Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Pyysin kanssatreenaajaa oleen pamauttelemasta ylätaljaa joka sarjan jälkeen (treenasi ranteita tai forkkuja, en ole varma) kun koko teline tutisi ja itse olisin vetänyt leukoja.
..Minä siis olin sitä salikomediaa reaktiosta päätellen.
No mutta kun sarjat vedetään failureen asti, niin ei sen jälkeen voi minkäänlaista jarrutusta tehdä. Ja oikeastaan niille painoilla pitää antaa vähän vauhtia lopussa, että pääsee nopeammin sarjatauolle :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulimpa erään kissailleenkin PT:n puhuvan asiakkaansa kanssa siitä, miten on täysin naurettava ajatus kasvattaa lihasta tiheäjakoisilla ohjelmilla, on kuulema mahdottomuus treenata esim. jalkoja kaksi kertaa viikossa koska joka treenin jälkeen on aina niin kovat domssit ettei pysty viikkoon asiaa harkitsemaankaan. Ilmeisen kapeallakin maailman katsomuksella pääsee näköjään lava kuntoon, vaikkei niitä kirkkaimpia pokaaleja ole irronnutkaan.

Alkulämppää tehin. Sitte aattelin että vois vähä harjanvarrella yläroppaa herätellä. Nurkan ainoa keppi nojasi puolapuihin, jossa joku saliuraa selkeästi alotteleva kaveri yritti vetää leukoja. Kuulokkert oli hänellä korvilla. Menin sitte reippaasti kysäseen että tarviiko hän keppiä.. hevi kuulu kulokkeista läpi, joten piti hiemman korottaa ääntä. "TARVIKKO KEPPIÄ?!!!" Karjasin, äijä jäi vaan tuijottaan.. :D

Mietin että ajattelikohan muut (ja myös tämä kohdehenkilö) kysymyksen tyyliin "keppi vai porkkana"..

Siis tuohan kielii aivan perustavanlaatuisesta tietämättömyydestä kehon perusfysiologiasta ja perustreeniperiaatteista. Laitetaanko sinne auton tankkiin bensaa vai maitoa, en minä tiijä!

Alkulämppää tehin. Sitte aattelin että vois vähä harjanvarrella yläroppaa herätellä. Nurkan ainoa keppi nojasi puolapuihin, jossa joku saliuraa selkeästi alotteleva kaveri yritti vetää leukoja. Kuulokkert oli hänellä korvilla. Menin sitte reippaasti kysäseen että tarviiko hän keppiä.. hevi kuulu kulokkeista läpi, joten piti hiemman korottaa ääntä. "TARVIKKO KEPPIÄ?!!!" Karjasin, äijä jäi vaan tuijottaan.. :D

Mietin että ajattelikohan muut (ja myös tämä kohdehenkilö) kysymyksen tyyliin "keppi vai porkkana"..

Lieneeköhän just tuota miettinyt. Kepin assosiaatiot, etenkin seksuaaliset, ovat moninaiset :eek::D

Mut oudointa on se, että näilt persoilta anaali rainereilta kuulee useemmin tyhmää juttua, ku vaikka keskiverto tavis treenaajilta. En ymmärrä. Lähipiiristäki löytyy näitä rainerin alkuja, jotka on tyyliin piipahtanu salilla, muttei oo tehny siel mitään ees alkeellisesti merkittävää. Silti ollaan NIIIN menossa vaikka mihin raineri akatemioihin, vaikka käytännön kokemukset on 1/10. Ehkä toi homma sit vetää puoleensa tietynlaisia ihmistyyppejä.

Ja tämä on luonnollisesti yleistys. Eli jos joku pätevä raineri pahastui tästä, niin anteeks nyt vaan, mutta suck my balls.
Samaa huomannut. Toki viisaita rainereita on, mutta ne on usein itse kisaajia. En usko että Leskisenkään valmennus hanurista on, vaikka en siis itse ole kokeillut, kun katsoo ukon omia meriittejä. Tietenkään nehän nyt ei suoraan korreloi mihinkään mutta enemmän semmoseen jätkään luottaa joka jotain on saanut aikaankin :D monet Pt:t ihan omastakin tuttavapiiristä neuvoo kyykkyjä ja vetoja täysin väärin. Pt-koulutuksella ei oikeasti enää näiden tunareiden takia mitään arvoa, ikävä kyllä. Melkein oman ketjun vois tehdä näistä "mitä tyhmää tänään näin/ kuulin Pt:n suusta" :D

lähetään opiskeleen TEORIA pohjalta jtn asiaa, ennen ku ollaan ees tehty jtn käytännössä.
Jos tän irrottaa asiayhteydestä niin saadaan aika ihmeellinen lause. Yleensähän teoriaa nimen omaan kannattaa opiskella ennen kuin tekee mitään käytännössä. Vaikka hävittäjälentäjä tai kirurgi... Opiskeleekohan ne teoriaa ensin?

Salilla käynti on kyllä niin yksinkertaista hommaa ettei siinä mitään kouluja vaadita ja pitkään treenannut kaveri tietää kyllä aiheesta enemmän kuin pelkästään teoriapohjalta vetävä personal raineri. Niitä trainereitakin on niin joka lähtöön että oikeastaan vähän harmittaa sen puolesta joka sellaisen tarvitsee kun ei ikinä tiedä minkä saa. Se voi olla joku ihan uuno ja aloittelija tietysti uskoo sen höpinöitä.

Toi yksi mistä oli aiemmin puhe, ei ole varmaan ikinä edes kokeillut treenata tiheäjakoisella. En ota kantaa siihen etteikö sillä voisi kehittyä, koska se ei ollut edes pointti siinä väitteessä, mutta on se kumma jos se ei tiedä sellaista perusasiaa, että mitä tiheämmin treenaa, sen vähemmän tulee lihaskipuja. Oon kyykännyt itse neljä kertaa viikossa joka kerran kovaa ja jaloissa tai perseessä ei ollut domsseja ollenkaan. Muu kroppa alkoi kyllä pistään vastaan.

Joillain on myös luuloja että ne domsit kertois lihaskasvusta/palautumisesta jotain ja osittain sen takia tyrmätään tiheän frekvenssin jaot. Mulla oli yhessä vaiheessa treenikaveri jolla tärkein tavote tuntu olevan se, miten paskana paikat on seuraavana päivänä treenistä. Tolla logiikalla mullekin tehokkain tapa lihaskasvuun olis pitää aina parin viikon tauko, ja sit sen jälkeen kevyellä pumppailulla paikat niin kipeeksi ettei pysty edes kahvikuppia kannattelemaan.

Jos tän irrottaa asiayhteydestä niin saadaan aika ihmeellinen lause. Yleensähän teoriaa nimen omaan kannattaa opiskella ennen kuin tekee mitään käytännössä. Vaikka hävittäjälentäjä tai kirurgi... Opiskeleekohan ne teoriaa ensin?

Salilla käynti on kyllä niin yksinkertaista hommaa ettei siinä mitään kouluja vaadita ja pitkään treenannut kaveri tietää kyllä aiheesta enemmän kuin pelkästään teoriapohjalta vetävä personal raineri. Niitä trainereitakin on niin joka lähtöön että oikeastaan vähän harmittaa sen puolesta joka sellaisen tarvitsee kun ei ikinä tiedä minkä saa. Se voi olla joku ihan uuno ja aloittelija tietysti uskoo sen höpinöitä.

Toi yksi mistä oli aiemmin puhe, ei ole varmaan ikinä edes kokeillut treenata tiheäjakoisella. En ota kantaa siihen etteikö sillä voisi kehittyä, koska se ei ollut edes pointti siinä väitteessä, mutta on se kumma jos se ei tiedä sellaista perusasiaa, että mitä tiheämmin treenaa, sen vähemmän tulee lihaskipuja. Oon kyykännyt itse neljä kertaa viikossa joka kerran kovaa ja jaloissa tai perseessä ei ollut domsseja ollenkaan. Muu kroppa alkoi kyllä pistään vastaan.
Toisaalta voi olla myös kyse siitä ettei kysyjä ymmärrä vastausta?

Niin toki, mut hävittäjälentäjän/Kirurgin ei varmaan kannata leikellä tai lentää yhtää mitää, ennen ku tietääki jtn. Riskit varmaa aika kovat, verrattuna esineiden liikutteluun paikasta a paikkaan b. Tosin en oo kirurgi/hävittäjälentäjä, joten en voi vahvistaa :D. Ehkä neki jtn käytäntöä tekee alussa.

Paitsi jos on Personal Kirurg! Ne jätkät tietää ja isosti!

Personal kirurg ois kyllä kova. Saisin väännellä päin hevonhelevettiä kaikki leikkaukset ja tekosyyksi "no tää nyt on vaan mun tapa"

Tiedä huvittiko muita, mutta itteeni ainakin rupes naurattamaan kun eilen vedin jalkatreenin läpi ekaa kertaa päälle puolentoista kuukauden flunssaputken jälkee. Painot liikkeissä 35kg tai alle melkein satakilosella jätkälla saatto mietityttää jotakin. Treenin jälkeen sai mennä portaat käsillä kaiteesta tukea ettien ku pukkaria kohti suuntas. Laukusta ei saanu ees shampoopurkkia kumartuen vaan piti istua penkille ku jalat täristi niin helvetisti. Nyt sit kävellään ku perseeseen pantu ankka pari päivää domsien takia :D

Offtopiccina sen verran, että pikkasen alkanu huolestuttaa tuo voimien katoaminen jo ihan parin viikon sairastelun aikana, muutenni kunto tuntuu olevan mitätön siihe mitä pitäs olla tällä tekemisellä. Suvussa on synnynnäistä sydänvikaa monella henkilöllä eli pitäs vissiin kävästä testauttamassa tuo pumppu vielä kun on "nuori".

Offtopiccina sen verran, että pikkasen alkanu huolestuttaa tuo voimien katoaminen jo ihan parin viikon sairastelun aikana...
Toi on kyllä perseestä. Mieti nyt miten huonosti ihmiskeho on "suunniteltu". Saat tehdä kaksi vuotta töitä että saat hinattua penkissä painoja 20 kg ylöspäin ja sama 20 kg tippuu vittu kahdessa viikossa jos olet tekemättä mitään. Tulee se voima toki nopeasti takaisinkin, mutta toi on jotenkin niin naurettavaa miten huonosti kroppa ylläpitää voimaa ilman ärsykettä.

Hetken päästä salikomediaa firman salilla, alkulämmittelyn jälkeen on varmaan valmis. Kuukauden treenitauko takana perheen kasvamisen takia, lähden 1-jakoisella liikkeelle... Varmaan tosi hassua, kun tämäkin 97 kiloinen jässikkä jää tangon alle virumaan viikonlopuksi.

Varmaan aiheutan aina jollekki salikomediaa, ku teen kohautuksia. Ei pientä nylkytystä, vaan olkapäät iha kunnolla korviin asti, mut pienessä etunojassa ja vauhdilla vähäc avittaen. ''Power shrugs''. Helvetin tehokasta voimailua ja ainoo liike mikä itellä toimii epäkkäille paremmin on mavetus. Harvoja liikkeitä, mitkä IMO sopii smithiin. Pari pv sit tein ja yläselkä vielki, ku ois sodasta tullu.
Treenaan lähinnä pienellä työpaikan salilla jossa käy ei-niin-hc treenaajia, ja ei siinä mitään. Mutta juuri esim. kohautuksia ja varsinkin power shrug -tyylillä jota itsekin välillä käytän, porukka katsoo ihmeissään... Eivät varmaan ole nähneet juuri tehtävän. Ei varmastikaan mikään harvinaisuus hc tai edes tavallisilla kaupallisilla saleilla mutta tuolla perus puntti-Pirjoa ja -Penaa ihmetyttää.

Toi on kyllä perseestä. Mieti nyt miten huonosti ihmiskeho on "suunniteltu". Saat tehdä kaksi vuotta töitä että saat hinattua penkissä painoja 20 kg ylöspäin ja sama 20 kg tippuu vittu kahdessa viikossa jos olet tekemättä mitään. Tulee se voima toki nopeasti takaisinkin, mutta toi on jotenkin niin naurettavaa miten huonosti kroppa ylläpitää voimaa ilman ärsykettä.
Jatkan tätä offtopiccia vielä. Olin tuossa taannoin sairastelun takia 2,5 viikkoa tekemättä käytännössä mitään fyysistä. Kävelyäkin päivittäin vain vähän. Ihmettelin 10 ja 11 päivän kohdalla miten ei ollut kroppa vielä juurikaan peiliin katsoessa muuttunut, ja lihaspaineetkin tuntui olevan jokseenkin tallella. Mutta se oli melkein päivän tarkkuudella, kun pystyi 13 ja 14 lepopäivän kohdalla tuntemaan ja näkemään miten kroppa ja lihakset tyhjeni kuin ilmapallo. Eli se on juurikin niin, että viikon tai maksimissaan puolentoista tauko ei kondista vielä juurikaan heikennä, vaan siinä voi treenimäärästä riippuen pikemminkin palautua. Mutta sitten alkaakin jo kroppa adaptoitumaan siihen, ettei ole ärsykettä. Tauko venyi lopulta 18 päivän mittaiseksi, ja kyllä oli kondis paska.

^ Oon huomannu ton saman. Ei ikinä kannattaisi pitää yli 2 viikon taukoja salihommista jos ei ole ihan pakko,koska sen jälkeen alkaa jyrkkä alamäki. Viikko tekee vaan hyvää,kaksviikkoo jo pahaa.

^ Oon huomannu ton saman. Ei ikinä kannattaisi pitää yli 2 viikon taukoja salihommista jos ei ole ihan pakko,koska sen jälkeen alkaa jyrkkä alamäki. Viikko tekee vaan hyvää,kaksviikkoo jo pahaa.
Kyllä kaksi viikkoakin onnistuu jos siihen pystyy valmistautumaan. Eli käytännössä nostetaan intensiteettiä, volyymiä ja frekvenssiä niin rajusti että ollaan ennen sitä kahden viikon taukoa melkein ylikunnon rajalla. Over reachingiksikin tätä kutsutaan. Jos se menee nappiin niin kahdessa viikossa saattaa jopa tulokset hieman parantua, tietysti yksilöstä riippuen, mutta se vaatii tosiaan aikamoista rääkkiä alle.

Päivän salikomedia oli kun wannabe-fitneskissa selvitti poikaystävälleen miten hän ei halua mitään lihaksia, vaan vain kiinteytyä. Treenikin oli sitten sen mukaista, että ei tarvi kauheasti pelätä sitä lihaskasvua. Muistakaa nyt kaikki naiset treenata vaan kevyesti kevyillä painoilla ilman että yhtään väsyy, koska muuten teitä kohtaa liiallinen lihaskasvu, ja aamulla kun katsotte peiliin niin siellä näkyykin Arnölti Scwazzennekkerin naispuolinen vastine.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom