Sampo Pankin uusi verkkopankki

En ole lukenut ketjua kuin sieltä sun täältä. Mutta herää kysymys, että miksi hitoss joku vielä on kyseisen pankin asiakas?

Itse olisin nostanut kytkintä jo aikoja sitten...

Itse kaikki toiminut 100% koko ajan, ja palvelu on ihan eri luokkaa kuin esim Nordeassa joka on mielestäni aivan järkyttävän huono (olin niiden asiakas ~8 v). Eli olen tyytyväinen Sampoon :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse kaikki toiminut 100% koko ajan, ja palvelu on ihan eri luokkaa kuin esim Nordeassa joka on mielestäni aivan järkyttävän huono. Eli olen tyytyväinen Sampoon :)

Sama täällä. Ei ole ollu sen suurempia ongelmia, joten ei viitti turhaan vaihtaa.
 
Kerran on kortti jättäny toimimatta, muuten ei ongelmia. Mitä nyt toi verkkopankki jonkun verran hitaampi kuin ennen...ja ei paljon paina jos Sampo tsekkaa, millä sivuilla oon käyny. Pakkista ja pornoa, ei noiden takia marginaalit tai muut maksut paljon nouse.
 
Joo, ei toi verkkopankki niin paha ole yksityisasiakkaille, mutta verkkopankin ns. yrityspuoli on IHAN perseestä. Kukaan ei tunnu osaavan käyttää sitä, ja mistään ei saa mitään selkoa.

Selvennyksenä, siellä on kansioita jotka pitää hyväksyä, ja muuttaa niiden tilaa jne. jne. Ja Ja mistään ei saa tarkistettua menikö ne rahat vai ei. Osuuspankissa firman tilin käyttö on ihan samanlaista kun yksityisasiakkaankin.
 
Joo, ei toi verkkopankki niin paha ole yksityisasiakkaille, mutta verkkopankin ns. yrityspuoli on IHAN perseestä. Kukaan ei tunnu osaavan käyttää sitä, ja mistään ei saa mitään selkoa.

Selvennyksenä, siellä on kansioita jotka pitää hyväksyä, ja muuttaa niiden tilaa jne. jne. Ja Ja mistään ei saa tarkistettua menikö ne rahat vai ei. Osuuspankissa firman tilin käyttö on ihan samanlaista kun yksityisasiakkaankin.

Veit jalat suustani. Just maksoin muutamia firman laskuja ja verenpaineet nousi kieltämättä pikkasen... :curs:
 
Nyt sinne härpäkkeeseen oli tullut infoa noista Visa-korteista.

Kysytyimmät kysymykset Visa-korteista

K: Sain helmikuussa kirjeen, jossa kerrottiin, että minulle toimitetaan huhtikuun aikana uusi Visa-kortti. En ole vielä saanut uutta korttia. Toimiiko nykyinen korttini?
V: Kyllä, voit käyttää nykyistä korttiasi normaalisti. Haluamme varmistaa, että uudet kortit toimivat kaikissa maksupäätteissä, joten olemme siirtäneet korttien uusimisen syksyyn. Saat nykyiseen korttiisi liittyvän asiakaspalvelun Luottokunnan asiakaspalvelusta (09) 696 4603 (ma-pe 8-20, la 9-16).

K: Olen käyttänyt Visa-korttiani, mutta verkkopankissa näkyvä käyttövara säilyy ennallaan. Miksi?
V: Valitettavasti verkkopankissasi näkyvä "Käyttövara" -tieto ei päivity tällä hetkellä. Näet kuitenkin Visa-korttisi tapahtumat verkkopankissa kohdassa Kortit ja valuutta. Valitse listalta Visa-korttisi ja napsauta sivun alalaidassa näkyvää Korttitapahtumat-painiketta.

Mielestäni tuo punaiseksi maalattu kohta ei ihan pidä paikkaansa. Itselläni on ainakin tällä hetkellä kaksi visa-tiliä:

a) toisesta Visa+ -nimisestä tilistä voi nostaa rahaa omalle tilille verkkopankissa menemällä kohtaan "maksut" ja maksamalla tältä Visa+ -tililtä omalle tilille haluamansa summan. Toimii myös toiseen suuntaan.

b) toista tiliä voi käyttää höyläämällä VISA-korttia kaupassa tai automaatilla, jolloin vähennys ei näytä tapahtuvan tuolta verkkopankin Visa+ -tililtä, vaan se tulee viiveellä kohtaan "Visa-yhdistelmäkortti => korttitapahtumat" joka taitaa olla Luottokunnan "hallussa" (mitä se nyt tarkoittaakaan). Sinne ei tosin näytä kirjautuvan panot, eikä yhteissaldoakaan näe.

Oletan että muilla on sama juttu? Ei tässä sinänsä mitään ongelmaa ole, olisi vain kiva että homma menisi jotenkin loogisesti. Olisi myös kiva että Sampo voisi kertoa miten asia oikeasti menee eikä kierrellä niinkuin tuossa "FAQ:ssa". On myös aika epäilyttävää että tärkeistä asiakkaiden raha-asioita koskevista jutuista ylipäänsä tiedotetaan jossain yleisimmin kysytyissä kysymyksissä.
 
Oletan että muilla on sama juttu? Ei tässä sinänsä mitään ongelmaa ole, olisi vain kiva että homma menisi jotenkin loogisesti. Olisi myös kiva että Sampo voisi kertoa miten asia oikeasti menee eikä kierrellä niinkuin tuossa "FAQ:ssa". On myös aika epäilyttävää että tärkeistä asiakkaiden raha-asioita koskevista jutuista ylipäänsä tiedotetaan jossain yleisimmin kysytyissä kysymyksissä.

Mulla on sama juttu. Todella häiritsevää.
 
joo eipä tarvinnut tankata eilen sammon kortilla vaan sai lähteä etsimään otto automaattia. siellä toimi?
no yritin maksaa laskua tänään, "häiriö yhteyksissä yritä myöhemmin uudelleen" kolmannella kerralla sain toimimaan.
ensviikolla saa onneks op:n kortit. toivottavasti edes toisen pankit kortit toimii tarvittaessa.
kai se on uskottava jotain talousasiantuntijaa mtä haastateltiin joskus telkkarissa mikä ihmetteli suomalaisia kun luotetaan yhteen pankkiin.
 
Kerran on kortti jättäny toimimatta, muuten ei ongelmia. Mitä nyt toi verkkopankki jonkun verran hitaampi kuin ennen...ja ei paljon paina jos Sampo tsekkaa, millä sivuilla oon käyny. Pakkista ja pornoa, ei noiden takia marginaalit tai muut maksut paljon nouse.

kerran ei hyväksynyt visaa shellillä, mutta saman puljun master/pk toimi mainiosti. saattaa kuulema olla shellin päivitysten puutetta liittyen suomen pk - uudistukseen (visa deebitit jne)

e: ja on muuten btw tosi hieno uudistus kun sampo otti luottokortit itelleen. ei enää mitään hiton viitteitä jne. vaan luottokorttilaskun maksu onnistuu samalla lailla kuin siirtää rahaa omalta tililtä toiselle sampon tilille.... :5:
 
ei ole pahemmin ongelmia ollut minulla palvelun kans. kerran on visa electron jättäny toimimatta ja viimekuussa ei opintolainaa voinut nostaa juuri sillon ku halusin. muuten kaikki toiminu ok ja tuo uusi verkkopankki on tosi hyvä :thumbs:
 
kaikki laskut tulee hoidettua, mutta nyt on tullut 2sta eri paikasta huomautus ettei he ole saanet rahojansa. tili historiassakaan ei näy että olisi maksettu. joko posti on kussut laskut väärään osoitteeseen tai sitten sampo, jos sampo on kussut niin onpahan maksettu varmuen vuoksi kahteen kertaan laskut, tosi en tiedä mihin ne eka rahat on mennyt jos näin on. nämä sekoilut sattui eräpäivien ollessa 31.3 ja jotain 20.4.
jaa, oma vikahan tuo oli ku laskut löytyi lehtipinosta :S
 
Kylläpä pankkiki voi kusta noista laskuja. Isällä pankissa olivat laittaneet laskun maksun vasta 3v. päähän. Yrittivät selittää että he ei ois maksua kirjanneet järjestelmään, vaan että ite verkkopankista (no tällöin ei vielä ollu edes verkkopankkitunnuksia isällä). Koko homma huomattiin siitä ku karhukirje tuli tästä laskusta. Itse löysin sitten tän laskun verkkopankin tulevista laskuista, ni siitä ruettiin hommaa selvittelemään..
 
*PLIM* näin lähti mulla Sampopankki vi**uun! Uuden systeemin alkuvaikeuksia katsonut (lue; tehnyt softatestausta 2,5e/kk palkalla) varsin kärsivällisenä. Eilen ja tänään maksut tökkivät, kun jokin skripti-virhe kaatoi koko selaimen.

Viimeinen niitti oli, kun tänä aamuna sivun kyselemä tunnuslukulapun avainluku ei osunut yhteen niden numeroiden kanssa, jotka mulla siinä paperilapulla lukee. Voi mahoton....
Näin päätetään tyylikkäästi asiakas-suhde, joka kesti yli 20v Postipankin ajoilta alkaen. Tulee varmaan takkiin sijoitusten ja eläkesäästämisen (jos tuota eläkehommaa edes voi mihinkään siirtää...) siirtojen kanssa, mutta mitäs läksivät.

Vi**u ku vit***aa. Vähän ehkä sampopankin päälliköiden kyvyttömyys hoitaa it-projekteja, mutta enemmän se säätäminen mitä tässä omalle kohdalle tulee.

Pitäköön tunkkinsa... ..kele!!!!!!

Ei mulla muuta, kunhan avauduin...
 
Ja lisää vettä niskaan Sampolle:

"Sadat opiskelijat eivät ole voineet nostaa opintolainojaan, koska Sampo Pankin tietojärjestelmä ei tunnista suomalaista opintolainaa."

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=12429


Perkeles. Vieläkin jatkuvat ongelmat Sampon uuden järjestelmän kanssa. Alko tässä nyt arveluttamaan, että miten mahtaa toimia Sampon Visa Electron puolentoista viikon päästä alkavalla Ranskan matkalla...:rolleyes:
 
Yritin eilen ostaa VR:n sivuilta junalippua. Pari kertaa yritin sitä maksaa, mutta aina tuli se "häiriö yhteyksissä yritä myöhemmin uudelleen"-teksti. Sitten kun menin nettipankkiin katsomaan saldoa, niin kyseinen summa oli kuitenkin veloitettu 4 kertaa tililtäni:jahas:

Ei ollut tänäänkään palautunut tilille, vaan varauksissa oli (joissa ei tietenkään lue, että mihin varaus on ja varauksen päättymispäivä 30.6) eli loppukuusta pääsee kait katsomaan, että onko rahat menny tosiaan Vr.lle vai ei.

Niin ja lippua en tietenkään saanut kuitenkaan tilattua :curs:

Ja vielä se, että Firefoxilla en voi verkkopankkia käyttää, kun tulee ilmoitus, että toiminto lopetetaan ja netti sammuu.

Rasittaa aivan perkeleesti :wall:
 
Kylläpäs naurattaa lukea näitä ongelmia nyt kun olen OPn jäsen. Veikkasin aikaisemmin heti ongelmien alettua että asiakastappio tulee olemaan 40 000 sampolle ja aika lähelle tais osua.
 
Nordean kortteja täälläkin höylätään. Samposta en kokonaan pääse ihan heti, kun siellä on osa opintolainasta, enkä ihan niin vittuuntunut ole että alkaisin maksaa sen siirrosta. Ei kyllä sinänsä haittaa, korko pitäisi mennä nyt kesäkuussa eikä sieltä ole tullut mitään lappua, ei suoraveloitusilmoitusta, laskua eikä sitä että lisäävät lainan summaan. Enkä muuten saa näkyviin vanhaa kirjeenvaihtoa pankin kanssa, vaikka sitä on käyty muutama kappale tässä parin viikon sisään.

Niin, ja verkkopankkia ei voi ainakaan Firefoxilla avata niin, että käy sivun latautuessa toisessa välilehdessä jollain muulla sivulla. Pitää vain odottaa ja tuijottaa sitä latautumista.
 
Niin, ja verkkopankkia ei voi ainakaan Firefoxilla avata niin, että käy sivun latautuessa toisessa välilehdessä jollain muulla sivulla. Pitää vain odottaa ja tuijottaa sitä latautumista.

Ehkä se Sampon verkkopankki on mustasukkainen tai jotain?
 
Explorer jähmähtää omassa vistassa jos kuikuilee muita ikkunoita samalla kun verkkopankki raksuttaa alkusäätöjään.

Oli muuten kaksi peräkkäistä, sentilleen samaa summaa veloitettu tililtä. Näinköhän on sattuma ollut vai onko pankki jotenkin bugannut tuon tietyn summan kahteen kertaan. Täytyy näemmä alkaa säästeleen kuittejakin..
 
Back
Ylös Bottom