Sampo Pankin uusi verkkopankki

Tiedotuspäällikkö on täysin kuutamolla "ei oo mitään vikaa, korkeintaan asiakkaissa"-möläytyksillään ja rahoitusjohtaja naputtelee mainosmielessä pehmoisia oma mailiosoite profiilissaan.

...eiköhän Sammon tiedotuspäällikkö saa hokea vielä moneen kysymykseen "en ole kuullut mitään tällaisesta".

Voihan se olla totta ettei ole kuullut, jos ei ole mennyt töihin, avannut tv:tä tahi radiota, lukenut sanomalehteä tai nettiä eikä puhunut kenenkään kanssa ennen kuin on ottanut toimittajan puhelun vastaan. ;)

Plausible deniability
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hohhoijaa, ei kai tässä auta muu kuin käydä ens viikolla Nordeassa tai jossain muualla. Mikähän olis kivuttomin tapa vaihtaa pankkia? Avata uusi tili esim Nordeaan ja jahka se toimii niin siirtää kaikki rahat Nordean tilille? Mutta meikällä on tuo Sammon Visa Electron, sekin pitäisi vaihtaa...
Itse vain kävelin Nordeaan ja ilmoitin haluavani avata siellä tilin, jonka jälkeen minulle annettiin allekirjoitettavaksi valtakirjat rahojen/suoraveloitusten/opintotuen siirtämiseen sekä tilin sulkemiseen. Aikaa koko hommassa meni 40 minuuttia, eikä Sampossa tarvinnut käydä ollenkaan. Tämä sama varmastikin pätee myös muihin pankkeihin.

edit: Ja uusi Visa Electron tulee kuulemma muutamassa päivässä.
 
Kuinka päin vittu tää projekti on oikein vedetty. Joku sitä jo puolusteli ja totesi, että tämmöstä tämä aina on massiivisissa integraatioprojekteissa, mutta ei jumalauta. Kyse nyt on pankista ja satojentuhansien ihmisten rahoista. Hyvin, hyvin vittumaisiakin tilanteita varmaan on syntynyt tämän sotkun tuloksena.

Hienosti toimittu :thumbs:
 
Itse vain kävelin Nordeaan ja ilmoitin haluavani avata siellä tilin, jonka jälkeen minulle annettiin allekirjoitettavaksi valtakirjat rahojen/suoraveloitusten/opintotuen siirtämiseen sekä tilin sulkemiseen. Aikaa koko hommassa meni 40 minuuttia, eikä Sampossa tarvinnut käydä ollenkaan. Tämä sama varmastikin pätee myös muihin pankkeihin.

edit: Ja uusi Visa Electron tulee kuulemma muutamassa päivässä.

Kuulostaa hyvältä. Jahka löydän vähän aikaa niin pitää varmaan käydä Nordean puolella...kysymysmerkiksi jää tosin vielä pienet sijoitukseni Sammon puolella mutta eiköhän nekin voida siirtää Nordean puolelle vastaaviin.
 
Jos on auto/koti/ym vakuutuksia tai sijoituksia/lainoja niin suosittelisin myös osuuspankin harkitsemista. Tekevät pohjolan kans yhteistyötä ja sitten kun sulle kertyy bonuksia, voit maksaa niillä vaikka vakuutusmaksuja.
 
10+ vuotta softakehityksellä tietoliikenteen ja tietoturvan parissa leivän hankkineena nuo lapsukset mitä tuolta nettipankista on jo löytynyt ovat sitä tasoa, että jos sattuisin kyseisen pankin asiakas olemaan niin pankki vaihtuisi välittömästi. Vaikka nuo käytettävyysongelmat saataisiinkin korjattua lopullisesti vaikka tänään nuo jo uutisoidut kämmit osoittavat koko järjestelmän designin ja toteutuksen olevan sillä tasolla etten nukkuisi öitäni kovinkaan hyvin jos pennoseni tuolla olisivat. Ja joku vielä selitti että systeemiin on käytetty saman verran miestyötunteja kuin valtamerilaivan rakentamiseen; mulle tulee ainakin heti mieleen se purkki josta Frederik laulaa :hyvä:
 
Hienoa, maksa tässä nyt sitten laskuja. :curs:

Tilin valikkoon asti pääsee, mutta siitä eteenpäin ei mikään nappula toimi. Saatanan kehittelijät.

Sampo Pankin asiakaspalvelussa on edelleen ruuhkaa ja joissakin konttoreissa on ollut vielä tänään tavallista enemmän asiakkaita. Verkkopankki on ollut käytössä normaalisti tiistaiaamusta lähtien, mutta palvelussa on ajoittain esiintynyt hitautta.

Sampo Pankki pahoittelee teknisistä häiriöistä asiakkaille aiheutunutta haittaa. Havaittuja häiriöitä on korjattu viikon aikana. Esimerkiksi ongelmat, jotka ovat koskeneet pientä osaa maalis-toukokuussa uusittavia pankkikortteja, on nyt korjattu. Asiakkaille on jo aiemmin lähetetty kotiin uudet kortit, jotka toimivat normaalisti. Uuden kortin voi ottaa heti käyttöön.

No varmasti on ruuhkaa, ja normaalisti on käytössä näköjään juu.
 
Firefoxilla ei tunnu oikein toimivan tuo. IE:llä kyllä olen päässyt ihan normaalisti asioimaan. Vituttaa vain kun nuo ohjeet on vähän puutteelliset. Sai vähän aikaa ettiä, että mistä noita osakekauppoja saa tehtyä ja mistä näkee ne palvelupaketit, mitä on ottanut ja mitkä on vielä voimassa.
 
Duunissa testasin piruuttani aiempien postausten innoittamana. Toimii sekä IE:llä että Mozillan Firefoxilla moitteettomasti. Minulla ei kyllä kotoakaan ollut mitään ongelmaa, ainoastaan näkymät olivat hieman oudohkoja kun ekaa kertaa kävin [outoja nimityksiä veloituksilla jotka kuitenkin olivat sinänsä oikein]. :)

Kovin helpolla en tämän takia lähtisi vaihtamaan pankkia [tähän tosin varmaan vaikuttaa se ettei ongelmia ole ollut]. Nyt kohta 5 vuoden ajan Sampon asiakas ja hyvin tyytyväinen sellainen. OP en ottaisi missään tapauksessa sillä olen ollut 24 vuoden ajan heidän asiakkaansa ja se on riittänyt. Nordeaan en myöskään sillä ainakin täällä Nordeassa on aina ihan uskomattomat jonot ja todella hidas asiakaspalvelu. Toisaalta, eipä tarvi pankeissa fyysisesti kovinkaan usein vierailla. Jos joskus tulee pankkia vaihdettua niin sitten joku ihan muu.

Oli kyse mistä paikasta tahansa niin tuntuu että järjestelmiin tehtävät muutokset tuntuvat menevän päin sitä itseään hyvin usein, hyvänä esimerkkinä oikeastaan kaikki matkapuhelin-, ja internetoperaattorit, nettikaupat kuten Hobby Hall, ja nyt tietty Sampon kämmäily. Rahasekoiluihin ja laskutukseenhan nuo muidenkin mokat liittyvät mutta tässä ongelma on ilkeämpi kun on pelkkä raha kyseessä ja asiasta tiedottamisen saralla ollaan ainakin ihan väärällä linjalla. Siitä voisin antaa miinusta kyllä että nuo lehtijutut antavat todella idiootin ja ammattitaidottoman kuvan joistain Sampopankin henkilöistä.
 
No niin, maanantaina vaihtuu pankki. Sain paremman tarjouksen OP:sta, joten mennään takas pankkiin, missä OS X ei aiheuta ongelmia ja missä mua ei syytetä osaamattomaksi ja 5 kk vanhaa konetta vanhaksi..

Kiitos Sampo pankin viestintäosastolle. Loistavasti hoidettu..
 
Kävin tänään kuuntelemassa Maria Alarannan väitöstilaisuutta aiheesta "Integrating information systems after a merger" ja tuli aika selväksi, että aihetta on tutkittu aivan liian vähän verrattuna sen vaikutuksiin talouselämässä eikä tällaisissa tapauksissa useinkaan yritysjohto ole lainkaan selvillä siitä, kuinka mittavia operaatioita tietojärjestelmien integraatiomoduulien sun muiden kyhääminen on. Suurin osa integraatioprojekteista epäonnistuu eikä fuusioiden sun muiden hallinta ole mitään helppoa hommaa.

Jotain positiivista nykytilanteessa: mun oppiaineen/tutkimusalueen tyypeillä riittää töitä maailman tappiin asti. :)

Vastaväittäjä naureskeli muutamalla Sammon uutisella asiasta, että hyvin ajankohtaisesti valittu tutkimusaihe, kun valmistui väikkäri juuri kunnon sössimisen aikoihin.

Toi ei kuitenkaan ole vielä mitään sössimistä verrattuna parhaisiin tietojärjestelmäuudistusten möhlimisiin (seuraavasta kaikki autoilijat maksavat projektijohtajien sössimiset):

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2007/06/534701
 
No nyt kävi automaatilla niin, että se sylki lapun jossa luki "kortin myöntäjään ei saada yhteyttä". Liittynee tähän uudistukseen? Korttini ei ole noiden lähiaikoina erääntyvien listalla. Olen ollut saman pankin asiakas koko ikäni, nimi vaan on muuttunut: Säästöpankki, Postipankki, Leonia, Sampo.. Tilinumeronkin olen osannut aina ulkoa. Mutta kun sekin tässä muistaakseni tulee muuttumaan niin väliäkö silläkään..
 
Oon eri mieltä. Luulen että ne tietääkin, ts. niille on kyllä kerrottu mitä homma vaatii, mutta mulla on kutina ettei ne välitä. Luotetaan siihen et asiakkaat unohtaa ja antaa loputtomiin anteeksi. Minusta homma meni tässä tapauksessa persiilleen tiistai iltapäivästä lähtien, ja itse olisin antanut sille viestintäpäällikölle kenkää saman tien.
 
10+ vuotta softakehityksellä tietoliikenteen ja tietoturvan parissa leivän hankkineena nuo lapsukset mitä tuolta nettipankista on jo löytynyt ovat sitä tasoa, että jos sattuisin kyseisen pankin asiakas olemaan niin pankki vaihtuisi välittömästi. Vaikka nuo käytettävyysongelmat saataisiinkin korjattua lopullisesti vaikka tänään nuo jo uutisoidut kämmit osoittavat koko järjestelmän designin ja toteutuksen olevan sillä tasolla etten nukkuisi öitäni kovinkaan hyvin jos pennoseni tuolla olisivat. Ja joku vielä selitti että systeemiin on käytetty saman verran miestyötunteja kuin valtamerilaivan rakentamiseen; mulle tulee ainakin heti mieleen se purkki josta Frederik laulaa :hyvä:
mites nordean tämänpäiväinen xss?

ja kaikki jotka loukkaannuitte tyhmäksi haukkumisesta: kuulutte siihen 10 prosenttiin joiden ongelmat on oikeita ongelmia ja tiedätte mitä teette.
eikä tyyliin aikaisemmin lukenut kirjautumisruudussa asiakasnumero ja muutoksen jälkeen asiakastunnus, niin kun ei tiedetä että ne on sama asia niin keksitään siihen sit joku ihan ikioma koodi mielikuvituksen tuotteena ja sit raivotaan kun kirjautuminen ei onnistu ja tanskan perkeleet on tuhonneet elämän.
 
Sampohan ottaa nyt myös kaikki Visa-kortit omaan huostaansa Luottokunnalta "Haluamme itse huolehtia korttiasiakkaittemme koko palveluketjusta" -syyllä. Nyt on saatettu haukata kakkaa vähän liian isolla kauhalla.
 
jotenkin hidas toi verkkopankki vanhaan verrattuna.
ja aika perseestä muutenkin.
useamman laskun kun maksaa niin laskut pitää siirtää eka hyväksymättömiin laskuihin, ennen kysyi haluaako maksaa muita laskuja. no jonkun mielestä toi voi olla hyvä ei mun mielestä.
Eräpäiväksi ei voi laittaa lauantaita tai sunnuntaita, omasta mielestä on parempi jos viikonloppuna maksaa laskuja niin ne saa lähtemään haluttaessa samantien.
mitä turvallisuuteen tulee niin tuntuu oudolta että laskun hyväksymisen jälkeen se kysyy sisään kirjautumis salasanaa ei avainkortin numerosarjaa.
ja mikäli oikein ymmärsin niin visa elektroni ei käy kesän jälkeen enään verkkokauppoihin. eipä toi itseä haittaa mutta epäilisin että aika moni vaihtaa pankkia mikäli toi toteutuu.
 
"yksinkertainen" ja "nopea".. mites sit helppokäyttöisyys?
ainakin nordea&spankki menee heittämällä käytettävyydeltään opn ohi moninkertaisesti.

ja hyvin yksinkertaista kun sivulla on aina 90% mainosta ja loput asiaa ja koko parikymmentäosainen valikkokin on loogisesti pudotusvalikossa, tosi kätevä selailla sitä listaa. ;)
plussaa on se että saldot sentään näkyy etusivulla (kuin muissakin verkkopankeissa)
ja jos tietojen kerääminen pelottaa niin käyttäkää mobiiliverkkopankkia niin jää kerättävien tietojen lista paljon lyhyemmäksi tai vaihtakaa pankkia.

jos tahtoo boonusta niin op, jos tahtoo helppokäyttöisen verkkopankin, niin ihan mikä tahansa muu pankki varmasti käy. spankilla on maksutapaetunsa jne...

Väitän edelleen että op on helppokäyttöinen. Ite ainakin saan siellä maksettua laskut ja hoidettua kaikki pankkiasiat helvetin nopesti, varmaan johtuu siitäkin kun sitä on käyttänyt niin pitkään että valikot ja kohdat löytyy tosi nopeasti.

Huvittavaa että tästäkin asiasta pitää jonkun vetää kauheat agret :lol2: apple vs microsoft, nokia vs iphone, op vs nordea ? No mulle ihan sama. Kerroin vain oman mielipiteeni op:n verkkopankista.
 
Väitän edelleen että op on helppokäyttöinen. Ite ainakin saan siellä maksettua laskut ja hoidettua kaikki pankkiasiat helvetin nopesti, varmaan johtuu siitäkin kun sitä on käyttänyt niin pitkään että valikot ja kohdat löytyy tosi nopeasti.

Huvittavaa että tästäkin asiasta pitää jonkun vetää kauheat agret :lol2: apple vs microsoft, nokia vs iphone, op vs nordea ? No mulle ihan sama. Kerroin vain oman mielipiteeni op:n verkkopankista.

eniten huvittaa se että helppokäyttöinen = "oon 2 vuotta opetellut ja nyt luistaa tosi nopeesti ja kätevästi laskujen maksaminen"

enkä käsittääkseni mitään kauheita agreja vetänyt. kerroin vaan rehellisen mielipiteeni op:n verkkopankista verrattuna muihin.

mun mielestä aika törkeää mainostaa myös verkkopankissa kaikilla muilla paitsi tiliote-, laskunmaksu-, ym sivuilla niin että mainokset peittää reilusti yli puolet sivun pinta-alasta. ei siinä jos muut verkkopankit olisi samanlaisia mutta kun ei näytä olevan kuin op:n verkkopankissa tuollainen mainostulva.
 
Back
Ylös Bottom