Sampo Pankin uusi verkkopankki

Olihan kiva yrittää käydä tankkaamassa. automaatti herjaa tilillä ei käyttöoikeutta. onnenks oli parikymppiä seteileinä niin sai edes vähän bensaa, täytyy näköjään ruveta kantamaan käteistä mukana kun ei tiedä koska kortit toimii.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omituisinta on, että toi pankkiyhteys ajetaan Java-applettina. Käsittämätöntä vaatia Javan asentamista.

Jotkut ovat selvitelleet, että appletti kerää JNI-koodilla tietoa koneesta. Se, mihin Sampopankki käyttää tätä tietoa ei tiedä kukaan. Itse en ole onneksi ko pankin asiakas.

Ammattitaidotonta pelleilyä. IT-infran puolelle palkattu heikkoa osaamista/alihankintaa tai sitten ylin johto dissaa liikaa ICT-puolen merkitystä (tai molemmat).
 
YLE: Asiakkaita paennut Sampo Pankista järjestelmäpulmien takia

Sampo Pankin viestintäjohtaja Hannu Vuola myöntää, että pankilla on asiakkaita, jotka ovat ovat päättäneet vaihtaa pankkia. Hänen mukaansa pankki pahoittelee tilannettaan. Hän sanoo, että pulmia korjataan.

- Uskoisin, että olemme nopeasti takaisin normaalissa päiväjärjestyksessä.
Mä uskoisin, että ootte just niin nopeesti takaisin normaalissa päiväjärjestyksessä, kun vaihdatte pankkia. :)
 
Voi hemmetti, vieläkin tökkii. Nyt en päässyt kirjautumaan koko pankkiin. Syötin asiakastunnuksen ja salasanan ja siihen jumahti. :hyvä: Juurikin näin verkkopalveluiden tulee toimia. Perkele. No, onneksi Sampopankissa olevat sijoitukset eivät vaadi kovin aktiivista toimintaa tällä hetkellä, muuten vituttaisi ihan oikeasti.

Edit: järjestelmää ei ilmeisesti ole testattu kunnolla vai miten muuten on mahdollista, että näitä ongelmia ei osattu ennakoida. Ja miten kauan tämä voi jatkua? Kuitulan kommentti tossa yläpuolella taitaa olla paras toimintamalli tässä tilanteessa :D
 
Oli kyllä naurettava se nuori muija jälkiviisaissa viime viikolla kun tuli puhe tästä Sammon kriisistä, vähätteli ja melkein haukkui kaikki joita se on haitannut "voi kauheata, joku ei pääse päivään verkkopankkiin", sanoi jopa että "kyllä mulla ihan hyvin se toimii". Kyllä se varmaan sijoittajia ainakin vituttaa ja yrityksiä kun ei pääse hoitamaan asioitaan, osa ei vissiin vieläkään kunnolla.
 
Allekirjoittanut on eilisestä lähtien ollut iloinen Nordean asiakas. Tai no, itse asiassa oon ollu koko ikäni. Paljastui nimittäin, että kun olin avaamassa tiliä niin pankkitäti kerto, että mulla on ollu tili Nordeassa jo 88-vuodesta lähtien ja saldoa huikeat 1,98 euroa :lol2:
 
Tänään lähtee pankki vaihtoon, en ole päässyt kirjautumaan sisälle sitten maanantain.

Mikäs pankki se on nyt pop? Heittäkää vaihtoehtona vaikka joku pankki jonka tiskiltä löytyy parhaimmannäköiset tädit. Muuten ihan sama.
 
OP. Siirtyy rahat nopeemmin meidän tilien välillä :D
 
Lainaus Hesarista

"Sampo Pankin viestintäjohtaja Hannu Vuola myöntää, että viikon kestäneet ongelmat ovat verottaneet heidän asiakaskuntaansa.

"Konttoreista on tullut tietoja yksittäistapauksista, mitään kerättyä tietoa meillä ei ole", Vuola sanoo."

Pidän erittäin todennäköisenä, että Sampo Pankilla on kerättyä tietoa toisin kuin viestintäjohtaja väittää. Jos tietoa ei kerättäisi ja oltaisi anturat valmiina, pankki toimisi tyhmästi.
 
Lainaus Hesarista

"Sampo Pankin viestintäjohtaja Hannu Vuola myöntää, että viikon kestäneet ongelmat ovat verottaneet heidän asiakaskuntaansa.

"Konttoreista on tullut tietoja yksittäistapauksista, mitään kerättyä tietoa meillä ei ole", Vuola sanoo."

Pidän erittäin todennäköisenä, että Sampo Pankilla on kerättyä tietoa toisin kuin viestintäjohtaja väittää. Jos tietoa ei kerättäisi ja oltaisi anturat valmiina, pankki toimisi tyhmästi.

Niin, viimepäiväthän ovat osoittaneet kuinka fiksusti Sampopankki toimii… ;)
 
Kyllä nyt alkaa olemaan verkkomaksujen ja tunnistautumisten myötä vitutuskynnys niin korkealla, että taitaa lähteä sampopankki vaihtoon. Pysykää pankin valintaa miettivät kaukana tuosta lafkasta.
 
Mäkin suosittelen OP:ta. Ainakin firman tilin kulut on hiukan pienemmät kun tossa paska lafkassa.

Mä en kyllä tajua miten toi Vuolla saa jatkaa tossa toimessaan.. Noi sen lausunnut on ihan perseestä, suoraan kun jonkun Keravalaisen pubin nurkkapöydästä. Viestinnän ammattilainen, paskan marjat!
 
Niin, viimepäiväthän ovat osoittaneet kuinka fiksusti Sampopankki toimii… ;)

Avoimessa tiedotuksessakin on ongelmansa:

"Pankin softan arkkitehtuuri kusee. Olemme tehneet vääriä valintoja ja aliarvioineet ICT:n merkityksen kompetenssin puutteesta johtuen. Softan oikeaoppinen korjaaminen kestäisi liian kauan, joten yritämme parhaamme mukaan korjata tilanteen joko pikaisilla häkkäyksillä tai rautaa rajalle lähestymistavalla."

Tuskin tostakaan asiakkaat kiittäisivät pankkiuskollisuudella.
 
Samaa mieltä. Ainut oikea vaihtoehto ois myöntää että homma kusi ja palauttaa vanha systeemi ja mielellään vielä kuopata uusi.
 
Kauppalehti sanoi:
Sampo Pankin tietotekniset ongelmat ovat ilmeisesti johtaneet jo joidenkin asiakkaiden tunteiden perusteelliseen kuumenemiseen.

Etelä-Suomen Sanomat kertoo, että keskiviikkona lahtelaismies riehui kirveen kanssa pankin Aleksanterinkadun konttorissa.

Vuonna 1953 syntynyt mies oli yrittänyt nostaa rahaa tililtään, joka osoittautui tyhjäksi. Mies "raivostui ja melskasi" niin, että paikalle soitettiin poliisi. Poliisi rauhoitti tilanteen ja mies meni matkoihinsa.

Vajaan tunnin kuluttua mies palasi, lehti kertoo.

- Hän jonotti vuoroaan normaalisti, ja kaivoi tiskille päästyään kirveen esiin. Hän ehti lyödä muutamia kertoja pankkitiskiin ennen kuin pankin miespuoliset työntekijät saivat hänet aisoihin, Etelä-Suomen Sanomat kertoo.

Poliisi tutkii tekoa laittomana uhkauksena, ryöstön yrityksenä ja vahingontekona.

Tutkitaan ryöstön yrityksenä... eiköhän tossa se pankki oo ollu ryöstäjä, jos ei anna jampalle rahojaan kun serveri näyttää nollaa. Tossahan olisi näppärä tapa pankille pantata asiakkaiden rahoja vain pistämällä kaikki automaatit näyttämään saldoksi nollaa...
 
Samaa mieltä. Ainut oikea vaihtoehto ois myöntää että homma kusi ja palauttaa vanha systeemi ja mielellään vielä kuopata uusi.

Loppujen lopuksihan kyseessä ei periaatteessa ole uusi verkkopankki. Koko härdellissähän on kyse siitä että Sammon tietojärjestelmät integroitiin Dansken vastaaviin. Eli siis Sammon järjestelmät kuopattiin ja tilalle tuotiin Dansken. Dansken verkkopankki ratkaisut ovat vanhempia kuin Sammon, toiminnallisuudetkin laahaa kuulemma vähän perässä. Mutta harvemmin se ostettu sanelee miten edetään, vaan emon systeemit otetaan käyttöön, vaikka ne vähän vanhemmat ja huonommat olisivatkin.
 
OP:n täti soitti juuri ja sovittiin tapaaminen. Valitteli vain, että on aika kiiretta ollut ja yhteydenottopyyntöjä tulee kiihtyvällä tahdilla.
 
OP:n täti soitti juuri ja sovittiin tapaaminen. Valitteli vain, että on aika kiiretta ollut ja yhteydenottopyyntöjä tulee kiihtyvällä tahdilla.

Samaa rumbaa täälläkin, onneksi sai jo huomiselle ajan. Ei hirveämmin innosta kaupungilla ravata pankissa laskuja maksamassa, siellä kun vielä "muutama" muukin päätynyt samaan hommaan.
 
Back
Ylös Bottom