Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Ei sinänsä komediaa, mutta hieman huvittaa se naisten suosima tiputanssi. Kuminauha jalkojen ympärille, asento sellaiseen neljäsosakyykkyyn ja sitten steppaamaan sivuttain. On varmasti paikkoja ja tilanteita mihin se sopii, mutta liike nyt vain näyttää huvittavalta ja sen yleisyys on samaa luokkaa, kuin miehillä penkkipunnerrus.
Itekin muutamia kertoja katellu tuota hymy suin, huvittavan näköistä menoa. Vähän tulee Kummelin tamppaajat - sketsi mieleen. Ei siis millään pahalla, pakkohan sen on jossain tuntua, kun sitä kerran tehdään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itekin muutamia kertoja katellu tuota hymy suin, huvittavan näköistä menoa. Vähän tulee Kummelin tamppaajat - sketsi mieleen. Ei siis millään pahalla, pakkohan sen on jossain tuntua, kun sitä kerran tehdään.

Ei itse asiassa ollenkaan huono liike lonkan loitontajien ja ulkokiertäjien aktivoimiseen ja vahvistamiseen. Ihan hyvä liike kyykyn lämppärinäkin. Ei se ihan itsestäänselvää ole, että esimerkiksi keskimmäisissä pakaralihaksissa on potkua tai ovat automaattisesti heti mukana.

Ei sinänsä komediaa, mutta hieman huvittaa se naisten suosima tiputanssi. Kuminauha jalkojen ympärille, asento sellaiseen neljäsosakyykkyyn ja sitten steppaamaan sivuttain. On varmasti paikkoja ja tilanteita mihin se sopii, mutta liike nyt vain näyttää huvittavalta ja sen yleisyys on samaa luokkaa, kuin miehillä penkkipunnerrus.
Minäkin olen tehnyt tuota ja jopa sitä panoliikettä hiptrust vai mikälie ja ihan vain siksi että saisi parempaa aktivaatiota pakaroille joka taas parantaa kyykkyä.
Ei pijä olla niin ennakkoluuloinen.

Vielä tuota tiputanssiakin huvittavampi on nuorten naisten suosima "koira kusella"-liike. Eli mennään nelinkontin lattialle ja sitten pumpataan toista lonkkaa niin kuin koira.

Minäkin olen tehnyt tuota ja jopa sitä panoliikettä hiptrust vai mikälie ja ihan vain siksi että saisi parempaa aktivaatiota pakaroille joka taas parantaa kyykkyä.
Ei pijä olla niin ennakkoluuloinen.
Ehkä nyt toin asian huonosti esille. Minusta se nyt vain on vähän hassun näköistä kun mennään nopeaa tiputanssia sivuttaen. Lisäksi se pointti, että miesten penkin vastine on naisille noi kuminauhaliikkeet. Niin moni noita tuntuu eri versioina tekevän ja osa ei muuta teekään. En mä sitä sano etteikö se liike voisi olla tehokas. Itsekin lämppään ennen kyykkyjä reiden loitonnuskoneessa ja hip trust taas nyt on vanha painonnostajien liike. Mutta onko se liike niin ylivertainen, että sillä voi korvata kyykyt, mavevariaatiot, prässit jne? Enkä usko että jokainen on loukkaantunut, joka noin tekee.

Lisäksi vaikka kuminauhan kanssa tulee paljon itsekin lämpättyä, niin vielä en osaa ajatella itseäni vetämässä tiputanssia kyykkytelineen ympärillä. Jotenkin reiden loitonnus/mavevariaatio alkuun tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Tosin koskaan nyt ei voi sanoa etten ikinä tee liikettä x.

Vielä tuota tiputanssiakin huvittavampi on nuorten naisten suosima "koira kusella"-liike. Eli mennään nelinkontin lattialle ja sitten pumpataan toista lonkkaa niin kuin koira.
Mulla tulee näistä mieleen, että vältelläänkö näillä niitä isoja perusliikkeitä, joilla se suurin lihasmassa kuitenkin tehdään? Helvetin moni noitakin tekee verrattuna siihen, kuinka moni nainen kyykkää, vetää maasta yms. Varmasti molempi parempi, mutta luulisi joko tai vaihtoehdossa perusliike menevän edelle?

Varmasti molempi parempi, mutta luulisi joko tai vaihtoehdossa perusliike menevän edelle?

Toki, mutta nostan hattua jos joku tekee säännöllisesti vaikkapa aktivaatioharjoitteena tai kyykyn lämppärinä. Tuossa liikkeessä lonkan ulkokiertäjät on pakko aktivoida ja kun sen saa siirrettyä kyykkyyn estää se esimerkiksi polvien painumista sisään. Eli ehdottomasti on paikkansa tuollekin.

En mä sitä sillä sanonut, mutta jos yleistetään. --

Näyttäisi löytyvän myös porukkaa, jonka treenit ei mitään muuta olekaan. Lisäksi se liike nyt vain näyttää hassulta, varsinkin jos sitä vauhdilla vedetään, niin kuin moni tuntuu tekevän.

Tämä lause tässä muodossa pätee täydellisesti myös siihen penkin hinkkaamiseen, mutta tuntuu että meillä naisilla ei ole yhtä suurta tarvetta ihmetellä ääneen tätä ilmiötä ;) (tai omaan näkökenttään ei ole osunut ainakaan)

Tähän sopisi myös muutama mopsismi, mutta jätän vielä sanomatta :LOL:

Tämä lause tässä muodossa pätee täydellisesti myös siihen penkin hinkkaamiseen, mutta tuntuu että meillä naisilla ei ole yhtä suurta tarvetta ihmetellä ääneen tätä ilmiötä ;) (tai omaan näkökenttään ei ole osunut ainakaan)

Tähän sopisi myös muutama mopsismi, mutta jätän vielä sanomatta :LOL:
Juu ja mua huvittaa yhtä lailla se penkin hinkkaaminen. Sitä vain on nähnyt jo sen 15 vuotta ainakin mitä tuolla salilla on pyörinyt. Idioottina itsekin sillä aloittanut ja olkapäänsä paskonut. Varmaan siitä lähtien kuin penkkipunnerrus keksittiin, ovat miehet sitä hinkanneet. Siihen nähden se kuminauhaliike on edelleen vain hassun näköinen. Harva saa sillä kroppaansa hajalle.

Yksi pelottavan näköinen naisten suosiossa oleva liike on se, missä smithistä tehdään jalkaprässi. Mene selällesi smithin alla maahan, ota jaloilla jotenkin pyörittäen tanko pois varmistuskoukuista ja siitä pumppaat jalkapohjien varassa +100kg sarjaa. Sitten taiteile tanko takaisin koukkuihin, kyllä edelleen jalkapohjilla. Kerran näin kun joku näitä teki tyylillä yläasennossa koko alavartalo ilmaan ja ala-asennossa koko alaselkä pyöreäksi. Toinen näistä tapauksista oli vielä itse PT, että kai se sitten tiesi mitä oli tekemässä :rolleyes:

Enkä mä salilla tuntemattomille mitään sano, jos joku ei kysy. Tutuille treenakavereille oon voinu siinä penkissäkin mainita, että ootko huomannut että sun nosto tulee täysin toispuoleisena. Vastaavasti toivon että joku mainitsee mullekin, jos näyttää siltä että tekniikka ei ole mistään kotoisin :)

Minä ainakin tykkään nuorista naisista kontillaan missä vaan, melko sama mitä siinä tekevät.
Mutta se ei taas kuulu salikomediaan, ellei käy niin että jäätyy itse tuijottamaan ja koko sali huomaa sen :D

Viimeksi muokattu:
Meikä varmaan aiheutti tänään salikomediaa kun en kauheesti muuta jaloille tehnyt kun just tätä kumpparivitkuttelua.
Kyykkäisin kyllä jos voisin.

Ei itse asiassa ollenkaan huono liike lonkan loitontajien ja ulkokiertäjien aktivoimiseen ja vahvistamiseen. Ihan hyvä liike kyykyn lämppärinäkin. Ei se ihan itsestäänselvää ole, että esimerkiksi keskimmäisissä pakaralihaksissa on potkua tai ovat automaattisesti heti mukana.

Venyttävänä/lämmitys liikkeenä varmaan juuri hyvä ennen raskaita liikkeitä, ite ei kehtais mennä kontilleen maahan ja alkaa nostelee jalkaa, ei saatana ois härön näköistäkin vielä.:ROFLMAO:

Eipä sitä tietenkään pidä miettiä mitä muut miettii mutta kuitenkin:whistle:

Venyttävänä/lämmitys liikkeenä varmaan juuri hyvä ennen raskaita liikkeitä, ite ei kehtais mennä kontilleen maahan ja alkaa nostelee jalkaa, ei saatana ois härön näköistäkin vielä.:ROFLMAO:

Eipä sitä tietenkään pidä miettiä mitä muut miettii mutta kuitenkin:whistle:

Minä tein tuota liikettä viime perjantaina. Eikä hävettänyt yhtään.:)

Yksi pelottavan näköinen naisten suosiossa oleva liike on se, missä smithistä tehdään jalkaprässi. Mene selällesi smithin alla maahan, ota jaloilla jotenkin pyörittäen tanko pois varmistuskoukuista ja siitä pumppaat jalkapohjien varassa +100kg sarjaa. Sitten taiteile tanko takaisin koukkuihin, kyllä edelleen jalkapohjilla.

Kerran kokeilin huvikseni vapaalla tangolla. Oli kyllä turvaraudat.

Anna tulla vaan. Se pitäis savustaa ulos kolostaan!
En edes tajua mutta mulle on kehittynyt aika vahva mopsi fetissi!

Odotas mä alan virittäytyä tunnelmaan ja täyslaidallinen tulee vielä illan aikana.

Koska salilla on vain sysipaska Technogymin prässi. Tämäkin on huomattavasti mukavampi:
Miten sä voit käyttää tuossa sellaisia kuormia että pystyy sarjan vetämään loppuun asti? Lisäksi ainakin mun silmiin näyttää, että tuossakin on alaselkä mukavasti pyöreänä. Just se asia mitä on toitotettu välttelemään niin kauan kuin oon salilla käynyt. Noh tein mäkin joskus teininä dippiä niin, että pistin kaksi tuolia selkönojat vastakkain ja siitä välistä sitten tekemään. Ei ehkä ihan fiksuinta sekään..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom