Salietiketti?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kyllä minä ainakin teen räkissä hauiskääntöä, jos mitään muita järkeviä paikkoja ei ole vapaana ja sattuu olemaan sellainen fiilis, että nyt vaihtelun vuoksi kolme sarjaa suoralla tangolla sitä. Salin laitteet kumminkin ovat first-in-first-out periaatteella ja hauistreeni ei yli 10min aikaa vie.

Ei meidän salilla ainakaan kaikki kyykkääjätkään ota muita kyykkääjiä huomioon vaan välillä näkee niitä spedejä jotka tekee 10 sarjaa 90kg 3min palautuksilla.

Toisten edestä peilin ohi vien painoja niin kauan, kun sitä ei seinällä erikseen mainita, että muutkin sen huomioisivat. Ruuhka-aikaan on vaan totuttava siihen, että joku tekee kulmista samaan aikaan, kun dippaa peilin edessä.

Salilla ei tarttis olla lehtiä kyllä ollenkaan, koska pistää todella paljon vituttamaan (ETENKIN NAISET), jotka varaavat salin lähes ainoan toimivan aerobisen laitteen mitä polvien puolesta pystyy tehokkaasti käyttämään 30 minuutiksi iltasanomien, me naiset, tai vastaavan paskan lukemiseen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei meidän salilla ainakaan kaikki kyykkääjätkään ota muita kyykkääjiä huomioon vaan välillä näkee niitä spedejä jotka tekee 10 sarjaa 90kg 3min palautuksilla.
Mikä tuossa on mielestäsi spedeä? Kyykky on kuitenkin sen verran raskas liike ettei ihan 30 sekunnin palautukset riitä varsinkaan pitkissä sarjoissa. Mikään ei estä kysymästä saako tehdä välissä tuon 3 minuutin aikana, kunhan laittaa ensin räkillä olleen painot takaisin tankoon lopetettuaan.

Mikä tuossa on mielestäsi spedeä? Kyykky on kuitenkin sen verran raskas liike ettei ihan 30 sekunnin palautukset riitä varsinkaan pitkissä sarjoissa. Mikään ei estä kysymästä saako tehdä välissä tuon 3 minuutin aikana, kunhan laittaa ensin räkillä olleen painot takaisin tankoon lopetettuaan.

Se, että tekee sen 10 sarjaa ja muut odottaa 45min ? Tollasta satujumppaa voi tehdä jaloille laitteissa, joissa on kiinteät painot. Kyllä se pituusero estää tekemästä välissä varsin hyvin.

-jos mahdollista, vältä editse kulkemista sarjan aikana
-älä aloita keskustelua sarjan aikana
-aiemminkin sanottu painot paikalleen
-älä huuda kovaan ääneen kaverien kanssa ryyppytarinoita tms.
-älä varaa laitetta isolla 5 kaverin laumalla pahimpaan ruuhka-aikaan.
-älä paisko niitä painoja tai turhaan kilkutele laitteita.
-älä väheksy toisten painoja tai kyseenalaista treeniä.

Noin yleensäkin ajattele olevasi vieraana jonkun luona, johon haluat tehdä riittävän hyvän vaikutuksen tullaksesi kutsutuksi uudestaan. Eli normitavat ja perusjärki riittävät hyvin.

Se, että tekee sen 10 sarjaa ja muut odottaa 45min ? Tollasta satujumppaa voi tehdä jaloille laitteissa, joissa on kiinteät painot. Kyllä se pituusero estää tekemästä välissä varsin hyvin.
Ei tuossa ole mitään spedeä. Treenityylejä on erilaisia. Voimanostotyylisessä treenissä kyykky-tai mavesarjoja voi hyvinkin tulla yhteensä 10 lämmittelyineen. Silloin muut joko tulee mukaan tai tekee jotain muuta liikettä, odottaminen vieressä tuskin on se järkevin vaihtoehto. Aina voi kysyä paljonko sarjoja on jäljellä, jolloin omaa treeniä voi säätää sen mukaan.

Olisin melko varovainen myös tuomitsemaan "väärässä paikassa treenaamista", tiettyjä juttuja voi soveltaa monellä tavalla vaikka ne ei Weiderin prinsiippien mukaan menisikään. Esim. Scott-penkisssä voi tehdä sivuttain istuen kiertäjäkalvosimia. Jos se on jonkun mielestä "väärin", niin voi voi. No joo, poikkeuksena tuo jos joku tekee voimaräkissä hauiskääntöjä pelkällä tangolla, niin huomautaisin todennäköisesti asiasta ystävällisesti ja ehdottaisin jotain muuta ratkaisua... :D

En ole varma onko näitä mainittu, mutta tuohon etikettilistaan lisäisin muutaman joita en pikaluvulla huomannut:

- Jos joku tulee kysymään voiko tehdä välissä, ei nyrpistellä nenää vaan annetaan tilaa ystävällisesti. Jos on joku hyvä syy, miksi välissä ei voi tehdä (esim. erittäin lyhyet palautukset) kerrotaan se selkeästi, ja kerrotaan kysymättä kauanko suunnilleen menee.

- Jos sarja on kesken, pysytään siinä lähistöllä. Jos sadan metrin säteellä kyykkypaikasta ei näy ketään, niin Erkkikään ei voi arvata onko siinä jonkun sarja kesken, vaikka siihen tankoon olisi 20 kg limput jätetty, jos useamman minuutin odottelun ja lähistöltä kyselyn jälkeen ketään ei näy.

- Vastataan kysymyksiin (esim. montako sarjaa on jäljellä) selkeästi, eikä mumisten. Vastataan ylipäänsä kaikkiin kysymyksiin selkeästi, eikä mumisten.

- Jos joku tulee kysymään varmistajaa, siihen suostuminen on itsestäänselvyys (poikkeuksena se, jos olet 50 kg ja joku haluaa sinut yksin varmistamaan 250 kg kyykkyä...)

- Jos varmistajalle on tarvetta, sitä kysytään rohkeasti etkä jäädä sätkimään 60 kilon tangon alle, jolloin muiden pitää sitten juosta apuun salin toiselta reunalta.

Tulee jotain mieleen:
- tervehditään
- kysytään lupa jos haluaa tehdä sarjan välissä eikä hypätä heti tekemään samaan laitteeseen kun toinen hakee vettä
- painot aina telineisiin
- ei istuta niissä laitteissa lukemassa Seiskaa vaan tehdään sarjat ja lähdetään pois
- autetaan jos toinen tarttee varmistajaa (tangon taakse voi mennä seisomaan muutenkin kuin jos toinen pyytää)
- ei levitetä omia kamoja pitkin salia
- ilmiotetaan jos joku laite on paskana
- käytetään kenkiä salilla ja pidetään muutkin vaatteet päällä

Mulla ei tuu kovin useesti tervehdittyä toisia ku oon aika ujo ja pari kertaa ku oon tervehtiny ni eipä kukaan oo vastannu mitään.

enpä kyllä muista koskaan tervehtineeni ketään (jos tuttuja ei lasketa),ommagaad pitääköhän ne mua nyt ihan idioottina.
olen toki vastannut jos joku on sattunut mua tervehtimään.mutta en kyllä edes ymmärrä miksi täysin tuntemattomia ihmisiä pitäisi tervehtiä.

Zone-sarja -42%
enpä kyllä muista koskaan tervehtineeni ketään (jos tuttuja ei lasketa),ommagaad pitääköhän ne mua nyt ihan idioottina.
olen toki vastannut jos joku on sattunut mua tervehtimään.mutta en kyllä edes ymmärrä miksi täysin tuntemattomia ihmisiä pitäisi tervehtiä.

Varmaan isommilla saleilla on aika epäkätevää tervehtiä kaikki jotka ovesta kulkee. Pienemmillä saleilla, joissa on max kolme tyyppiä treenaamassa tervehtiminen lienee ihan normaalia.

[*]jätä mieluummin lapset kotiin. Jos kuitenkin tuot heidät mukanasi salille, katso etteivät he aiheuta itselleen tai muille käyttäjille vaaraa puuhillaan.
.

ois mahtavaa kun kaikki tajuaisivat tämän. lapset ei kuulu salille. kyllä on monet kerrat suoraan sanottuna vituttanut reenata kun joku 5-10vuotias juoksee rinkiä siinä ympärillä. jos ei oo hoitajaa niin silloin voi pysyä kotona ja käydä myöhemmin reenaamassa.

kaupallisilla saleilla en koskaan tervehdi ketään(pois lukien henkilökunta) tuntemattomia ellei minua tervehditä ensin. jos tervehditään niin toki silloin tervehdin takaisin ihan kohteliaisuus syistä vaikka en tyyppiä tuntiskaan.

Niin, ja jos niitä salilla vietettyjä kertoja ei ole paljon takana ja jotenkin on epävarma olo, ei ole häpeä kysyä neuvoa. Jokainen on alkuun saanut neuvoja ja melkein jokainen pidempään käynyt antaa neuvon pari asiallisesti kysyttäessä.
Tämä tuli vain mieleen, kun joskus näkee aika villejä juttuja, mm vinopenkkiä eräs teki niin, että laski tangon kaulansa päälle. Ei siis ihan koskettanut, mutta kaulan päällä, ei siis osannut säätää vinopenkin korkeutta.
Ei millään viitsis puuttua toisten treeneihin, mutta...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo,ja omasta mielestäni tuo papereiden käyttökin on aika turhaa.Kun on ottanu protskuannoksen ja kuivaa kipon,tietenkin jos on paperia,sillä jotkut suoltavat lähes kuivia papereita roskiin. Kassihiketkö hankaavat vai mitä?Paperia saa vähän väliä käydä kysymässä.

Ja tuo pikkulapset juttu : Todella ärsyttävää.Esim suoraansanottuna ei uskalla tehdä syväkyykkyjä isommilla painoilla,sillä ryminä tulee ja pahaa jälkeä jos sattuu jotain.

Muuten salilla käydessä ei pahempia juttuja,kaikki kysyvät esim.jos on hauiksen teko kesken ja pitää tauon,että vielläkö teet.Tämä on kyllä miellyttävää,sillä joskus kaveri alotti salilla käynnin,nyki aina mun isommat painot pois esim,hauistangosta.Meikäläinenhän huuti sille suoraansanottuna =)

Ja tosiaan,kaikki kävelee niillä paskasilla kengillään suihkutiloissa.

En kyllä itse rupea tervehtimään porukoita,treenamassa olen enkä paskaajauhamassa.Henkilökuntaa tervehdin,en tuntemattomia elleivät he ensin(kuten neutraali jo sanoikin)

Joo, eipä sitä tule joka ikistä tervehdittyä, jos salilla toistakymmentä muuta treenaajaa on. Joskus pienemmällä kunnallisella salilla treenatessa tulee kyllä tervehdittyä jokaista salille tulijaa, niitä kun on noin kaksi/tunti. Tulee muuten vähän epäsosiaalinen olo.

ois mahtavaa kun kaikki tajuaisivat tämän. lapset ei kuulu salille. kyllä on monet kerrat suoraan sanottuna vituttanut reenata kun joku 5-10vuotias juoksee rinkiä siinä ympärillä. jos ei oo hoitajaa niin silloin voi pysyä kotona ja käydä myöhemmin reenaamassa.

Tämä on kyllä toisinaan ongelma, kun tekee isoilla raudoilla niin pelottaa jos se pentu juoksee siihen. :jahas:

Mä yleensä moikkaan porukkaa oli sitten tuntematonta tai tunnettua,jos on paljon porukkaa sanon moi tarpeeks kovalla äänellä ja katon kaikkia silmiin. (En tosin tuijota:D)
Ja vaikka jotkut ei vastais niin ei se mitään niille ei oo opetettu hyviä käytöstapoja joihin kuuluu mm.puhuessa katsotaan ihmistä silmiin jolle puhutaan,mutta ei silti mulkata tehden kaverin oloa ahdistavaksi. :)

Mua vähän kyllä ihmetyttää myös tuo mömmöjen kanssa sotkeminen salilla. Lavuaari on lähes aina pahanhajuisessa prode-malto-paskassa, jonkun idiootin jäljiltä. Eikö niitä purnukoita voi pestä kotonaan jokainen ? Aika inhottavaa täytellä vesipulloakin, kun lavuaari näyttää ja tuoksuu siltä kuin joku siihen olisi oksentanut.

Toinen mikä herättää ihmetystä on nämä mankun käyttäjät jotka levittää sitä mankkua myös lattialle tehden siitä liukkaan ja vaarallisen kyykkytelineen alla. Jos sotkette sitä mankkua lattialle niin siivotkaa jälkenne aikuiset ihmiset!

Myös se, että painonnostovöille on oma teline meinaa vähän sitä, että ne vyöt pitäis sinne telineeseen palauttaa käytön lopettamisen jälkeen eikä jättää sinne mihin oma treeni loppuu. Välillä saa pyöriä salia ympäri, ku puolukka pillussa, että löytää sen vyön ja on aika rasittavaa.

Mahtasko johtua tv:ssä pyörineestä jalkasieni mainoksesta? Typerää skitsofreniaa sanon minä :D

No ei tuo jalkasieni nyt mikään tuulesta temmattu juttu ole. Helvetin yleistä tuo on ja juurikin yleisissä suihkussa se leviää. Suihkusläpärit ei oo suuri investointi, jossain cittarissa maksaa ehkä 10e eikä tarvi paljain jaloin suihkussa tepastella.

Monesti pienet lapset myös varaavat laitteita kun mukamas tekevät liikkeittä niissä. Muutenkin meinaa monesti olla ahdasta ja sit kersat vievät viimeisetkin laitteet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom