Saman lihasryhmän harjoittelu useamman kerran viikossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja paspo_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei, Olen viime ajat harjoitellut aika kovalla rytmillä salilla, johtuen työttömyydestä, niin minua rupesi mietityttämään harjoittelenko oikein/väärin vai liian paljon? Elikkä teen rinta hauis, selkä jalka ja olkapäät hartiat ojentajat jaolla! Eli kolme jakoinen. Mutta teen nämä kaikki kaks kertaaa viikossa ! Sarjat ovat yleensä 4x 6-8 toistoa ja 3-4 liikettä per ryhmä ja aina kun mahdollista lisään painoja. hartioissa tulee pitempää sarjaa! Esim rinta hauis = 4 x 6-8 rinta ja 4 x 6-8 hauis..plus vatsalihakset 3 kertaa viikossa. :) Voimassa on tapahtunut kehitystä jo 3vk jälkeen runsaasti, mutta kannattaako jatkaa tälläisella viikko rytmillä pitempään ja jos työtkin jatkuvat lähiaikoina, nii kuulostaa aika rankalta 6 kertaa viikossa salilla ja 8h työpäivä? Ja kannattaisiko ryhmät reenata erinlailla kuten selkä hauis? Rinta olkapää ojentajat? jalat erikseen? Onko tästä nykyisestä systeemistä haittaa kehitykselle tai jotain? Ylikunnon vaara?? Kerta olen kokematon, niin tarvitsen neuvoja kokeneemmilta! :wtf: Ravinnon olen oikein suhtauttanut reenaamiseen ja saan tarvittavat määrät proteiiniä päivittäin! Untaki tulee kun ei ole töissä se 10h yössä ! "töissä ollessa se n.7-8h ! Antakaa kehittävää palautetta kiitos ja haukkuminen ja sättiminen pois !:rock:

jako tosiaan on kyllä melko huono, 3-jakoinen kannattaa jakaa joko rinta/selkä, jalat, olkapäät/ojentaja/hauis tai rinta/okapäät/ojentajat, jalat, Selkä/hauis..
Se että onko 5-6kertaa viikossa riippuu hyvin monesti tekijästä esim. kalorimäärä, kuin loppuun sarjat viedään,treenitausta yms. Omaa kroppaa kannattaa kuunnella ja pitää kevyitä viikkoja välillä.

Kalorimäärä on oikea kulutukseen nähden. Ja kuntopohja on hyvä "entinen jääkiekkoilija" joten niistä ei ole huolia. Mutta siis muistaa pitää välillä palauttavia viikkoja ! Jos haluan käydä 5 kertaa viikossa salilla, mikä olisi hyvä 5 jakoinen? Vai kannattaako tehdä 3 jakoista silleen ett' 2 reenipäivää ja lepo? Sillain tulisi se 5päivää viikossa salilla? Vai sit hankkia vaan joku 5 jakoinen ohjelma?

Tee sitä 3-jakoista ja treenaat just niin monta päivää kuin huvittaa. Ei sen ohjelman tarvitse olla mitenkään viikon treenipäivien määrän mukaan jaettu. OPn jaossa selkä/jalka -päivä ei oo ihan optimaalinen. Täällä on jossain thredi, missä on hyviä ehdotuksia miten järjestää lihasryhmät. Niiden jakaminen, kun riippuu eniten tavoitteesta, lahjoista, treenitavasta ja palautumiskyvystä.

Just luin niitä ja voisiko joku perustella miksei tuo minun tekemä 3 jakoinen ole niin hyvä? Rinta/hauis , selkä/ jalat , olkapää/hartia/ojentaja? miksi tuo ei ole oikein hyvä? kummiski tuloksia tullut hyvin ja jaksanut vetää sitä kovalla tahdilla! :)

Selän ja jalat, kun treenaa eripäivinä niin niihin voi ladata enemmän paukkuja. Jos tuntuu, että nyt jaksat tehdä koko harjoituksen hyvin on harjoitus liian kevyt. Alat treenaamaan kovempaa ja teet noi isot eripäivinä, tulee vielä parempia tuloksia.

Pitäs jalat laittaa omalle päivälle! Tarkoitan että olen jaksanut vetää kovaa hyvin , mutta toki olen ollut salin jälkee aivan piipussa yleensä joka kerta. Mutta tarkoitus onki koventaa harjoittelua pikemmiten ! Mutta mikään ei olekkaa niin yksinkertaista, varsinkaan lihaksen kasvattaminen! Pitää reeniohjelmaa kehittää ja viedä eteenpäin koko ajan, niin jospa se siitä.

- - - Updated - - -

Totta vähä vähemmän nykyää reenin jälkeen paikat kipeänä, nykyään vaan seuraavana päivänä vasta tulee kunnon kipua eilisen reenin jälkeen.

Just luin niitä ja voisiko joku perustella miksei tuo minun tekemä 3 jakoinen ole niin hyvä? Rinta/hauis , selkä/ jalat , olkapää/hartia/ojentaja? miksi tuo ei ole oikein hyvä? kummiski tuloksia tullut hyvin ja jaksanut vetää sitä kovalla tahdilla! :)

Itellä ainakin tulisi jossain vaiheessa ongelmaksi tuo, että selkä ja jalat tulee tehtyä samassa treenissä. Isoja lihasryhmiä molemmat, energiaa vieviä, joten joko selkätreeni tai jalkatreeni kärsisi.

Mitä 3-jakoista on tullut ite hinkattua niin joko selkä/rinta, jalat, olkapäät/kädet tai rinta/olkapäät/ojentajat, selkä/hauis, jalat.

Alaselän oon monesti tehnyt jalkapäivänä eli sjmv/mave...

Itellä ainakin tulisi jossain vaiheessa ongelmaksi tuo, että selkä ja jalat tulee tehtyä samassa treenissä. Isoja lihasryhmiä molemmat, energiaa vieviä, joten joko selkätreeni tai jalkatreeni kärsisi.

Mitä 3-jakoista on tullut ite hinkattua niin joko selkä/rinta, jalat, olkapäät/kädet tai rinta/olkapäät/ojentajat, selkä/hauis, jalat.

Alaselän oon monesti tehnyt jalkapäivänä eli sjmv/mave...

Ittellä tuntuu hyvin toimivan tuo rinta/olkapäät/ojentajat, selkä/hauis, jalat. Maven teen selkäpäivänä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ittellä tuntuu hyvin toimivan tuo rinta/olkapäät/ojentajat, selkä/hauis, jalat. Maven teen selkäpäivänä.
tuo rinta ja olkapäät samana päivänä tuntuu melko raskaalta jos on 3 x rinta 3 x olkapää liikettä ja siihen vielä pari ojentaja liikettä! huhuhu !

- - - Updated - - -

Jos käsipainotki pyörii siellä 35-40kg ja tulis noin monta työntö liikettä, tuntus ettei millää jaksais olkapäitä enää pukata!

Tottakai se rintatreeni syö olkapäiltä painoja pois, mutta se ei välttämättä tarkoita sitä, että jos ei pysty käyttämänä rinnan jälkeen tehtävissä punnerruksissa niin paljon painoja kuin ilman rintapunnerruksia, etteikö olkapäitä pystyis kehittämään pienemmilläkin painoilla jos toistomäärä jää kuitenkin siihen haarukkaan mihin tähdätään. Vinopenkit sun muutkin rasittaa etuolkapäitä kovilla painoilla tehtynä paljon, joten muut olkapääliikkeet kuin pystärit voi tulla mahdollisesti kyseeseen sitten. Enemmän vajaavaisuuksia siellä takaolkapäissä on monella kuin etuolkapäissä.

tuo rinta ja olkapäät samana päivänä tuntuu melko raskaalta jos on 3 x rinta 3 x olkapää liikettä ja siihen vielä pari ojentaja liikettä! huhuhu !

- - - Updated - - -

Jos käsipainotki pyörii siellä 35-40kg ja tulis noin monta työntö liikettä, tuntus ettei millää jaksais olkapäitä enää pukata!

Jos tuo tuntuu rankalta, niin MITEN selkä + jalkatreeni ei tunnu ylitsepääsemättömän rankalta? :D

Laittasitko vaikka jalka+selkäpäivän liikkeet ja sarjat, iha mielenkiinnosta tähä?

Nimittäin itellä jos tuuppaisin kyykkyä, jalkaprässiä, etureiskaojennusta ja takareisien koukistusta + pohkeet JA maastaveto, leuanveto, kulmasoutu, epäkkäät pakkotoistoilla ja ~3x10 täysillä, olis sitä kyllä oksentanu +3x. Kyllä noissa laskis treenipainotkin -20kg esim. kyykyssä ja mavessa. Alaselkä ainakin olis tulessa.

Vai onko sulla joku syy sitten kierrellä rankkaa jalka/selkätreeniä...?

Ei siellä työntöpäivänä kannata mitään kuutta raskasta punnerrusta tehdä perä jälkeen, järjenkäyttö on sallittu. Olkapää ja rinta saa selkäänsä samoissa liikkeissä, joten järki varmaan kertoo silloin hyödyntämään niitä.

Jos tuo tuntuu rankalta, niin MITEN selkä + jalkatreeni ei tunnu ylitsepääsemättömän rankalta? :D

Laittasitko vaikka jalka+selkäpäivän liikkeet ja sarjat, iha mielenkiinnosta tähä?

Nimittäin itellä jos tuuppaisin kyykkyä, jalkaprässiä, etureiskaojennusta ja takareisien koukistusta + pohkeet JA maastaveto, leuanveto, kulmasoutu, epäkkäät pakkotoistoilla ja ~3x10 täysillä, olis sitä kyllä oksentanu +3x. Kyllä noissa laskis treenipainotkin -20kg esim. kyykyssä ja mavessa. Alaselkä ainakin olis tulessa.

Vai onko sulla joku syy sitten kierrellä rankkaa jalka/selkätreeniä...?

Hmmm.. Mulla jalat on aina ollut hyvässä kunnossa nuoruuteni pelannut jääkiekkoa, joten ehkä se jalkareeni ei ole niin perusteellinen! Selkäpäivänä tulee tehtyä mave 4x 6-8 130kg ja kulmasoutu käsipainoilla ja semmonen laite mikä vastaa kulmasoutua tangolla 4x 6-8,leuanveto,4x 6-8 ja leveällä otteella 4x10. prässi,pohkeet,reisilaitteet. kyykkyä en eriksee oo tehnyt?? mave ja prässi ollu isoimmat jalkaliikkeissä.. epäkkäät oon tehnyt hartia reenissä onko se väärin? Ei mulla ole mitään erityistä estettä etten vois jalkareeniä kovempaa vetää, mut nuo on jo melkoset pölkyt nii vähä kyykkimistä vältelly! :hyper:

Ojentajista lähtee paukut yleensä rinta reenin jälkee totaalisesti, ensi penkki, vinopenkki ja käsipainoilla normipenkki jalat 90 astee kulmasa. Sen jälkeen tuntuu ettei kykene työntöliikkeisiin enää.

Jos haluat ohjelman, jossa on optimoitu se idea, että samassa treenissä vältetään päällekkäistä tekemistä niin tässä:

1. PÄIVÄ:Selkä, ojentajat, pohkeet
2. PÄIVÄ:Reidenetuosat, hartiat, vatsat
3. PÄIVÄ: Reidentakaosat, rinta, hauis

Tää on toiminut monella tosi hyvin, keho-treenissä...

- - - Updated - - -

Ojentajista lähtee paukut yleensä rinta reenin jälkee totaalisesti, ensi penkki, vinopenkki ja käsipainoilla normipenkki jalat 90 astee kulmasa. Sen jälkeen tuntuu ettei kykene työntöliikkeisiin enää.

No eiks sitä treeniä kannattais muuttaa sitten, jos paukut lähtee...

Pitää moukata itselleen sopivaksi! Onko se väärin jos reenaa osan jaloista toisena päivänä ja loput toisena päivänä? Lisäis rinta hauis reeniin kyykky/reisilaite? ja selkä päivänä prässi/pohkeet? Oisko mittää??

Pitää moukata itselleen sopivaksi! Onko se väärin jos reenaa osan jaloista toisena päivänä ja loput toisena päivänä? Lisäis rinta hauis reeniin kyykky/reisilaite? ja selkä päivänä prässi/pohkeet? Oisko mittää??

Tohon edelliseen viestiin just pistin sitä jakoa.

Eikö tossahan ylempänä mainitussa on eri päivinä! :D Jalka selkä yhdistelmä ei toimi ja se muutetaan joko jaloille oma päivä tai sit lisätään jalat kahteen muuhun reeniin ! Kiitos neuvoista kyl näillä taas eteenpäi mennään !

Suositut

Back
Ylös Bottom