Sakkoja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei ylinopeudesta, vaan etusivulaseista. Ennen oon saanu ajella rauhassa, on toiseks vaaleimmat tummennukset mitä saa. Meni vielä vähän riitelyks, mieli ois tehny huutaa kurkku suorana sille idiootille. 99% noiden kans tulee toimeen, mut nyt oli kyseessä ihan uskomaton kyrp*. Varmaan oli edellisenä päivänä saanu virkamerkin. Mutta ei tästä nyt enää enempää, ei jaksa täällä rueta selittää koko stooria. ;) Joka tapauksessa velka valtiolle taas kasvoi. :(
Onko ne toiseksi vaaleimmat tummennukset katulailliset?

Ei ylinopeudesta, vaan etusivulaseista. Ennen oon saanu ajella rauhassa, on toiseks vaaleimmat tummennukset mitä saa. Meni vielä vähän riitelyks, mieli ois tehny huutaa kurkku suorana sille idiootille. 99% noiden kans tulee toimeen, mut nyt oli kyseessä ihan uskomaton kyrp*. Varmaan oli edellisenä päivänä saanu virkamerkin. Mutta ei tästä nyt enää enempää, ei jaksa täällä rueta selittää koko stooria. ;) Joka tapauksessa velka valtiolle taas kasvoi. :(

No onhan se väärin kun saa sakon lain rikkomisesta, ja tottakai sakottava virkamieskin on tästä syystä ikävä ihminen.

Suomessahan ei etusivuissa saa olla edes kirkastakaan kalvoa, eli pilkkua nussien ei ole.
Niin tätähän minä ajoin takaa. Ei se oli poliisin vika jos pitää leikkiä ja ajaa laittomalla autolla. Poliisin virkavelvollisuuksiin kuuluu tuollaiseen puuttuminen. En minä ainakaan poliisina tekisi virkavirhettä sen takia, että joku amis saa ajaa autolla jossa on tummennetut ikkunat. Tiedä sitten onko tuollaisessa mahdollisuutta antaa huomautusta/kirjata rekisteriotteeseen korjauskehoitus tms. mutta alkuperäisen viestistä välittyy sellaista agrea, että luulempa ettei ole osannut käyttäytyä ja tästä hyvästä ei ole selvinnyt halvemmilla toimenpiteillä.

Ekat parkkisakot... Piti laittaa kiekkoon 13 nii pyöräytin 15.... Gulli

Niin tätähän minä ajoin takaa. Ei se oli poliisin vika jos pitää leikkiä ja ajaa laittomalla autolla. Poliisin virkavelvollisuuksiin kuuluu tuollaiseen puuttuminen. En minä ainakaan poliisina tekisi virkavirhettä sen takia, että joku amis saa ajaa autolla jossa on tummennetut ikkunat. Tiedä sitten onko tuollaisessa mahdollisuutta antaa huomautusta/kirjata rekisteriotteeseen korjauskehoitus tms. mutta alkuperäisen viestistä välittyy sellaista agrea, että luulempa ettei ole osannut käyttäytyä ja tästä hyvästä ei ole selvinnyt halvemmilla toimenpiteillä.

Ehkä sun tyyppiselle on ihan turha edes yrittää selittää tätä "laittomuutta", joten annan olla. Mä en kyseistä jeppeä provosoinut, se suorastaan hyökkäsi mun auton luo. Ja se saa sit mun pinnan palamaan. Tää oli vasta eka kusip**, aina noiden kanssa on yleensä pystynyt puhumaan. Tämä oli erilainen. Onko sinusta oikeasti se poliisille virkavirhe, jos se ei joka ikistä autoa(missä on tummennetut lasit) pysäytä. Heh, elät jossain pilvilinnoissa. Minusta maailmassa on sata kertaa tärkeämpiäkin juttuja poliiseille valvottavaks, ottasivat kiinni rattijuoppoja ja narkkeja. Mutta ei, tämä halusi sakottaa mua ku mulla sattuu olemaan autossa haaleat kalvot auringon häikäisyä estämässä. Ja yleensä AINA noista varoitetaan, mutta nyt tuli suoraan sakot.

Ehkä sun tyyppiselle on ihan turha edes yrittää selittää tätä "laittomuutta", joten annan olla. Mä en kyseistä jeppeä provosoinut, se suorastaan hyökkäsi mun auton luo. Ja se saa sit mun pinnan palamaan. Tää oli vasta eka kusip**, aina noiden kanssa on yleensä pystynyt puhumaan. Tämä oli erilainen. Onko sinusta oikeasti se poliisille virkavirhe, jos se ei joka ikistä autoa(missä on tummennetut lasit) pysäytä. Heh, elät jossain pilvilinnoissa. Minusta maailmassa on sata kertaa tärkeämpiäkin juttuja poliiseille valvottavaks, ottasivat kiinni rattijuoppoja ja narkkeja. Mutta ei, tämä halusi sakottaa mua ku mulla sattuu olemaan autossa haaleat kalvot auringon häikäisyä estämässä. Ja yleensä AINA noista varoitetaan, mutta nyt tuli suoraan sakot.
Jossei niistä ikinä sakotettais niin mikä sua estäis pitämästä niitä laseja autossas?

Onko sinusta oikeasti se poliisille virkavirhe, jos se ei joka ikistä autoa(missä on tummennetut lasit) pysäytä.
Eikös se kuitenkin ole niin, että lasit voivat olla tummenetut (sävytetyt) mutta kalvolla ei saa tummentaa, joten joka ikistä autoa jossa on tummat lasit ei tarvitsekaan ratsata.

Poliisilla on velvollisuus puuttua tilanteeseen ja suorittaa esitutkinta jos poliisilla on syytä epäillä, että rikos on tehty. Eli jos ihan pilkulleen katsotaan tilannettas niin kyllähän se virkavirheeltä vaikuttais jos pollari ei olisi sun laseihis puuttunut.

Itse ajattelen vastaavanlaiset tilanteet siten, että jos teen jotain laitonta esim. ajan ylinopeutta niin teen sen tietoisena seurauksista ja otan sen riskin, että jään kiinni ja saan sakot. Sakottaja ei tällöin ole kusipää taikka virkaintoinen yms. ainoa joka on virheen tehnyt on minä. Jos minä joskus tummennan lasit autostani ja jos sakko tulee niin kyllähän se saattaa vituttaa maksella mutta itsehän olen lakia rikkonut. Monesti olen selvinnyt puhumalla tuollaisista tilanteista, ehkä vain ei ole sattunut samanlaista kusipäätä kohdalle kuten sulla.

Ja tosiaan poliisit voisivat jättää kaiken muun rikostutkinnan ja liikennevalvonnan ja keskittyä vain murhaajiin ja raiskaajiin:jahas:. Mutta luulempa, että jos joku käy potkimassa sun autostas ne tummenetut ikkunat paskaksi niin sinä olet itkemässä poliisille, että ottakaa pahantekijä kiinni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:itku::itku::itku:Mutta ei, tämä halusi sakottaa mua ku mulla sattuu olemaan autossa haaleat kalvot auringon häikäisyä estämässä. Ja yleensä AINA noista varoitetaan, mutta nyt tuli suoraan sakot.

Olet siis ottanut tietoisen riskin teipatessasi Corollan etuikkunat. Nyt poliisille narahdettuasi keuhkoat täällä kuin mielipuolinen. Mene itseesi.

Mä oon näköjään erikoistunut parkkisakkoihin. Taitaa olla nyt neljäs lappu kesän aikana. Vituttaa maksaa noita. Kyseessä tosin ollut sekä omaa huolimattomuutta, että epäselvää merkintää. Tästä viimekertaisesta pitää kyl valittaa koska paikoitusajan rajoittava kyltti löytyikin sitten jostain puunoksien takaa.

Zone-sarja -42%
Paljon tuli sakkoja sivulasien kalvoista? Ainakin useimmilla mun tutuilla on poliisit vaan pistäny repimään pois, eli rekkariotteeseen teksti että kalvot poistettava seuraavaan kertaan mennessä. Jokatapauksessa meikäläisen uuteen bilikkaan on tulossa joka lasiin kalvot (ei tietenkään tuulilasiin), revitään sitten pois tai maksetaan sakkoja jos niikseen tulee.

Paljon tuli sakkoja sivulasien kalvoista? Ainakin useimmilla mun tutuilla on poliisit vaan pistäny repimään pois, eli rekkariotteeseen teksti että kalvot poistettava seuraavaan kertaan mennessä. Jokatapauksessa meikäläisen uuteen bilikkaan on tulossa joka lasiin kalvot (ei tietenkään tuulilasiin), revitään sitten pois tai maksetaan sakkoja jos niikseen tulee.
Pistä pehmeellä kalvolla etusivulasit ja tuulilasi nii et jää kiinni :D Hyvin tehtynä on vaikea huomata eroa...

Kylläpäs NaapurinMiestä lapsettaa, mähän olenkin teini ja tehoistahan täs oli puhe. Voi vitt* mikä urpo.

35€. Tällä autolla eka "huomautus" ja se tuli heti maksullisena, siksi kitisen. Sakko pitääkin antaa, jos autossa varoituksen jälkeen on kalvot paikallaan. Mutta en jaksanut sen enempää rueta kinaamaan, sen verran hankala se tapaus oli. Ja jgfeu:lle vois työntää korollan sinne minne aurinko ei paista.
mw2, mulla onkin haaleella kaikki, mutta tämä superkyttä hyökkäs silti silmille. Ei ennen ole ollut vastaavilla ongelmia, ei edes katsastuksissa.

Mitäs jos ostaisi sallittuun maksimilukemaan tummennetut etulasit? Ei tarvisi miettiä, sakotetaanko kalvoista vai ei.

Toinen juttu, pysäköintivirhemaksu ei tarkalleen ottaen ole sakko :)

Ku nuo on niin vaaleat, et muutamalla tutulla on tummemmat sävylasit. Suomen lain mukaan ei saisi olla edes kirkasta kalvoa ja se nyppii. Sille ei ole mitään järkevää perustetta. Sen ymmärrän, ettei niissä jätesäkkitummennuksia saa eikä pidä olla, mutta näköjään ainakin yhden mielestä nuo minunkin auton lasit oli liian tummat.

Ku nuo on niin vaaleat, et muutamalla tutulla on tummemmat sävylasit. Suomen lain mukaan ei saisi olla edes kirkasta kalvoa ja se nyppii. Sille ei ole mitään järkevää perustetta. Sen ymmärrän, ettei niissä jätesäkkitummennuksia saa eikä pidä olla, mutta näköjään ainakin yhden mielestä nuo minunkin auton lasit oli liian tummat.
No jos jonkun teinikorollan sävyttömiä laseja koitat tummentaa niin niistä kyllä paistaa kilometrin päähän että ne on tummennetut. Lisäksi jos tummennus on huonoa jälkeä sen näkee kohtuu selvästi kanssa. Useampi kaveri on lasintummentaja ja heidän tummentamat ovat pysyneet kyllä hyvin autoissa, tuulilasit+etusivulasit. Parikertaa on kytät käyny kokeilemassa tuota sivulasin reunaa mutta eipä oo erottaneet onko siinä kalvoa kun niinhyvin on mattoveitsellä leikattu. Kannattaa hivenen tummemmaksi laittaa takalasit niin se peittää vähän etulasien tummuutta. Kannattaa myös käyttää laatukalvoa eikä mitään bilteman paskakalvoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom