Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Vähän aiheeseen liittyvääkin:

Kyllä miusta isointa salikomiikkaa aiheuttaa nämä "kehonrakentajat" jotka selittävät suu vaahdossa miten heillä on tänään pelkkä hauispäivä, kun kädet laahaa perässä kehitystä. Samaan aikaan kumminkin ulkoisesti on sen näkönen jätkä että jos kadulla kävelisi vastaan, ei osaisi sanoa edes että tuo bodaa.

Tosi surillista tavallaan, kun ollaan treenattu vasta joku 6-12kk ja heti otetaan käyttöön esim. joku käsipriorisointi ohjelma, vaikka selvästi vielä ihan perustreenillä ja isoilla liikkeillä kehittyisi. Ja yleensä vielä näillä "kädet laahaa perässä" tyypeillä on jaloissa paksuin kohta polvi.

Toki jokainen treenaa niin kuin lystää, mutta jos tavoite on se esteettisesti täydellinen kehonrakentaja vartalo sillä upella x-mallilla, niin kyllä siinä aika isossa roolissa on myös ne jalat. Ellei sitten treenaa siihen shortsi luokkaan vai mikä se oli.

Niin, kyllä se ennen onnistui. Nykyään kun menee syväkyykkyyn tekemään jotain lattiantasossa, on se kyllä mukava asento olla, mutta ylös noustessa sen huomaa ettei siihen ole tottunut. Tuntuu hetken aikaa ylös nostessa aika häröltä polvissa. Ja sama juttu tuohon syväkyykkyyn liittyen: normaali kisa kyykkysyvyinen ei tunnu polvissa yhtään mutta syväkyykky kyllä tuntuu. Tuossa on varmaan ihan suora syy ja seuraus suhde eli pitäisi vaan tehdä pitkään niitä syvä kyykkyjä ja oleilla siinä asennossa että nivelsiteet ja muut toittuisivat siihen polven kulmaan (normi elämässä polvihan on 90 asteen kulmassa maksimissaan seistessä/istuessa ja maatessa).

Jep, kyllä se täysin tottumus kysymys on. Ajansaatossa sitä on vaan tottunut tuohon tuolilla istumiseen ja se syväkyykky on todella monelle vieraskäsite ja tästä syystä niitä kipuja tulee, kun sinne itsensä asettaa. Toki nyt on enemmän lihaksiakin mitkä kiristää jne, mutta kyllä sinne syvään kyykkyynkin pitäisi päästä terveen ihmisen. Kyllä itse olin ainakin todella kateellinen kun entinen akkani pystyi esim läppäriä näpertämään pitkänkin tovin syväkyykyssä istuen. Ei kantapäät noussut, selkä oli hyvässä kuosissa jne. Itse jos menee ilman pn-kenkää syväkyykkyyn niin kyllä sieltä kantapäät herkästi nousee ylös ja olo käy tukalaksi.

Jep, kyllä se täysin tottumus kysymys on. Ajansaatossa sitä on vaan tottunut tuohon tuolilla istumiseen ja se syväkyykky on todella monelle vieraskäsite ja tästä syystä niitä kipuja tulee, kun sinne itsensä asettaa. Toki nyt on enemmän lihaksiakin mitkä kiristää jne, mutta kyllä sinne syvään kyykkyynkin pitäisi päästä terveen ihmisen. Kyllä itse olin ainakin todella kateellinen kun entinen akkani pystyi esim läppäriä näpertämään pitkänkin tovin syväkyykyssä istuen. Ei kantapäät noussut, selkä oli hyvässä kuosissa jne. Itse jos menee ilman pn-kenkää syväkyykkyyn niin kyllä sieltä kantapäät herkästi nousee ylös ja olo käy tukalaksi.

Aamen!

Toivon silti, ihan oikeasti, että ollaan kaikki ihmisiä vaan, eri vaiheissa "uraa" eikä vertailla (liikaa), oli sukupuolikin mitä vain. Oma kehitys ja tekemisen fiilis on tärkeintä. Aina on meitä "parempia" ja "huonompia" joka asiassa, eikä se meitä muuksi muuta. Ihan riittävän hyviä ollaan näinkin :).

Se on juuri näin. Ja sitä paitsi vapauttaa kummasti kun myöntää ittelleen, että tulee todnäk olemaan se salin hintelin kaveri aina vaikka vetäisi camelbakista kasvuboosteria samaan tahtiin leukojen kanssa. Mutta ainakin mulle sali antaa niin paljon muutakin. Eihän sitä tunnetta voita mikään kun vetää pukkarissa vittumaisen työpäivän jälkeen treenikamoja päälle ja samalla tulee se hieno fiilis että tää on mun juttu, tänne minä kuulun.

Ai niin, kiitos edellistä viestiä peukuttaneille, en osannut arvata viestiä rustaillessa että noin moni jaksaa lukea sen edes loppuun asti, lähti vähän käsistä pikkutunneilla.

P.S. Palkkarit vielä tarjoomatta.

Minua naurattaa eniten ne sheikkeriään vatkaavat jampat, Joista ei mistään edes näe, Että he treenaavat. Monella vielä treenin raskain osio se ranneliike.

Opin taas tänään uuden asian: palkkarii ei saa juoda jos ei näy päältä päin et oot treenannu.. kiitos tän ketjun, tää aiheuttaa parasta komediaa..

Opin taas tänään uuden asian: palkkarii ei saa juoda jos ei näy päältä päin et oot treenannu.. kiitos tän ketjun, tää aiheuttaa parasta komediaa..

Mutta palkkaria on kuitenkin kaikkien juotava, ei ne tulokset muuten näy eikä lihas kasva...mutta sitten vasta kun tulokset näkyy ja lihaa on rungossa...

Minua naurattaa eniten ne sheikkeriään vatkaavat jampat, Joista ei mistään edes näe, Että he treenaavat. Monella vielä treenin raskain osio se ranneliike.

Aaa eli siis jos tekee asiat oikein ilman että on iso lihaskimppu niin se on komediaa. Nauranpa ensi kerralla myös moninivelliikkeitä tekeville aloittelijoilla.

Kerrotteko te täällä vakavissanne, että te ette pääse kyykkyyn ilman lautaa kantapäiden alla tai ilman tiettyjä kenkiä mutta salikomediaketjuun on kiva tulla hörähtelemään muiden touhuiluille? Olisiko asialle syytä tehdä jotakin ensitilassa...kankeus on opittu taito, notkeus ei...http://healthy-lifestyle-trainer.com/wp-content/uploads/2013/05/perfect-squat-form.jpg

Pääsen kyllä (nykyään), mutta ei siinä kovin pitkää jaksa hengailla – vielä. Äskenkin kyllä soittelin kitaraa lattialla kyykyssä. Tänne salikomediaa-ketjuun en kyllä tule hörähtelemään muiden touhuille, koska en avaakaan tätä enää kuin vahingossa. 99% tästä ketjusta on ihan täyttä paskaa. Toi vauvaesimerkki kyykystä on oikein hyvä, mutta vähän epäreilu, koska vauvoilla on aika lyhyet reisiluut suhteessa muuhun kroppaan ja valtava pää, joka muuttaa painopistettä melkolailla. Itse asiassa pienet lapsethan ei yllä edes koskettamaan käsiä yhteen pään yläpuolella.

Saas nähä kuinka nyt bennillä kehitys jatkuu, käsihän sillä oli kauan aikaa paketis ennen kisaa ellen väärin muista.

Jep, ois hauska nähdä esimerkiks 470 kilon veto. Toi yhden kilon ennätys oli vähän laimea siihen edelliseen verrattuna. Sellanen tulos joka tapauksessa, etten mä sitä koskaan tule edes tajuamaan. Käsi tosiaan leikattiin joskus suht vähän aikaa sitten ja se on haitannut luonnollisesti treenejä jonkun verran. Eipä näköjään ihan mahdottomasti kuitenkaan.

Mä kuulun kans tähän naurettavaan sheikkeri sakkiin :D Lisäksi käytän rannetukia, vetoremmejä ja jopa vyötä osassa liikkeistä vaikkei raudat ole lähellekään sm tasoa :D No joo, ei herneitä!

Pääsen kyllä (nykyään), mutta ei siinä kovin pitkää jaksa hengailla – vielä. Äskenkin kyllä soittelin kitaraa lattialla kyykyssä. Tänne salikomediaa-ketjuun en kyllä tule hörähtelemään muiden touhuille, koska en avaakaan tätä enää kuin vahingossa. 99% tästä ketjusta on ihan täyttä paskaa. Toi vauvaesimerkki kyykystä on oikein hyvä, mutta vähän epäreilu, koska vauvoilla on aika lyhyet reisiluut suhteessa muuhun kroppaan ja valtava pää, joka muuttaa painopistettä melkolailla. Itse asiassa pienet lapsethan ei yllä edes koskettamaan käsiä yhteen pään yläpuolella.

aaa...senkö takia meikä sujahtaa sukkana kyykyyn, että mulla onkin iso pää...no se on iso mutta paras selitys tähän asti on tämä pään koko korreloi kyykkysyvyyden ja jalkaterän asennon kanssa -teoria :)

Mitähän kyykkytekniikasta voi päätellä muiden elimien kokoluokasta....

aaa...senkö takia meikä sujahtaa sukkana kyykyyn, että mulla onkin iso pää...no se on iso mutta paras selitys tähän asti on tämä pään koko korreloi kyykkysyvyyden ja jalkaterän asennon kanssa -teoria :)

Mitähän kyykkytekniikasta voi päätellä muiden elimien kokoluokasta....

Voinko tulkita tämän niin, että naurat väitteelleni siitä, että pienten lasten suhteessa iso pää vaikuttaa painopisteeseen? Mittasuhteiden ja painopisteiden lisäksi lapsilla on kyllä täydellinen liikkuvuus.

E: Ja ei, en ole sanonut enkä allekirjoita tota "pään koko korreloi kyykkysyvyyden ja jalkaterän asennon kanssa".

Voinko tulkita tämän niin, että naurat väitteelleni siitä, että pienten lasten suhteessa iso pää vaikuttaa painopisteeseen? Mittasuhteiden ja painopisteiden lisäksi lapsilla on kyllä täydellinen liikkuvuus.

E: Ja ei, en ole sanonut enkä allekirjoita tota "pään koko korreloi kyykkysyvyyden ja jalkaterän asennon kanssa".

Nauran sikäli, että pään koolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että aikuiset ihmiset eivät pääse normaaliin kyykkyyn; olisin siitä melko lailla huolestunut, jos asiantila on tuo ja monella kyllä todella on. Sen jokseenkin ymmärrän, että joillakin noin on, mutta sitä en ymmärrä, että asialle ei tee mitään (en viittaa nyt juuri sinuun; sinähän mainitset tehneesi asian eteen hommia...), sillä se indikoi monia potentiaalisia ongelmia esim. selän kanssa myöhemmin puhumattakaan paskasta kyykkytekniikasta ja sen tuomista vaaratilanteista nykyhetkellä...

Nauran sikäli, että pään koolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että aikuiset ihmiset eivät pääse normaaliin kyykkyyn; olisin siitä melko lailla huolestunut, jos asiantila on tuo ja monella kyllä todella on. Sen jokseenkin ymmärrän, että joillakin noin on, mutta sitä en ymmärrä, että asialle ei tee mitään (en viittaa nyt juuri sinuun; sinähän mainitset tehneesi asian eteen hommia...), sillä se indikoi monia potentiaalisia ongelmia esim. selän kanssa myöhemmin puhumattakaan paskasta kyykkytekniikasta ja sen tuomista vaaratilanteista nykyhetkellä...

Niiin, eihän toi pääjuttu niinkään liity siihen, että aikuiset eivät pääse kyykkyyn, mutta kyllä se on lapsilla helpottava tekijä. Onnistuis se kyykky niiltä ilman isoa päätäkin. Siitä olen ehdottomasti samaa mieltä, että jokaisen terveen ihmisen pitäis päästä kunnolliseen kyykkyyn kunnolla.

Mulla tämä on työn alla. Taidankin heti mennä tohon kyykkimään vähän.

Olin sunnuntaina 6.30 salilla treenaamassa kun oli eilisen treenit jääny välistä (unohtu salikortti kotio eikä siihen aikaan enää ollut henkilökuntaa). Noh, kuitenkin, hyvin tyhjä sali, pari kanssatreenaajaa, keissi oli se että oli jalkapäivä ja kyykkäilin siinä vierekkäin jonkun äijän kanssa ja satuin huomaamaan että hänellä oli dippivyö jota käytti ilmeisesti antamaan "tukea" keskivartalolle. :D Vähän hymyilytti, vaikka salilla on useampi kunnon vyö seinällä roikkumassa.

Back
Ylös Bottom