Salkkunosto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Oletteko tehneet ko. liikettä. Itse hiljattain ensimmäistä kertaa sitä kokeilin, painona 40 kg. Jollei joku tiedä mikä liike on kyseessä, niin muuten sama kuin sivutaivutus mutta paino nostetaan toisella kädellä lattialta asti.

Miten hyvä liike on kylkien kannalta verrattuna perinteiseen sivutaivutukseen. Kannattaisiko paino ottaa lattian sijaan korokkeelta, jolloin pääsisi suurempiin painoihin.

:kuvia: ei oikein hahmotu.

Kyllä on tullut tehtyä ja ehdottomasti mukaan sinne treeneihin vaan. Kannattaa vaikka tehdä vuoro viikoin salkkunostoja ja sivutaivutuksia. Tietysti myös vaihtelua niihin sivutaivutuksiin. Taljassa, käsipainolla, tangolla, vetokumilla, levypainolla jne. Kai tuohon on ihan konekin tehty sitä varten, mutta harvemmalla salilla sitä varmaan on ja mielestäni vapaat painot on aina vapaat painot. ;)

Kannattaa myös kokeilla 45 asteen selkäpenkissä kylkitaivutuksia
http://www.exrx.net/WeightExercises/Obliques/WT45SideBend.html

Terapiapallon päällä sama liike
http://www.exrx.net/WeightExercises/Obliques/WTBallSideBend.html

Jos joku ei vielä tiedä mikä on sivutaivutus niin nyt tietää:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Obliques/DBSideBend.html

Kova vatsa- ja kylkitreeni tuo aina tulosta ja saa kyykyn ja vedon uudelle sataluvulle. En nyt löytänyt tähän hätään salkkunostosta mitään clippiä tai kuvaa.

Oletteko tehneet ko. liikettä. Itse hiljattain ensimmäistä kertaa sitä kokeilin, painona 40 kg. Jollei joku tiedä mikä liike on kyseessä, niin muuten sama kuin sivutaivutus mutta paino nostetaan toisella kädellä lattialta asti.

Siis nyt ei ymmärrä:david:. Miten voi olla: "muuten sama kuin sivutaivutus, mutta paino nostetaan toisella kädellä lattialta asti". Häh? Kuka helvetti taipuu noin? Kai tuossa täytyy jotenkin kyykistyä tai jotain?

Ei vaan ymmärrä:david:. Sivutaivutus on kyllä tuttu.

:kuvia: ei oikein hahmotu.
Ei ole vaikeaa: liike on täsmälleen sama kuin maastanosto, paitsi että tanko on kropan sivulla ja kiinni otetaan yhdellä kädellä. Luonnollisesti hommaa helpottaa, jos tangosta ottaa kiinni keskeltä.

Kuulostaa aika epäterveelliseltä.. Kun jos sen nostaa maasta asti, niin joutuu kumartumaan eteen päin, tai niin mulla ainakin käy kun äsken kokeilin. Ja siihen päälle vielä sivu taivutus niin ollaankin jo juuri sellaisessa tilanteessa jossa välilvyt paukkuu, eikö?

Ei taivuta sivulle, vaan keskikroppa pidetään kurissa. Siinä nimenomaan homman idea.

Ei taivuta sivulle, vaan keskikroppa pidetään kurissa. Siinä nimenomaan homman idea.
Mitä lihaksia sinun siis on tällä liikkeellä tarkoitus kehittää? Kyljillehän tuo on ihan pelkkä staattinen pito eikä vaadi mitään kyykkäyksiä.:confused:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Siis vaatii se luonnollisesti sen verran kyykkäystä, että ylettyy ottamaan tangon käteen. Kuvittele nostavasi sivullasi oleva salkku maasta. Pidä keskivartalo jämäkkänä,nouse suoraksi seisomaan.
Ja aivan oikein, on nimenomaan staattinen pito kyljille. Kehittää voimaa keskivartaloon. On enemmän voimailijoiden, kuin bodarien käyttämä liike.

Jaa. Kokeilin just tuolla giryakuulalla ja oikein fiksulta liikkeeltä tuntui. Tein siis niin, että kyykistyin tarpeeksi, otin kiinni kahvasta, nousin suoraksi ja ylhäällä tein vielä kylkitaivutuksen perään ja laskin kyykistyen alas (ja tein toistoja). Onko oikein? Joku voisi laittaa videoo oikeasta suoritustavasta :) Tän liikkeen otan kotijumpassa käyttöön!

Siis vaatii se luonnollisesti sen verran kyykkäystä, että ylettyy ottamaan tangon käteen. Kuvittele nostavasi sivullasi oleva salkku maasta. Pidä keskivartalo jämäkkänä,nouse suoraksi seisomaan.
Ja aivan oikein, on nimenomaan staattinen pito kyljille. Kehittää voimaa keskivartaloon. On enemmän voimailijoiden, kuin bodarien käyttämä liike.
No niinpä. Jotenkin ymmärsin aloitusviestistä että tässä liikkeessä tehtäisiin toistoja (kun verrattiin maastavetoon), vai jäädäänkö siihen yläasentoon pitelemään? Vai ihan omavalintaisesti? Itsestä tuntuisi parhaalta kannatella niin pitkään kerrallaan että kyljet huutaa hapoilla ja sitten vaikka vuorokertoina niitä taivutuksia:rolleyes: Itse tarvitsen myös kylkilihaksia kädenväännössä, ja niissä tarvitaan sekä räjähtävää voimaa että staattista pitoa. Vääntötreeneissä tulee aika hyvin nuo staattiset, joskus teen taivutuksia, ja kyllä sen jälkeen tietää tehneensä. Armoton jumi monta päivää joskus.

Ok, eli idea on vähän niinkuin maastanosto yhdellä kädellä ja siihen perään ehkä sivutaivutus.

Jep. Kuulostaa kokeilemisen arvoiselta. Voisin kuvitella että tuo pelkkä maastanostovaihe yhdellä kädellä tehtynä aktivoi hyvin keskivartalon asentoa ylläpitäviä lihaksia. En itse lähtisi silti hirveillä painoilla repimään vaan pitäisin tätä ehkä enemmän "huoltavana" liikkeenä (selän kanssa on ollut välillä ongelmia). Täytynee kokeilla.

Jaa. Kokeilin just tuolla giryakuulalla ja oikein fiksulta liikkeeltä tuntui. Tein siis niin, että kyykistyin tarpeeksi, otin kiinni kahvasta, nousin suoraksi ja ylhäällä tein vielä kylkitaivutuksen perään ja laskin kyykistyen alas (ja tein toistoja). Onko oikein? Joku voisi laittaa videoo oikeasta suoritustavasta :) Tän liikkeen otan kotijumpassa käyttöön!

Kyllähän tuo oikein meni.
Pavel Tsatsoulinehan tuota "1-handed deadlift"iä on kehunu kylkilihasten, hartioitten ja selän vahvistukseen. Suosittelee että tehdään ihan normaali levytangolla niin tulee sitä koordinaationhakuaki mukaan. Oon ite tehny aika aktiivisesti ja tuntuu että saa ihan tautisen lihaspaineen kehitettyä hartioihin ja kylkivarteen :dance:

Edit: Vaan onhan siitä vinoilua tullu ku suht hassun näkönen liike :P

Ei mitään sivutaivutuksia loppuun. Ja kannattaa tehdä sellaisella raudalla että pystyy tekemään sarjan loppuun täysin puhtaasti, eli niin että kroppa pysyy sivusuunnassa suorassa. Välilevyt huutaa hoosiannaa jos tuossa alkaa repiä. Itse olen tehnyt muistaakseni jollain 50 kilolla. Ei mikään ihmeitä tekevä liike mutta hauskaa vaihtelua välillä sivutaivutuksen tilalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom