Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo oli todellakin vain kertakokeilu aikana kun ei pystynyt kyykkäämään, nykyisin se on ainut tie.

Ei tuo kokeilu nyt juurikaan eronnut pystyprässistä asennon suhteen. Tosin muistikuvat ovat voineet hämärtyä kun niitä masiinoita ei ole tullut nähtyä pariinkymmeneen vuoteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei oo varsinaisesti salikomediaa, mutta oon Espanjassa atm ja kävin ostaan Muscle & Development lehen paikallisesta kioskista paluumatkalle luettavaksi. Aatteli varmaan se myyjä, että en oo ihan hetero, kun siinä selkes, etten espanjaa puhu ja myöhemmin hoksasin koko lehen olevan käännetty espanjaksi. Eipä noita kuvia jaksa kattella. :D

Nuo asiaan perehtymättömien suorittamat vertailut on joskus huvittavia. Aikoinaan naapuri tykkäsi hiihtää ja usein muisti mainita ettei kuntosali ole oikeaa urheilua eikä se voima kasva, tulee vain hyödyttömät ilmapallolihakset. Otti sitten asiakseen tulla salille asti kertomaan että me ei olla yhtään mitään. Oli kuulemma ite koittanu ja penkannu 160kg heti pitkää sarjaa. Se oli kaverinsa luona kokeillut jotain kotikuntokeskus taljahässäkkää missä välityssuhteet muuttaa kuorman kevyemmäksi ja liikerata vajaa. Ei viittitty edes sanoa mitään, jätettiin se luuloihinsa.

Aikanaan olin sairaalassa töissä, ja vedin työpäivän aikana välillä leukoja sairaalan käytävän varrella olevassa tangossa. Pääasiassa sitä käytettiin selän venytykseen, eli jotkut kävivät roikkumassa siinä. Leukoja vetäessäni jotkut hoitohenkilökuntaan kuuluneet naiset kävivät katselemassa touhuani. Siinä sitten jutellessa kuuli mitä ihmeellisempiä tuloksia. Eräs vanhempi hoitajatäti kertoi pokkana nuorempana vetäneensä 30 leukaa. Ei kuitenkaan pyydettäessä suostunut näyttämään yhtäkään toistoa, vedoten selkäkipuihin. Moni nainen kertoi vetävänsä niin ja niin monta leukaa, mutta juuri sillä hetkellä ei pystynyt tai muuten vaan huvittanut näyttää, miten niitä vedetään. Yhden ainoan kerran sain erään hoitajan kokeilemaan, kun oli sanonut: "Viimeks ku koitin, niin meni kaheksan." Kokeili siinä sitten, ja eihän ne kädet taipuneet käytännössä ollenkaan, ei saanut siis edes neljäsosaleukaa. Ylipäätään ihmisillä on keskimäärin uskomaton kyky liioitella kaikenlaisten urheilusuoritustensa tuloksia.

Sairaalan tyrannosaurushoitajia on tullu matkan varrella kans seurattua ja vetävät kyllä joka kahvitauolla kahvin kanssa pullaa, kakkua, keksiä tai jotain suklaata (niitä on pöydät täynnä usein). Eivät takuulla jaksa edes roikkua tangossa. Nuorempana ja 30 kiloa laihempana ovat saattaneet saadakin kolme naisten leukaa (eli vastaotteella 10 cm:n nytkäytyksen) mutta eivät herrajumala enää edes sitä. Käypä tupakalla tauolla, ni vittuilua tulee selän takana ja edessä, mutta sitä helvetin kakkua ja pullaa saa vetää joka tauolla ilman moralisointia vaikka joka eukolla BMI ei ole tippaakaan alle 30...ja reseptejä vaihdellaan ja nössöimmät cuck-pojut jopa ite tuo akoille kakkua pöytään (ite leivottuna)...

Aikanaan olin sairaalassa töissä, ja vedin työpäivän aikana välillä leukoja sairaalan käytävän varrella olevassa tangossa. Pääasiassa sitä käytettiin selän venytykseen, eli jotkut kävivät roikkumassa siinä. Leukoja vetäessäni jotkut hoitohenkilökuntaan kuuluneet naiset kävivät katselemassa touhuani. Siinä sitten jutellessa kuuli mitä ihmeellisempiä tuloksia. Eräs vanhempi hoitajatäti kertoi pokkana nuorempana vetäneensä 30 leukaa. Ei kuitenkaan pyydettäessä suostunut näyttämään yhtäkään toistoa, vedoten selkäkipuihin. Moni nainen kertoi vetävänsä niin ja niin monta leukaa, mutta juuri sillä hetkellä ei pystynyt tai muuten vaan huvittanut näyttää, miten niitä vedetään. Yhden ainoan kerran sain erään hoitajan kokeilemaan, kun oli sanonut: "Viimeks ku koitin, niin meni kaheksan." Kokeili siinä sitten, ja eihän ne kädet taipuneet käytännössä ollenkaan, ei saanut siis edes neljäsosaleukaa. Ylipäätään ihmisillä on keskimäärin uskomaton kyky liioitella kaikenlaisten urheilusuoritustensa tuloksia.

Mun sukulaismies oli 70-luvulla juossut Mikkelin raviradalla armeijan cooperissa 4300m armeijan lenkkareilla. Tupakkaa poltti runsaasti eikä ollut harrastanut juoksua. Ari Paunoselle oli hävinnyt kuitenkin 50 metriä, eli peesailemaan oli pystynyt. Tuolla miehellähän on edelleen 3000m SE hallussa. Viime juhannuksena kertoi muutaman oluen nautittuaan. Minä sitten kyseenalaistin tämän laskemalla vauhdin vastanneen lähes Lasse Virenin silloista 5000m ennätysjuoksun vauhtia. Ei auttanut sekään, vaan hyvä ettei kimppuun käynyt kun kiivastui niin epäilyistä. Olisi siinä tehnyt mieli sanoa, että olisit nyt ottanut yhteyttä paikalliseen urheiluseuraan ja treenannut muutaman kuukauden, niin ei olisi tarvinnut elämäntyökseen paskaisia koneita rassata tehtaassa, kun olisi ollut moninkertainen olyvoittaja.

Tuohan on hieman sama kuin kertoisi 300kg nostaneen penkistä kylmiltään.

Mun sukulaismies oli 70-luvulla juossut Mikkelin raviradalla armeijan cooperissa 4300m armeijan lenkkareilla. Tupakkaa poltti runsaasti eikä ollut harrastanut juoksua. Ari Paunoselle oli hävinnyt kuitenkin 50 metriä, eli peesailemaan oli pystynyt. Tuolla miehellähän on edelleen 3000m SE hallussa. Viime juhannuksena kertoi muutaman oluen nautittuaan. Minä sitten kyseenalaistin tämän laskemalla vauhdin vastanneen lähes Lasse Virenin silloista 5000m ennätysjuoksun vauhtia. Ei auttanut sekään, vaan hyvä ettei kimppuun käynyt kun kiivastui niin epäilyistä. Olisi siinä tehnyt mieli sanoa, että olisit nyt ottanut yhteyttä paikalliseen urheiluseuraan ja treenannut muutaman kuukauden, niin ei olisi tarvinnut elämäntyökseen paskaisia koneita rassata tehtaassa, kun olisi ollut moninkertainen olyvoittaja.

Legendat on legendoja mutta joillain ihmisillä on kyllä naurettavan kova kunto huonoista elintavoista riippumatta. Yksi kaveri oli polttanut röökiä inttiin mennessä 6 vuotta kuin korsteeni ja ryyppäsi joka viikonloppu, eikä ollut mikään laiha mutta ei nyt lihavakaan. Täysin nollapohjilta veti sitten reilun kolmen tonnin lähtötaso coopperin :D

No tottakai, mutta ei nyt herranjestas kukaan juokse liki ME-vauhtia treenaamatta. Siellä on 20 vuotta lajia treenanneet lahjakkaimmat yksilöt, jotka olympialaisissa pärjää ja niitä ME-tuloksia tekee. 3300 olisi vielä mahdollinen, jos olisi "god given genetics" hapenottoon. Tuo on vaan vähän sama kuin vertaisi 100kg ja 300kg penkkipunnerrusta, siis tuo 1000m ero cooperissa.

Ei sinänsä hauskoja juttuja, hyvät nauruthan noista saa jos on yhtään suhteellisuuden tajua. Monista kaljaveikoista tuntuu vanhemmiten tulevan patologisia valehtelijoita noiden "tulosten" suhteen. Mutta kovimmat urheilijat ja menetetyt lahjakkuudethan löytyvät aina pubeista pilkun aikaan. Laji kuin laji.

Ei sinänsä hauskoja juttuja, hyvät nauruthan noista saa jos on yhtään suhteellisuuden tajua. Monista kaljaveikoista tuntuu vanhemmiten tulevan patologisia valehtelijoita noiden "tulosten" suhteen. Mutta kovimmat urheilijat ja menetetyt lahjakkuudethan löytyvät aina pubeista pilkun aikaan. Laji kuin laji.
Mä oon itse järkeillyt tämän niin, että omaa epävarmuutta tällä peitellään. Pitää keksiä edes jotain, jossa olisi ylivertainen ja näin saada korostettua itseään. Selvin päin ainakin mun tuntemat tapaukset ovat jo poikkeuksellisen hiljaisia.
Ois aika näky, ku instagramperseet alkaist tekeen tätä ;D.
Mä oon vähän pelolla odottanut sitä, että kuinka kohta joku pamahtaa selittämään että itse asiassa toi on pubmedin ja 25 liikuntatieteen ammattilaisen mukaan paras tapa treenata jalkoja koskaan :LOL:

Mä oon ihmetelly kans hoitsuja (en toki oo muissa yhtä naisvaltaisissa työpaikoissa ollut), kun sellanen kaikkitietävyys ja juttujen liioittelu tuntuu olevan arkipäivää. Oma kehonkoostumus on lähempänä kinuskimunkkia kuin mitään lihaskudosta edes muistuttavaa, mutta urheilutietämys ja -suoritukset on vähintään sm-karsintarajoilla.

Kävin hiljaittain samantapaisen keskustelun kuin @_MrSiima. Tuttava väitti (urheillut tosissaan varmaan 90-luvulla viimeks) hölkkäävänsä erään välimatkan tietyssä ajassa. Kyseenalaistin hölkkävauhdin, sillä vauhti olisi ollut sm-tason hallikisojen luokkaa. Väitti edelleen hölkkäävänsä matkan lumesta ja jäästä huolimatta ilmoittamassaan ajassa. Väänsin vielä rautalangasta ja sit se suuttui.

Saattaahan se olla, ettei se valehdellut yhtään. Jos tähän liittyykin sellaista tavallaan vähän surullisempaa, että laski kierrokset väärin tai luuli rataa pidemmäksi, eikä tiedä totuutta tänäkään päivänä. Pikaisella googlauksella se rata on ilmeisesti 1000 m pitkä, joten voi hyvin olla, että se on juossut 3300, mikä on sekin kyllä helvetin hyvä, mutta ei varmaan täysin mahdoton.

Mua hassutti yks semmonen intialaisen näkönen ~40+ v mies salilla. Se tepasteli eilen juoksumatolla housut puolitangossa. Eli puol persettä paisto ilosesti sieltä.
Ei näyttäny haittaavan kyl menoa :D

Kaippa tämä tänne komedia-osastolle taas menee. Vedin ilmeisesti aika laput silmillä treeniä tänään, kun himaan tullessa puhelimessa odotti viesti et "oli kiva nähä sut tänään salilla".
Enkä mä nähny siellä olevinaan ketään tuttua. Ja sali ei todellakaan ole mikään iso :D

Lisäsin sut tohon. Etäisten laaksojen mies Shanelle. Perit mm. 5e akustisen kitaran, & nyrkkiraudan Eestistä!!!

Nyrkkirautaa olen aina toivonutkin. Ei sulla lisäksi huuliharppua olisi? Sillä olisi kiva aina soittaa pieni surumielinen sävelmä just ennen kuin mätkii jotakuta nyrkkiraudalla turpaan.

Riippuen kontekstista tuo on joko huvittavaa tai pelottavaa...

Tai potentiaalisesti surullista. Lähielämän kaunein ja mukavin naisihminen oli vihdoinkin rohkaissut mielensä, yrittänyt tulla särkemään jäätä ja pyytää iltapäiväkahveille painimaan. Nyt kvlt veti laput silmillä tytsyn ohi jättäen hänet tippa silmässä kiroilemaan välinpitämättömän treenaajan perään ja vain lähettämään sarkastiseen säyyn 'v*tun kiva nähdä suakin' -viestin....jäi :pano: saamatta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom