Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
En tosin tiedä oliko ne tällä kyseiselle kaverille tarpeelliset, eli oliko niille muuta tarvetta kuin se että isot pojat niitä käyttää. Mm. voimanostopiireissä käytetään maastavetäessä.

No tämä mulle tuli mieleen. Tiedä tuosta.

Noille "rannesiteille kyynärvarren puolivälissä" on sitten ihan tarkotuskin miksi niitä käytetään.

Mikä niiden tarkoitus sitten on?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, kyllä itse ainakin tulee hiottua tuota syväkyykkyasentoa. Rippuen reenimääristä, jumeista jne, niin välillä sinne pääsee helpommin ja välillä huonommin, oli jalassa kenkä tai ei.

Tulen edelleen siis luvan kanssa hymyilemään esteettistä kehonrakentajavartaloa tavoitteleville käsipriorisointi-sonnille, jolla on polvi paksuin kohta jalasta.

No tämä mulle tuli mieleen. Tiedä tuosta.

Mikä niiden tarkoitus sitten on?

Gometallin sivuilta lainattu:

"Kyynärvarsien yläosassa käytettävä side. Suunniteltu hoitamaan kyynärpään kiputiloja treenissä. Parantaa myös puristusvoimaa. Erona rannesiteisiin on velcro eri kohdassa kuin rannesiteissä. Rannesiteissä velcro jää väärään paikkaan käytettäessä kyynärvarsien yläosassa. Pukemista helpottava lenkki. Tällä siteellä on myös helppo sitoa kylmäpussi vamman sattuessa oikealle kohdalle."

Ehkä meikä on väärässä, mutta tuo ^ vaikuttaa jotenkin epätoivoiselta yritykseltä myydä edes jotain voimailijoille. Laji on kauppiaalle siinä mielessä huono, ettei voi myydä mitään mailoja ja palloja joka kuukausi. Pitää kehitellä erilaisia siteitä ym. ja keksiä niille joku käyttötarkoitus. Vaikka niillä siteillä joku tarkoitus olisikin, niin onhan se silti komediaa :D

Ehkä meikä on väärässä, mutta tuo ^ vaikuttaa jotenkin epätoivoiselta yritykseltä myydä edes jotain voimailijoille. Laji on kauppiaalle siinä mielessä huono, ettei voi myydä mitään mailoja ja palloja joka kuukausi. Pitää kehitellä erilaisia siteitä ym. ja keksiä niille joku käyttötarkoitus. Vaikka niillä siteillä joku tarkoitus olisikin, niin onhan se silti komediaa :D

Itse olen kuullut ihan positiivisia palautteita kyseisestä tuotteesta.

Mutta tottahan se on, että komedia on katsojan silmissä. Jollekkin rannesiteet on komediaa, jollekkin vyö, jollekkin vetoremmit maastavedossa, palautusjuoman juominen salilla jne jne.

Kyllähän itsekkin olen ollut salikoomikko mm sen takia koska olen kyykännyt 4-6 kertaa viikossa.

^slingshot on ainakin omassa käytössä aiheuttanut yleensä joko salavirnuilua tai avointa keskustelua. Tosin nyt olen vähän luopunut siitä, kun ei tullut 200kg penkkiä...

^slingshot on ainakin omassa käytössä aiheuttanut yleensä joko salavirnuilua tai avointa keskustelua. Tosin nyt olen vähän luopunut siitä, kun ei tullut 200kg penkkiä...

Saman kokemukset täälläkin kyseisestä välineestä. Samanlaista virnuilua on myös tullut saatua vetokumien käytöstä.

Itse olen paksuhko täti-ihminen ja treenaan pikkuriikkisillä painoilla. Erittäin runsaiden selkävaivojen vuoksi käytän joskus vyötä milloin missäkin liikkeessä muistutuksena siitä, että pitää kontrolloida keskivartalon lihaksia lisävahinkojen välttämiseksi. Fysioterapeutin ohje on toiminut hyvin. Nitkahduksia ja notkahduksia tulee vähemmän.

Kuntosalillani käy varsinkin aamupäivisin ikääntynyttä porukkaa, joten kaikenlaisia apuvälineitä ja liikuntarajoitteiden vuoksi sovellettuja treenitapoja näkyy. Varmaan nuorelle ja vammattomalle bodaripojalle huvittava näky - ja kyllä meillä hauskaa onkin!!

Noita polvihuomautuksia oon itekkin kuullut muutamaan otteeseen. "Kyykkäät liian syvälle, sun polvet hajoaa."
Tää aihe on jo käsitelty, mutta pakko silti työntää lusikka tähänkin soppaan.

Katsoin tuossa taannoin Tom Platzin innoittamana videoita missä porukka tekee sissy squatia hackissa ja alkoi oikein vituttaa kun kommentit oli luokkaa polvet sitä ja polvet tätä ja idiootiksi ja ties miksikä haukuttiin. Tää on yksi ihmeellinen kuntosaliharjoitteluun liittyvä myytti joka on jostain syystä monille automaattisesti totta. Kokeilin muuten tuota liikettä viime viikolla, tosin sillä erotuksella Tomin videoon (ja kuten moni muukin sen oli tehnyt) että selkä pysyy kiinni selkänojassa eikä venytetä alhaalla työntämällä persettä eteen. Se tuntuu jo aika luonnottoman näköiseltä. Sillä sai etureidet aika messevään kuntoon. Otan sen ohjelmaan ehdottomasti.

Kuntosalillani käy varsinkin aamupäivisin ikääntynyttä porukkaa, joten kaikenlaisia apuvälineitä ja liikuntarajoitteiden vuoksi sovellettuja treenitapoja näkyy. Varmaan nuorelle ja vammattomalle bodaripojalle huvittava näky - ja kyllä meillä hauskaa onkin!!

Vaikka tästä ketjusta saakin joskus ehkä hieman harhaanjohtavan käsityksen, niin väittäisin että kuntosalilla treenaajat on kuitenkin pääosin valveutunutta ja suvaitsevaa porukkaa. Mukaanlukien ne Sylvin nuoret bodaripojatkin ;) Ainakin salilla jossa itte käyn on sellainen tietty me-henki, vaikkei siellä välttämättä edes tervehdyksiä tulisi random-jamppojen kanssa aina vaihdettuakaan.

Joskus toki joku erilailla treenaava voi hieman ihmetyttää, mutta jos ei taustoja erilaiselle treenimetodille tiedä, niin turhaa sillä on päätään vaivata. Jokainen tyylillään. Toki jos näkee että kohta sattuu ja pahasti, niin kannattaa ehkä lähestyä varovasti ja kysellä josko voisi olla avuksi. Ja toisin päin sama homma: jos joku tulee neuvomaan, niin ei kannata heti alkaa virittelemään puolustusasemia, tiedä vaikka oppisi jotain uutta. Paitsi tietysti jos neuvoja on PT... ;) Sori PT:t, piti heittää loppuun helppo syöttö, eikun lyömään vastapalloon :D

Mutta tottahan se on, että komedia on katsojan silmissä. Jollekkin rannesiteet on komediaa, jollekkin vyö, jollekkin vetoremmit maastavedossa, palautusjuoman juominen salilla jne jne.

Noi muut on vähän eri asia ja aina ehkä edes jotenkin perusteltavissa, mutta noi rannesiteet on tietyissä tilanteissa oikeasti komediallisia. Kotikylän salilla kävi pitkään semmoinen viiden varmaan 13-16 vuotiaan sepän jengi tekemässä penkkiä. Kenenkään maksimi ei ylittänyt 50 kiloa ainakaan isolla marginaalilla. Ja valehtelematta puolet treenistä jokaisella meni rannesiteiden rullaamiseen joko kiinni tai auki, ainakin pariin kertaan ennen jokaista sarjaa että on varmasti kireällä. Olihan se oikeasti hauskaa, sillai sympaattisella tavalla :)

Tai tottakai TÄYSIN MAHDOLLISTA että niillä jokaisella vaan oli ankaria RANNEONGELMIA ja olen idiootti kun moisille naureskelin :)

Noi muut on vähän eri asia ja aina ehkä edes jotenkin perusteltavissa, mutta noi rannesiteet on tietyissä tilanteissa oikeasti komediallisia. Kotikylän salilla kävi pitkään semmoinen viiden varmaan 13-16 vuotiaan sepän jengi tekemässä penkkiä. Kenenkään maksimi ei ylittänyt 50 kiloa ainakaan isolla marginaalilla. Ja valehtelematta puolet treenistä jokaisella meni rannesiteiden rullaamiseen joko kiinni tai auki, ainakin pariin kertaan ennen jokaista sarjaa että on varmasti kireällä. Olihan se oikeasti hauskaa, sillai sympaattisella tavalla :)

Tai tottakai TÄYSIN MAHDOLLISTA että niillä jokaisella vaan oli ankaria RANNEONGELMIA ja olen idiootti kun moisille naureskelin :)

Joo, sinusta oli hauskaa tuo, joku toinen ei olisi edes noteerannut. Hassumpaa miusta on esim kun joku bodari pitää vyötä scott hauiskääntöä tai rintapunnerruskonetta tehdässä.

Henkilökohtaisesti on ihan sama mitä joku pitää päällää salilla. Kunhan ei kivekset roiku lahkeesta pihalla ja rannesiteitä ei ole kierretty kikkelin ympärille, eikä vetoremmit roiku sieraimista, niin eipä kummoisia tuntemuksia onnistu miussa herättämään.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Ei niissä ranteissa ole pakko vikaa olla että käyttää siteitä. Kyllä ehjätkin ranteet saa kipeäksi jos tekee tarpeeksi niitä kuormittavia liikkeitä. Ehkä poikien maksimi on ollut 40 kiloa, ja siteillä sai nostettua 50 kiloa. Se että käyttääkö lisävarusteita ei ole salikomediaa, riippumatta siitä paljonko painoa liikkeessä on. Käänteisesti ajatellen, paljonko pitäisi penkissä olla painoa, että saa käyttää rannesiteitä ilman että se on salikomediaa?

Lämmittelyminimi on 60 kg.
Alle 90 kg ei saa tehdä varsinaisia työsarjoja.
Rannetuet saa laittaa kun on 140 kg tangossa.

Muuten ihan pelle ja komediaa.

Tää aihe on jo käsitelty, mutta pakko silti työntää lusikka tähänkin soppaan.

Katsoin tuossa taannoin Tom Platzin innoittamana videoita missä porukka tekee sissy squatia hackissa ja alkoi oikein vituttaa kun kommentit oli luokkaa polvet sitä ja polvet tätä ja idiootiksi ja ties miksikä haukuttiin. Tää on yksi ihmeellinen kuntosaliharjoitteluun liittyvä myytti joka on jostain syystä monille automaattisesti totta. Kokeilin muuten tuota liikettä viime viikolla, tosin sillä erotuksella Tomin videoon (ja kuten moni muukin sen oli tehnyt) että selkä pysyy kiinni selkänojassa eikä venytetä alhaalla työntämällä persettä eteen. Se tuntuu jo aika luonnottoman näköiseltä. Sillä sai etureidet aika messevään kuntoon. Otan sen ohjelmaan ehdottomasti.

Tuo Platz-kyykky on kyllä aivan tajuttoman hyvä liike. Vaatii hieman harjoittelua että sen saa tehtyä ns. luonnollisen tuntuisesti, mutta on kyllä sitten sitäkin messevämpi. Ainoa liike jonka tiedän jossa saa dynaamisen venytyksen etureidelle ja se tulee nimenomaan kun työntää sen lantion eteen.

^mutta missä vaiheessa saa käyttää salihanskoja? Oikein semmoisia kunnollisia nahkaa toisella puolella ja virkattua lankaa toisella? Ne taitaa olla käänteisesti toimivia. Penkin ylittäessä 60kg tajuaa olevansa salilla ainoa, jolla ne fillari/salihanskat on. Aika vaihtaa rannesiteisiin.

Sitten on tietty kaverit, joilla on koko setti. Aikanaan firman salilla kävi GASP-mies. Tuli pukkariin, veti mustat GASP shortsit jalkaan ja mustan GASP paidan. Sitten perään musta GASP hikinauha ja mustat GASP rannesiteet. Niiden päälle GASP salihanskat ja tietenkin mahan yli tiukkaan musta GASP bodyvyö. Ja sporttijuomaa GASP sheikkeriin. Tämä siis pukkarissa. Sitten vasta salin puolelle veivaamaan kuntopyörää ja ehkä pari sarjaa jotain habaa + rannekääntö + viparilentoonlähtö. Luulisi vyön kiristävän kuntofillarissa, mutta ei. Mies jäi mieleen, koska oltiin aina kahdestaan tyhjällä salilla. Koskaan ei moikannut, koska mies tuli bodaamaan prkl. Taisi kuitenkin jäädä perus 40v insinöörikuntoon. Oli vaan hassun näköinen, kun sillä oli muutenkin musta tuuhea tukka ja pikimustat kulmakarvat. Ja kaikki vaatteet ja kamat mustaa. Varmaan joku saatananpalvoja.

Viimeksi muokattu:
Joo, sinusta oli hauskaa tuo, joku toinen ei olisi edes noteerannut. Hassumpaa miusta on esim kun joku bodari pitää vyötä scott hauiskääntöä tai rintapunnerruskonetta tehdässä.

Henkilökohtaisesti on ihan sama mitä joku pitää päällää salilla. Kunhan ei kivekset roiku lahkeesta pihalla ja rannesiteitä ei ole kierretty kikkelin ympärille, eikä vetoremmit roiku sieraimista, niin eipä kummoisia tuntemuksia onnistu miussa herättämään.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Ihan samahan se minullekin on, eikä poikien touhu minua yhtään häirinnyt, ainoastaan huvitti. Huvittuminenhan on pelkästään positiivinen asia, ei minua haittaa yhtään jos joku huvittuu vaikkapa minun tavastani puhkua ja puhista äänekkäästi kun vedän happea sisään ennen kovia penkkisarjoja :)

Havaitun salikomedian määrä voi olla kiinni omasta vireystilasta: väsyneenä naurattaa tyhmät pikkujutut. Eihän siinä mitään pahaa ole, jos sympaattisesti huvittavana pitää nuorempien touhuja ja samalla hivenen haikeasti muistelee omaa vihreää alkutaivaltaan.

Itse tarjoan huvitusta tällä hetkellä toisen käden "halvaantumisen" vuoksi. Voin tehdä esim ylätaljaa nostamalla vammakäden kiinni tankoon terveellä kädellä; myös irtiotto on avustettava, muuten käsi romahtaa hallitsemattomasti alas. Hieman apinaolo.

Yhtenä aamuna ajoin pyörällä ohitse harmaantuneesta papparaisesta, joka kepin kanssa laahusti hitaasti eteenpäin. Voi voi, onpa askel lyhentynyt, ajattelin myötätuntoisesti. Alkulämmittelyni aikana sama pappa kolisteli kuntosalin ovesta sisälle! Kunnossa kaiken ikää.

Tämänpäiväisen hartia/hauis (:david:) treenin aikana sain todistaa yhtä paljon komediaa kuin stand up - keikalla keskimäärin.

Tullessani salin siimekseen katseeni osui ensimmäisenä henkilöön, joka oli varannut kaksi säädettävää penkkiä, toisen itselleen ja toisen salikassilleen, josta kaivettiin ediä pystypunnerrussarjojen välissä.
Noh, en antanut tämän häiritä vaan aloitin lämmittelyn, tämän toimenpiteen aikana katseeni kuitenkin kiinnittyi siihen, kuinka peilistä heijastui takanani hiippaileva mörkö, jolla oli salikassi kädessään. Hän pysähtyi jonkin laitteen viereen (en nyt muista mikä oli kyseessä), laski kassin ja vilkuili ympärilleen. (tässä vaiheessa olin valmis sukeltamaan piiloon koska painon saaminen lyijynä ei kuulu suunnitelmiin). No, tämä körmy kaivoi kassista puhdistusaineen ja alkoi putsata laitetta. Siinä vaiheessa nauratti lähinnä oma typeryys.

koko ripaska huipentui siihen kun tein deividin hauiskoneessa viimeisiä sarjoja ja taakseni oli loikkinut jonkinsortin kebabmies huomaamattani. (Tietenkään en huomaa kun kuullokkeista tulee rammstainia noin 666 desibelin voimakkuudella) Noh, sarjani päätyttyä tämä kebabrulla yritti sanoa jotain ja huomattuani tämän pistin musiikit pois.

"Montako sina tehda?"
"yhen sarjan teen vielä"
"okei, mina odota sinu"

sitten tämä lähti pois paikalta ja pumppasi kävellessään toista olkapäätä käsipainolla. Kun sain treenini loppuun, menin pukuhuoneeseen ja tämä rullaherra odotti SIELLÄ

"sinula kesti kauan, mina odotin sinu"

Menee yli ymmärryksen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom