Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Tänään salilla sain hieman hymyillä. Noin 40-50v välissä oleva mies teki penkkiä, ei mikään mörssäri vaan enemmänkin "urheilullisen" näköinen noin ulkomuodoltaan. Painoa penkissä oli nopeasti arvioituna noin 110kg, jolla kaveri teki muutaman puhtaan sarjan. Ei siinä mitään, tämän päälle kaveri päätti lyödä vielä 20kg kiekot päihin. Tässä vaiheessa meinasin mennä kysymään, että tarvitseeko hän varmistajaa. En kuitenkaan mennyt ja huomasin, että kaveri ei edes yrittänyt nostaa tankoa rinnalle, vaan hän irroitti tangon telineestä, nosti suorille käsille ja laski takaisin. Liikerata oli siis noin 10cm, tanko oli kokoajan telineen yläpuolella. Muutaman toiston jälkeen hän siirtyi toiseen liikkeeseen. Teki mieli kysyä, että mitä hän haki tällä tekniikalla. Herkkyyttä irrotukseen telineestä, vai jotain muuta? Itse en ole ikinä nähnyt/kuullut moisesta.

Pisti hymyilyttämään.

Aivan normaali käytäntö. Teen itsekkin ja saattaa ehkä näyttää hauskalta :) Siinä saa sellaista tiettyä "varmuutta" käsitellä isompia painoja. Ameriikan pojat puhuu esim kyykyssä "squat overload":ista. Liittyy myös hermoston toimintaan/totuttamiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään salille osui samaan aikaan vanhan ylä-asteeni yhdeksäs tai kahdeksas luokka liikuntatunnille. Sekin on omalla tavallaan hauskaa kun ne vaan menee ja tekee ihan päättömänä kaikkea :D lähinnä hauista kuitenkin :puntti:

Aivan normaali käytäntö. Teen itsekkin ja saattaa ehkä näyttää hauskalta :) Siinä saa sellaista tiettyä "varmuutta" käsitellä isompia painoja. Ameriikan pojat puhuu esim kyykyssä "squat overload":ista. Liittyy myös hermoston toimintaan/totuttamiseen.
On todellakin normaalia. Tukiraudoilla voi tehdä just alku- ja loppunostoja.. isoon painoon tottuminen on se juttu kuten sanoit, tai esim. vain rinnalta noston harjoittelua.

Muutama viikko sitten salille ilmestyi näitä jääkiekkopoikia, jotka yleensä tekevät kaikki liikkeet enemmän tai vähemmän vajaalla liikeradalla. Tunnen kaikki kaverit jotenkin, joskus pyöritty samoissa porukoissa. Sitten kuulin kuinka kaverit rupesivat keskustelemaan ravintolisistä. Hetken päästä yksi näistä pojista tuli kysymään multa että ''käytäks sä muuten kerosiinia?'' hetken mietin että mitäköhän kaveri meinaa ja sitten tajusin että kreatiiniahan se tarkoitti :) kyllä hetken aikaa leveesti hymyilytti.

Muutama viikko sitten salille ilmestyi näitä jääkiekkopoikia, jotka yleensä tekevät kaikki liikkeet enemmän tai vähemmän vajaalla liikeradalla. Tunnen kaikki kaverit jotenkin, joskus pyöritty samoissa porukoissa. Sitten kuulin kuinka kaverit rupesivat keskustelemaan ravintolisistä. Hetken päästä yksi näistä pojista tuli kysymään multa että ''käytäks sä muuten kerosiinia?'' hetken mietin että mitäköhän kaveri meinaa ja sitten tajusin että kreatiiniahan se tarkoitti :) kyllä hetken aikaa leveesti hymyilytti.

No mitä vastasit? "En mää, kun ei mulla ole lentokonettakaan, tota ysiviitosta oon tavannut tankata."

Kerran salille sattui suht riski jamppa treenaamaan maastavetoa siihen viereen. Kaverilla alako olla 200 kiloa rautaa tangossa ja kolmosia taisi vääntää.
Erään sarjan aikana kuului sellanen ihmeellinen ritinä ja minä tokasin että nikamatko ne selästä tuolleen paukkuu...
Selvisi aika nopeesti ettei ritinä lähteny nikamista. Kaveri jätti painot tankoon ja lähti meleko pikaseen salilta pois. Haju oli aika jäätävä :)

Sattu alkuviikosta salilla kun joku arviolta 15-vuotias poitsu oksensi salin lattialle, ei sinänsä salikomediaa, mutta hauskinta asiassa oli mielestäni se ettei tämän kaveri reagoinu oksentamiseen millään tavalla vaan pokerinaamalla jatkoi treenaamista.

Sattu alkuviikosta salilla kun joku arviolta 15-vuotias poitsu oksensi salin lattialle, ei sinänsä salikomediaa, mutta hauskinta asiassa oli mielestäni se ettei tämän kaveri reagoinu oksentamiseen millään tavalla vaan pokerinaamalla jatkoi treenaamista.
Asenne jätkä :thumbs:

150 sivua salikomediaa takana, yli puolet vielä lukematta. Oli iihan pakko siis rekisteröityä tänne jotta pääsee mahdollisesti tulevaisuudessa jakamaan Unisportin salikomediaa tännekin. Vielä ei ole tullut mitään vastaan.

Itse olen ehkä jollekin tarjonnut jonkinmoisia huvituksia, tämmönen tatti kun olen (pituutta 153 cm). Ylätaljaan mennään eka polviseisontaan ja siitä vähän kurotellaan jotta saadaan edes tangosta kiinni. Aiheuttaa muuten sääriluun kohdalle mukavia mustelmia. Lisäksi eilisellä salireissulla penkin säädöt oli hiukan vielä hukassa kun en tajunnut eka vääntää tiettyä nuppia ja sitten vetää toista. Hetki siinä meni säheltäessä mutta sitten onneksi tämäkin tyttö tajusi ja treeni jatkui.

Eka viesti, jippii! Terve vaan kaikille :)

^ Minkälainen penkki teijän salin ylätaljassa on, jos siitä tulee mustelmia? Ei mulla ainakaan tuu...

Mun pitää seisoa tuolilla, että yllän leuanvetotankoon. Ei siinä kyllä mitään hauskaa ole. Perussettiä.

^ Minkälainen penkki teijän salin ylätaljassa on, jos siitä tulee mustelmia? Ei mulla ainakaan tuu...

Mun pitää seisoa tuolilla, että yllän leuanvetotankoon. Ei siinä kyllä mitään hauskaa ole. Perussettiä.

En merkkiä ole sen tarkemmin katsonut mutta päällystetty penkki, ihan normaali. Mun sääret jotenkin vaan ottaa siihen aina penkille noustessa ja sarjojen välissä tankoa takasin laitettaessa. Pitäisi ehkä nousta ihan kunnolla seisomaan niin mustelmiltakin vältyttäisiin :D

Salilla oli joku kinkki treenaas, kelasin aluks et vaikka se on vähä narun näkönen niin ehkä siltä löytyy jotkut salaiset chi energy skillit. No se sit rupes vääntään jotain hankalan näkösiä punnerruksia laittoi käsipainot pystyyn ja niiden päällä, kai yritti saada pidempää liikerataa mut ei sillä ollu oikein se liike hallinnas, sen ois kannattanu vaan harjotella ihan tavallisia punnerruksia sen sijaan..

Tää sama dude oli tänään salilla. Se teki selänojennuspenkkiä niin et se veti alaselän maksimi kaarelle. Sarjatauoilla se piteli alaselkää tuskallisen näköisenä ja pyöritteli lantiota eteen ja sivuille. Menin antamaan sille ohjeita englanniksi:

You shouldn't hyperextend your lower back because it hurts the joints. Sit näytin sille et mikä on hyperextensio. Sanoin vielä että:
you should put your feet lower and use weight behind your neck to shift the center of gravity forward.

Se tyyppi yllättäen rupes hymyilemään ja kiitteli kovasti.

Tää nyt ei varsinaisesti ollut komediaa mut jotkut ois kuitenkin sen sijaan varmaan naureskellu täällä et haha se vinosilmä teloi selkänsä ilman lisäpainoja, vittu ku heikko lol :D Oon katellu et aika monet tekee sitä samalla tavalla väärin, ei oo vaan jaksanu sanoo kellekään siitä aikasemmin, paitsi yhelle treenikaverille.

Toi on aika yleistä nykyään et näpytetään puhelinta sarjojen välissä ja noustaan kesken sarjan vastaamaan soittoihin. Ei siinä mitään, mut on se perkele jos ei 1 tuntia pärjää treeneissä ilman jonkun kaverin konsultointia. :peace:

Toi on aika yleistä nykyään et näpytetään puhelinta sarjojen välissä ja noustaan kesken sarjan vastaamaan soittoihin. Ei siinä mitään, mut on se perkele jos ei 1 tuntia pärjää treeneissä ilman jonkun kaverin konsultointia. :peace:
Itse käyn keskellä työpäivää, joten tsekkailen onko maileja tahi puheluita jotka vaatii vastaamista.

Näpytän puhelinta joka treenissä. Merkkaan sarjat pakkikselle ja vaihtelen musiikkia, lasketaanko sekin komediaksi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom