Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Päivän salikomedia oli kun wannabe-fitneskissa selvitti poikaystävälleen miten hän ei halua mitään lihaksia, vaan vain kiinteytyä. Treenikin oli sitten sen mukaista, että ei tarvi kauheasti pelätä sitä lihaskasvua. Muistakaa nyt kaikki naiset treenata vaan kevyesti kevyillä painoilla ilman että yhtään väsyy, koska muuten teitä kohtaa liiallinen lihaskasvu, ja aamulla kun katsotte peiliin niin siellä näkyykin Arnölti Scwazzennekkerin naispuolinen vastine.

Olen kuullut omalla salilla vähän vastaavaa; "Siis mä en niinku haluu mitää isoi lihaxii, ni six treenaan tämmösil pienemmil painoil ja haen vaa kevyttä pumppia".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen kuullut omalla salilla vähän vastaavaa; "Siis mä en niinku haluu mitää isoi lihaxii, ni six treenaan tämmösil pienemmil painoil ja haen vaa kevyttä pumppia".

Samaan aikaan miehet treenaa vuosi toisen perään verenmaku suussa VALTAVILLA PAINOILLA joka jumalan kerta hauista ja penkkiä, mutta silti vaaksan levyisien hartioiden reunoilta roikkuu kaksi surullista pulkannarua.

Samaan aikaan miehet treenaa vuosi toisen perään verenmaku suussa VALTAVILLA PAINOILLA joka jumalan kerta hauista ja penkkiä, mutta silti vaaksan levyisien hartioiden reunoilta roikkuu kaksi surullista pulkannarua.

Nuohan on ylivoimaisesti kaksi tärkeintä liikettä, koska hauista näytetään ja penkkiä kysytään ;):D

Hahah, jooh :D Eipä tää meikäläisenkään lihasmassa mikään järisyttävä ole vaikka oon monta vuotta treenannu HURJAN SUURILLA painoilla!
Oi voi. Tekisi mieli joskus avata suunsa, mut ehkä parempi olla vaan hiljaa :D

EDIT: Just sopivasti Wileniukselta tullu video missä puhutaan samasta asiasta

Väännetään nyt sitten rautalangasta kun se luetun ymmärtäminen ei sovi kaikille. Pointti ei ollut ne pienet painot, vaan se jos treenistä toiseen vemputetaan niitä ilman että edes lihasväsymystä tapahtuu, niin siinä vaiheessa treenistä ei nyt pahemmin hyötyä taida olla. Varsinkin kun se huolenaihe oli se liiallisen lihaskasvun välttäminen naispuolisella ihmisellä. Mutta voihan sitä genetiikkansa ansiosta ihan hyvää persettään käydä salilla näyttämässä.

Meillä on puntilla sellanen ulkomaalanen kaveri, että se ottaa aina jonkun ei-niin-kovan nostajan kohteeks ja tulee tekemään samoja liikkeitä aina vähän kovemmilla painoilla, ihan sama nouseeko puhtaasti. Jalkapäivänä ei tosin näy :D

Kyllä mäkin ymmärsin Hebin viestin. Sanoin vaan että mä olen kuullut vähän _vastaavaa_. Tais nyt Hebillä itsellään olla luetunymmärtämisessä ongelmia?

Ulkomaalaset punttaajat ja selfieiden häpeilemättömyys. Keskellä salia Snapchat-filtterit päällä muutaman minuutin kokeilut eri kuvakulmista hauisposen kanssa.

Itse oon ujo suomalainen. En kehtais. :D

Viidesosakyykkyjä niin hirveällä yliraudalla ettei ollut kyllä edes hauskaa, vaan hemmetin pelottavaa. Siinä ei treenaaja vienyt painoa vaan toisinpäin. Mulla oli jo puhelimessa 112 valmiina kun katselin sitä touhua. Pieni niiaus sen näköisesti että jos menee sentinkin alemmas niin se on alle sadasosan lattialla kaksinkerroin tangon alla nätissä paketissa.

Tässä taannoin katselin salilla erään PT:n opastusta. Hän oli selvästi katsonut Dennis Jamesin videoita, missä keskellä sarjaa aletaan tekemään hitaita negatiivisia ja positiivisia toistoja. Opasti nuorta miehen alkua prässissä "ensin teet kolme toistoa normaalisti ja seuraavat kolme toistoa siten, että lasket painoa alas 3 sek ja nostat ylös 3 sek ja sitten taas kolme normaalia toistoa jne.".

Noh nuori mies aloitti sarjan ja ekat kolme toistoa tuli ihan ok, mitä nyt kelkan lasku oli melkeinpä pommina alas ja samaan tyyliin ylös, mutta seuraavat kolme toistoa meni ihan samaan malliin kuin ekat kolme eli ei mitään 3sek laskuja tai nostoja. Kun jannu aloitti tekemään niitä hitaita toistoja tämä PT laski ääneen sekunteja yksi, kaksi, kolme ja kehui vielä, että nyt menee tosi hyvin vaikka kelkka liikkui samaan tahtiin koko sarjan ajan :rolleyes:. Suoritustekniikkaakin kehui vaikka kaverin polvet oli melkein yhdessä toistoja tehdessä vaikka jalkapohjat oli väh.30cm päässä toisistaan.

Viidesosakyykkyjä niin hirveällä yliraudalla ettei ollut kyllä edes hauskaa, vaan hemmetin pelottavaa. Siinä ei treenaaja vienyt painoa vaan toisinpäin. Mulla oli jo puhelimessa 112 valmiina kun katselin sitä touhua. Pieni niiaus sen näköisesti että jos menee sentinkin alemmas niin se on alle sadasosan lattialla kaksinkerroin tangon alla nätissä paketissa.

Tänään jokin valtakunnallinen pyllistelypäivä sillä itsekin todistin jotain vajaita puolikyykkyjä. Polvea alkoi särkeä kun erehdyin katsomaan.

Mua vähän hassuttaa semmonen kiukkumamma tuolla salilla. Se tulee tosta 500metrin päästä autolla salille polkemaan 15minuutiksi kuntopyörää sen näkösenä et se vihaa sitä ja kaikkea ja kaikkia, sitten se lähtee takas autolla himaan. Kesällä se tulee fillarilla tosta 500metrin päästä polkemaan salille kuntopyörää, jälleen vihaten kaikkea ja kaikkia. Ja sen mies on ihan samanlainen tapaus. Ja jos jollain on hauskaa salilla, niin jumalauta et tulee murhaavia katseita.

Juu elikkä ilmotan itteni tänne. Oli vähän taukoo kyykkäilystä yms. ni vähän epävarman olosta oli touhu. Halusin silti sarjojen päätteeks ottaa jonkun suht helpohkon lähes ykkös maksimin. Mä en oo kyykyssä IKINÄ menny alle 4-6 toiston, koska nii paljo parannettavaa tekniikassa, ettei oo uskaltanu.

Noh... Kävipä sit silleen, että ihan liian hätäsesti & epätasapainosesti laskeuduin, jollon PLÄTS! Salamana pyllähdin toisen polven varaan. Askelkyykyn takajalan ala-asentoon siis eli polvi lepäs kokonaan maassa xD. En tiiä tarkalleen mitä helvettiä tossa tapahtu, ku kaveriki sano, että näytti ihan kontrolloidulta ennen ihme nytkähdystä. Tanko saatto olla ainaki vähän killisti selässä ja liian korkeella. Prkl, ku kaveri lopetti kuvaamisen ja tuli jeesaan :Dd. Oisin meinaa linkannu tähän ton, ni oisitte voinu nauraa. Toi mun seivaus itessään oli jo meinaan aika mielenkiintonen akrobatian näyte. En oo millää videolla moista nähnyt. Paino tangossa jtn 90-95% maksimista, eli kuitenki semmonen millä aivan varmasti pystyn kyykätä, vaikka ihan tarpeeks raskas oliki.

Selvisin säikähdyksellä ja todellaki opin tästä kunnioitusta rautaa kohtaan. Jatkossa teen ainaki raskaimmat raudat oikeesti ajatuksella.
Tapana on ollu tehä aika nopeella laskulla toistot(ei mikään vapaapudotus silti). Mahdolliset silminnäkijä havainnot olis kyl kova.

En osaa edes kuvitella miltä homma on näyttäny :D

Mutta toi särähti vähän ettet ikinä menny alle 6 toiston sarjojen koska tekniikassa parannettavaa. Esimerkiks itse en tykkää kauheen usein treenata YLI 6 toistoa periaatteessa samasta syystä. Kyllähän sitä tekniikkaa pitäisi tehdä nimenomaan lyhyillä sarjoilla. Esim 8x4 tms maltillisilla painoilla. Tekniikka pysyy paketissa mutta rasitusta kertyy runsaanlaisesti.

Tänään olin jalkaprässissä sarjatauolla. Joku vanhempi mieshenkilö siinä katseli painoja ja alkoi ottamaan kiekkoja pois kelkan kyljestä kun aloittelin uutta sarjaa. Piti huikata että elä siitä sentään vie, ota vierestä :D

Taisi olla vielä opettelua silläkin. Eipä siinä mitään, hauska tilanne jolle itsekin naureskeli

Joo itekki olin kerran komediaa, kun jollaki voimailijamiehellä oli joku härveli täynnä kiekkoja (mun mielestä se näytti yksinkertaisesti kiekkotelineeltä, koska kiekot oli rivissä pystyssä) ja yritin siitä ottaa itelle kiekkoa, kunnes se ärähti ettei saa siitä ottaa. :D Kyseessä oli mulle outo sali, jossa olin tutustumassa. Ja muuan viikko sitten joku varasti mun smith-tangosta 20+5+5 kg kiekot ainoastaan toisesta päästä, kun hetkeksi käänsin selän ja hain toiseen päähän vitosta. :D

Itse olen myös kerran yrittänyt ihan pokkana viedä painot kaverilta, joka teki vinopenkkiä. En sentään ihan kesken sarjan :D Prkl kun sehän oli ihan siinä se oikea painoteline... ainakin siinä 20cm päässä samalla korkeudella :D

Kuulimpa erään kissailleenkin PT:n puhuvan asiakkaansa kanssa siitä, miten on täysin naurettava ajatus kasvattaa lihasta tiheäjakoisilla ohjelmilla, on kuulema mahdottomuus treenata esim. jalkoja kaksi kertaa viikossa koska joka treenin jälkeen on aina niin kovat domssit ettei pysty viikkoon asiaa harkitsemaankaan. Ilmeisen kapeallakin maailman katsomuksella pääsee näköjään lava kuntoon, vaikkei niitä kirkkaimpia pokaaleja ole irronnutkaan.

Ei pidä tuomita jos ei tiedä faktoja. Nythän on niin että muutamat itsensä guruksi ylentäneet PT:t ovat treenauttaneet fitnestytöillä neljätkin treenit päivässä, mikä ei ole typeryyttä vaan sulaa hulluutta, koska ihminen ei vaan kykene palautumaan tuollaisesta millään. Ko. tytöt ovat olleet odotetun nääntyneinä kisojen jämäsijoilla, vaikka potentiaalia olisi ollut vaikka voittoon. Nähtävästi kuulit osan keskustelua joka liittyy tähän, ja tiedän ainakin yhden itsekin kisailleen PT:n joka on ääneen arvostellut tuota hulluutta. Kyse on siitä että muutamat PT:t tekevät kokeita käyttäen hyväkseen näitä hyväuskoisia tyttösiä, ja paskat piittaavat siitä mitä se tekee mm. heidän terveydelleen. Yleensä PT:n titteli merkitsee puupäistä teiniä, mutta joukossa on myös niitä jotka ovat itse kisailleet ja joilla on muuta kuin teoreettinen koulutus. Ei ole kauaakaan kun näin puupää teinin teettävän reilun tunnin käsitreenin jollekin 40 kiloiselle tytölle, joka kaikesta päätelleen oli ensi kertaa salilla. Metodi on se että ensin otetaan raha, sitten näännytetään poka niin ettei lihaskipu lakkaa kuin kuolemalla, ja kun tämä peruu ohjaukset niin voidaan rahastaa uudesta pokasta hänen maksamallaan ajalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom