Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
kaarellakin on rajansa. tietty osa pakaroita pitää olla penkissä ja käärmeihminen ei välttämättä pärjää. kisassa on tiukat säännöt ja niiden mukaan pitää aina mennä. sillon on ihan turha miettiä onko se penkkiä vai ei. on se.

mihin ihmeeseen ja minkä kokosella ihmisellä mitenkin se senttiraja tehtäis? just yhtä epämääräistä ku nää älyttömät "pohkeet takareisiin ois oikee kyykyn syvyys" -kuvitelmat, missä ei oo hajuakaan koko lajista. kisa on eri ku joku rintalihaksen eristävä penkki. oikeella kaarella rintalihakseenki saadaan parempi vaikutus.

kaaren hyöty tulee sarjasta ja kiloista riippuen, mutta niitä on aika turhaa spekuloida ilman tietoa. mulla on jengissä myös suht lahnana penkkaavia, jotka sais kaarta, mutteivät saa siitä niin hyvin irti.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kaarellakin on rajansa. tietty osa pakaroita pitää olla penkissä ja käärmeihminen ei välttämättä pärjää. kisassa on tiukat säännöt ja niiden mukaan pitää aina mennä. sillon on ihan turha miettiä onko se penkkiä vai ei. on se.

mihin ihmeeseen ja minkä kokosella ihmisellä mitenkin se senttiraja tehtäis? just yhtä epämääräistä ku nää älyttömät "pohkeet takareisiin ois oikee kyykyn syvyys" -kuvitelmat, missä ei oo hajuakaan koko lajista. kisa on eri ku joku rintalihaksen eristävä penkki. oikeella kaarella rintalihakseenki saadaan parempi vaikutus.

kaaren hyöty tulee sarjasta ja kiloista riippuen, mutta niitä on aika turhaa spekuloida ilman tietoa. mulla on jengissä myös suht lahnana penkkaavia, jotka sais kaarta, mutteivät saa siitä niin hyvin irti.
Joo, en mä sitä kisapenkkiä kyseenalaistanut, miettinyt vaan miten paljon kiloja se tuo lisää?
Ja nämä muutaman sentin nytkyttelet oli itsellä se pointti tässä alunperin, en vaan ymmärrä sitä. Hyvä ojentajatreeni ja hermoitukset paranee, jos jotain positiivista siitä etsii, mutta jos se on aina sitä niin, ei ummarra.

Nimenomaan tarkoitin just näitä, jotka ihan huvikseen penkkailee perse niin korkealla kuin nousee ja sitten elvistelee, että mulla nousee esim. 160kg. Harjoituksenahan tuo on kisaajalle/miksei peruspenkkaajallekin hyvä, jos maksimia haetaan. Ite oon niin kankee että lankkupenkkiin oon tyytynyt, siinäkin tulee btw pidempi matka kuin näillä nytkyttäjillä :sneaky:
Kisoissa tulee joskus mieleen näiltä, jotka vääntyy siihen asentoon laillisesti, että paljonkohan se asento vaikuttaa tulokseen? Veikkaan, että n. +20-30kg ainakin. Joku ammattilainen saa korjata tai antaa perspektiiviä ihan mielellään.

:D

Ootko koskaan miettinyt, paljonko lahnana nostava nostaisi vähemmän, jos hänet pakotettaisiin nostamaan riemukaarella?

:D

Ootko koskaan miettinyt, paljonko lahnana nostava nostaisi vähemmän, jos hänet pakotettaisiin nostamaan riemukaarella?
En, mutta oon miettinyt miten paljon nousis lisää, jos tämä kankea ruoto taipuis enemmän :sneaky: Koska lankkupenkki ainakin lupaisi heti +10kg korotusta

Itse olen jo ajat sitten yrittänyt olla arvostelematta muita. Toki omassa pääkopassaan tai tietokoneen äärellä saa hykerrellä ja nauraa, mutta ei julkisesti. Tää foorumikirjoittelu menee siinä ja siinä, mutta en lähtisi kauheasti täälläkään haukkumaan ketään. Mehän emme tiedä mikä on kenenkin harjoittelun tavoite. Itse tein joskus kokeellisesti prässiä siten että helventinmoiset kilot, laskin 10cm ja puristin ylös. Varmasti selän takana naurettiin, mutta hain puuttuvaa loppuojennusta ja siihen voimaa erääseen kestävyyslajiin, jossa tarvittiin voimaa juurikin jalan ollessa lähes suoristunut. Ns. loppuojennus.
Joskus hyvä "pitotreeni" voi olla vaikka telineiltä ison rautamäärän nosto ja pito lantion korkeudella. Liikemäärä ei varmaan 10 cm, mutta kehittää sekin kun rautaa on tarpeeksi. Mutta jos pelkästään tuollaisia treenejä tekee, niin ei hyvä.
Yritän kertoa että joku voi kyykätä vaikka pallit lattiaan yleeensä aina, mutta saattaa tehdä juuri silloin, kun eksyt näkemään, jotain spesiaalia lyhyellä liikematkalla.
Yksi hyvä esimerkki on eräiden naureskelu kun punnertaa rinnalta pystyyn antaen kropalla ja jaloilla vauhtia. "Oikeaoppisesti" pitäisi seistä haara-asennossa, keskivartalo jäykkänä ja tehdä liike rauhallisesti ja palautus hitaasti. Mutta jos tavoitteena on saada kehitettyä esim. työnnön voimaa ja tangon irroitusta olkapäiltä, niin silloin tehdään noin. Itse teen usein raakana niin pitkälle kuin jaksaa ja lopuksi 4-5 kropalla ponnistettua. Tärkeää on pitää kädet ja olkapäät rentoina kunnest tanko on kunnolla irti ja sitä pitää harjoitella. Toinen harjoitusvaikutus on keskivartalon hallinta eli saa työnnön lähtemään suoraan ylös ilman niin että kaikki voima kohdistuu ylöspäin ja keskivartalo pysyy stabiilina.
No, nyt meni aikamoiseksi offtopiciksi.

Salikomediaa ehkä on mielestäni heput, jotka ei ikinä koskaan treenaa jalkoja, mutta kädet on sitäkin lihaksikkaammat. Tai voihan olla että he ovat telinevoimistelijoita, jotka eivät lajissaan tarvitse jalkoja. Mikäs minä olen arvostelemaan :D Huvittavia ovat myös naiset, jotka pukeutuu persvakoon meneviin tighteihin ja tissit paljastaviin toppeihin ja sitten kauhistelee kavereiden kanssa miten ilkeetä kun irstaat miehet tuijottaa. Jos ei halua tuijotusta, salihousut on keksitty jo 90-luvulla :D https://twitter.com/hashtag/salihousut?src=hash&f=images&vertical=default

Salikomediaa ehkä on mielestäni heput, jotka ei ikinä koskaan treenaa jalkoja, mutta kädet on sitäkin lihaksikkaammat.

Kyllä minä nyt niin mieleni pahoihin. En treenaa jalkoja koska en voi.

ps. jos joku luulee että oikeasti pahoitin, niin tämä oli sitten vitsi.

Taas jaksoin ihmetellä et mikä noita (useita, ei kaikkia) ulkomaan eläviä oikeen vaivaa. Siis se niiden salikäyttäytyminen on hyvin mielenkiintosta. Tänäänkin yks tummahipiäinen jannu jätti kaikki painot levälleen ja koneisiin ja tankoihin jne. Lisäks tää teki pari settiä vinopenkkiä smithissä niin, että se nosti paidan ylös et se sai ihailtua nännejään samalla kun se punnerteli muutaman toiston. Sen jälkeen ylös, hiero rintalihaksiaan siinä peilin edessä ja lähti menemään. Oli pieni wtf-moment.

Alko kyllä ihmetyttämään ja naurattamaan tänään tilanne joka osui kohdalle. Tein smithissä kyykkyä ja tangossa oli joku isompi levy molemmissa päissä ja sitten vielä pienet 5kg kiekot päädyissä. Sarjan jälkeen yleensä lähen kävelemään ja puhaltelemaan johonkin siihen parin metrin päähän suorituspaikasta. Siinä puhallellessa sitten huomasin kun joku nainen käveli 5kg kiekko sylissä smith-telineeltä pois päin kohti omaa suorituspaikkaansa. Vilkasu smith-telinettä päin ja eikös sieltä tangon päästä puutu 5kg kiekko. Alko spontaanisti naurattamaan samantien, eihän nyt vittu toisten tangosta käydä painoja hakemassa kesken sarjojen :ROFLMAO: Menin sitten sen naisen luokse ja kysyin "anteeks, mutta kävitkö tuon 5kg kiekkos tuosta smith-telineestä, jossa teen kyykkyä?" Nainen ei oikeestaan ees nolostunut tai muutakaan vaan vastas suht tyynesti, että "Jooo, sori... Täällä on vähän huonosti näitä pienempiä kiekkoja" Eli mitä todennäkösemmin ei ollu ees vahinko. No, sanoin sille että pidä vaan se kiekko ja poimin toisen kiekon siitä naisen jalkojen juuresta, metrin päästä hänen suorituspaikasta.

Alko kyllä ihmetyttämään ja naurattamaan tänään tilanne joka osui kohdalle. Tein smithissä kyykkyä ja tangossa oli joku isompi levy molemmissa päissä ja sitten vielä pienet 5kg kiekot päädyissä. Sarjan jälkeen yleensä lähen kävelemään ja puhaltelemaan johonkin siihen parin metrin päähän suorituspaikasta. Siinä puhallellessa sitten huomasin kun joku nainen käveli 5kg kiekko sylissä smith-telineeltä pois päin kohti omaa suorituspaikkaansa. Vilkasu smith-telinettä päin ja eikös sieltä tangon päästä puutu 5kg kiekko. Alko spontaanisti naurattamaan samantien, eihän nyt vittu toisten tangosta käydä painoja hakemassa kesken sarjojen :ROFLMAO: Menin sitten sen naisen luokse ja kysyin "anteeks, mutta kävitkö tuon 5kg kiekkos tuosta smith-telineestä, jossa teen kyykkyä?" Nainen ei oikeestaan ees nolostunut tai muutakaan vaan vastas suht tyynesti, että "Jooo, sori... Täällä on vähän huonosti näitä pienempiä kiekkoja" Eli mitä todennäkösemmin ei ollu ees vahinko. No, sanoin sille että pidä vaan se kiekko ja poimin toisen kiekon siitä naisen jalkojen juuresta, metrin päästä hänen suorituspaikasta.

Vähän vastaava tapaus itellä. Tein smitissä pystypunnerrusta. Olin jo yhden sarjan tehnyt ja toisen tehtyä mietin että olipa vähän keveämpi kuin äskeinen. Katsoin painoja niin 5kg kiekko puuttui toiselta puolen. Siinä metrin päässä tyttöystävä teki hauiskääntöä tangolla ja 5kg kiekot näytti olevan päissä. Ei voinut myöntää että oli ottanut suoraan tangosta eikä niistä alemmista tapeista missä säilytetään kiekkoja. :heart:

Mulla kävi melkein samanlainen tilanne kerran salilla:LOL: Olin tekemässä vinopenkkiä Hammerin smithissä, jossa on ulkoreunoilla rakenteisiin kiinnitettynä niitä levypainoille säilytystelineiksi tarkoitettuja tappeja, joten itse tanko ja nämä tapit voivat kyllä nopealla vilkaisulla mennä epähuomiossa helposti sekaisin. Noh, olin juuri aloittamassa sarjaa. Tangon molemmissa päissä kaksi 15kg keltaista levyä. Otan tangosta kiinni ja alan ottamaan hyvää punnerrusasentoa, kun samaan aikaan sivusilmällä huomaan nuoren naisen lähestyvän vasemmalta. Arvaan heti, että hän on varmaan tulossa ottamaan yhtä levyä itselleen smith-koneen säilytystapeista (jotka siis myös olivat täynnä painoja). En huomioi tyttöä sen kummemmin, koska olen jo keskittymässä ottamaan tangon lukoista ja aloittamaan sarjaa. Keskittymiseni kuitenkin jokseenkin herpaantuu, kun huomaan, että levypainoa hakemaan tullut nainen nappaakin toisen 15kg kiekon TANGON vasemmasta päästä edes vilkaisematta minuun ja kuskaa kiekon läheiseen jalkaprässiin:ROFLMAO: naisella oli kuulokkeet päässä, joten en edes yrittänyt huikata mitään perään. Enkä mennyt jälkeenpäin tapahtuneesta huomauttamaan. En olisi edes pystynyt, koska nauroimme koko tilannetta sivusta seuranneen äijä-porukan kanssa vedet silmissä tapahtuneelle:cry::LOL:

Yksi nuori kaveri on salilla pitkän aikaa jo pistänyt silmään. On sillä ihan näppärä kondis, eikä tämä mitään komediaa varsinaisesti ole, mutta tulee kyllä tuota menoa loukkaamaan jotain paikkaa ihan kunnolla kropastaan. Aivan kamalan pitkiä settejä, sarjoja/liikkeitä on aivan helvetin paljon ja se on sellaista jatkuvaa ryskäämistä, kun kaikki tehdään koko ajan ihan täysillä failureen. Tangoissa tämän tästä ihan liikaa painoa, joka johtaa aika epäterveen näköisiin tekniikoihin.

Huutaa ja rymyää niin että koko sali raikaa, vaikka siinä ei ole mitään vikaa olekaan.

Yksi nuori kaveri on salilla pitkän aikaa jo pistänyt silmään. On sillä ihan näppärä kondis, eikä tämä mitään komediaa varsinaisesti ole, mutta tulee kyllä tuota menoa loukkaamaan jotain paikkaa ihan kunnolla kropastaan. Aivan kamalan pitkiä settejä, sarjoja/liikkeitä on aivan helvetin paljon ja se on sellaista jatkuvaa ryskäämistä, kun kaikki tehdään koko ajan ihan täysillä failureen. Tangoissa tämän tästä ihan liikaa painoa, joka johtaa aika epäterveen näköisiin tekniikoihin.

Huutaa ja rymyää niin että koko sali raikaa, vaikka siinä ei ole mitään vikaa olekaan.
Pää seinään ja pallit perässä, sillä se kunnioitus ostetaan...Tuotahan se monella on. Turha niille mitään sanoa uskovat sitten vähän vanhempina.

Sama ilmiö havaittu. Kaveri mm. vetää leukoja lisäpainoilla kuminauhoilla avustaen. Ei siinä jos ei olisi pieniä kiekkoja lainkaan salilla, mutta niitä on varmasti riittävästi joka jannulle omaa suorituskykyään vastaten.

Toinenkin tapaus tuli äkkiseltään mieleen: Edellisellä salilla eräs nuori herra repi vipareita jäätävällä sykkeellä että aivan pahaa teki katsoa sivusta. Koitin joskus aloittaa keskustelua tämän kanssa jotta saisin johdettua aasinsillalla keskustelun suoritustekniikoihin, mutta en saanut minkäänlaista kontaktia häneen.:rolleyes:

Ei nyt varsinaista komediaa, mutta perhesyyslomalla Laukaalla Peurungassa ja tein kevyen viikon kyykyn päälle kevyen penkin. Nakkasin kevyen nelosen jälkeen tangon rennosti takaisin tikkuihin niin penkki keuli jalkopäästä ilmaan. Se tunne... Sit kattomaan niin perhana eihän se ollu lattias kiinni millään ja jäljistä päätellen siirtyi 10 senttiä... Ei muuta ku 50 kg limppu jalkopäähän runkoputken päälle niin uskalsi tehä jumpat loppuun. Olis voinu käydä pahastikin, varsinki jos ois ollu joku muu ku kevyt viikko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom