Urheilulaji, laji kuin laji muovaa kroppaa, melkein poikkeuksetta epäsymmetriksesi. Maailmalla on muutakin kuin bodaus.Viime viikolla itse kummastelin jotain aikuista miestä, jolla oli isot hauikset ja isot rintalihakset treenattuna ja olkapäät näkyi olevan myös näyttävän kokoiset. Sitten samalla miehellä ojentajia ei ollut oikeastaan lainkaan käsissä ja jalatkin olivat lihaksiltaan enemmänkin sarjaa hoikan naisen jalat. Liikkuminen oli kuitenkin sen näköistä, että ei mitään isompaa vammaa tai sairautta sen perusteella ollut taustalla joka koko kropan treenaamista rajoittaisi.
En oikein itse ymmärrä edes miten kukaan onnistuu treenaamaan kropastaan noin epäsymmetristä. Luulisi, että jos esimerkiksi penkkipunnerrusta tekee, niin väkiselläkin se ojentajia myös kasvattaa. En tiedä sitten millä keinoin rintalihaksiin voi treenata lihasta ilman että ojentajille saa samalla mitään treeniä.
Tsiigaa ton Wilderin jalkoja vrt. yläkroppa. Itse tällä hetkellä käyn puntilla treenaamassa juuri jalkoja, kun eri kamppailulajit mm. nyrkkeily, eivät niiden lihaksia niin kehittäneet. Mut vielä on aikaa korjata. Rintalihasten ja olkapäiden symmetriaa en koe tarpeelliseksi korjata, mutta ihan tulevaisuuden ja ikääntymisen kannalta otin punttitreenin mukaan treeniohjelmaan, mutta vain jaloille.