Salitreeni 2 kertaa päivässä?!? Vinkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wnb
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

wnb

Loman lähestyessä huhtikuussa, ajattelin panostaa salitreeniin tuplasti edelliseen nähden.

Eli siis miltä kuulostaa jos tekee salitreenin aamulla n. klo 8-10 ja iltapäivällä n. klo 15-17??

Edit: Niin, noin tunnin verran ajattelin rehkiä kerrallaan. Niin että lihasryhmän saa rasitettua hyvin.

Tavoitteena on lihasmassan hankkiminen, ja aikaa minulla olisi käydä pari kertaa päivässä treenaamassa.

Päivät olisivat ma, ti, to ja pe.

Jos tuollainen kannattaa, niin mikä olisi hyvä jaksotus?

Eli esim. maanantaiaamu: selkä, maanantaipäivä: rinta
tiistai: jalat - kädet
torstai: selkä-rinta
perjantai: jalat-kädet.

Miltä vaikuttaa? Vai onko koko idea tuhoon tuomittu jo tässä vaiheessa?

Antakaas nyt kaikenlaista infoa, tietoa ja mielipiteitä.. Kiitos! :)

ainakin henkilökohtaisesti tuomitsen tollaisen systeemin tuolla jaolla, eli ma ja to rinta+selkä, ti ja pe jalat+kädet. Itse en ainakaan saisi tehtyä kunnollista rintatreeniä selkätreenin kanssa samana päivänä, eivätkä jalat varmastikaan palautuisi tiistaista perjantain treeniin. Tietty vaihteluahan tuollainen ohjelma tuo, mutta ainakin itselleni vähän liian kunnianhimoinen tavoite.

No Zamp (ja muut) voisi antaa sitten vinkkejä, että millaisella jaolla tuota kaksi kertaa päivässä -systeemiä voisi käyttää...! :)

Tuohon hommaan en lähtisi itse ainakaan missään nimessä, ilman kovempia lääkeaineita.

Normaalitreenin jälkeen, voin hädin tuskin miettiä seuraavaa treeniä ehkä seuraavana iltana jos silloinkaan. Vaikka rasittaisit eri lihasta illalla kuin aamulla, niin koko kroppa kuitenkin rasittuu treenistä. Juuri kun kroppa alkaa palautumaan aamun treenistä, niin mennään sotkemaan illalla lisää treeniä. Ylikuntoa luultavasti pukkaa.
Kerran päivässä, enintään 3-4*viikossa on VARMASTI tarpeeksi. Ei se elimistö ehdi palautua. Tietty tuohon tarkoitukseen on hyviä aineita,, mutta elämässä asiat arvojärjestykseen.

Kokeilepa treenata kerrankin yksi kova treeni, ei varmasti tee mieli lähteä illalla uudestaan! Vaikka tekisikin, niin ei jaksa.

Kyllä käyttäisin muutenkin tuon ajan itseni kehittämiseen muussa mielessä, kuin turhaan jumppailemalla montakertaa päivässä.

Tämä on tosiaankin vain minun mielipide ja minun kroppa, joka ei kunnolla tykkää edes peräkkäisistä treenipäivistä-> sen huomaa parissa viikossa, kun joistain treeneistä tippuu teho.

kyllä voi 5-6 kertaa viikossa hyvinkin reenata, jos vaan jakaa reenit esim. ojentajat, selkä, rinta, hauis, olkapäät, jalat ja vatsat kaikki eri päiville. itse tekisin noin, jos vain aika riittäisi.

ojentajat, selkä, rinta, hauis, olkapäät, jalat

Niin juuri, eli treenaisit ojentajat 3 kertaa viikkoon. No samapa tuo, joillakin toimii joillakin ei.

Mielestäni 5-6*viikkoon on aika turhaan vietettyä aikaa, tuonkin ajan voi panostaa vaikka opiskeluun/työhön tai sosiaalisiin suhteisiin.

Intensiteettiä lisäämällä kokonaisrasituskin kasvaa. Voinhan tietenkin käydä salilla tekemässä hauiksen huipun viereisen kohdan eristäviä liikkeitä. Mielummin käyn kuitenkin tekemässä perusliikkeet kovaa ja jätän hifistelyt ja muut pois.

Turha tästä on kinastella, joillakin toimii vipuvarsi-peck deck 102943 sarjaa 3838228 toistoa lihalle ja joillekin 2 kovaa sarjaa perusliikkeissä 6-8 toistoilla maustettuna yhdellä 15 toiston lihaskestävyyssarjalla riittää ajamaan asian.
2* päivässä en kuitenkaan missään nimessä tekisi, itselläni aiheuttaisi luultavasti lihasten ja aivojen surkastumista.

En kyllä itse tiedä kenenkään muun noin tekevän kun pro ukkojen, en usko et toimii hirveen pitkällä tähtäimelle normi kaverilla. mielummin se 4 kertaa viikossa ja panostaa jokaiseen lihasryhmään tosissaan niin ei edes tee mieli mennä uudestaan heti, mut tää on taas niin et toisille sopii toinen ja toisille sit se toinen. pirun vaikee itse sanoa mitään kun en itse ole koskaan kokeillut, joku viisaampi ja vähän ammattimaisempi vois tulla esiin ja sanoa omat mielipiteensä.

Mikseipä tuo voisi toimiakkin vallan mainiosti. Samana päivänä treenattavat lihakset ja liikkeet tulee valikoida tarkasti. Lisäksi tulee treenit pitää tarpeeksi matalavolyymisinä, jotta keretään palautumaankin. Tuolla tavalla saadaa kyllä todella intensiivisiä ja tehokkaita treenejä. Itse tekisin suunnilleen seuraavasti:

1A Takareidet & alaselkä (selän paksuus)
1B Rinta, olkapäät & ojentajat
2A Etureidet & pohkeet
2B Selkä (selän leveys) & hauikset

Ja vatsoja sitten johonkin väliin. Isommille lihaksille maksimissaan 2 liikettä ja pienemmille 1. Liikkeissä vain muutamat sarjat. Treenit kestäisivät n. 30 minuuttia per kerta. Kannattaa vielä heittää tänne ehdotelma jossa näkyy liikkeet ja sarjamäärät jotta nähdään ettei treeniä tule liikaa (vaikka itsehän sen parhaiten tietää). Muitakin jakoja tuossa voi käyttää, mutta tuo nyt tuli lähinnä mieleen.

-- Edit --
Ai niin ja tuli mieleen, että ehdottomasti liikkeiden kierrätys mukaan. Eli 2-3 erinlaista treeniä.

1am: penkki, leuat vastaotteella, pystysoutu
1pm: kyykky, julle, vatsa lisäp.

2am: vinopenkki, kulmasoutu, vipunostot
2pm: etukyykky, sjmv, polvien nosto,

3am: kapea penkki, leuat myötäotteella, pystypunnerrus
3pm: jalkaprässi, reisikoukistus, voimarulla

kaikissa paljon sarjoja kohtuutiukkoina ja melko lyhyillä palautuksilla. esim. 5*10*0-1 toistoa varastoon/ 1´-1´30" palautus.
[/QUOTE]

tais olla jto joka ehdotti tommosta kolmena päivänä viikossa tehtävää ohjelmaa. toimii varmasti.

mutta jos haluat neljänä päivänä viikossa salilla käydä niin tuo toolaten ohjelma runko tuli itselläkin ensin mieleen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:offtopic: Vasen hauis, oikea hauis, vasen jalka, oikea jalka jne. Sori, oli ihan pakko.

vannoutuneena HST-fanittajana pitää quotata tää tuolta HST-forumista FAQ-osiolta..kai kaikki nyt sen verran englantia ymmärtää..eli kyseessä on ohjelma jota HST-guru Bryan Haycock on käyttäny,posti on otsikolla Bryan's routine,example of AM/PM split

kokeillaan omalla vastuulla :D

HST Forum-> HST FAQ sanoi:
"Here are the exercises I use:

Squat
Leg Ext
Leg Curl
Straight leg calf raise
Chins (wide and narrow)
Dips
Rows (wide and narrow)
Incline Bench
Lateral raises
rear delt work (dumbells)
Dumbell press
Tri Ext
Curls of all kinds

I'll do some crunches too. As well as stationary bike and once in a while I will jog a bit.

Sometimes I will split things up into AM and PM workouts. If I miss the PM I will simply do it the next day. I don't use a training partner so I only do negatives on Chins, Dips, curls, tri Ext, and rear delt work. I usually do 2 sets of 2 exercises for back.I don't go terribly heavy on Squats and Bench. I guess 25 years has taken a bit of a toll on this less-than-genetically-ideal body. In fact, on squats I will start with 20 reps.

Here's my AM/PM split.

AM
Squat
Incline Bench
T-bar row (supported)
Calf (straight leg)
Lateral raises
Bent over laterals
EZ curls
Tri extensions

PM
Leg curl
Leg extension
Millitary press (lowering no further than top of head)
Chins
Dips
Lateral raises
lying rear delt raises (lie on bench on your side)
DB curl
Tri extension
calf raise

I warm up on the bike for at least 6 minutes with a lot of resistance (break a sweat). I do 2 "work sets" after an adequate warmup on each exercise. On off days I do cardio for 20 minutes twice per day, while I'm dieting anyway.

BTW, I'm currently dieting very low carb during the week and carbing up on the weekends. "

- Bryan Haycock

jyri sanoi:
...tuonkin ajan voi panostaa vaikka opiskeluun/työhön tai sosiaalisiin suhteisiin.

Puolet pakkislaisista raapii päätä ja tuijottaa ihmeissään noita sanoja...

:whip: ;)

Kiitoksia vain kaikille ihmisille! :)

Miltäs kuulostaa tällainen?

Eli siis 8 kertaa viikossa (neljänä päivänä 2 kertaa)

kiertämällä:
-selkä
-rinta
-jalat
-kädet
-olkapäät.

Eli koko kierto menisi kahdessa ja puolessa treenipäivässä.

Uutta mentäisi taas torstain illasta jne jne.

Jos joku nyt tuosta jotain tajusi...

toolate sanoi:
1A Takareidet & alaselkä (selän paksuus)
1B Rinta, olkapäät & ojentajat
2A Etureidet & pohkeet
2B Selkä (selän leveys) & hauikset

Onko tuossa siis 1A maanantaiaamu ja 1B maanantai-ilta, vaiko kenties 1A on maanantai ja 1B tiistai?

Muuten, onko joku pakkislaisista koskaan kokeillut treenata kaksi kertaa päivässä? Tai onko joku edes kuullut jonkun treenanneen?...

wnb sanoi:
Onko tuossa siis 1A maanantaiaamu ja 1B maanantai-ilta, vaiko kenties 1A on maanantai ja 1B tiistai?

Muuten, onko joku pakkislaisista koskaan kokeillut treenata kaksi kertaa päivässä? Tai onko joku edes kuullut jonkun treenanneen?...
1A ekan päivän ensimmäinen treeni ja 1B toinen, mille päivälle ne sitten osuukaan. Eli tässä tapauksessa nuo osuu maanantailla ja torstaille.

Mutta ajattelin lähinnä päästä koko kropan kaksi kertaa läpi about kahdeksassa päivässä. Siksi mietin juuri jakoa neljään (viiteen).

Nyt on vähän hiljentynyt tämä topic.. :(

^^
En tiedä oliko tarkoitettu minulle, mutta niinhän tuossa mun mallissa meniskin.

Maanantai 1A & 1B (Eli A aamu ja B ilta)
Tiistai 2A & 2B
Torstai 1A & 1B
Perjantai 2A & 2B

Ja sitten ensi viikolla samaan tapaan...

toolate sanoi:
^^
En tiedä oliko tarkoitettu minulle, mutta niinhän tuossa mun mallissa meniskin.

Maanantai 1A & 1B (Eli A aamu ja B ilta)
Tiistai 2A & 2B
Torstai 1A & 1B
Perjantai 2A & 2B

Ja sitten ensi viikolla samaan tapaan...

Kappas vain! Jostain kumman syystä en sisäistänyt sitä ollenkaan.
Mutta jos tehdään rinta, olkapää ja ojentajat samalla kertaa, niin miten sen ehtii tekemään? Itselläni menee yleensä yhteen lihasryhmään (selkä/rinta/jalat/kädet) vähintään 1,5 tuntia, ellei jopa kaksikin tuntia joskus.

Aika tiukalla aikataululla saa riuhtoa jos meinaa saada tarpeeksi sarjoja ko. lihaksille, vaiko eikö?

wnb sanoi:
Kappas vain! Jostain kumman syystä en sisäistänyt sitä ollenkaan.
Mutta jos tehdään rinta, olkapää ja ojentajat samalla kertaa, niin miten sen ehtii tekemään? Itselläni menee yleensä yhteen lihasryhmään (selkä/rinta/jalat/kädet) vähintään 1,5 tuntia, ellei jopa kaksikin tuntia joskus.

Aika tiukalla aikataululla saa riuhtoa jos meinaa saada tarpeeksi sarjoja ko. lihaksille, vaiko eikö?
Pitää muistaa että sä hakkaat samat lihakset uudestaan torstai aamuna, eli joka viikolle tosiaan tulee se 2 treenikertaa per lihasryhmä. Tämä mahdollistaa erittäin nopeat tehokkaat treenit. Aloittelijana voi tietenkin olla hankala saada itsestään parilla sarjalla kovia tehoja ulos mutta siihenkin oppii

Voisit tuossa päivässä tehdä esim. (lämmittely&painoakkomilaatio sarjoja ei merkitty)
Penkki 2
olkapääpunnerrus seisten 2
Takaolkapää soutu 1
Dippi 2

Tuossa saadaan niin suoranaisia kun epäsuoria rasituksia useeseen otteeseen kohdelihasryhmille, eli varmasti riittää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom