Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli taas todistettua kuinka kujalla salien personal trainerit voi olla. Tehdään tyttöystävän kanssa molemmat G6 ohjelmaa kun vasta salilla alettu kunnolla käymään jotain pari kk takaperin. Olin itse tekemässä pystypunnerrusta (korvaamassa NTP:sta) ja tyttöystävä teki jo hauiskääntöä lähettyvillä musiikit korvillaan. Salin PT tulee siinä sitten mulle juttelemaan;

PT: "Onko teillä ihan joku ohjelma käytössä?"
Minä: "Juu, kyllä. G6 ohjelmaa tehdään, oot varmaan kuullut siitä? Golden six?"
PT: "En itseasiassa.."
Minä: "Jaa? No, se on tollanen ohjelma jossa on kuusi isoa perusliikettä, hyvinki suosittu alottelijoiden keskuudessa kun saa koko kroppaan vähän pohjaa sillä. Tarkotus olis sitä tehdä muutama kuukausi jonka jälkeen vaihtoon kun kehitys hidastuu."
PT: "Jaaha.. Ei vaan ku kattelin tossa vaan että aloittelijoiden ei kyllä kannattais tehdä mitään hauiskääntöä." Tässä välissä nyökkää tyttöystävää kohti, ja jatkaa; "Tai oikeastaan kokeneempienkaan. Hauiksia on ihan turha treenata omalla liikkeellään, teette vaan paljon taljoja, leukoja ja noita muita koneita niin ne tulee kyllä siinä sivussa. Naurettavaa katella kun jengi tulee tänne treenaamaan hauiksia ja sitten on kädet ihan eri kokoluokkaa koko muun kropan kanssa. Itse en treenaa hauiksia omalla liikkeellään oikeastaan koskaan."

Aika sanattomaksi veti. Koitin vielä sanoa että G6 on kuitenkin ihan koko kropan ohjelma eikä me pelkkiä hauiksia tehdä, enkä jaksa uskoa että yhtäkkiä hauikset pamahtaa helvetin isoksi eikä muu kroppa pysy ollenkaan mukana. Se tyytyi pyörittelemään silmiään ja sanomaan aneemisesti että tehkää sitten miten teette, mutta hän ei suosittele. Pitää varmaan tiputtaa toi hauiskääntö G6:sta kokonaan pois.. Jatkoi vielä kertomuksella siitä miten opiskeli alalle Australiassa ja treenasi jonkun olympiamitalistin kanssa. Vakuuttavaa.

Menee nyt hieman ohi aiheen, mutta se G6 ei kyllä todellakaan ole mikään "the one and only" -ohjelma ja tuo PT oli ihan oikeassa siinä, että hauiskääntö on suhteellisen spede liike yksijakoisessa treenissä. Tuossa sen toki ymmärtää kun on podipilderin laatima ohjelma, mutta jos kroppaan haluaa yleisesti voimaa niin kannattaa nimenomaan käyttää se energia siellä salilla isoihin perusliikkeisiin eli tässä tapauksessa juurikin noihin leukoihin jne. Arskan ohjelmassahan leuat kyllä onkin jo ja nekin saa tuntumaan enempi hauiksissa kapealla vastaotteella, mutta ehkä tuon hauiskäännön sijaan voisi tehdä mavea tai kulmasoutua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oli kyllä tänään salilla kunnon komedia pläjäys. Pari jonnea tuli vääntämään penkkiä ihan urakalla ja päättivät kokeilla maksimejakin. Tämä penkkiä tekevä kaveri läpsi itseään ympäri kehoa ja huusi jolloin toinen kysyi: miksi sinä noin teit? Kaveri vastasi: kivun voimalla nousee paremmin ja rupesi vääntämään maksimeja. Joillain ehkä sitten auttaa tollaset taktiikat.

Etkö ole moisesta kuullut? http://www.youtube.com/watch?v=6bu9csQC45c Oliko nuo kaverit kyseessä? Kunnolla kun vetää toista turpaa niin kyllä nousee.

Oli kyllä tänään salilla kunnon komedia pläjäys. Pari jonnea tuli vääntämään penkkiä ihan urakalla ja päättivät kokeilla maksimejakin. Tämä penkkiä tekevä kaveri läpsi itseään ympäri kehoa ja huusi jolloin toinen kysyi: miksi sinä noin teit? Kaveri vastasi: kivun voimalla nousee paremmin ja rupesi vääntämään maksimeja. Joillain ehkä sitten auttaa tollaset taktiikat.
Käydäänköhän me samalla salilla? :D Tunnistin itseni.

Pystypunnerrus tangolla istuen. Kaksi sarjaa, molemmat tiukkoja kutosia. Eka sarja oli hyvä, toinen sarja myös ja laskin tangon hyvillä mielin telineeseen... Muttei se mennytkään toiselta puolelta telineeseen. Kilinkolinkilinkolin...

Itelle käyny kans samallain, mutta smithissä. Ei mennykkään siihen paikalleen vaan tippu hetkenpäästä takaraivon kautta epäkkäisiin. 40kg tosin oli vaan painoo, joten ei niin hirveetä vahinkoo tullu.

Menee nyt hieman ohi aiheen, mutta se G6 ei kyllä todellakaan ole mikään "the one and only" -ohjelma ja tuo PT oli ihan oikeassa siinä, että hauiskääntö on suhteellisen spede liike yksijakoisessa treenissä. Tuossa sen toki ymmärtää kun on podipilderin laatima ohjelma, mutta jos kroppaan haluaa yleisesti voimaa niin kannattaa nimenomaan käyttää se energia siellä salilla isoihin perusliikkeisiin eli tässä tapauksessa juurikin noihin leukoihin jne. Arskan ohjelmassahan leuat kyllä onkin jo ja nekin saa tuntumaan enempi hauiksissa kapealla vastaotteella, mutta ehkä tuon hauiskäännön sijaan voisi tehdä mavea tai kulmasoutua.

Mä juuri suunittelin muokattua g6 ohjelmaa

4x10 hauiskääntö tangolla
3x10 hauiskääntö KP
3x10 hauiskääntö taljassa
3x10 keskitetty hauiskääntö.
3x10 hauis istuen vuorotahtiin
3x10 hauiskäännöt mutkatangolla
Pakko toimia, onhan pohjana ison arskan G6 ohjelma vähän mukautettuna.

No joo, asiaan, varmaan tuo hauis mukana motivoimassa, mikäs sen mukavampaa aloittelijalla, kun hapa kasvaa, tuskin se kuitenkaan liian suureksi kasvaa.

Tulipa tänään itsekin nähtyä Ouluhallilla treenamassa tuo muidenkin Oululaisten mainitsema "paljonko siinä on -manne". Tunnistus oli yllätävän helppo tehdä, kun oli aiemmin lukenut kyseisestä treenaajasta tässäkin topicissa. :) Ensiksi teki vinopenkkiä ykkösen ja kyseli varmistajalta perinteisesti paljonko tangossa on. Sitten itse suorituksessa työnsi tangon pahki niihin tangonpidikkeisiin ja varmistaja auttoi tangon ylös. Sen jälkeen kovat uskottelut itselle ja varmistajalle, että kyllä se olisi tullut muuten helposti.

Sitten kyykkyä. Laittoi tankoon kiloja ja kyseli taasen matkalla kuinka paljon siinä on sekä huuteli muille treenaajille, että eikö olekin jo aika paljon painoa. Lähtiessä jätti tankoon vielä 90 kg painoja, jottei kukaan varmasti tiedä onko jollakin vielä sarjat kesken ja seuraava saa hyvät alkulämmöt, purkaessaan painot pois esim lämmittelyä varten.

Tuollako se jauhopää nykyään reenailee? Urkalle vissii jo jonkimuotoinen porttari :D

Olen koko aamun murehtinut sitä, kun laitoin aamulla kiireessä eripari sukat jalkaan - eihän maastaveto voi kulkea tasapainoisesti, kun jalkojen välillä on sukista johtuva 0,00001cm korkeusero (ihmisen jalat taitaa muutenkin olla eri mittaiset...) Jos siis näette tänään salilla kaverin, joka katsoo vetosarjojen jälkeen sukkiaan ja huokailee, se olen minä.. :(

Tuollako se jauhopää nykyään reenailee? Urkalle vissii jo jonkimuotoinen porttari :D

Täsmällisesti edellä olleisiin kuvauksiin sopiva manne reenasi aikoinaan, joskus muistaakseni 2008 Linnanmaalla salilla. Ei kyllä voinu naurua pidättää ku luin näitä kuvauksia ja muistin tyypin...

Muistan sen kerran ku se oli kahden kaverinsa kans, jotka ei ees reenannu, näpyttelivät kännyköitä sen vieressä ja tämä yks kehu siellä kovaan ääneen ihteään ja tosi on ettei se saatana osaa laskea paljonko tangossa on rautaa ni onko ihme jos se nostaa enemmän ku kukaan muu ku ei se itekkään tiiä paljonko on nostanu...Olin ite tekeen penkkiä siinä ja se änkes heti siihen viereen: Manne: "paljos nouseee??" Minä: "ihan tässä perussarjaa teen ku en ole aikoihin päässy reenailemaan." Manne: "Paljos siinä ooon?" Minä: "No kaheksallakymmenellä kilolla mä tässä oon tehny nyt..." Manne: "Laita mulle siihen yheksänkytä kilooo". Olin vähän hämilläni mutta aattelin sitte että ku oli yks sarja enää niin kai siinä välissä voi tehä Manne sillä ysikympilläki. No, laitoin sille lätkät tankoon ja se rupes nostaan kahen kaverisa seisoskellessa siinä vieressä. No se mustaakseni sai sen 90 kiloa nostettua paskalla tekniikalla ja sitte huuteli kaikille salilla oleville kovaan ääneen "Se olii kevyyttä, nousi ku rakeettiii!" Sitte se meni jollekki naiselle joka teki jossain laitteessa siinä vieressä jotaki että "Eikös ollukkii kevyttäää, on tullu ennenkii nostettuu??" Muija oli vaivaantuneen olonen ja tokas jotain "Jaaha, vai niin..."

Urheilutalolla reenasin sen jälkeen vuosina 2008-2011 mutta en mää muista että olisin sillon sitä siellä nähny, onneks en saatana. Oisko sinnekki saanu sitte porttarin kuten Linnanmaallekin...

Tuli taas todistettua kuinka kujalla salien personal trainerit voi olla...

Varmasti osa trainereista huippuluokka. Itse törmäsin kuitenkin Elixiassa hassuun tilanteeseen, kun nuori naispuolinen traineri tokaisi maastavetoa opettaessaan oppilaalleen nohevasti: "mä en oo koskaan ymmärtänyt noiden remmien käyttöä. Ei ne auta mitenkään". Ja samalla ko. henkilö pyöritti ne remmit ihan päin persettä tankoon... :)

Tiedättekö muuten mikä on romanien kunto-ohjaaja? Personal Rainer.

Mikä siinä on niin vaikeaa olla tekemättä räckissä hauiskääntöä??? Tunnustaako joku tehneensä eilen Tampereen WFC:llä hauiksia kyykkytelineessä... loppu tommonen saatana.

ps. anteeksi avautuminen :D

Eikait siinä sillon oo mitää väärää tehä kyykkypaikalla habaa, jos ei oo salilla sakkia paljon paskaakaan. Jos taas salilla on paljon sakkia niin on kaikista typerin asia mennä tekemään kyykkypaikalla habaa. Pitää olla myös hieman hölmö, jos menee tekemään ruuhka-aikaan kyykkypaikalle jotain vemputusta, jonka vois tehdä ihan missä tahansa muuallakin.

Eikait siinä sillon oo mitää väärää tehä kyykkypaikalla habaa, jos ei oo salilla sakkia paljon paskaakaan. Jos taas salilla on paljon sakkia niin on kaikista typerin asia mennä tekemään kyykkypaikalla habaa. Pitää olla myös hieman hölmö, jos menee tekemään ruuhka-aikaan kyykkypaikalle jotain vemputusta, jonka vois tehdä ihan missä tahansa muuallakin.

No tämä tapahtu ruuhka-aikaan ja nämä kaksi neropattia jätti joka paikkaan myös painot paikoilleen...

Kyykkyhäkissä saa tehdä habaa, jos on täysin yksin salilla. Heti jos joku muu tulee salilla, tulee ko. habantekijän poistua kuntosalin tiloista siivoten omat jälkensä.

Eilen oli jonkun varmaan 6-luokkalaisten urheiluseuran treenit omalla salilla. Heidän valmentaja oli suurin komiikan lähde. Hän esiintyi parissa liikkeessä junnuilla tehden helvetin isoilla painoilla lyhkästä sarjaa repien(ei siinä, ite en sais niillä painoilla tehtyä). Koomista siinä oli, että aikuisen miehen täytyy esiintyä pikkupojille ja saada ihailut heiltä.

Mikä siinä on niin vaikeaa olla tekemättä räckissä hauiskääntöä??? Tunnustaako joku tehneensä eilen Tampereen WFC:llä hauiksia kyykkytelineessä... loppu tommonen saatana.

ps. anteeksi avautuminen :D

Toinen vastaava hölmöys on rannerullaus salin ainoalla penkillä. Samahan se silloin on mikäli itse ei tarvitse penkkiä, mutta kerran kohteliaasti esitin rullailijalle toiveen siirtyä muualle kun olin tulossa penkkiä tekemään. Sehän sopi ja sälli siirtyi ilman draamaa muualle. Samaa keinoa voi soveltaa kyykkyräkkivemputtajien kanssa.

Komedian puolelle meni keski-ikäisten miehen ja naisen (eivät pariskunta) urheilu-keskustelu. Varsinkin nainen kunnostautui itsensä ja jälkikasvunsa hehkuttamisessa. Tässä joitain leidin kommentteja "..tyttärellä oli selkä huonossa kunnossa. Laadin sille tosi tiukan saliohjelman.. Neljä päivää viikossa.. tekee just niinkuin pitää, ei löysäile eikä sooloile.. vuosi siihen meni ja sillä saatiin selkä kuntoon... nyt kasvanut aivan mahdottomasti...itse tykkään lenkkeillä tosi paljon.. ennen tuli juostua hangessa, se on tosi kovaa treeniä.. jne jne". Lentokoneessa jouduin pakkokuuntelemaan noita.

Kehua toki saa, ei siinä mitään mutta kun rouvan ulkoinen habitus on keskivertopullamössö-luokkaa, niin ei siinä oikein ole puheille katetta.

Ei salikomediaa, mutta kaverin suusta kuultua: "En voi enää laketella, kun mulle kasvaa niin isot pohkeet, etten voi käyttää enää saappaita!"

Suositut

Back
Ylös Bottom