Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Habailun suosiosta tuli mieleen, että oon huomannu, että selkä on ehkä aliarvostetuin lihasryhmä ikinä hyvin monella. Kattoo jtn ihan valmiita ohjelmiaki tälläkin sivustolla, ni siel on vittu 9 sarjaa ja 3 eri liikettä monesti jollekki haboille, mut erityisesti yläselkää tulee ne huikeat 3-6 sarjaa viikkoon. Penkkiä luonnollisesti kaikista mahdollisista kulmista yms. Mutta miksi? Selkä samaa kokoluokkaa jalkojen kaa aka kehon isoimmat lihakset, eli treenattavaa lihaa & potentiaalia riittää rutkasti. En sit tiiä onks se monen mielest niin tylsää tai jtn. Tämä on siis luonnollisesti vain yleistys perustuen omiin huomioihin tiettyjen ihmistyyppien keskuudessa ;).
yritä ite ottaa hyvä selfie selästä!

Habailun suosiosta tuli mieleen, että oon huomannu, että selkä on ehkä aliarvostetuin lihasryhmä ikinä hyvin monella. Kattoo jtn ihan valmiita ohjelmiaki tälläkin sivustolla, ni siel on vittu 9 sarjaa ja 3 eri liikettä monesti jollekki haboille, mut erityisesti yläselkää tulee ne huikeat 3-6 sarjaa viikkoon. Penkkiä luonnollisesti kaikista mahdollisista kulmista yms. Mutta miksi? Selkä samaa kokoluokkaa jalkojen kaa aka kehon isoimmat lihakset, eli treenattavaa lihaa & potentiaalia riittää rutkasti. En sit tiiä onks se monen mielest niin tylsää tai jtn. Tämä on siis luonnollisesti vain yleistys perustuen omiin huomioihin tiettyjen ihmistyyppien keskuudessa ;).
Hauis näkyy ja penkkiä kysytään. Kuinka usein oot kuullut kysymyksen "paljon ylätalja"?

Jokainen treenatkoon tyylillään, mutta itse hakkasin aikanaan penkissä pitkään päätäni seinään jossain ~110 kohdalla pelkästään puhtaalla tyylillä tekemällä. Sitten kyllästyin ja aloin pistämään levyjä tankoon ja sarjoihin toistoja lisää tyylipisteistä ja salikomediaefektistä välittämättä. Lopputuloksena, siinä vaiheessa, kun perse katossa tuli 145, niin perse penkissä ja pienellä pysäytyksellä tuli 130. Nykyään ei rapakuntoisena nouse mitään, mutta edelleenkään en oman kokemukseni perusteella jaksa treeneissä jaksa miettiä tyylipisteitä, joten runkuttamalla mennään kaikki penkkitreenit. Moni varmaan repii siitä komediaa, mutta ei haittaa koska treenaan itse kuten tykkään.

Jokainen treenatkoon tyylillään, mutta itse hakkasin aikanaan penkissä pitkään päätäni seinään jossain ~110 kohdalla pelkästään puhtaalla tyylillä tekemällä. Sitten kyllästyin ja aloin pistämään levyjä tankoon ja sarjoihin toistoja lisää tyylipisteistä ja salikomediaefektistä välittämättä. Lopputuloksena, siinä vaiheessa, kun perse katossa tuli 145, niin perse penkissä ja pienellä pysäytyksellä tuli 130. Nykyään ei rapakuntoisena nouse mitään, mutta edelleenkään en oman kokemukseni perusteella jaksa treeneissä jaksa miettiä tyylipisteitä, joten runkuttamalla mennään kaikki penkkitreenit. Moni varmaan repii siitä komediaa, mutta ei haittaa koska treenaan itse kuten tykkään.

Joo näinhän se juuri menee. Kyllä se homma niin menee, että jos "salipenkki" nousee, myös "kisapenkki" nousee. Tai näin ainakin itsellä on mennyt. Ja monella valmennettavalla.

Sitten on toki näitä "siimoja" jotka vinkuu siitä jos tanko liikkuu nopsaan, pylly nousee jne, ja sitten tullaan tänne ketjuun muiden penkkailusta kertomaan :)

Olen huomannut saman efektin. Tosin kyykyssä. Aikaisemmin jumituin todella pitkään 140kg ykköseen mikä sekään ei oikein kunnollinen ollut. Aloin ihan huvikseni kokeilemaan niin, että iskin lisää rautaa tankoon ja tein vajaampia toistoja. 180kg astin menin niin, että tein vajaita toistoja. Halusin kattoa miten kroppa reagoi kun laittaa rautaa enemmän tankoon ja totuttaa kroppaa raskaampaan rautaan. Ja ehkä se teki enemmän psykologisesti. Kun 180 oli selässä ja sillä teki vajaampia toistoja ja sitten palasin 140kg niin se menikin jo paljon paremmin ja aikaisemmin ykkönen teki tiukkaa niin nyt pystyi jo tekemään viitosen sarjan paremmin mitä aikaisemmin ykkösen. Kannattaa kokeilla joskus jotakin erilaista vaikka sitten silläkin uhalla, että päätyisi salikomediaa ketjuun.

Joko näin tänään maailman erikoisimman erikoistekniikan tai yhdellä kanssatreenaajalla ei ollut ihan oikeasti pienintäkään hajua miten tehdä etukyykky. Avainsanat: vastaote, sumo-maven jalat ja 15cm liikerata.

Joko näin tänään maailman erikoisimman erikoistekniikan tai yhdellä kanssatreenaajalla ei ollut ihan oikeasti pienintäkään hajua miten tehdä etukyykky. Avainsanat: vastaote, sumo-maven jalat ja 15cm liikerata.
Ethän ole Joensuusta? :oops: kaveri ennen etukyykkäs pitämällä tankoa vähän kuten hauiskäännön yläosassa ja leveällä jalka-asennolla koska huono liikkuvuus nilkoissa :D

Eräs mimmi käyttää treenikassinaan semmoista punaista normaalia naistennahkalaukkua ja varailee sillä laitteita mitä ei itse käytä, arvokasta laukkuahan ei missään nimessä voi lattialle laskea.

Samaisella tyypillä on myös käsivarressa semmoinen "sporttitasku" puhelimelle ja hauskaa tuossa on se kun siinä puhelimen näytöllä pyörii ilmeisesti Youtube ja mimmin kuuntelemien biisien musavideot. :)

Koska jos laitat puhelimen näppäinlukkoon youtuben ollessa päällä, se musiikki loppuu kuulumasta..

Tietenkin eihän spotify nyt iso investointi olis. :)

Sen verran edittiä et mulla on siis spotify mutta kunhan sanoin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom