Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiedätkö itse yhtään hyvää syytä opetella tekemään kyykkyä penkin avustuksella, miksei pysyttäydy ATG -tyylissä? Ainiin, ehkä esim. kaikilla ei liikkuvuus riitä. Entä miksi tehdä raakatempauksia tai raakarinnallevetoja kun voisi tehdä liikkeet myös "oikein"? Niin ehkä tässäkään tapauksessa kaikilla ei ole riittävää liikkuvuutta tai tekniikkaa tehdä liikkeitä kyykyn kautta. Mites sitten vinopenkki, lankkupenkki, lattiapenkki, sotilaspenkki? Miksei vaan tee sitä normipenkkiä niinkun se on "tarkoitettu"? Ehkä vaan yksinkertaisesti halutaan tehdä välillä jotain toisin. Ei kai leuanveto nyt niin pyhä liike ole, ettei siinä voi olla sovelluksia kuten on monissa muissakin liikkeissä.

Yksikään noista hyökkäyskysymyksistäsi ei ole vastaus minun esittämääni kysymykseen ellet sitten väitä että on merkittävästikin ihmisiä, joilla liikkuvuus ei riitä leuanvetoon. Et siis tiedä perusteita sille leuanvetotyylille, jota tuli tänne puolustamaan. Tuo taktiikka tuo mieleen scientologit ja muut hihhulit. Minulle leuanveto ei ole pyhä kuten ei penkkikään. Ne vain ovat toimivia perusliikkeitä ja siksi niiden muuttaminen vaatii rationaalisen syyn. Niitä on olemassa. Tiedän itsekin monta järkevää syytä tehdä erilaisia variaatioita näistä perusliikkeistä. Perusteiden vaatiminen ei tarkoita, että pitäisi liikettä pyhänä, vaan sitä että toimii rationaalisesti. Crossfit näyttää olevan pyhää. Sen kyseenalaistaminen saa crossfittaajan hermostuneeksi ja aggressiiviseksi. Jokainen kohtaaminen crossfittaajan kanssa on tähän asti vahvistanut tätä näkemystä.

loppuunsa onko mitään väliä jos joku harrastaa crossfittia, ihan hyvää "yleisliikuntaa" se on. Raskaampaa se on mitä suurin osa luulee, kokeilkaapa vaan. Jokainen harrastakoon mitä harrastaa.

Eilen salilla siinä oli pari ehkä 15 vuotiasta poikaa tekemässä kässäreillä vinopenkkiä. Se yks niistä teki sen vaan vähän hassusti. Se nimittäin ei punnertanut suoraan ylöspäin (lattiaan nähden 90 asteen kulmassa) vaan omaan kehoonsa nähden suoraan eteenpäin, eli vähän eteenpäin. Tietty se saatto treenata etuolkapäitään vähän erikoisella tyylillä. Muutaman sarjan jälkeen se kyllä korjaantu normaaliksi, koska kyllä niillä kympin käsipainoillakin saa etuolkapäät väsymään tolleen.

Tää nyt ei oo mitenkään kauheen julkinen salikomedia, mut itteä nauratti.

Eilen salille kammetessa nappasin eteisestä juomapullon ja kengät kantoon ja ajoin salille. Pääsin pukkariin, heitin takin naulakkoon ja laitoin oikeeseen jalkaan painonnostokengän. Hämmästys oli suuri, kun vasemman jalan kenkä oli omituisen pehmeen tuntunen. Olin ottanu salille mukaan vasemman jalan sisäpelikengän ja oikeen jalan painonnostokengän. Kyykkäsin sitte sukkasiltani. Omaks puolustukseks voin sanoa, et molemmat kengät on yleisväriltään vaaleita.

Tein reppu selässä hack-kyykkyä (tjsm. variaatio?) ja pidin telineissä olevasta tangosta käsillä kiinni, jossain vaiheessa nojasin vähän liikaa taaksepäin ja lensin sitten selälleni ja näytin kuulemma kilpikonnalta reenikaverin mukaan, kaks jannua siellä salin toisella puolella sitten repesi mulle :(

Hyi kamala että näin tänään kamalan suorituksen. Ihan hirvitti katsoa. Kaveri lähti vetämään maasta ykkösiä lähes suorilla jaloilla, karseella kissanselällä pikkasen yli huntti ylös. Odotin vaa että millon se naps kuuluu sieltä selästä. Sama kaveri harrasti sali-seurustelua samalla kun kävi 10min välein vähän vetelemässä. Siellä ne sen painot odotti koko sen ajan kun itse olin reenaamassa. Onneks ei ollu oma vetopv.

Eilen paikallisella kuntokeskuksella tuli vastaan seuraavanlainen tilanne.
Oltiin kaverin kanssa menossa ristikkäistaljaan tekemään rintoja, kun talja oli vartattu n.40.50?vuotiaalle naiselle.
Nainen makasi penkillä selällään taljojen välissä, jonkinsortin selkä/olkapää liikettä ilmeisesti yrtti. Temppu näitti siltäkuin olisi
lintu jääny kiinni kahvoihin, ja räpiköinyt vapaaksi. Noh kun nainen oli räpiköinyt itsensä irti, kysyimme onko pahasti vielä kesken?
Pari sarjaa, kuului vastaus. Jonka jälkeen nainen otti "nilkkaremmin" ja aloitti ihme potkimisen ko. laitteessa. Ja meillä oli vaikeaa.
Kohtasimme hänet vielä, kun teimme vatsalihaksia. tämmönen vatsa teline, jossa maataan vaakatasossa jalat 90 asteen kulmassa.
Nainen opasti jotain 16-17-vuotiaita miten he tekevät turhaa työtä, koska ainoastaan pään heiluttaminen riittää (nainen ei ollut juuri ainakaan ulkomuodosta päätellen, vatsaa tehnyt).
Kuulin kuinka takana treenaavalla meni täysin pokka, räkää syöksyi nenästä ja painot kolisivat, kun nainen ohjeistuksen antoi.
Kuitenkin + naiselle asenteesta.

Aasialaiset on ihmeellistä porukkaa; ammattikoulun ilmaissalilla toissa kerralla oli joku pikkunen laiha kiinalainen farkut ja kortsupipo päässä kavereittensa kanssa. Pistivät oman mp3sen fm-lähettimeen ja alko soittaan jotaki bilejumputusta, huus ja tanssi. Eilen ku kävin samalla salilla sielä oli kiinalainen poika puolialastomana reenailemassa.

huoh..

Oon kyllä itekki välillä aika taitava, mulla kävi joskus tossa viimevuoden puolella semmonen nolo tapaus, että en saanut toista lukkoa irti tangosta :D Räpläsin niitä joka suuntaan (semmoset missä on semmonen kieritettävä tappi) Mietin kokoaja et kieritänköhän tätä ny oikeeseen suuntaan. Joku sielä mulkoili hieman kieroon, että mitäköhän tää nyt duunaa.

Pääsin valitettavati/onneksi todistamaan kun yks naikkonen sai tehdessään ATG-kyykkyjä.. Kyllä meni monen kanssatreenajan ilme muikeeks.. Reaktioni ilmeineen oli tämä :wtf:

Itsekkin tulee joskus häslättyä, ekaa kertaa kun käsipainoilla penkkiä tein niin oletin että tietysti saman verran painoa kuin normi penkissä. Siitä sitten heitin selälleen ja lähdin nostamaan... kappas kädet vapisi ja tärisi eikä ne siitä mihinkään noussu :face: Kyllä nolotti kun kun jotkut tuntemattomat siinä metrinpäässä tauolla ja katsoviat sitä "yritystä" no, vein painot takaisin ja otin 5kg kevyemmät ne tosin nousi jo liiankin helposti...

Tapahtumasta on aikaa, mutten muista tarkelleen kauanko. Olimme kaverini kanssa salilla. Salille tulee eräs melko massakas kaveri, joka teki muistaakseni hänen kokoonsa suhteutettuna melko pienillä painoilla penkkiä. Penkki paikalla oli myös kaksi muuta kaverusta, jotka olivat penkkiä alunperin tekemässä mutta kyseinen kaveri tuli ja teki sarjan, pari välissä. Seuraavaksi kaveri menee tekemään penkkipunnerrusta eräällä laitteella, jonka kanssa pystyy myös tekemään pystypunnerruksen (harmi, kun en löydä kyseisestä laitteesta kuvaa). No, hän tekee liikettä totta kai koko pakalla, kunnes yht'äkkiä hän pyytää minua istumaan ikään kuin laitteen päälle, että saisi lisäpainoa. Olin kyllä kieltämättä vähän äimän käkenä, kun istuin siellä laitteen päällä ja pakostakin pompin hieman kun kaveri teki sarjaa. Seuraavaksi oli kaverini vuoro, totta kai. :D

Mitä vittua tännää salila oli kaks kiinalaista ja ne.. ne.. NE OLI KUNNOLLA! NE EI JUMPUTTANU TÄYSILLÄ PASKAA MUSSAA. tai no semi paskaa ja ei täysillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom