Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Aikoinaan Simon Vaatehuone kauppa aiheutti samanlaista häpeää kun kaikilla oli sieltä ostettu 99 ulkoilupuku päällä lenkkipoluilla :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä olisiko tämä kauhua, komediaa vai tragediaa, mutta ainakin jotain niiden yhdistelmää.

Tyyppi menee kyykkypaikalle (huom! pelkät tolpat, ei minkäänlaista varmistusta) ja kysyy sieltä poistuvalta tangon painoa. Selvisi, että 20kg, niin latasi 20kg kiekot päihin. Tanko niskaan ja viisi niiausta. Ala-asento oli suunnilleen sellainen, missä itse saattaisin tehdä romanialaista maastavetoa tai kulmasoutua, paitsi selkä toki pystymmässä. 40kg lisää. Viisi niiausta. Uudet kakskymppiset, eli 140kg painoa, vyö päälle ja taas niiauksia.

Vielä uudet kiekot, eli 180kg painoa tällä hetkellä ja mies pyytää seurassaan liikkuneen naisen varmistamaan. Tanko niskaan, huojui pari askelta taaksepäin, lähtee niiaamaan ja alkoi huuto "AUTA, AUTA, AUTA, AUTA..." Tyyppi on kaatumassa eteenpäin ja tanko rullaa niskasta pään yli kolinalla lattialle. Mies katsoo ympärilleen ja toteaa, että taisi tulla otettua liian tiukat lämmittelyt. Kysyi myös uudestaan, paljonko tanko painaa. Joku vastasi, että 20kg ja tyyppi alkoi ottaa kiekkoja pois. Nosti tangon takaisin tolpille, latasi 140 kg ja teki 5x5 niiausta, jonka jälkeen siirtyi jalkaprässäämään 60 kilolla.

Myöhemmin tuuletteli, että "Hyvä avaus kaudelle tuli".

Oliko kyseessä "Hyvää Huomenta" -liike eli Julle? Helvetin hyvä liike. Musta ihmiset kammoksuu turhan usein kunnon painojen käyttöä jullessa. Olen joskus sitä yli 200 kilolla ottanut, mutta maksimin tienoilla pyydän yleensä varmistajia avuksi. Nyt selkätoipilaana otin viimeksi kolmosen 170 kg:lla ilman varmistajia. Vammoja ei tietenkään voi ennustaa, mutta aika lähelle maksimia pystyy ottamaan yksinkin, kun pitää korotukset pieninä. Tykkään yleensä mennä noin 50% maksimista ylöspäin ihan 10 kilon korotuksilla. Saa tehtyä paljon sarjoja ja samalla jokainen sarja on edellistä hiukan kovempi, vaatii parempaa keskittymistä ja valmistaa siihen päivän maksimiin. Mutta anyway. Jos ottaa maksimin lähellä 40 kilon korotuksen niin ei se siihen kaadu painaako tanko 20, 25 vai 30 kiloa. :)

Oliko kyseessä "Hyvää Huomenta" -liike eli Julle? Helvetin hyvä liike. Musta ihmiset kammoksuu turhan usein kunnon painojen käyttöä jullessa. Olen joskus sitä yli 200 kilolla ottanut, mutta maksimin tienoilla pyydän yleensä varmistajia avuksi. Nyt selkätoipilaana otin viimeksi kolmosen 170 kg:lla ilman varmistajia. Vammoja ei tietenkään voi ennustaa, mutta aika lähelle maksimia pystyy ottamaan yksinkin, kun pitää korotukset pieninä. Tykkään yleensä mennä noin 50% maksimista ylöspäin ihan 10 kilon korotuksilla. Saa tehtyä paljon sarjoja ja samalla jokainen sarja on edellistä hiukan kovempi, vaatii parempaa keskittymistä ja valmistaa siihen päivän maksimiin. Mutta anyway. Jos ottaa maksimin lähellä 40 kilon korotuksen niin ei se siihen kaadu painaako tanko 20, 25 vai 30 kiloa. :)

Kuvittelisin liikkeen yrittäneen olla kyykky. Huomaa, etten missä välissä kuitenkaan tätä määritellyt vaan kuvailin vain, miltä se minusta näytti. Voihan olla, että ko. liike onkin erittäin pätevä... jossakin tarkoituksessa.

Julle se ei kuitenkaan ollut. Tai sitten oli uskomattoman epäonnistunut sellaisena. Selkä oli liian pystyssä siihen. Älä anna tuon syvyyskuvailuni romanialaisesta mavesta tai kulmasoudusta hämätä. Tarkoitin niillä vain polvien joustoa. Muuten asento oli kovin kyykkymäinen. Tai siis 25% kyykyn yläasennosta alaspäin ja sit takaisin.

Oleellisinta jutussa oli kuitenkin egon suuruus.

Sinä, jolta eilen meinasin viedä painot koneesta: olen oikeasti pahoillani, en yhtään tajunnut. Se koneen tappi ja vieressä oleva painojensäilytystappi näytti ihan samalta. Anteeksi.

Sinä, jolta eilen meinasin viedä painot koneesta: olen oikeasti pahoillani, en yhtään tajunnut. Se koneen tappi ja vieressä oleva painojensäilytystappi näytti ihan samalta. Anteeksi.

Aika tuttua. Kerran olin tekemässä Smithissä niskan takaa punnerrusta ja joku jamppa kävi hakemassa kymmenen kilon kiekon pois sieltä tangosta kun olin aloittamassa uutta sarjaa. Terveisiä vain sinne.

Aamusalilla oli tytteleitä paljun. Nyt tuli nähtyä (ja kuultua) kunnon heijari-alatalja. yngh *klonk* yngh! *klonk*

Onhan tuohon tullut itsekkin joskus syyllistyttyä, tuskin enää....

Aika tuttua. Kerran olin tekemässä Smithissä niskan takaa punnerrusta ja joku jamppa kävi hakemassa kymmenen kilon kiekon pois sieltä tangosta kun olin aloittamassa uutta sarjaa. Terveisiä vain sinne.

Minä kerran puoliksi ajatuksissani otin kymppikiekon pois toiselta puolelta, kun joku teki smithissä jotain liikettä. Ei sekään edes huomannut koko painon puuttumista, ennen kuin itse jo olin omat sarjani tehnyt ja painoja palauttaessa huomasin, että tuolla tyypillä on muuten smithissä eri puolilla eri verran painoa. Tokaisin sitten, että otinkohan äsken vahingossa sinulta kympin pois. :face: Tosin luulin niitä painoja ottaessa, että siinä smithissä ei kukaan tee mitään.

Ite joskus töiden jälkeen tuijotan sitä painotelinettä tyhjin silmin ja mietin, että mitä vittua mä olinkaan tekemässä täällä.

Halkes puhelimesta näyttö, eikä salilla ollut kelloo, joten otin amk:n salille herätyskellon taukojen tsekkaamiseen. Siinä sitten oli joku romanialaispariskunta tekemässä vuorotellen kyykkyjä vieressä ja valehtelematta kysyivät 7 kertaa, että mihin meikä tarvii herätyskelloo... En sitten tiä kuka aiheutti huumoria ja kenelle.

Itse aiheutin komiikkaa kun tein taljalla ojentajia. Seisoin aika lähellä laitetta ja vaijeri oli rispaantunut jolloin alaspäin kiskaistessa siitä töröttävä säie raapas kärsään haavan. Not cool

Katoin taas tänään, kun nuoret miehet pekka ja pätkä tuli salille. Oon seurannu niitä monesti jo ja ne tekee farkut jalassa ihan liian isoilla painoilla. Lihavampi tekee penkin aina liian isoilla painoilla toisen auttaessa. Liikerata ei ole kuin puolet oletetusta. Tänään pienempi laitto prässiin 100kg. Noh kahtelin, että jaahas. Se sitten hirveellä suoratiputuksella päästi sen alas ja jäi jumiin sikiöasentoon sen väliin. Ajattelin, että olkoon siinä vähän aikaa niin oppii jotain. Sen pulska kaveri koitti auttaa sitä tuloksetta. Ilmeisesti niitä hävetti niin paljo, ettei ne saanu sitä kelkkaa ylös. Aattelin, että olkoon nyt vielä vähän siinä touhuamassa. Joku sitten tuli jeesaan sen kelkan ylös. Oon jo aikasemmin sanonu niille siitä penkkaamisesta. Jos ne vielä jää vittu jonkun laitteen väliin, niin saa myös pysyä siellä :D

Myöhemmin tuli jotain muita teinejä vielä sinne salille ja yksi niistä meni kesken treenin pari kertaan vetään röökiä ilmastoinnin eteen ja koko sali hais ihan paskalle. :D

Oot kyllä hurja kun toiset jää painojen alle niin naureskelet. :face:

Oot kyllä hurja kun toiset jää painojen alle niin naureskelet. :face:

Toi homma jo tapahtunut nyt mun aikana neljättä kertaa, niin ajattelin jatkossakin antaa jätkän ite taiteilla sieltä välistä pois. Sali ei ole mikään päiväkoti ja minä en ole niiden teinien sukulainen. Jos ei kerrasta opi niin ei voi mitään.

Paikallisella salilla näkyy kans semmonen kaksikko, jolle täydet liikeradat ja sopivat painot on täysin tuntematon käsite. Kyseessä kaks ihan aikuista jäppistä, jotka tekee joka kerta joka ikisen liikkeen toisiaan avustaen tai korkeintaan 10 sentin liikeradalla ja ainakin kolmanneksen liian suurilla painoilla... Melko hurjan näköistä kun mies, joka tuskin syväkyykkäisi 120 kiloa, ottaa telineistä 180, tepsuttelee tärisevin jaloin pari askelta taaksepäin, tekee muutamia 10 sentin nytkytyksiä ja aikansa tutisee painoja takaisin telineesen.

^Ylläoleva siis pelkästään pelottavaa.

Komediaa on sitte katsoa kun herrat tekevät pystypunnerrusta laitteessa. Varsinainen dynamic-duo. Toinen asettuu penkkiin, toinen seisomaan laitteen viereen. Lykätään painonsäätötappi yhteentoista, ja sitten punnaamaan. Toinen työntää käsillä ja toinen jaloilla nostovarsi toisella hartiallaan niin, että saadaan vekotin ylä-asentoon. Tämän jälkeen se tuttu 5-10 sentin liikerata ja toinen ilmeisesti treenaa jotain siinä ohessa, koska kannattelee suurinta osaa painoista käsillään/hartiallaan koko suorituksen ajan.

Tokihan pakko myöntää että tämä voi olla joku erikoistekninen treenitapa, jonka hyötyvaikutukset vain jäävät minulle täydeksi mysteeriksi. Joku asiasta kuitenkin mainitsee...

Tää ei ollut kauheen kaukana salitragediasta mutta onneksi kellekään ei sattunut mitään. Kaveri kyykkäsi uutta ennätystä ja meitä oli kaks varmistamassa. Kaveri ei sitten jaksanutkaan nostoa loppuun asti. Mä jäin sekunnin pidempään katsomaan nouseeko vai eikö nouse, kun toinen varmistaja kiskaisi jo oman päänsä tankoa ylös. Lukkoja ei tietenkään ollut, joten seuraavaksi kaikki kiekot lenteli pitkin salia. Tämän jälkeen saatiin viimein kaveri autettua pois tangon alta. Pitäisi vissiin vastedes sopia joku kommunikaatiosysteemi että millon varmistajat puuttuu peliin. :face:

Päivää että pätkähti
Viimeviikolla käytii kaverin kans tekee koivet salilla ja siinä oli vielä virtaa sen verran nii päätettii että tehää hauviksia...
(pohkeita ja hauviksia ei voi tehä liikaa)
Jos en väärin muista niin mike ja peetteri tais jossain wlogissa tehä tän alataljas, 5 nousuilla maksimiromuihuin ja sitte siksakilla takas
Noo siinä kaveri alko tekee ja minä olin hauvikset pumpissa lisäämässä romua pakkaa...
Huomasin peilin kautta että mitäs tämä vanha pappa vahtaa... noo ukko kävelee gasellin askelein ja toiselle puolelle taljaa ja nappaa kokopakan...
Tässä vaiheessa minulla alko sarvet kasvaa päähän ja vähän ehkä hymyilyttää..
Ukko ottaa tangosta kii ja reilu takakeno ja pakka nousee noin 3 cm:dance: Siitä vit..moisella heijarille kahva ylös ja kerrasta alas tätä muutaman kerran ja takas soutaa soutulaitteella.....
On se komian näköstä ku joillakin on tuota voimaa ja tekniikka hallussa:face:

Päivää että pätkähti
Viimeviikolla käytii kaverin kans tekee koivet salilla ja siinä oli vielä virtaa sen verran nii päätettii että tehää hauviksia...
(pohkeita ja hauviksia ei voi tehä liikaa)
Jos en väärin muista niin mike ja peetteri tais jossain wlogissa tehä tän alataljas, 5 nousuilla maksimiromuihuin ja sitte siksakilla takas
Noo siinä kaveri alko tekee ja minä olin hauvikset pumpissa lisäämässä romua pakkaa...
Huomasin peilin kautta että mitäs tämä vanha pappa vahtaa... noo ukko kävelee gasellin askelein ja toiselle puolelle taljaa ja nappaa kokopakan...
Tässä vaiheessa minulla alko sarvet kasvaa päähän ja vähän ehkä hymyilyttää..
Ukko ottaa tangosta kii ja reilu takakeno ja pakka nousee noin 3 cm:dance: Siitä vit..moisella heijarille kahva ylös ja kerrasta alas tätä muutaman kerran ja takas soutaa soutulaitteella.....
On se komian näköstä ku joillakin on tuota voimaa ja tekniikka hallussa:face:

"kjeh kjeh kyl mie nuo nuoret pojat viel napitan" tätä ilmiötä on ihan liikaa salilla.

Taannoin tällänen true fitness muija kaikkine hilavitkuttimineen teki yhden käden hauiskääntöä ja toisella kädellä sitten puhukin puhelimeen. . Pilalla! :face:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom