Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Viime viikolla itse kummastelin jotain aikuista miestä, jolla oli isot hauikset ja isot rintalihakset treenattuna ja olkapäät näkyi olevan myös näyttävän kokoiset. Sitten samalla miehellä ojentajia ei ollut oikeastaan lainkaan käsissä ja jalatkin olivat lihaksiltaan enemmänkin sarjaa hoikan naisen jalat. Liikkuminen oli kuitenkin sen näköistä, että ei mitään isompaa vammaa tai sairautta sen perusteella ollut taustalla joka koko kropan treenaamista rajoittaisi.

En oikein itse ymmärrä edes miten kukaan onnistuu treenaamaan kropastaan noin epäsymmetristä. Luulisi, että jos esimerkiksi penkkipunnerrusta tekee, niin väkiselläkin se ojentajia myös kasvattaa. En tiedä sitten millä keinoin rintalihaksiin voi treenata lihasta ilman että ojentajille saa samalla mitään treeniä.
Urheilulaji, laji kuin laji muovaa kroppaa, melkein poikkeuksetta epäsymmetriksesi. Maailmalla on muutakin kuin bodaus.
1696073137630.webp

Tsiigaa ton Wilderin jalkoja vrt. yläkroppa. Itse tällä hetkellä käyn puntilla treenaamassa juuri jalkoja, kun eri kamppailulajit mm. nyrkkeily, eivät niiden lihaksia niin kehittäneet. Mut vielä on aikaa korjata. Rintalihasten ja olkapäiden symmetriaa en koe tarpeelliseksi korjata, mutta ihan tulevaisuuden ja ikääntymisen kannalta otin punttitreenin mukaan treeniohjelmaan, mutta vain jaloille.

Varsinainen seuraa johtajaa leikki tänään. Joku nuori likka seurasi perässä aina kun siirryin muualle ja likan perässä taas seurasi joku kuolapetteri. Tai niin ainakin luulin. Ilmeisesti kuolapetteri seurasikin minua. Sen verran kova kyttäys nimittäin oli pukuhuoneen puolella. 🤦‍♂️

Ei liity varsinaisesti muiden tekemiseen mitenkään, vaan ihan omiin keloihin. Nimittäin, olin tuolla salilla katsonut yhtäkkiä että onpas yks tyyppi selkeästi laihtunut. Katsoin myös että noinko se laihdutus jonkun piirteitä vanhentaa. Sit myöhemmin joidenkin viikkojen päästä katoin että ei helvetti, onko se ottanu painon takaisin. Nyt yks päivä ne tyypit olikin samaan aikaan salilla, juttelivat toisilleen. Olivat todennäköisesti veljeksiä, niin paljon oli samaa näköä.

Kyllä, mutta en kyykkytelineellä. Tästä jo aikaa niin en muista kilomääriä, mutta semmonen eläkeikäinen todella hoikka papparainen latasi yli 100kg penkkiin ja mietin että todellako se sen siitä meinaa nostaa. Noh, tangosta kiinni ja sitten se paukutti sitä niitä rautoja vasten siinä eli ei ottanut ollenkaan telineestä irti, vaan jollain alle sentin liikeradalla siinä sätki menemään siinä telineessä sitä tankoa. Henki varmaan olis lähtenyt jos vahingossa olisi irronnut telineeltä tuossa. Sitten se hetken päästä latasi niin paljo kun jaksoi jalkaprässiin ja sama siinä, polvet aikalailla yliojennukseen asti telineeltä ja jollain 1cm liikeradalla paukutteli sitäkin siinä menemään.
Se on sitä power factor -reenausta kato. Ei ehkä tosin tiennyt tekevänsä sitä...

Joku boomeri egoillu(ei läppää edes) kovaan ääneen nyt useemman kerran ku tullu pukkariin ite. On kuulemma niin pieni vessan ovi(ihan perus ovi), ettei mahu ulos sieltä. Julisti kuinka ei moni pääse sanoon olevansa liian iso ovesta ulos päästäkseen. No... kyseinen henkilö on ''iso'', mut ei kyllä ollenkaan sillä tavalla mitä itse kuvittelee 😌 . Koen kaiken pullistelun & egoilun salikulttuurissa hyvin noloksi, joten sopii tänne. Usein tulee mietittyä ihmisten motiiveja treenata, ja treenaisko osa päivääkään, ellei motivaattorina olis jtn superpinnallista typeryyttä.

Joku boomeri egoillu(ei läppää edes) kovaan ääneen nyt useemman kerran ku tullu pukkariin ite. On kuulemma niin pieni vessan ovi(ihan perus ovi), ettei mahu ulos sieltä. Julisti kuinka ei moni pääse sanoon olevansa liian iso ovesta ulos päästäkseen. No... kyseinen henkilö on ''iso'', mut ei kyllä ollenkaan sillä tavalla mitä itse kuvittelee 😌 . Koen kaiken pullistelun & egoilun salikulttuurissa hyvin noloksi, joten sopii tänne. Usein tulee mietittyä ihmisten motiiveja treenata, ja treenaisko osa päivääkään, ellei motivaattorina olis jtn superpinnallista typeryyttä.
Sun täytyy ehkä sanoa sille että tänne on jossain vaiheessa tulossa semmosia pyöreänmuotoisia ovia.

Resepti suht onnistuneeseen dieetin starttaamiseen:

Dieettaa kaksi päivää, saa niin paha angiina ettet kykene syömään, kadota 9% elopainostasi viikossa. Profit?

Pitäähän se ihmisen olla kehopositiivinen ja arvostaa itteään.

Nostetaan lähes vuoden vanhaa ketjua…

Tää tapahtui jokin aika sitten. Menin meidän paikalliselle pienehkölle salille jossa oli muutama muu treenaamassa samaan aikaan. Siellä salilla on tabletti josta voi soittaa musaa. Suurimmalla osalla on aina kuulokkeet korvissa ja itsellä ei koskaan monestakin syystä mutta ei siitä sen enempää. Salilla soi joku ihme musa mikä nyt ei ollut varmaan kenenkään mielestä mistään kotoisin. Tein siinä kuitenkin lämppäsarjat sitä sitten samalla kuunnellen. Sitten kun tuli työsarjojen vuoro päätin että käyn vaihtamassa jotain vähän enemmän energiaa antavaa musaa soimaan että saa enemmän itsestään irti.

No menin laittamaan paremmat musat soimaan. Enhän millään voinut edes tietää onko se aiempi omituinen musa soinut siellä vaikka aamusta asti enkä todellakaan ala jokaiselta erikseen kysymään voinko vaihtaa eri musaa. Jos salilla olisi 1-2 muuta niin silloin kyllä voisin niinkin tehdä. Sitten tapahtui oikeasti seuraavaa kun eka biisi lähti soimaan;

Yksi naispuolinen ei mikään nuori mutta ei mikään kovin vanhakaan minun mittapuulla (ehkä joku +-40 vuotias?) nainen riuhtoi sarjansa provosoidusti loppuun. HEITTI mutkatangon lujaa maahan, HEITTI käsipainon vielä lujempaa telineisiin ja kunnolla provosoidusti nakkasi painolevyt takaisin telineisiiin. Keräsi kamppeensa ja painui lujaa helvettiin sieltä salilta! Ei jäänyt kyllä epäselväksi mistä se ”pillastui”… :LOL: :ROFLMAO:

Me kaikki muut salilla olijat ei voitu kuin katsoa toisiamme ja ihmetellä mitä oikein tapahtui? Kyseessä kuitenkin ihan aikuinen nainen ja luulisi että voisi sanoa jos valittu musiikki ei miellytä tai jos sitä ei olisi saanut vaihtaa.

Naureskeltiin tapahtuneelle vielä paljon möhemminkin yhden voimanostajan kanssa että se nainenhan paiskoi noita painoja ihan kuin ne olisi olleet sen omia… :ROFLMAO:

En ole tapahtuneen jälkeen kohdannut kyseistä ”daamia” salilla uudelleen, mutta en malta odottaa minkälainen tunnelataus silloin onkaan. :rock:

Nostetaan lähes vuoden vanhaa ketjua…

Tää tapahtui jokin aika sitten. Menin meidän paikalliselle pienehkölle salille jossa oli muutama muu treenaamassa samaan aikaan. Siellä salilla on tabletti josta voi soittaa musaa. Suurimmalla osalla on aina kuulokkeet korvissa ja itsellä ei koskaan monestakin syystä mutta ei siitä sen enempää. Salilla soi joku ihme musa mikä nyt ei ollut varmaan kenenkään mielestä mistään kotoisin. Tein siinä kuitenkin lämppäsarjat sitä sitten samalla kuunnellen. Sitten kun tuli työsarjojen vuoro päätin että käyn vaihtamassa jotain vähän enemmän energiaa antavaa musaa soimaan että saa enemmän itsestään irti.

No menin laittamaan paremmat musat soimaan. Enhän millään voinut edes tietää onko se aiempi omituinen musa soinut siellä vaikka aamusta asti enkä todellakaan ala jokaiselta erikseen kysymään voinko vaihtaa eri musaa. Jos salilla olisi 1-2 muuta niin silloin kyllä voisin niinkin tehdä. Sitten tapahtui oikeasti seuraavaa kun eka biisi lähti soimaan;
Ei
Yksi naispuolinen ei mikään nuori mutta ei mikään kovin vanhakaan minun mittapuulla (ehkä joku +-40 vuotias?) nainen riuhtoi sarjansa provosoidusti loppuun. HEITTI mutkatangon lujaa maahan, HEITTI käsipainon vielä lujempaa telineisiin ja kunnolla provosoidusti nakkasi painolevyt takaisin telineisiiin. Keräsi kamppeensa ja painui lujaa helvettiin sieltä salilta! Ei jäänyt kyllä epäselväksi mistä se ”pillastui”… :LOL: :ROFLMAO:

Me kaikki muut salilla olijat ei voitu kuin katsoa toisiamme ja ihmetellä mitä oikein tapahtui? Kyseessä kuitenkin ihan aikuinen nainen ja luulisi että voisi sanoa jos valittu musiikki ei miellytä tai jos sitä ei olisi saanut vaihtaa.

Naureskeltiin tapahtuneelle vielä paljon möhemminkin yhden voimanostajan kanssa että se nainenhan paiskoi noita painoja ihan kuin ne olisi olleet sen omia… :ROFLMAO:

En ole tapahtuneen jälkeen kohdannut kyseistä ”daamia” salilla uudelleen, mutta en malta odottaa minkälainen tunnelataus silloin onkaan. :rock:
Ei ole tarkoitus kenenkään musiikkimakua arvostella mutta... oma käytännönkokemus on että se musiikki mitä laitetaan soimaan on aina mallia örinä, en ole koskaan kenenkään kuullut menevän laittamaan kantri helunaa soimaan.
Omalla salilla on yksi tila missä voi laittaa omaa musiikkia soimaan, itse melkein lähden samantien kun joku alkaa räpläämään kajaria kun mieluummin olisi hiljaisuudessa ja onneksi voi tehdä muissa tiloissa. Toki jotkut jopa kohteliaasti kysyy asiasta, tosin sekin muodossa "ei varmaan haittaa jos...", eli jo aseteltu niin että loukkaantuu jos sanoo että mieluummin ei kiitos.
Lisäksi on se vola, aina sen pitää olla nupit kaakossa ja musiikin laittaja on kauimpana siitä kajarista.

Ei ole tarkoitus kenenkään musiikkimakua arvostella mutta... oma käytännönkokemus on että se musiikki mitä laitetaan soimaan on aina mallia örinä, en ole koskaan kenenkään kuullut menevän laittamaan kantri helunaa soimaan.
Omalla salilla on yksi tila missä voi laittaa omaa musiikkia soimaan, itse melkein lähden samantien kun joku alkaa räpläämään kajaria kun mieluummin olisi hiljaisuudessa ja onneksi voi tehdä muissa tiloissa. Toki jotkut jopa kohteliaasti kysyy asiasta, tosin sekin muodossa "ei varmaan haittaa jos...", eli jo aseteltu niin että loukkaantuu jos sanoo että mieluummin ei kiitos.
Lisäksi on se vola, aina sen pitää olla nupit kaakossa ja musiikin laittaja on kauimpana siitä kajarista.
Joo se oli Mokomaa ja sen Kurimus albumin eka biisi eli ”Mene ja tiedä”. Ei malttanut kuitenkaan kuunnella edes ekaa biisiä loppuun… :ROFLMAO:

Tässä jos muille ”maistuu”. Ihan hyvää musaa koko Kurimus albumi:

View: https://www.youtube.com/watch?v=nmx66EPeFm0&list=PL5Ivl91R6MfodGWC0C-gLCUQQv2sKEZhD

Joo se oli Mokomaa ja sen Kurimus albumin eka biisi eli ”Mene ja tiedä”. Ei malttanut kuitenkaan kuunnella edes ekaa biisiä loppuun… :ROFLMAO:

View: https://www.youtube.com/watch?v=nmx66EPeFm0&list=PL5Ivl91R6MfodGWC0C-gLCUQQv2sKEZhD

Sehän se on kun kaikkien pitäisi mahtua samaan tilaan ja jossain määrin aina sietää toisia.
Siitä voi pitkään ja hartaasti keskustella onko isompi haitta kun yksi on ilman musiikkia mikä boostaa tekemistä vai kärsiikö siitä yksi tai useampi, itselle tuo on sellaista minkä kuuntelu alkaa kunnolla vituttamaan.
Mietin tuossa oisko sille naiselle sattunut useammankin kerran samanlainen tilanne, nyt vain sitten meni kuppi nurin?
Tai muuten vaan herkempi päivä, mistä näitä tietää mutta sen tiedän että itsellä ainakin tosi iso kynnys mennä sanomaan ettei nyt huvittaisi kuunnella tuollaista.
Kuulokkeet ratkaisisi asian mutta eipä ole itselläkään intoa ne päässä tehdä muuta kuin kävelylenkkejä, siinä on vain se hyvä puoli kun silloin kaikki voittaa äänimaailman puolesta salilla.

Sehän se on kun kaikkien pitäisi mahtua samaan tilaan ja jossain määrin aina sietää toisia.
Siitä voi pitkään ja hartaasti keskustella onko isompi haitta kun yksi on ilman musiikkia mikä boostaa tekemistä vai kärsiikö siitä yksi tai useampi, itselle tuo on sellaista minkä kuuntelu alkaa kunnolla vituttamaan.
Mietin tuossa oisko sille naiselle sattunut useammankin kerran samanlainen tilanne, nyt vain sitten meni kuppi nurin?
Tai muuten vaan herkempi päivä, mistä näitä tietää mutta sen tiedän että itsellä ainakin tosi iso kynnys mennä sanomaan ettei nyt huvittaisi kuunnella tuollaista.
Kuulokkeet ratkaisisi asian mutta eipä ole itselläkään intoa ne päässä tehdä muuta kuin kävelylenkkejä, siinä on vain se hyvä puoli kun silloin kaikki voittaa äänimaailman puolesta salilla.
Joo mä luulen että toi tapahtunut juttu oli kyllä monen muunkin asian summa eikä vaan johtunut siitä kun laitoin ton musan soimaan. Se vaan sitten kumuloitui tolla tavalla ”silmille” kun meni tietyn rajan yli sinä päivänä.

Ite olen tällainen puhelias ja ylisosiaalinen tapaus että jäi vaan ihmetyttämään kun hän ei sanonut mulle vaan suoraan että älä laita tota musiikkia soimaan tai vaihda musiikkia (jos siis oletetaan että hän oli sen aiemman laittanut soimaan).

Mä en vaan pysty pitämään kuulokkeita muuta kuin töissä koneella jos sielläkään. Mitään muuta liikuntaa harrastaessa en halua kuunnella musaa ollenkaan, mutta kuntosalitreeneihin se sopii. Kotona ja autolla ajaessa tietysti kanssa haluun kuunnella musaa.

Jos se kyseinen nainen sattuu lukemaan jostain syystä tätä niin pyydän nyt tässä anteeksi kuitenkin. En halua olla mikään ”salihäirikkö” kenenkään mielestä kuitenkaan.

Mäkin olisin lähtenyt vittuuntuneena pois jos tuota olis tullut salilla. Eikä oo tapana mennä kenellekään sanomaan että vaihda pois.

Meidän salilla soi radio rock tai City. Se on ihan ok. Yhdellä salilla soi kasarihevi ja se on ollut ehkä parasta salimusiikkia

Mäkin olisin lähtenyt vittuuntuneena pois jos tuota olis tullut salilla. Eikä oo tapana mennä kenellekään sanomaan että vaihda pois.

Meidän salilla soi radio rock tai City. Se on ihan ok. Yhdellä salilla soi kasarihevi ja se on ollut ehkä parasta salimusiikkia
Moi!

Hieno homma! ✌️

Noissa radiokanavissa on se vika että aina samat biisit päivästä, jopa tunnista toiseen. No itseasiassa oon Radio Rockilta joskus kuullut saman Volbeatin biisin kaksi kertaa peräkkäin, niin että mainos vain oli välissä. Olin vaan että mitä vittua, kun yksikin kerta on liikaa.

Joskus olin sellaisella salilla missä yks tyyppi aina laittoi AC/DC:tä tai Acceptia. Ja siis samat levyt, kun silloin ennen suoratoistoja ei hirveesti valikoimaa siellä hyllyssä ollutkaan. Itselläni ei niitä vastaan mitään ollut, mutta alkoihan se jossain vaiheessa tulla korvista ulos. Meinasin joskus käydä kysymässä että osaako se aakkosia pitemmälle, kun B:n kohdalla ois jo ollut Black Sabbathia, ja D:n kohdalla Deathin joku levy.

Back
Ylös Bottom