Salikuulista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kynis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pari kertaa olen eri saliella tavannut nuoria kavereita, joille bulkkaaminen on kaiken a ja o.

Juttuja kuunnellessa tulee ilmi, että paino on noussut niin ja niin paljon (10 kg) viimeisen vuoden aikana. Kyllä tarttuu massa. Joo tarttuuhan se, mutta minne? Aikamoisille kesseillä käyttää kyseisiä kavereita ja laardia tarttuu perusvittumaisesti tuonne alaselkään/kylyksiin.

Treeni näyttää yleensä tarkkaan suunnitellulta, jossa hiotaan hauiksia 6 eri liikkeellä. Perusliikkeet (kyykky ja mave) jäävät yleensä pois. Eli kikkaillaan ja sillä varjolla bulkataan kiduksiin kaikenlaista. Palautusjuomasssakin tulee olla maltoa vähintään se 2 dl.

Juup, massa on ihan jees. Pitäisi vaan tajuta se, että natikkana massankerääminen ei ole niin yksinkertaista. Kun "massaa" on saatu se 17kg lisää 2 vuodessa ja 87kg rajapyykki on ylitetty herätään todellisuuteen, että perkele, mustahan on tullut kuula. Tästä alkaa sitten rasvojen sulattelu, joka kestää vuosi tolkulla ja sen jälkeen havaitaankin, että itse pihviä (jota hakemassa ollaan) on tarttunut vain kilo taikka pari.

Jutun idea on se, että kehoilu on pitkäjänteistä duunia. Mitään yltiöpäisiä massakuureja on mielestäni täysin turha pitää. Pari kiloa laardia voi helposti ottaa, sen saa sulamaan kuukaudessa parissa. Toki syödä pitää ja reilusti, mutta järki tulee säilyttää ja kohtuudessa pysyä. Ennenkaikkia tarkkailla sitä mitä syö.

Nim. 2 vuodessa 17 kg:n maltopöhö, josta 15 kg kylyksissä :)

Hyvä yleispätevä havainto. Tästä on on satoja kertoja juttua irronnut. Näyttäis vaan siltä, että se on junioreitten ite koettava kantapään kautta, ennenkun tajuaa, että ei vittu en mä kasvakaan natikkana kuin geneettinen ihme, vaan läskiähän tämä on juu...

Ja turha on yrittää neuvoa. Eräskin totesi, että minkä mä voin sille, että mä kasvan natikkana näin hyvin, sä oot vaan kateellinen.:david:

Originally posted by Kynis
Juttuja kuunnellessa tulee ilmi, että paino on noussut niin ja niin paljon (10 kg) viimeisen vuoden aikana. Kyllä tarttuu massa. Joo tarttuuhan se, mutta minne?

Noh, jokunen kerta on tullut mieleen tämä sama juttu, kun siellä sun täällä puhutaan kymmenestä kilosta vuoden aikana nuorilla kavereilla. Onhan se selvää että jos kasvuikäinen aloittaa jostain painoindeksistä 19 niin läskikin kasvattaa sitä "massiivisuutta" mitä haetaan, eikä välttämättä näytä edes pahalta alussa, jos hartiat levenee edes samaa tahtia kuin kyljet.

Toisaalta, mitä mä tiedän, mun iässä suurempi pelko on se fläsän hidas hiipiminen kuin se ettei massaa tahdo oikein saada.

P.S. Itsekin sen ainoan kerran kun kokeilin että mitä "bulkki" mulle tekee, lösähdin tyytyväisyydessä köllimiseen kun katselin että tuleepa selkään kivasti leveyttä. Mutta sitten kun naisväki alkoi kommentoimaan että vyötäisille oli tullut ylimäärästä, niin heräsin karuun todellisuuteen :) Kieltämättä, "bulkkini" oli perseestä, mutta ei se karkkibulkki kauheana eroa maltobulkista.

Itsellä ainakin on tällä hetkellä tarkoituksena nostaa painoa muutamalla kilolla. Mielestäni järkevältä kuulostava liha-läski suhde on 50/50 ja koska vyötäröltä löytyy ennestään pari kiloa läskiä, olisi tuon jälkee tarkoitus poltella painoa kutakuinkin saman verran alas, toki läskiä pois ja lihat jää periaatteella ;)

Olen aloittelija, mutta teen kuitenkin mavea ja kyykkyä. Mielestäni tämä tavoite on ihan järkevä, mutta saa toki kommentoida, kun teillä kerta enempi kokemusta löytyy.

Edit: ja tuo muutama kilo (3-5kg) olisi tarkoitus kerätä nyt tässä kesän ja syksyn aikana, jotta lokakuussa olisi nuo kilot tullut.

Re: Re: Salikuulista

Originally posted by JSmith

P.S. Itsekin sen ainoan kerran kun kokeilin että mitä "bulkki" mulle tekee, lösähdin tyytyväisyydessä köllimiseen kun katselin että tuleepa selkään kivasti leveyttä. Mutta sitten kun naisväki alkoi kommentoimaan että vyötäisille oli tullut ylimäärästä, niin heräsin karuun todellisuuteen :) Kieltämättä, "bulkkini" oli perseestä, mutta ei se karkkibulkki kauheana eroa maltobulkista.

:)

Jostain syystä myös minä sain kuulla massiivisuudestani naisten suusta. Totta on, että kun kaverit alkaa lukioiässä käymään salilla tosissaan niin 10 kiloa tulee heittämällä eikä näytä edes pahalta. Tulee sellaista hylkeennahkaa ympäri kroppaa. Mutta siitä eteenpäin kaikki kilot tulevat kannannaisiksi tuohon kyljille.

Juu hyviä havaintoja mitä itsekin on tullut tehtyä. Toinen on se kun ollaan sen verran alipainoisia, tyyliin 180/60 ja sitten kun se massa nousee vaikka sen 10kg ollaan ihan tohkeissaan siitä kun kehitys on järkkyä kun rasvaakaan ei pahemmin kerry vaikka nuoressa iässä se on vain sen alipainon tasaantumista normaalimpaan suuntaan :confused: Sitä helposti sitten kuvittelee homman jatkuvan samana...ja vielä kun voi syödä sen 3 bicmäcci ateriaa 3 krt vko ilman näkyviä kahvoja :lol2:

edit: muut kerkes samasta sanoakin

No meikäläinen sai aika hyvin lihaa ,7-8 kg puolessa vuodessa painoa lisää, josta pari kiloa fläsää. Jutun pointti on, että tämä tapahtui kun aloin treenaamaan jalkoja ja selkää kunnolla ja söin perkeleesti hyvää ruokaa... lisäksi nukuin väh. 8 tunnin yöunia. kannattaa muistaa, että vain 1 kg kuukaudessa, on jo vuodessa 12 kg painoa lisää, mikä on hyvä kehitys natulle.

Edit: alussa kehittyy aina nopeammin, 5 vuoden jälkeen kehitys hidastuu natulla aina... jos on saatu 30-40 kg lisää painoa jo:rolleyes:

Originally posted by makew
kannattaa muistaa, että vain 1 kg kuukaudessa, on jo vuodessa 12 kg painoa lisää, mikä on hyvä kehitys natulle.

Näin minäkin olen käsittänyt, että 1kg / kuukausi on hyvä tahti natulle aloittelijalle.

Lisäksi olin ollut liian pienillä kaloreilla 68 kg aika tiukkana kesällä ->77 kg jouluna. Sen jälkeen puoli vuotta treeni taukoa... nyt taas aloin käymään salilla:curs: olkapää viat on kyrvästä, samoin nikama lukot:curs:. Dietin jälkeen lihat tarttuu paremmin lähes aina... ja toi tilanne oli meikein sama:rolleyes:. 2 vuotta mukamas treenattu, aina puoli vuotta kerrallaan, jonka jälkeen treenitauko. Ekana vuonna rusto vamma rintakehässä, puoli vuotta olin käynnyt salilla, puoli vuotta taukoa, sen jälkeen puoli vuotta treeniä taas taukoa, olkapään takia, plus nikama lukon. Saatana vois sitä kehittyä, jos pystyis treenaa ees vuoden putkeen kerrankin. Tästä edes painot pysyy malttillisena toistot yli 10 lähes aina paitsi HST. Vittu ,kun ei mulla oikeet isot painot toimi muutenkaan niin parempi käyttää pieniä:) Paras kehitys aina yli 10 toistoilla ja kunnon tuntumalla, mun treenikirjan perusteella

Originally posted by Wilu

Ja turha on yrittää neuvoa. Eräskin totesi, että minkä mä voin sille, että mä kasvan natikkana näin hyvin, sä oot vaan kateellinen.:david:

Aivan itsekin muistan käyneeni "tulikiven"katkuisia keskusteluja tästä aiheesta. Jr.Bodarit kertovat saaneensa kymmeniä kiloja lihaa pienessä ajassa, sitten kun epäilet sitä oletkin kateellinen paskiainen.
Massaa saa aina,lihaa saa K-kaupan Väiskiltä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by vapaudenpatsas
Aivan itsekin muistan käyneeni "tulikiven"katkuisia keskusteluja tästä aiheesta. Jr.Bodarit kertovat saaneensa kymmeniä kiloja lihaa pienessä ajassa, sitten kun epäilet sitä oletkin kateellinen paskiainen.
Massaa saa aina,lihaa saa K-kaupan Väiskiltä.

Alipainoisena saa helposti lihaksia:rolleyes:, nykyään osaa kattoa peilistä on tullu lihaksia ja välillä ottaa kuvia niin näkee kehityksen kaikista parhaiten... mutta jos paino nousee esim. 10 kg niin melko pakostikin osa siitä on lihasta, jos treenaa.

Originally posted by Ripe
3 bicmäcci ateriaa 3 krt vko ilman näkyviä kahvoja :lol2:

Tosta tuli mieleen yks läppä joka menee jotenki näin:

Mies menee hakemaan (tukevaa) naista tanssimaan. Hetken tanssittua mies sanoo naiselle, että taidatkin olla oikein ammattilainen tässä touhussa. Nainen kysyy, että miten niin?
Mies vastaa, että kun sulla on oikeen tämmöset kahvat selässä!
:lol2: :lol2: :lol2: :lol2:

Joo, mut mul tuli kans vähä vajaa 10kg vuodes ku alotin vasta.
Kyllä siinä vähä lihastakin on kun peiliin kattoo. Tein kaikkee mavee ja kyykkyä ja sun muita. Söinkin ihan kohtalaisesti (terveellisesti)!! :rolleyes:

Täytyy vielä sano aloittelijoille, joka itsekin olen 2 v. katkonaisella treenaus taustalla, että on tärkeää olla pieniä väli tavoitteita kuin pohtia sitä miltä näytät 5 vuoden päästä. Jos tavoite on esim. 100 kg suht tiukassa kunnossa ja painat tyyliin 65 kg, niin on hyvä tehdä väli tavoitteita, jotka saavuttaa eka, eli välitavoite mikä voi olla vaikka seuraavaksi 67 kg, aluksi tosin kehitystä tulee enemmän, jos on alipainoinen. Kuitenkin 1-2 kg välein on natulle mun mielestä, mennä ylöspäin ja pikku hiljaa keräillä massaa lisää...

Ps. esim. Marcus Grönholm tuskin olisi niin hyvä rallissa, jos hän ei keskittyisi voittamaan sen yhen EK eka ja sitten hän taas keskittyy uudelleen voittamaan seuraavan EK, eikä suoraan pohtisi kilpailun voittoa ,kun olisi ekan EK jälkeen johdossa. Päätavoite on kuitenkin hyvä pitää mutta ehdottomasti pitää olla välitavoitteita, jotta treenaaminen olisi määrätietoista ja kehitystä tuottavaa :thumbs:

Originally posted by Kynis
Juup, massa on ihan jees. Pitäisi vaan tajuta se, että natikkana massankerääminen ei ole niin yksinkertaista. Kun "massaa" on saatu se 17kg lisää 2 vuodessa ja 87kg rajapyykki on ylitetty herätään todellisuuteen, että perkele, mustahan on tullut kuula. Tästä alkaa sitten rasvojen sulattelu, joka kestää vuosi tolkulla ja sen jälkeen havaitaankin, että itse pihviä (jota hakemassa ollaan) on tarttunut vain kilo taikka pari.)

Hyvä pointti Kynis! Tässä on pakko tunnustaa, että on itsekin aikoinaan tullut sorruttua tuohon samaan. Inttiin mennessäni (v. 1990) painoin 72 kg ja into massan hankintaan oli hurja. 11 kk myöhemmin intistä päästessäni painoa oli muistaakseni 81 kg. Vajaa vuotta myöhemmin ekan ryssäfemmakuurin jälkeen paino nousi 88 kg ja toisen kuurin jälkeen 92 kg. Nämä jäivätkin viimeisiksi kuureiksini. Tuolloin oli treenin ohella pointtina syödä koko ajan, jotta paino nousisi. Ja sitten tulikin syötyä oikeastaan mitä tahansa ja paljon. Kotona kun vielä asuin ja köyhä opiskelija olin, niin taisi suurin osa kaloreista tulla hiilareista ja rasvasta :rolleyes: Eikä ainakaan amerikkalaiset potipiltinki-lehdet kannustaneet muuhun kuin kovaan syömiseen...

Sittenhän se "paniikki" alkoi, kun kuurien jälkeinen neste hävisi ja painoa alkoikin putoamaan ja tulokset sen myötä eli piti syödä taas enemmän. Tässä vaiheessa taisi kyllä käydä niin, että se neste korvautui kropassa pelkällä fläsällä! Silloin kuulin eka kerran kommentteja, että äijällä on jenkkakahvat. Tällä hetkellä painoa on natuna jo n. 110 kg eikä se rasvaprossa ole ainakaan laskenut eli mulla on vielä toi läskinpolttovaihe kokeilematta lähinnä oman saamattomuuteni ja voiman ja lihaksen katoamisen pelon takia. Toisaalta viimeisestä aloittelijan ryssäkuurista on nyt 11v vuotta aikaa ja kaikki sen aikaiset enkat on ohitettu jo aika päiviä sitten. Eli täysin turhia oli nämä kaksi "kuuria" omalla kohdallani kun näin vanhempana ja viisaampana asiaa ajattelee. Voimaa ja sen ohessa varmaan lihaakin on matkan varrella tarttunut ihan hyvin näinkin ja vielä kun jaksaa joskus kaivaa ne lihat esiin rasvan alta. RiQ:n treenihistoria näyttää aikajanallakin samankaltaiselta kuin omani ja hänen dieettinsä+ kehityksensä siinä antaa kovasti rohkaisua tällaiselle "selkärangattomalle "että jos minäkin joskus :)

No, itse nostin painoani 1,5-vuodessa 65 kilosta 90 kiloon enkä ole vieläkään lihavannäköinen, en sitten alkuunkaan. Pituutta on 181cm. Kai mulla pitäis olla fläsää jonkun verran, mut ei kyl löydy...

Originally posted by SirVili
No, itse nostin painoani 1,5-vuodessa 65 kilosta 90 kiloon enkä ole vieläkään lihavannäköinen, en sitten alkuunkaan. Pituutta on 181cm. Kai mulla pitäis olla fläsää jonkun verran, mut ei kyl löydy...

Hurjaa on ollut painonnousu. Ja väitän kyllä että olet ollut alipainoin tuon 65:n kilon kanssa. Läskiä on varmasti tullut, mutta sen verran että se on sopivissa määrissä kokoosi nähden. :kippis1:

Originally posted by kvi
Hurjaa on ollut painonnousu. Ja väitän kyllä että olet ollut alipainoin tuon 65:n kilon kanssa. Läskiä on varmasti tullut, mutta sen verran että se on sopivissa määrissä kokoosi nähden.

Mulla nous paino 14 kk:ssa 18 kiloa, ja vatsalihakset erottuu vielä. Ennen, ku aloin treenaamaa, en urheillu pätkääkä ja painoin 68 kg. Varmasti kehitys hidastuu, mutta vielä siitä ei ole merkkejä.

Nyt oon -500kcal/päivässä-dieetillä, jos vaikka talveks vähän kiristelis...

kun olin vielä alipainoisempi kuin nyt sain painoani nostettua 7 kilolla kolmessa (3) kuukaudessa, seurauksena oli kaljamaha.

lopetin tuon "bulkki" session ja painoni on nyt kaksi kiloa alhaisempi kuin se mitä painoni parhaimmillaan oli "bulkkauksen" aikana, kaljamaha on kadonnut.

nyt aion vetää tasaisempaa "bulkkia" niin ettei pääse käymään kaljamahan tapaisia radikaaleja muutoksia. tavoite on nostaa painoani viidellä (5) kilolla vuoden loppuun mennessä ja peilimääräisesti pysyä samoissa rasvoissa.

Originally posted by Taha
Mulla nous paino 14 kk:ssa 18 kiloa, ja vatsalihakset erottuu vielä. Ennen, ku aloin treenaamaa, en urheillu pätkääkä ja painoin 68 kg.

Enpä katsonut profilesta pituuttasi ennen kuin aloin kirjoittaa, mutta jos rasvat on vaikka ennen ollu alle 10% joka voi (kai) hyvin olla jollai alipainoisella, esim. erään kaverini rasvoiksi veikkaisin alle 10:tä ja on kyllä tosi laiha tyyppi eikä harrasta mitään (paitsi salia nyt pari kuukautta seurassani). Kuitenkin vatsalihakset käsittääkseni näkyy viel 15% rasvoillakin vai olenko väärässä? eli läskiäkin saa tulla ja silti lihakset erottuu :)

Originally posted by kvi
Kuitenkin vatsalihakset käsittääkseni näkyy viel 15% rasvoillakin vai olenko väärässä? eli läskiäkin saa tulla ja silti lihakset erottuu :)

Jossain siellä 10-15% hujakoilla ollaan. Olin ennen ns. laiha-läski. En usko, että rasvaprosentissa tapahtui suurta muutosta, koska aloin harrastaa myös aerobisia lajeja.

Suositut

Back
Ylös Bottom