Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, on kyllä. Mutta hassua lukea posteja näiltä yhden totuuden miehiltä. Täysin PeteH78-meininkiä.
Monelta näyttää jälleen menneen ohi kovaa ja korkealta. Tää väännettiin kyllä jo kertaalleen rautalangasta, mutta terroristiviittauksissahan ei oletettu, että Tehy olis uhkauksissaan tosissaan. Eikä sitä tarvitsekaan olettaa. Tätä on tietysti vaikea ymmärtää, mikäli vaan nylpyttää pilkkua, mutta varsinaisena pointtina silloin oli kuitenkin se, millä Tehy halus uhkailla. Eli, että se muka olis valmis jättämään vastasyntyneet lapset ja vakavasti vammautuneet kuolemaan, jollei sen jäsenille maksettais 25%:n korotuksia.jantunen7 sanoi:Tehyn toimien vertaaminen terrorismiin kyllä kieltämättä kuulostaa hurjalta, pienimielisten ihmisten katkeruudensekaiselta kommentoinnilta. Onko se nyt niin kurjaa, että hoitsut saavat hieman keskimääräistä suuremman korotuksen? Kuten todettua, kenenkään henkeä ei vaarannettu.
Kokeile huumoria joskus. Lukeeko kuvassa että _|omppa on myös tätä mieltä? Pongasin vain kuvan ja naurahdin, jaoin ilon.Voihan Suomen nuoriso ja sen tilannetajuttomuus.
Kokeile huumoria joskus. Lukeeko kuvassa että _|omppa on myös tätä mieltä? Pongasin vain kuvan ja naurahdin, jaoin ilon.
Olisiko joidenkin potilaiden henget vaarantuneet työtaistelun toteutuessa?
ihan järjetöntä (vieläkin) vääntää tästä asiasta.
"rahat tai henki" tais olla virallinen slogani, vai? Mitä terrorismi on?
nykyinen korotus on järkevä, mutta aikaisemmat vaatimukset noilla iskulauseilla meni mun mielestä "terrorismin" puolelle...
Olikohan se virallinen slogani vai jonkun yksittäisen idiootin neronleimaus? Ethän sinäkään voi tuollaista uskoa viralliseksi sloganiksi, vai voitko?
Todellakin järjetöntä vääntää tästä asiasta. Kukaan täysipäinen ihminen ei voi noita Tehyn toimia tosissaan verrata terrorismiin.
Sanovat vielä, että palkan suuruus on ammatinvalintakysymys. Nämä samat itkee täällä myös sitä, miten korkeastikoulutetut ovat palkkakuopassa. Se ei sitten olekaan ammatinvalintakysymys? Vittu, tekisivät nämä ns. korkeasti koulutetut jotain sen palkkakuoppansa eteen, jos niin vituttaa! Yhdistäisivät vaikka voimansa ammattiliitossa tai jotain. Tai sitten tekisivät sellaista työtä, joka tuottaa ja siitä voidaan maksaa parempaa palkkaa.
Olisit kertonut aiemmin, että et tiedä itsekään mistä puhut, niin tältäkin kinaamiselta oltaisiin vältytty.
Siis sinä et (muka) tajunnut mistä minä puhuin ja kieltäydyt vieläkin tajuamasta. Ja kinaaminen jatkuu...
Et ole nyt itse kovin asiapitoisena loogikkona esiintynyt, joten sinuna en menisi enää lisää tunteilemaan. Alkoi tuo asenteesi paistaa lopussa jo niin selvästi läpi, ettei se enää jäänyt kellekään muulle epäselväksi missä mennään.
Edit: siis ainut vikani olikin se etten lukenut ajatuksiasi...
-Skitsofrenia?
-Rajatila?
Edit: siis ainut vikani olikin se etten lukenut ajatuksiasi...
-Skitsofrenia?
-Rajatila?
Huomaa, että bioanalyytikkojen (tai hoitajien) koulutukseen tai työnkuvaan ei kuulu differentiaalidiagnostiikka.
Ootko sää oikeasti sitä mieltä, että tuo oma kommentointisi tähän ketjuun on pysynyt hirveän asiallisena?Edustan vain itseäni ja vastustan ASIATONTA loanheittoa jolla ammattiryhmääni haukutaan.
Siis ihan aikuisten oikeasti joku lääkäri viitsii tulla komppaamaan tuollaista keskustelua? Kuka oikea lääkäri viitsii tuossa asemassa käydä netissä provoilemaan jollekin terveysalan ihmisille? Minä en ole erotusdiagnostiikasta puhunut mitään. Enkä varsinkaan lääkärin ammatista.
Jos sinun tarkoituksesi oli päteä aloittamalla joku "bioanalyytikko vs. lääkäri keskustelu", niin huti meni. Minä voin ihan avoimesti todeta etten kuvittele ammatistani liikoja. Puolitoista vuotta ennen valmistumistani opiskelumotivaationi oli jo nollissa, mutta kun ei ole tapana jättää juttuja kesken, niin valmistuin kuitenkin ko. ammattiin. Kuten kerroin aion joka tapauksessa vaihtaa alaa, tavalla tai toisella. Tämän kerroin siksi, koska sinä tunnut olettavan minusta jotain muuta, ihan vain ammattini perusteella.
Edelleenkään en ole täällä pönkittämässä terveysalan ihmisten identiteettiä millään epärehellisillä keinoilla, enkä mitätöimässä kaikkien kollegoideni typeryyksiä. Edustan vain itseäni ja vastustan ASIATONTA loanheittoa jolla ammattiryhmääni haukutaan. Sinunkin annattaa muistaa että olimmepa netissä feikkejä tai aitoja, niin muokkaamme sen ryhmän mainetta johon kuulumme. Itse arvostan ihmisten käytöksessä tiettyä vanhan ajan herrasmiesmäisyyttä, kohteliaisuutta ja humaaniutta. (Niin kuin näkyy, minulla on vielä paljon opittavaa omista ihanteistani)
Kaikilta terveysalan edustajilta vielä erityisesti odottaisin tiettyä älyllistä nöyryyttä, josta seuraa tietty uskottavuus ja kunnioitettavuus kuin luonnostaan. Nämä kaikki ominaisuudet löytyvät myös sairaalassa mm. niiltä lääkäreiltä joita erityisesti arvostan ja jotka muutenkin nauttivat erityistä arvonantoa työyhteisössään. Sitä nolomminkin käyttäytyvää porukkaa on joka ammattiryhmässä, mutta minun mielestäni lääkäreissä heitä on vähemmistö. En tiedä kumpaan ryhmään nm. "Kinaasi" kuuluu tosielämässä, vai kuuluuko kenties wannabe-kerhoon (Itse kuulun ehdottomasti siihen).
Mitään katteettomia lupauksia ei ole käsittääkseni tehyn puolesta jäsenille luvattu. Kaikesta on tasan tarkkaan tiedotettu ja lähetetty kotiin kirjeitä. Kaikkea eivät vain hoitajat täälläkään ole paasanneet, mitä milloinkin tehy on jäsenilleen puhunut. En kokenut sitä tarpeelliseksi ainakaan itse. Tietenkin varmasti mukaan on mahtunut myös hoitajia, jotka eivät ole tilanteen tasalla aina olleet tai haluavat hoitaa asioita myös yksilötasolla ja ehkä eri tavalla.
Voin myös miltei väittää, ettei J. L-P ole tässä viime aikoina kovin taka-alalla ollut. Kyllä hän on ihan eturintamassa ollut vastaanottamassa tätä sontaa mitä on päälle satanut. (en ole mikään Jaana fani mutta ymmärrän ettei hänen roolinsa ole ollut helppo). Häntä verrataan pahimpaankin terroristini ja koko tätä liittoa ja sen jäseniä. Ja minkä kuvan rehellisesti hänestä olen saanut esim. tiedotustilaisuuksissa (tehyn omissa) hän ei todellakaan ole ajanut vain omia etujaan. Tietenkin joku väittää minua nyt hyväuskoiseksi ja aivopestyksi, koska en voi kai hyvällä tahdolla ajateltunakaan sanoa tällaista muka ihan oikeana mielipiteenäni tai että se voisi oikeasti olla totta. Varmasti jokainen hoitaja ajattelee ihan omilla aivoillaan tätä asiaa ja varmasti toisilla on eriäviä mielipiteitäkin.
Sekin on jotenkin kummallista, että samassa lauseessa voi KT sanoa, että tehty sopimus vastaa esim. Superin sopimusta eikä täten ole mikään erikoinen juttu, mutta samaan hyömyyn mainitaan kuitenkin, että Tehyn sopimus kaataa puolet kunnista vararikkoon. Samoin muut järjestöt, kuten Super, sanoo myös, että sopimukset ovat saman arvoisia, mutta kuitenkin haluavat osingoille, jos tehyläiset saavat enemmän. Kuulostaa ihmeelliseltä.