Salikuulista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kynis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla ei ole ollut noita pakkolihotus ongelmia.
Aloin käymään salilla vajaa kaksi vuotta sitten ja lähtöpaino oli 97kg,pituutta 185cm.
Rasvat oli luokkaa normaali,eli mitään kaksoisleukaa,kylkipatteja ym. ei ollut.

Joskus on tullut mieleen,että kuinka kovan työn joutuu kaverit tekemään joilla lähtöpaino on alta 70 kiloa.
:whip:

Treenaakohan meikä jollain tapaa väärin kun paino joko tippuu tai pysyy normaalina sen mukaan kuinka kovaa ja paljon treenaan? massa ei oo koskaan salilla ainakaan noussut. Tämä sitten varmaan johtuu siitä että on tapahtunut kiinteytymistä ja fläsä on kadonnut eikä ole välittömästi korvautunut lihalla ; ) Eikös se muuten ole niin että jos tietyn määrän fläsää korvaa samalla määrällä lihasta niin paino nousee? Lihaksessahan taitaa olla tuo massa suurempi kuin läskissä.. Pystyykö tuota lihaksen massaa säätelemään kuinkakin paljon? Ajattelin vain että jos treenaa semmoiset kivikovat habat vetämällä kokoajan maksimia ja jättämällä kaiken massa treenin pois niistä niin kasvaako niiden paino? Ainakin voiman uskoisi kasvavan..

No nii minähän oon tässä oikein malliesimerkki :D Aloitteessani puoli vuotta sitten painoa oli ruhtinaalliset 58 kiloa ja nyt sitä on 70kg...

Ihme kyllä, peilistä ku kattoo niin ei mitää ihmeellisiä läskikerroksia oo tullu.. mutta nythän mä vasta alan olla normaalipainoinen. Eli läski (ehkä vähä lihastaki) on jakautunut tasaisesti..

Ja alussa paino nousi kuin itsestään kun tajusi että tässähän perkele pitää alkaa syömään että tulee lihaksia! Samalla jäi pois karkit, limsat, grilliruoka yms turha..

No joo.. tiedän että tätä tahtia ei voi jatkaa.. tästä vaan hitaasti mutta varmasti eteenpäin.. :thumbs:

Jep, Pakkis on ollut kyllä kullan arvoinen löytö. Ei arvokkaampi.
Mä oon treenannut kohta 10v. Ja painon nousu on ollut hidasta vaikka voimaa on tullutkin, syöny miten sattuu. Viime syksynä löytyi pakkis ja pikkuhiljaa ruokatottumukset kondikseen.
Paino noussu syksystä 11kg, lähtö rasvat noin 12% nykyiset rasvat ? mutta pötsit erottuu vielä.
Treeniä en ole muuttanut juuri mitenkään. Lukuun ottamatta muutamia erikois teknikoita joita en kuitenkaan käytä normaalissa ohjelmassa vaan palautusviikolla tai lämmittelyliikkeinä.

Tässä oon jonkun aikaa seuraillut ihmisten tuloskehitystä ja huomannut sellaisen jännän seikan, että riippumatta lähtöpainosta, painoindeksiin 25-27 pääsee aika ongelmitta ensimmäisen treenivuoden aikana, kunhan syö noin suunnilleen asiallisesti. Tässä nyt oletetaan, että kaverilla ei ole lähtötilanteessa mitenkään hirveästi fläsää, eikä sitä ei lopputilanteessakaan ole huomattavasti enempää.

Esim. Itsellä 178cm, 72kg -> 82kg, BMI 22.7 -> 25.8 (aikaa kului 11kk)

Laskin profiilien ja edellisten postauksien perusteella todisteeksi:

SirVili: BMI 19.8 -> 27.4 (1,5 vuotta)
Taha: BMI 20.2 -> 25.5 (14 kk)

Kokeilkaapa laskea, ja kertokaa oliko teoriassa mitään järkeä! :confused:

Originally posted by timbe
No nii minähän oon tässä oikein malliesimerkki :D Aloitteessani puoli vuotta sitten painoa oli ruhtinaalliset 58 kiloa ja nyt sitä on 70kg...
Edellisen teoriani perusteella ennustan, että painat n. 77-78 kg puolen vuoden päästä, jos ruoka- ja salikuri kestää! :whip:

Originally posted by timbe

Ihme kyllä, peilistä ku kattoo niin ei mitää ihmeellisiä läskikerroksia oo tullu.. mutta nythän mä vasta alan olla normaalipainoinen. Eli läski (ehkä vähä lihastaki) on jakautunut tasaisesti..

Jeps, kyllä fakta on se, että puolessa vuodessa ei 12 kiloa pihviä ympärilleen saa.

Totta on, että läheskään kaikille ei älytön bulkkaaminen ole oikea ratkaisu saada lihasmassaa....

Mutta, kun itse aloitin salilla käymisen, olin sairaan laiha, 191cm, 67kg...Näytin todella kuivalta kaverilta..;)

En meinannut saada millään painoa ylös, söin mitä vaan ja milloin vaan...Sitten ymmärsin säännöllisen ravinnon saannin merkityksen ja aloitin hurjan bulkin.

Bulkkasin varmaan viisi vuotta ja treenasin suht säännöllisesti...pari pidempää taukoa välissä oli ( toinen pari kuuta, toinen melkein puoli vuotta ) jolloin paino lähti taas jyrkkään laskuun 85kg -> 75kg, 90kg -> 80kg....

Nyt sitten viime talvena pääsin painoon 113kg..eli 46kg oli tullut lisää lähtöpainoon. Huomasin kuitenkin, et laihasta pojasta oli tullut aika läski. Eli sitten alkoi eka dietti.

Diettasin kevään ja paino oli tossa alimmillaan kuukausi sitten 98kg. Rasvat oli ehkä silloin kympin pinnassa, hieman yli.

Nyt olen taas aloittanut varovaisen kaloreiden lisäämisen ja paino nyt 101kg ja vyötärö on vielä pienentynyt tosta 98kg:sta. Vyötärö täl hetkellä n. 88-87cm.

Enää en aio bulkata, mutta olen vakuuttunut, että tuo pitkä bulkkijakso oli aivan välttämätön, koska olin keskitysleirikunnossa aloittaessa.

Mulla pituutta 185 ja painoa oli 68-69 kg ennen treenin aloittamista. Salilla on nyt käyty 3-4 kertaa viikossa about neljän kuukauden ajan ja ruokavalionkin pitäisi olla suhteellisen hyvällä mallilla. Paino nyt 73kg.

Ekan vuoden tavoitteekseni asetin alussa sen, että massa pitää kasvaa väh. 5 kg ja hyvältä näyttää ainakin toistaiseksi. Periaatteessa jo tavoitettu, joten pitänee varmaan korottaa parilla kilolla. Lopullinen tavoite on siinä 80-08 kilon paikkeilla, eli eiköhän sinne päästä muutaman vuoden sisällä.

Omnaa lainatakseni olin todellakin keskitysleirikunnossa. Rasvaa ei juurikaan kehossa, tosin eipä sitä lihastakaan ollut. Kehitys on alkanut näkyä peiliin katsottaessa, tosin suurin ero on vielä puntarille mentäessä. Hirveät tikkujalat, yäk. :D

Joka tapauksessa, ilman lievää bulkkausta en tosiaankaan usko että olisin saanut massaa kerättyä tuonkaan verran. Lisääkin varmaan voisi vielä syödä, kun rasvat on vielä aikas alhaiset.

Prkl kun kaikilla muilla on ollut noinkin hyvät lähtökohdat,,, Itse havahduin pari vuotta sitten 170cm/45kg kokoisena, että en halua enää olla lihakseton pieni ja heikko. Noissa massoissa näkyi vaan kylkiluut, vatsalihaksistakaan ei tietoakaan :D Alussa vaan rupesin syömään enemmän, ja nyt hiukka alle vuosi sitten rupesin treenaamaan kunnolla. Vuotta aikaisemmasta tilanteesta painoa tullut n. 12kg ja olkavarteen paksuutta 5cm lisää. Kohta painoa jo mahtavat 70kg :kippis1: :itku:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Small&Weak
Prkl kun kaikilla muilla on ollut noinkin hyvät lähtökohdat,,, Itse havahduin pari vuotta sitten 170cm/45kg kokoisena, että en halua enää olla lihakseton pieni ja heikko.

Auts, noi mitat taisivat täyttää jo aliravitun tunnusmerkit.

Joo mut kattokaas. Eihän se paskamaha mitään haittaa, koska neloselta voi tilata sellaset hytkyvät pyöräilyshortsit, joita viisi minuuttia päivässä käyttämällä saa kuukaudessa supertiukan six-pack- vatsan. Maksaakin vaivaiset 129 euroa, koska eihän unelmille voi laittaa hintaa.

Kyllä tää painon kanssa sahaaminen on perseestä. Mä en vaan mitenkään tunnu löytävän päästäni sellasta vaihdetta et söis esim. vain HIUKAN yli ylläpitokalorien tai sitten laihduttais -500 kalorilla. Aina menee äärimmäisyyksiin ja se paska näkyy sitten tuloksissa.

Viime elokuussa kun aloittelin treenaamista olin 185cm pitkä ja painoin massiiviset 64 kiloa. Yllättäen paino lähti nousuun suhteellisen nopeasti. joulun maissa tuli puolentoista kuukauden taukoa vietettyä (käsi paskana). Safka ja treeni kehittyivät ajan kuluessa ja pakkotoistoa lukiessa. Nyt paino pyörii 72 kilon tietämissä, tosin pituutta on tullut 2.5cm lisää. Sexpack erottuu yhä ja silmämääräisesti en ole muutenkaan kerännyt pahemmin rasvaa. Lisäravinteita en ole käyttänyt, pääasiassa siitä syystä, että pappa betalar tonnikalat ja maitorahkat, mutta jos samat aineet ostaisi jauheena, joutuisin maksamaan itse.

Kohtalainen painonnousu 10:ssä kuukaudessa perustuu varmasti ainakin osittain erittäin luisevaan lähtötilanteeseen, osittain pituuskasvuun, mutta kyllä vähän pihviäkin on kertynyt.

:kippis1:

Ite aloin nosteleen puntteja joskus viime vuoden marraskuussa.
Ihan alusta asti ohjelmalla, tosin ihan huonolla sellasella (koko kroppa 3 viikossa). No kyllähän sekin toi lisää lihasta ja voimaa näin alottelijalle. Tossa keväällä tuli sitten muuteltua systeemejä kolme jakoseksi. No jokatapauksessa paino nousi 6-7kk aikana jostain 58-60 tuonne 66-67 hujakoille. Sanoisin ettei tullut läskiä ollenkaan, vatsalihakset erottuvat nytkin (eivat erottuneet alussa, mutta se ei johtunu läskistä).
Nyt sitten on jääny nää bodaus tyyppiset treenit vähemmälle kun alkoi kesätreenit nyrkkeilyssä. Pituutta on siis sellaset 176-178cm
Ei mikään hurjan hurja painon nousu ole ollut mutta ihan mukava kuintekin :)

Äh, yritetäänpäs nyt pysyä asiassa, eikä tehdä tästäkin threadista "paljonko olen kasvanut siinä-ja-siinä ajassa, saavuttamatta tietenkään yhtään läskiä (silmämääräisesti tietty)" threadia.
Tokihan sitä aloittelija saa massaa kovinkin nopeasti, mutta on vähän turha mennä läskien paljoudesta/vähyydestä puhumaan, jos ei edes ole ensimmäistä diettiä takana. Kyniksellä ja Wilulla oli mun mielestä hyviä pointteja. Monille munkin ikäisille junnuille taitaa se painon ylös saaminen olla bodauksessa liian tärkeää.
Minä jos saisin muuttaa jotain bodauksessa tekemääni, niin en olisi "bulkannut" yli kymmentä kiloa marraskuu - huuhtikuu välisenä aikana. Mieluusti painaisin nyt vaikka 75 - 80 kiloa, eikä läskiä olisi niin paljon kuin nyt on. Noh, kasvatellaan nyt hitaasti massaa vuoden loppuun asti ja sitten dietille.

Suositut

Back
Ylös Bottom