Saman lihasryhmän harjoittelu 2 x vkossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaffeli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Re: vastauksiiii

Originally posted by pahapoika
hmm kuinka moni treenaa samaa lihasryhmää 2kertaa viikossa?

Varmasti aika moni, vaikkei sitä välttämättä tiedostakaan.

Mutta juu, pohkeet on ainoa, mitä minä treenaan tietoisesti ja kovaa kaksi kertaa viikossa.

Nyt kun on tämä kolmijakonen setti päällä, eli työntävät, vetävät ja jalat, niin ei pitäisi kauheasti tulla päällekkäistä treeniä eri päivinä.

Re: vastauksiiii

Originally posted by pahapoika
hmm kuinka moni treenaa samaa lihasryhmää 2kertaa viikossa?

Moisella tavalla pääsee varmaan helposti ylikuntoon, jos ei osaa tunnustella/kuunnella kroppaansa. Ite teen 3 jakosella eli kerran viikossa lihasryhmä.

aika saatanan hyvä toi sun otsikko "vastauksiiii" .....not

Mun mielestä pohkeet, vatsa, kyynärsvarret palutuu lihaksista nopeiten kun taas hitaimmin palautuu selkä, jalat.

sitä että kannattaako niitä treenata useimin kuin kerran (1) viikossa (7 päivää) niin IMO ei.

Viimeiset muutama vuotta pääasiassa 2-3 kertaa viikko kaikki lihasryhmät tai ainakin suurin osa.

Mulla 8 päivän kierrolla ja 4-jakosella tulee 2 treeniä / vko osalle lihasryhmistä, epäsuorina treeneinä. Esimerkiksi hauikset selkäpäivänä epäsuorasti ja sitten käsipäivänä suoraan.

Tämä tapa toimii mulla tuplaten paremmin kuin esim. työntävät vetävät ja jalat.

Jos teen forkut jokatoisen treenikerran perään ja vatsan jokatoisen, niin onko se jo liikaa?

Käyn punttisalilla 4 tai 5 kertaa viikossa.

Jos teen forkut jokatoisen treenikerran perään ja vatsan jokatoisen, niin onko se jo liikaa?

Käyn punttisalilla 4 tai 5 kertaa viikossa.
liikaa. myös tuo 4-5 kertaa viikossa on liikaa, ellet ole Super-Palautuja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko kukaan jakanut ohjelmaa, sen mukaan miten nopeasti kukin lihasryhmä palautuu esim. hauis treenataan lyhyemmällä kierrolla kuin jalat. En tarkoita sitä, että toiset lihakset treenataan useammin saman vakiokierron aikana vaan, että jokaisella lihaksella olisi yksilöllinen treenikierto. Ohjelma olisi varmaan vaikeampi suunnitella, mutta olisiko se vastaavasti sen arvoista.

Originally posted by vitvall
liikaa. myös tuo 4-5 kertaa viikossa on liikaa, ellet ole Super-Palautuja.

Minä taas olen sitä mieltä, että jos 4 kertaa viikossa on liikaa, niin silloin on jotain vikaa palautumiskyvyssä ja pitäisi osa treenistä suunnata kehittämään palautumiskapasiteettia.

Originally posted by mtk77
Minä taas olen sitä mieltä, että jos 4 kertaa viikossa on liikaa, niin silloin on jotain vikaa palautumiskyvyssä ja pitäisi osa treenistä suunnata kehittämään palautumiskapasiteettia.
Oon 100% samaa mieltä!!

Treenaan kaikki lihakset 2x/kierto (7-8pvä) tälläsellä ohjelmalla:

1.Selkä
2.Rinta, olkapäät
3.Jalat
4.Kädet

Hauis ja ojentajat (myös rinta) saa automaattisesti 2 treeniä..
Selkäpäivänä teen 2 sarjaa reisikoukistuksia ja 2 sarjaa ojennuksia. Jalkatreenin jälkeen teen muutaman kevyen sarjan alataljaa.. Näin kaikki lihakset saavat yhden kovan ja yhden kevyemmän treenin/kierto!

Treenaan ihan varta vasten 2x viikossa pohkeet. Pitää saada kokoa niiihin! :whip:

Treenaan WSB ohjelmalla, jossa tulee joka lihasryhmälle kaksi treeniä viikossa. Maksimitreeni ja nopeustreeni ajatellen penkkiä kyykkyä ja vetoa varten. Alaselkää treenaan kai tavallaan neljä kertaa viikossa, koska jokainen treeni alkaa takapotkulla (=reverse hypers).

Suunnitelmissa on koittaa työkapasiteetin lisäystä ja yleiskunnon kohotusta GPP-ohjelmalla (=general physical preparation), jolloin ohjelmaan tulisi vielä ainakin yhdet kevyet treenit aamuihin, jolloin periaatteessa jokainen lihas tulisi treenattua kolme kertaa viikossa.

Originally posted by mtk77

Samaa mieltä.

Ihmiset eivät tunnu tajuavan, että kyse on määrän ja laadun jakamisesta!.

Lainaan omaa kommenttiani eräästä toisesta threadistä;

Tuosta lihasten treenitiheydestä. Se on suhteellista. Ja taas tulee lainaus: "Kyse on yksinkertaisesti vain määrän ja laadun jakamisesta. Sama asia, joka pätee harjoitteluun kokonaisuutena, pätee myös yksittäiseen lihasryhmään. Jos harjoittelet lihasryhmää paljon kerrallaan, voit tehdä sen harvemmin. Jos harjoittelet lihasryhmää vähän kerrallaan, voit tehdä sen paljon useammin."

"Samaa lihasryhmää voi harjoitella kerran, kahdesti tai kolmesti viikossa, eikä se estä kehitystä. Voi harjoitella jopa vieläkin harvemmin tai useammin, eikä sekään estä kehitystä! Eikä tässä ole mitään ihmeellistä."

Tuon kommentin lainaukset ovat Massaa! Voimaa! -kirjasta.

Itselläni on nyt testissä sellainen ohjelma jossa treeni menee näin:
-treeni jokatoinen päivä
1.kova alakroppa treeni (jalat, vatsa, alaselkä)
2.Kova yläkroppa (loput lihat)
3.kevyt alakroppa
4.kevyt yläkroppa

Sitten kun tuntuu että alkaa ylikuntoa puskea niin pidetään kevyitä treenejä niin monta kun on tarvis. Ja tavoitteena lähinnä lihasten kasvu, mutta voimakaan ei ole pahasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom