Sali+lenkki

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
38
Oisko siinä mitää n idean poikasta että kävis joka ma salilla ti lenkillä ke salilla to lenkillä pe salilla la lep sunnuntaina lenkillä...

ja ois kumminki ns lihastenkasvatus kausi...saisko noilla lenkeillä jonkun verran rasvaa edes pos?

Mörökölli sanoi:
ja ois kumminki ns lihastenkasvatus kausi...saisko noilla lenkeillä jonkun verran rasvaa edes pos?
Ei noi kaks oikee yhtee sovi. Ja yks lepopäivä on aikavähä viikossa..

Amis sanoi:
Ei noi kaks oikee yhtee sovi. Ja yks lepopäivä on aikavähä viikossa..

Jos on tarkoituksena rakentaa tosissaan lihasta, välittämättä sen kummemmin aerobisesta kunnosta, niin ei tuo ehkä paras idea ole. Kokonaan ei kannata aerobista kuitenkaan jättää, on kohtalaisesta aerobisesta kunnosta kuitenkin hyötyä salitreenissäkin ja sen treenaaminen tuo monipuolisuutta -> pysyy mielenkiinto paremmin yllä.

Noin yleisesti yksi totaalilepopäivä viikossa ei ole liian vähän. Tietenkin jos salitreeni ja juoksulenkit ovat pitkiä ja kovalla intensiteetillä tehtyjä niin ylikunto saattaa kolkutella. Ainakin jalat menee tukkeeseen. 1-2 totaalilepoa viikossa on ihan jees jos ottaa vielä vaikka kevyen viikon 3-4 viikon välein.

Itse olen kolmisenvuotta keväät ja kesät juossut kolmesti viikossa ja käynyt salilla kolmesti. Jalkoja ei kyllä jaksa/kannata reenata kovaa, muuten ei ehdi palautua mitenkään. Itsekkin olen pitänyt aina lauantain välipäivänä.

Kilometrejen noustessa yli 30km/vko alkaa myös voimatasoissa näkyä. Viimevuodesta kokeilin kilometrejen noustessa reenata mahdollisimman isoilla painoilla toistojen ollessa 4-6 välillä. Ja tämä kyllä auttoi paremmin säilyttään voimaa sekä myös massaa.

Muista myös pitää mieluiten joka kolmasviikko kevyempänä salilla ja juoksussa. Muutenkin kannattaa kuunnella tarkasti tuntemuksiaan jotta ei vedä yli. Syöminen on tärkeää jotta kroppa saa riittävästi polttoainetta palautumiseen. Proteiinia olen lisännyt aina n. 2.5-3g/Kg.

Äläkä reenaa näin ympäri vuoden, vaan suo kropalle välillä lepoa. Itse reenaan helmikuusta, syys-lokakuulle näin ja lopun ajan lenkillä kerran viikossa ja salilla entiseen malliin.

Niin ja kyllähän sitä rasvaa palaa se on varma mutta myönnettävä on, että kyllä siinä lihastakin menee. Ei kylläkään niin merkittävästi kun mitä tääläkin annetaan ymmärtää.

Syksyllä kun on hyvässä kunnossa ja vähentää juoksua huomattavasti, alkaa salilla kulkea aivan erilailla koska kunto on todella hyvä ja kaikki energia on nyt käytettävissä lihaskasvuun ja voimaan. Tulokset kohenee todella hyvällä vauhdilla, jopa ylitse sen mistä keväällä on lähtenyt.

Mörökölli sanoi:
Oisko siinä mitää n idean poikasta että kävis joka ma salilla ti lenkillä ke salilla to lenkillä pe salilla la lep sunnuntaina lenkillä...

Kuulin, että esim. Pappa Heikkinen harrastaa säännöllisesti aerobista (aamuaerobista) myös massakaudella. Käy sauvakävelemässä. Ei ole kuulemma lihaskasvun este, päin vastoin, aineenvaihdunta pysyy hyvänä eikä tule läskiä niin helposti.

Itse en kyllä jaksa paljon aerobista tehdä muulloin kun dieetillä.

Hiiop sanoi:
Niin ja kyllähän sitä rasvaa palaa se on varma mutta myönnettävä on, että kyllä siinä lihastakin menee. Ei kylläkään niin merkittävästi kun mitä tääläkin annetaan ymmärtää.

Mielestäni ei voi oikein sanoa noin, et kait voi tietää paljon sulla vois olla lihasmassaa ilman juoksuja? :)

Itse oon tässä laihdutellut samalla ku aloitin sali harrastuksen. Kesän aikana tuli juostua noin 300km. Näkee jo jaloista, niissä on paljon vähemmän rasvaa kuin muualla, mutta pienetkin neon :|

Ennyt tiedä miten tuo liitty mihinkään, mutta piti sanoa :D

Sellasta utelen, että sopisko kävely hyvin jalkapäivälle? Nyt on jalat aika jumissa (oli jalkatreeni, mutta helpottaa iltaa myöten), ja mieli tekisi silloin lähteä käveleen.

Pitäs alkaa tota aerobista treenaamaan...

Lynski sanoi:
Mielestäni ei voi oikein sanoa noin, et kait voi tietää paljon sulla vois olla lihasmassaa ilman juoksuja? :)

Itse oon tässä laihdutellut samalla ku aloitin sali harrastuksen. Kesän aikana tuli juostua noin 300km. Näkee jo jaloista, niissä on paljon vähemmän rasvaa kuin muualla, mutta pienetkin neon :|

Ennyt tiedä miten tuo liitty mihinkään, mutta piti sanoa :D
aattelitko että se rasva ois palanu niistä jaloista sen juoksun takia?? :jahas:

Heikki722 sanoi:
Itse en kyllä jaksa paljon aerobista tehdä muulloin kun dieetillä.

Sama. Bulkilla ei paljon muuta aerobista tule kuin nämä pakolliset pyöräilyt kodin, duunin ja salin välillä ja niistä ei montaa kilometriä päivässä tule.

Dieetillä taas loppua kohden teen aika paljonkin aerobista, kasvaa vähän kuntokin samalla ja hapenottokyky paranee. Lisäksi tykkään syödä vähän enemmän dieetilläkin.

huumor sanoi:
aattelitko että se rasva ois palanu niistä jaloista sen juoksun takia?? :jahas:
En meinaa en. Tiedän, ettei rasvanpolttoa voi paikallistaa, mutta on noissa kintuissa huomattavasti vähemmän rasvaa.. jostain syystä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Alkuperäiseen postaukseen viitaten - minulla tuollainen jako on toiminut helkkarin hyvin, tosin pidän myöskin sunnuntain lepopäivänä. Ekana lenkkipäivänä vedetään parin kymmenen minuutin kevyt pyrähdys ja toisena raskas intervallireeni. Alkuunpääsy oli paskalla juoksukunnollani hyvin hankalaa, mutta muutaman kuukauden rimpuilun jälkeen lenkkeily alkoi tuntumaan hyvältä eikä se tuntunut enää jarruttavan kehitystä ja homma alkoi sujumaan odotetulla tavalla. Ainakin voimatasojen perusteella eteenpäin on menty komeasti, ja ne vähäiset lihatkin näyttävät isommilta :D
Se on tyypistä kiinni kuinka paljon on liikaa, mutta varovainen aloitus on tässäkin asiassa valttia.

Lynski sanoi:

Olen harrastanut punttista n. 10 vuotta ja juossut tästä viimeiset komevuotta. Joten minun kohdallani tämä asia on näin. Eikä tuo hävikki nyt niin merkittävää ole ollut enkä usko, että paljoa tästä isompi ilman juoksua olisin. Varmasti hieman, mutta ei niin paljoa, että edes harkitsisin sen takia juoksun lopettamista. Nykyään on paljon parempi olokin kun kunto on hyvä. Salilla kun ei paljon kunto kasva. :)

Lynski sanoi:
En meinaa en. Tiedän, ettei rasvanpolttoa voi paikallistaa, mutta on noissa kintuissa huomattavasti vähemmän rasvaa.. jostain syystä.
kai se on geeneist kiinni mut jotenki se aina vaan tuntuu kun näkee jollain lihavalla pyöräilijällä tai vastaavalla jäntevät jalat et paikallisesti on rasva palanu :rolleyes:

LOL, vai että massakaudella kehotetaan muuttumaan sohvaperunaksi? :lol2:

Omasta mielestäni tiistaina ja torstaina voit hyvinkin käydä vaikka kuinka pitkällä lenkillä. Lenkki polttaa todella vähän kaloreita, ja vaikka tämä olisi ongelma niin syö muutama sata kkcal enemmän. Aerobisellahan on paljon hyviä vaikutuksia rasvanpolton lisäksi, esim. jos teet kyykkyjä yli kymmenen toiston sarjoilla niin siinä tarvitaan jo hyvää hapenottokykyä. Tietenkin olisi suotavaa tehdä ne lenkit tyhjään mahaan, mutta ei tämäkään välttämättömyys ole.

Ihan kuntoilijan vinkkelistä sanoisin että kannattaa harrastaa myös aerobista ja hölkkä on ainakin minun suosikki ollut aina. Kun on hyvässä kunnossa jaksaa salillakin paremmin ja terveydenkin kannalta se on varmaan parempi kuin pelkkä puntinnosto.
Eri asia sitten jo on bodarina tai voimanostajana ihan huipun tuntumassa, ehkä siinä tilanteessa voi olla järkevää rajoittaa 'turhaa' liikkumista.

Carbon sanoi:
LOL, vai että massakaudella kehotetaan muuttumaan sohvaperunaksi? :lol2:

Omasta mielestäni tiistaina ja torstaina voit hyvinkin käydä vaikka kuinka pitkällä lenkillä. Lenkki polttaa todella vähän kaloreita, ja vaikka tämä olisi ongelma niin syö muutama sata kkcal enemmän. Aerobisellahan on paljon hyviä vaikutuksia rasvanpolton lisäksi, esim. jos teet kyykkyjä yli kymmenen toiston sarjoilla niin siinä tarvitaan jo hyvää hapenottokykyä. Tietenkin olisi suotavaa tehdä ne lenkit tyhjään mahaan, mutta ei tämäkään välttämättömyys ole.
Niin, että vähän kaloreita? :jahas:
Emt. Käyt vetään jonku 45min juoksulenkin, niin kyllä siinä helposti se 500kcal++ palaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom