Sairaanhoitajien vaatimukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu
soulcaptain: -Oletko sinä valmis luopumaan työpaikastasi yhteisen asian puolesta?

"Vaikka yhdelle sadasta jäisi, niin siihen ollaan nyt valmiita. Yhteisen asian puolesta."

Tässäpä se oleellinen kysymys. Joukkohurmiossa voi huudella kaikenlaista, mutta veikkaanpa ettei loppupeleissä tällaista epäitsekästä uhrautumishenkeä löydy pysyvässä työsuhteessa olevilta. Ja hyvin harvalta määräaikaiseltakaan. Jos tähän päätökseen tullaan, niin veikkaisin irtisanoutujien määrän jäävän niin marginaaliseksi ettei sillä ole merkitystä painostuskeinona. Haluaako joku lyödä asiasta vetoa? :D

Edit: Lisäksi en luottaisi TEHY:n rahalliseen tukeen, jos käy kylmästi. Kassassa paistaa vieläkin pohja, vaikka edellisestä taistelusta on jo kymmenen vuotta aikaa. Eivät taida tosiaankaan ymmärtää paljoa talousasioiden päälle...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo melkosta provoamista vailla mitään todellisuuspohjaa. Plaa plaa plaa..


No ei siinä itsekkin provoan ja väittelen väittelemisen ilosta :D:D
Pitäs vissiin kirjotella joskus jotaki muutaki tänne pakkikselle. Aina vaan inttämässä jostain. Vissiin annan melko ärsyttävän kuvan itsestäni :rolleyes:


:hyvä::hyvä::hyvä:
 
Joissakin erikoissairaanhoidon yksiköissä kiertää listat, joissa ihmiset sitoutuu allekirjoituksellaan joukkoirtisanoutumisiin. Sen sanon, että nimiä tulee olemaan paljon. Monilta osastoilta n. 8/10 allekirjoittanut.
 
Tässäpä se oleellinen kysymys. Joukkohurmiossa voi huudella kaikenlaista, mutta veikkaanpa ettei loppupeleissä tällaista epäitsekästä uhrautumishenkeä löydy pysyvässä työsuhteessa olevilta. Ja hyvin harvalta määräaikaiseltakaan. Jos tähän päätökseen tullaan, niin veikkaisin irtisanoutujien määrän jäävän niin marginaaliseksi ettei sillä ole merkitystä painostuskeinona. Haluaako joku lyödä asiasta vetoa? :D

samaa veikkailen. Ainakin mitä tuttujen hoitajien kanssa puhunut. Suurin osa miettii millä eläisi ja samalla toivovat ettei lakkoa tulisi.
 
Joissakin erikoissairaanhoidon yksiköissä kiertää listat, joissa ihmiset sitoutuu allekirjoituksellaan joukkoirtisanoutumisiin. Sen sanon, että nimiä tulee olemaan paljon. Monilta osastoilta n. 8/10 allekirjoittanut.

mikä on rangaistus sopimusrikkomuksesta?
 
En epäile hetkeäkään, etteikö osastoilta saada kerättyä varsin näyttäviä listoja irtisanoutumiseen "lupautuneista". Mutta voi olla eri ääni kellossa siinä vaiheessa kun pitää mennä ja oikeasti sanoa itsensä irti.

Ei ne perheelliset/asuntolainaiset ym. yksikertaisesti pysty kovin helpolla irti itseään sanomaan. Laskut on maksettava ja perhe elätettävä. Siinä ei yhteinen hyvä ja joukkue henki paljoa vaakakupissa enää painakaan.

Mutta itse toivotan vilpittömästi onnea ja menestystä neuvotteluihinne! Toivottavasti pääsette päämääräänne ilman, että liian moni joutuu siitä maksamaan turhan kalliin hinnan.
 
Risumies: Itse olen määräaikaisessa työsuhteessa, mutta valmis olen kyllä. Työpaikkoja on niin pilvin pimein, että ei muutakuin valkkaamaan uutta kiinnostavaa paikkaa.
Mitäs sanot soulcaptain, jos näin kahden kesken tarjoan vakituista työpaikkaa ja 10% palkankorotusta.... kiskis.
 
Mitäs sanot soulcaptain, jos näin kahden kesken tarjoan vakituista työpaikkaa ja 10% palkankorotusta.... kiskis.
:D

loppupeleistä ainut asia mistä voidaan olla varmoja, on ihmisen ahneus ja omaan napaan tuijottaminen...
 
No kukapa sitä ei haluais lisää liksaa. Voin mä myöntää että oon "ahne" ja haluan itelle paremman palkan. So???...nöyristelemälläkö tässä pitäisi elää?

ei kun pointtina oli tuo d. yatesin posti.. eli varmasti rupeaa linjat rakoilemaan jos osalle luvataan huomattavia parannuksia työsuhteeseen.

esim määräaikanen kärrää irtisanoutumislappuaan ja esimies ehottaa "mites jos tehtäs susta vakituinen ja lyötäis tuo palkka vähän paremmaks kun mitä se on taulukossa?" niin harvalla on oikeesti kanttia kahdenkesken sanoa no can do....
 
Paljon onnea TeHylle neuvottelumenestyksen ansiosta. On ollut todella hienoa seurata, näin netin välityksellä, irtisanoutumisvalmistelujanne. Vielä kerran todella paljon onnea!!!
 
Sie et taida itse juuri paljoa ymmärtää. Ensinnäkin, niiden miesvaltaisten alojen palkkakorotukset ei luo pohjaa millekään, vaan ovat juuri pois siitä yhteisen hyvän kassasta, koska alat tuottavat vähemmän voittoa ja kasvavat heikommin, jos maksetaan työntekijöille isompia palkkoja. Tuo heittosi on aika älytön.

Voi herrajumala sentään. Etkö ymmärrä, että ne yksityiset firmat maksavat voittonsa sitten vaikka ulkomaisille sijoittajille, jos palkansaajat eivät niitä saa? Kohonneista palkoista taas kertyy enemmän veroa jne. Vaan mitäpä minä tässä huippukoulutettua vastaan väittämään.

Ja kyllä, kuten jo aiemmin selkeästi mainitsin, puollan vaikka verojen noston turvin tiettyjen kunnallisten matalapalkkaisten alojen (suuri osa naisvaltaisia) palkankorotuksia. Ja kun hoitajat heihin kuuluvat ja heistä se häly on käsillä, totta kai puhun heistä.

Enkä halua edes liiemmin erotella yksityistä- ja kunnallista sektoria
palkkakeskustelussa, koska saman kolmikannan kautta ne palkkaneuvottelut käydään. Ero on vain että teolliset yleensä yksityiset alat tuottavat valtiolle ja kunnillle sitä paljon puhuttua yhteishyvää, ja kunnalliset, kuten hoitoala ovat hyvinvointiyhteiskunnan tukipilareita. Ja ne ainakin minä arvotan yksityisen/teollisuuden kanssa aivan samalle lähtöviivalle. Joten palkkavertailu näiden kesken on mielestäni hyvinkin jäävi.

Ja bottom line: mielestäni ihmisten elämän hoitamisesta ammatissa, joka on vaativa sekä fyysisesti että henkisesti, ja vaatii korkeatasoisen ammattitaidon, on syytä maksaa nykyistä huomattavasti parempaa palkkaa. Vaikka se kuinka veisi yhteisestä kassasta tuottamatta sinne mitään.

Niin puollat, ja kaikki muutkin hoitsut täällä puoltavat myös omien palkkojensa nostamista. Mistäköhän se johtuu? Pitäisikö perustaa ketju nimeltä "kerro täällä jos saat mielestäsi liikaa/tarpeeksi palkkaa"?
 
Voi herrajumala sentään. Etkö ymmärrä, että ne yksityiset firmat maksavat voittonsa sitten vaikka ulkomaisille sijoittajille, jos palkansaajat eivät niitä saa? Kohonneista palkoista taas kertyy enemmän veroa jne. Vaan mitäpä minä tässä huippukoulutettua vastaan väittämään.

Mitä sinä et ilmeisesti ymmärrä on, että kunnat eivät saa verotulojaan asukkailta ns. tuloverona, vaan tasaverona, johon palkan määrä ei vaikuta. Valtio taas perii palkan mukaan, mutta se perii myös veroja yritysten voitoista. Ja tuo sarkasmisi on ihan helvetin kankeaa, jätä väliin.

Niin puollat, ja kaikki muutkin hoitsut täällä puoltavat myös omien palkkojensa nostamista. Mistäköhän se johtuu? Pitäisikö perustaa ketju nimeltä "kerro täällä jos saat mielestäsi liikaa/tarpeeksi palkkaa"?

NO YLLÄTYS! :eek: Mutta mainitsemasi on vain osasyy. Ja puollan samaa opettajille, ja itseasiassa lähes jokaiselle ammattiryhmälle, kun sen työtaistelu on ollut kyseessä.Tapauskohtaisesti totta kai.
 
Back
Ylös Bottom