla kirvesmiehenkin palkkarahat.

Alkaa muuten näitä juttuja lukiessa kohta itseänikin huolestuttamaan, että pystyykö Sampo hoitaan tätä casea ollenkaan. Tulee ihan oikeasti mieleen, että pitääkö vaihtaa pankkia vain sen takia, että luottamus pankkiin on mennyt.
 
Sampon sivuilla kerrotaan että noissa Visa-tileissä on ongelmia, ei pysty näyttämään Visa-tapahtumia jne. Mutta onko muillakin se ongelma ettei verkkopankki näytä kuinka paljon Visassa on käyttövaraa?
 
Sampon sivuilla kerrotaan että noissa Visa-tileissä on ongelmia, ei pysty näyttämään Visa-tapahtumia jne. Mutta onko muillakin se ongelma ettei verkkopankki näytä kuinka paljon Visassa on käyttövaraa?

Joo, mulla näkyy kyllä tapahtumat ja laskutettu/laskuttamaton, mutta ei käyttövaraa samalla tavalla kuin vanhassa systeemissä. Tuollahan muuttui samalla se, että luoton myöntää ja laskun perii suoraan Sampo eikä enää Luottokunta, voi olla että liittyy siihen tuo sählinki tältä osalta. Mulla on jossain se lappu, jossa oli kaikki Visaan liittyvät uudistukset, mutta en nyt tähän hätään löydä sitä. Joka tapauksessa siinä oli muutoksia liittyen eräpäivään (jonka voi muistaakseni muuttaa joksikin muuksi kuin vikaksi päiväksi) ja johonkin muuhunkin.

Mulla on Nordealla tili, johon ei tällä hetkellä ole mitään kortteja (opintolainaa siellä, jota ei suostuttu siirtämään aikanaan Sampoon), voi olla että pitää ottaa sinne taas korttipaketti kun meininkin on tämä. Onko Nordean kautta sama systeemi tuon opiskelijavisan kanssa kuin Sampossa? En haluaisi siitä luopua, sen verran tulee netissä osteltua, mutta omilla tuloilla sitä ei kyllä mulle myönnetä.
 
KL:n sivuilla sanottiin, ettei Sammon pankkikortti kelpaa enää edes Forexilla.

Pankki ei näytä Visan limiittiä, "saldoa" vai ei kumpaakaan?
 
Tuo kirvesmies meni aavistuksen liian pitkälle, mutta aika karu temppu Sammolta ryöstää kaverin kirvesmiehen rahat. Onhan sitä juttua toisinkin päin. Kaverin kaveri oli tsekannut tilinsä pääsiäisen jälkeen. Tilillä oli ollut vähä reilu 11 miljardia. Siellä ne on tainneet olla kirvesmiehenkin palkkarahat.

Tuolla rahalla olis ostanut monta plastiikkakirurgiaa ja yksityisopettajaa espanjankieleen. :kippis1: Miks kukaan edes jää kertomaan tuollaisesta eikä vaan katoa Suomesta? Tuskin oli kuitenkaan rahoja - jos olis ollut niin ois kadonnut koko mies ja tarina :)
 
Pankki ei näytä Visan limiittiä, "saldoa" vai ei kumpaakaan?

Näyttää tapahtumat ja niiden summat, mutta ei laske niitä yhteen. Ei näytä paljonko on käyttövaraa tai paljonko laskuttamattomia tapahtumia yhteensä.
 
Näyttää tapahtumat ja niiden summat, mutta ei laske niitä yhteen. Ei näytä paljonko on käyttövaraa tai paljonko laskuttamattomia tapahtumia yhteensä.

Aika köyhää sanon ma. Eikö Visa näy siellä sitten erillisenä tilinä? Luulisi, että aika pakollinen feature olisi sellainen, että ostoksia on yhteensä 10450€, maksuja yhteensä 9640€ ja saldo jotain.

Joutuuko oikeasti laskemaan itse ostoksia ja maksuja yhteen?

Dinersclubin sivuilta näkee suoraan jopa laskun millä saa kuukauden ostokset maksettua, sisältäen siis koko kuukauden ostokset.
 
Limitti kyllä on hyvin epämääräisesti esitetty, mutta tosiaan, ainakaan ite en mitenkään pysty päättelemään kuinka paljon käyttövaraa mulla tossa Visassa on. Näen tilitapahtumista vain viisi viimeisintä, joista ei pysty laskemaan mitään. Pitää varmaan mennä kauppaan kokeilemaan.
 
Alkaa vähitellen täälläkin palaa käämit. Tänään ensimmäisellä yrittämällä IE:llä pankki ilmoitti että tekninen virhe, haluatko yrittää uudelleen? Enpä halunnut.

Lisäksi muutenkin huomattavasti hitaampi tuo uusi järjestelmä java-kikkulan takia.
 
muuten toimi jo ihan ok mutta ekan kirjautumis kerran anto virhe ilmoituksen toisella kerralla kaikki toimi ihan ok. mutta on toi silti perseestä vanhaan verrattuna.
Mä en ymmärrä tota kun iso firma ostaa pienen niin väkisin ajetaan kaikki takapakkia parivuotta. paras oli kun ge osti firman missä joskus olin töissä niin xp oli ollu käytössä jo 3vuotta niin ge:n myötä siirryttiin 2000:seen kun ge:n ohjemat ei käynny xp:hen.
Näköjään pitää kyllä paikkansa että mitä isompi firma niin sitä vanhempaa tekniikka ne käyttää.
 
Mulla on Nordealla tili, johon ei tällä hetkellä ole mitään kortteja (opintolainaa siellä, jota ei suostuttu siirtämään aikanaan Sampoon), voi olla että pitää ottaa sinne taas korttipaketti kun meininkin on tämä. Onko Nordean kautta sama systeemi tuon opiskelijavisan kanssa kuin Sampossa? En haluaisi siitä luopua, sen verran tulee netissä osteltua, mutta omilla tuloilla sitä ei kyllä mulle myönnetä.

Jeps, Nordeasta saat Visan tai Masterin 1000€ luottorajalla, jos on opintoja kertyny riittävästi. Taitaapi olla sama käytäntö kaikissa pankeissa.
 
Limitti kyllä on hyvin epämääräisesti esitetty, mutta tosiaan, ainakaan ite en mitenkään pysty päättelemään kuinka paljon käyttövaraa mulla tossa Visassa on. Näen tilitapahtumista vain viisi viimeisintä, joista ei pysty laskemaan mitään. Pitää varmaan mennä kauppaan kokeilemaan.
onko tämä siis ihan yleinen "ominaisuus"?

taitaa op:n visa pysyä lompakossa vielä hyvän aikaa... vaikka tänään käytin sitä ekaa kertaa vajaan puoleen vuoteen. piti ostaa wiille smb3 kun se oli ilmestynyt valikoimiin.
 
onko tämä siis ihan yleinen "ominaisuus"?

Juu, ei näytä olevan kohtaa jossa käyttövara näkyisi. Joutuu itse laskeskelemaan jos on enemmän tapahtumia kortilla.

Lainan tiedoista puuttuu maksuohjelma-näkymä, joka vanhassa verkkopankissa oli. Se olisi kiva saada jossain vaiheessa myös uuteen verkkopankkiin.
 
Back
Ylös Bottom