Oho, luin väärin. Joten muutan tekstiäni, kyllä mun mielestä siivoojien duuni on helpompaa kuin sairaanhoitajien, palomiesten tai poliisien.
Sairaala ei ehkä tule toimeen ilman siivoojia, mutta se ei tee heidän työstää yhtään sen vaikeampaa tai haastavampaa.
On helppo arvostella ammatteja joissa on itse toiminut, kuten siivoojana josta kokemusta on noin 8 vuoden ajalta. Kertaakaan ei tullut sellainen olo, että tarvitsisin pari vuotta koulutusta tähän hommaan. Sama homma sähkärinä ja muissa rakennualan töissä joissa olen ollut, työ on voinut olla vaativaa, mutta lähes aina kuitenkin sellaista, että pikku virheet ei niin haittaa. En koe että sairaanhoitajilla olisi liiemmin tätä vapautta.
En myöskään palaa enää kouluun, koska luulen että näillä tutkinnoilla mennään ihan ok loppuelämä. Siksi en myöskään tue opintotukien korotuksia, koulun ohella voi tehdä duunia ja elää ihan ok ja siltikin valmistua ajoissa.
En usko että suurin osa hoitajista on junnuna edes miettinyt koulua valitessaan yleisiä työoloja ja palkkoja, ala vaan on sattunut kiinnostamaan. Pitäisikö koulujen valistaa paremmin oppilaita "Luette nyt alalle, jolla ei tule olemaan kuin harvalla edes kohtuullinen palkka, työ on rankkaa ja uuvuttavaa, tervetuloa"?