Sakkoja...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EKKS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Ylinopeussakot peruttiin väärin näyttäneen tutkan takia

Julkaistu 9:55

Yli 600 euron ylinopeussakot peruttiin Liperissä kesäkuussa tutkavian takia. Joensuun poliisi perui heinäveteläismiehelle annetut sakot havaittuaan muita autoja tutkatessaan tutkan toiminnan häiriintyneen. Tapauksesta kertoo Karjalainen.
Heinäveteläismies oli ajanut kohti Liperiä, kun poliisi pysäytti hänet tutkan näytettyä miehen ajavan 122 kilometrin tuntinopeutta.

Tieosuudella nopeusrajoitus on 80 kilometriä tunnissa. Miehen mukaan vauhti oli mittaushetkellä noin 85 kilometriä tunnissa.
Karjalaisen mukaan poliisi epäilee tutkan toimintahäiriön johtuneen jostakin poliisiautossa tarvittavasta sähkölaitteesta.
Poliisi otti itse yhteyttä seuraavana päivänä väärin perustein sakotettuun mieheen.

http://www.hs.fi/teksti/tuoreet/artikkeli/1135237936506

"Poliisiautossa tarvittava sähkölaite..." Eli onko mahdollisesti kaikissa poliisiautoissa noita kyseisiä sähkölaitteita ja onko näin ollen kaikki tutkalla mitatut tulokset kenties virheellisiä?

Ps. ;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sain aikoinaan sakot kun ajoin ilman ajokorttia (siis kortti oli mutta kotona) poliisit sakottivat sen mukaan että en korttia omistaisikaan. Itse en mokomaa edes tajunut mutta parin päivän päästä minulle soitettiin kesätöihin että, he tulevat kirjoittamaan uuden pienemmän sakon hetken kuluttua työpaikalle.

Zone-sarja -42%
Eipä nuo ihmeempiä tuumanneet(liekkö edes tajusivat autoa), ihmettelivät vaan mun nopeutta että miten sitä niin nopeasti tuli(ohitus). :D Vituttaa vaan ankarasti nuo ohitusten tutkaajat, siitä kyllä avauduin. :curs: Eipä auttanut, silti kirjottivat sakon. Mun mielestä turvallisin ohitus oli ja on yhä reilulla kaasulla tapahtuva eikä nopeusmittaria tuijottaen.

Olen kanssasi ehdottoman samaa mieltä, tosin kaikilla "reilulla kaasulla ohittelevilla" ei oo alla yli 300heppasta evoa :D

Paljon sitä nopeutta sit oli?

No miten tosta kehtaa antaa sakot :jahas: reipas ohitus ja sillä siisti, kun ohi mennään niin sitten mennään reilusti :thumbs:

:offtopic: mutta missäs GTI:ssä tää sun evos muutes oli? ei jaksais muutaman vuoden lehtiä ruveta kahlaa läpi...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lähti lähti, heti pois.

Mulla lähti samasta syystä kortti viime vuoden toukokuussa, satasen alueella 150, ohitin 2 köröttelijää ja painoin tavallista enemmän kaasua kun suoran päässä oli vastaantulija. Tämä vastaantulija oli sitten harakan värinen mondeo. Kortti pois heti ja 2 kk:n päästä takas.

Ajelin töistä tullessa pakulla leveäkaistaista tietä ja olin ohittamassa rekkaa, vakionopeuden säädin päällä rajoitusten mukaan pitkällä suoralla. Ainoa auto mikä tuli suoralla vastaan oli tietenkin liikkuva poliisi... Vähän ajan päästä punainen valo vilkutti takana ja eikun tien sivuun.

Sakko tuli liikenteen "vaarantamisesta", kun renkaat ylitti keskiviivan ohituksen aikana, samaan aikaan kun vastaan tuli auto. En tiedä olisiko se ollut turvallisempaa olla n. 1m päässä siitä heiluvasta rekasta, kuin renkaan mitan yli toisella kaistalla:rolleyes:. "Tämä ei tule siis mistään ylinopeudesta, kun sulla on vielä toi 1-vaiheen korttikin." Kysyin sitten että paljon se sakko sitten on... jotain 80€ sakko oli. Tokasin siihen, että paivän palkka eikä edes riitä. Toinen poliiseista repes siihen.:D

Toinen tuli sitten 50 alueella, kun salilta ajelin kämpille. Autossa ei toiminu mittarivalot, eli en tarkkaa nopeutta tiennyt oli syksy ja vettä tuli. Punainen valo vilkkui edessä jota en meinannu huomata, poliisi ehti jo tehdä U-käännöksen. Voi v****!! "Oliko kiire? 79km/h 50 alueella, jos ois ollu 80 niin kortti lähtis. Ja tämmösellä kelillä!" 175€ sakko, En viittiny kysyä, ett saako niistä plussaa. Ei ollu enään kiire.

Onneks ei muita, kun ajelen niin siivosti.

2003 elokuu.

Ajoin autoa Hangosta Jyväskylään, joka oli juuri tullut lautalla satamaan. Auto ei ollu ihan "vakio"...
Kyseinen peli oli menossa Neste oil rallyyn yhdelle kuskille recce-autoksi(autoksi nuotitukseen ja harjoitteluun). Peli oli kuitenkin Suomen kilvissä vaikka tehoa oli ihan reippaastikin.
Säädin jotain siinä ja ajoin liittymästä ohi ja kaveri soitti takaa, että ajoit ohi. Sanoin että "käyn kääntämässä tän ohituskaistan jälkee jossai"... Tirvasin lusikan lattiaan ja ampasin turbon vihellyksen soidessa rekoista ohi aika kivalla vauhdilla ja ajattelin että "ei prkl, kohta lähtee kortti". Jarrutin noin 120:iin ja siinä vaiheessa kaveri soitti että poliisi käänty perään.(Oli ollu kytiksellä tien oikealla pientareella keula tulosuuntaan päin.)
Menin jo valmiiks oottamaa tien pientareelle ja ku poliisisetä tuli auton viereen nii aukasin ikkunan.
Kytän eka kommentti oli: "Mikä vit*n auto tää on?!?" :D
"No tää on tämmöne ralliauto..."
Vähän se ihmetteli ku istuin kuppipenkissä 5-pistevöissä peltorit päässä ja turvakaarien keskellä ja pakoäänet oli aika mehevät:lol2:

Lopputulos:
122kmh 80:n alueella ja kortti hetkeksi kyttiksen kaappiin. Se oli saanu mun nopeuden just kahden rekan välistä.
Poliisin ilmeet ja kommentit oli kyllä aika priceless:hyvä:

Edit: +3kpl parkkisakko ja 1kpl räjähdysvaarallisten aineiden hallussapidosta(alaikäisenä ilotulitteet). +1kpl turvavöiden käyttämättä jättämisestä. Ajoin autolla 70m ja tarkoitus oli vaihtaa toiselle parkkikselle, matkaa max. 500m. 70m kohdalla oli sitten vyökyttääjä ja tavoite-parkkiksella poliisin tervetulokomitea...

:lol2: aiheutti pientä repeilyä tuo JanRein posti :D ois ollu varmasti näky ku kytät tajuaa että toinen istuu peltorit päässä 5-pistevöissä :)

Suositut

Back
Ylös Bottom