Tuli taas todistettua kuinka kujalla salien personal trainerit voi olla. Tehdään tyttöystävän kanssa molemmat G6 ohjelmaa kun vasta salilla alettu kunnolla käymään jotain pari kk takaperin. Olin itse tekemässä pystypunnerrusta (korvaamassa NTP:sta) ja tyttöystävä teki jo hauiskääntöä lähettyvillä musiikit korvillaan. Salin PT tulee siinä sitten mulle juttelemaan;
PT: "Onko teillä ihan joku ohjelma käytössä?"
Minä: "Juu, kyllä. G6 ohjelmaa tehdään, oot varmaan kuullut siitä? Golden six?"
PT: "En itseasiassa.."
Minä: "Jaa? No, se on tollanen ohjelma jossa on kuusi isoa perusliikettä, hyvinki suosittu alottelijoiden keskuudessa kun saa koko kroppaan vähän pohjaa sillä. Tarkotus olis sitä tehdä muutama kuukausi jonka jälkeen vaihtoon kun kehitys hidastuu."
PT: "Jaaha.. Ei vaan ku kattelin tossa vaan että aloittelijoiden ei kyllä kannattais tehdä mitään hauiskääntöä." Tässä välissä nyökkää tyttöystävää kohti, ja jatkaa; "Tai oikeastaan kokeneempienkaan. Hauiksia on ihan turha treenata omalla liikkeellään, teette vaan paljon taljoja, leukoja ja noita muita koneita niin ne tulee kyllä siinä sivussa. Naurettavaa katella kun jengi tulee tänne treenaamaan hauiksia ja sitten on kädet ihan eri kokoluokkaa koko muun kropan kanssa. Itse en treenaa hauiksia omalla liikkeellään oikeastaan koskaan."
Aika sanattomaksi veti. Koitin vielä sanoa että G6 on kuitenkin ihan koko kropan ohjelma eikä me pelkkiä hauiksia tehdä, enkä jaksa uskoa että yhtäkkiä hauikset pamahtaa helvetin isoksi eikä muu kroppa pysy ollenkaan mukana. Se tyytyi pyörittelemään silmiään ja sanomaan aneemisesti että tehkää sitten miten teette, mutta hän ei suosittele. Pitää varmaan tiputtaa toi hauiskääntö G6:sta kokonaan pois.. Jatkoi vielä kertomuksella siitä miten opiskeli alalle Australiassa ja treenasi jonkun olympiamitalistin kanssa. Vakuuttavaa.
Menee nyt hieman ohi aiheen, mutta se G6 ei kyllä todellakaan ole mikään "the one and only" -ohjelma ja tuo PT oli ihan oikeassa siinä, että hauiskääntö on suhteellisen spede liike yksijakoisessa treenissä. Tuossa sen toki ymmärtää kun on podipilderin laatima ohjelma, mutta jos kroppaan haluaa yleisesti voimaa niin kannattaa nimenomaan käyttää se energia siellä salilla isoihin perusliikkeisiin eli tässä tapauksessa juurikin noihin leukoihin jne. Arskan ohjelmassahan leuat kyllä onkin jo ja nekin saa tuntumaan enempi hauiksissa kapealla vastaotteella, mutta ehkä tuon hauiskäännön sijaan voisi tehdä mavea tai kulmasoutua.