Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla oli vastaavat hotellin läpökkäät hiekanlapiointikenkinä mökillä kesällä... ei sopineet siihenkäänEntäs kyykkykengät? Parhaat mitä oon nähny on sellaset hotellista saatavat valkoset kylpyläfläbärit. Kaveri latas 100 kiloo tankoon ja katteli puhelinta 15 minsaa, sitten 10 cm syviä nytkyttelyjä ja parhaana puolessa välissä niskojen pyörittelyä tanko niskassa... ??? WTF ??? Jalat ku kepit ja pakki ku bissetynnyri.
Ite oon kynis, eli ei juuri arvosteluvaraa, mut toi oli jo käsittämätön näky...
Mulla oli vastaavat hotellin läpökkäät hiekanlapiointikenkinä mökillä kesällä... ei sopineet siihenkään
Nuo asiaan perehtymättömien suorittamat vertailut on joskus huvittavia. Aikoinaan naapuri tykkäsi hiihtää ja usein muisti mainita ettei kuntosali ole oikeaa urheilua eikä se voima kasva, tulee vain hyödyttömät ilmapallolihakset. Otti sitten asiakseen tulla salille asti kertomaan että me ei olla yhtään mitään. Oli kuulemma ite koittanu ja penkannu 160kg heti pitkää sarjaa. Se oli kaverinsa luona kokeillut jotain kotikuntokeskus taljahässäkkää missä välityssuhteet muuttaa kuorman kevyemmäksi ja liikerata vajaa. Ei viittitty edes sanoa mitään, jätettiin se luuloihinsa.
Pitkästä aikaa näkee kun nupria miehenalkuja tulee kyykkäämään vähän sinnepäin. Ensin pelkällä tangolla 1/4 kyykkyjä niin että liikerata jotain 10 senttiä. Seuraavaksi lämmittelypainoiksi tankoon miehekkäät 90 kiloa joilla samaa nytkytystä muutama toisto. Oli ilmeisesti liian kevyttä kun piti lyödä vielä kymppi lisää. Aina kun meni tankoa palauttamaan räkkiin (ja kyykyt tehtiin räkin ulkopuolella koska miksi sinne sisälle kannattaisi mennä) tanko keikkasi harteilla 45 astetta vinoon ja olin varma että tulee alas ryminällä. En tiedä olisiko saanut kyykättyä pelkällä tangollakaan, melkosta vaappumista
Kaverinsa kyllä teki hyvällä tekniikalla paralleliin että ei ole seurasta kiinni. Ja en mennyt neuvomaan, en koe olevani auktoriteetti.
Itse varmasti aiheutin myös komediaa kun joku läski tekee lastenpainoilla lol!
Onko tuossa jotain ihmeellistä? Ei tuo urheilevalle naiselle mikään mahdottoman kova paino ole. Varsinkin, kun kyykyt tuskin ovat olleet mitään syväkyykkyjä.Jep mun anoppikin sanoi, kun pöydällä näki mun salikirjanpitoa joskus vuosia sitten kun heitin G6:sta tehdessä 3*10*>100 kg kyykyssä, että sillon ku se nuorena harrasti lentopalloa ja sieltä käytiin salilla joskus puntilla niin "tehtiin mekin kyykyssä sarjaa 100 kilolla". Sen oisin halunnu nähä...
Jaa... meidän cf salilla on yhden mimmin PR etukyykkykin 140kg.No eihän siinä mitään, jos niiailee. Mutta eipä noita urheilevia naisia ole näkynyt kovin montaa, jotka 3*10*100 kg vetää syvälle. Ei nyt tuu mieleen meidän salilta muut ku SM-/EM-/MM-tason painonnostajanaiset ja kenenkään muun naisen en oo ikinä nähny tekevän. Hyvät voimanostajat toki, mutta lentopalloilijat tuskin. Crossfitin parin vuoden takainen MM 2. tjsp kyykkäilee sarjaa jollain 80 kg.
Vähän sama kaava meidän salilla. Siellä tosin näitä yleisurheilija nuoria vetää +65v mummo. Samaa nylkytyst kuin ylemmässä tekstissä ja mavea vedetään kissan selällä. Lapsien jalat tärisee 10 sentin liikettä ja mummo pistää lisää painoa tankoon. Ei mitään tekniikoiden opettelua. Levyt tankoon ja nylkyttämäänPaikalliselle salille tuli yleisurheilujunioreita reenaamaan ja oikein aikuinen seuran (kirjekurssin varmaan käynyt) päävalmentajakin mukana ja sama meininki "kyykyssä" ku tuossa yllä. 13-15-vuotiaat narunpätkät pisti eka ilman lämppäreitä 90 kg ja sit jotain ihme 1/4 niiauspomppukyykkyjä ja katon et tossa ei hyvin käy kun tanko meinas tippua niskasta joka toistolla ja oli milloin mitenki vinossa, jalat menee eri tahdissa ja osottaa mihin sattuu.
Ja tekivät toki räkin ulkopuolella ilman varmistusrautoja jne. Joku sankari kovin jätkä sit pisti 110 kg tankoon kun yleisurheilutyttöjäkin oli kattomassa, toinen niiaus-pompautus ja tanko meni vinoon ja toisesta päästä painot tippu lattialle, tanko tippuu pois selästä / painopää tippuu maahan ja heilauttaa tangon pystyyn ja tangon painoton pää osuu suoraan tätä poikaa leukaan, sen jälkeen tanko kaatuu puolen metrin päähän musta joka istumassa käytävän toisella puolella penkkipunnerruspenkillä (ei uskaltanu sarjaa tehä samaan aikaan...) hirvittelemässä tuota kun tiesi ettei hyvin käy. Noh, se meni sitten nurkkaan pitelemään ja voivottelemaan leukaansa, varmaan sattui ihan perkeleesti. Onneks ei osunu nenään tai silmään tai pahemmin mäjäyttäny ts. tuuria matkassa.
Noooh, seuravalla kerralla kun koutsi ja valmennettavat oli, niin koutsi teetätti nuorella seiväshyppääjäpojulla penkissä painojen lennätystä ilmaan ilman turvarautoja, eli alhaalta työntö ylös vauhdilla ja tangon vippaus ilmaan puolen metrin päähän käsistä ja sitten koppi ja uus toisto. Kuinka *itun tyhmä voi olla, että tekee tota ilman turvarautoja (turvaraudat otettu pois ja lattialla penkin vieressä). Sattuu se 20 kg tankokin kun nenään tippuu jos ei saa koppia. Teki mieli sanoo, että nyt valot päälle, mutta pidin mölyt mahassa. Kyllä sen näkee ketkä on toivottomia...
Mitä järkee nois varttikyykyis ees on? Siis monesti kuulee perusteltavan jtn ''no mut nää oo lajitreeniä'', vaik todellisuudes toi olis vaa joku tekosyy, mikä revitty ulos asiayhteydestä(kuultu jostain).
Enpä usko, et syvempi kyykky ei kehittäis niit samoja ominaisuuksia ihan hyvin.