Sairaanhoitajien vaatimukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu
Millä perusteella naurettavan suuret?
Sairaanhoitajat vaativat palkankorotuksia perusteena mm. korkea koulutus ja palkkakuoppa. Sairaanhoitaja ei ole korkeakoulutettu. Sairaanhoitajista suurin osa on valmistunut entisistä sairaanhoito-opistoista ja osa nykyisitä AMK:ista(opistonimi vaihdettiin).

Sairaanhoitajat eivät ole palkkakuopassa. Sairaanhoitajien keskiansio on ~2400€. Jo tarjottu palkankorotus, jonka tehy hylkäsi, olisi nostanut sairaanhoitajien ansioita keskimäärin yli 300€, jolloin he olisivat tienanneet ~2700€/kk. mikä on selvästi yli suomalaisen keskiarvopalkan.

On myöskin epärealistista verrata sairaanhoitajan palkkaa vaikka paperimiehen palkkaan tai muun yksityisen sektorin palkkaan. Jos yksityinen yritys ei enää tuota tulosta, heitetään työntekijät kylmästi ulos toisin kuin kunnilla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käyttäytyvätkö aikuiset ihmiset näin?

Käyttäytyy ja IMO hyvä, että tuota työnantajapuolen pakkolakia kierretään niillä toimin, miten se on mahdollista. Kysymyksessä ei kuitenkaan ole mikään ihan painoarvoton lainpätkä, jos osaa hivenenkin pidemmälle tätä politiikkaa ja sen heijastevaikutuksia tulkita.
 
TLP sanoi:
Käyttäytyy ja IMO hyvä, että tuota työnantajapuolen pakkolakia kierretään niillä toimin, miten se on mahdollista.
Onhan toi ihan käsittämättömän lapsellista. Vaikkakin ay-piireissä varmasti ihan normaalin näköstä toimintaa.

TLP sanoi:
Kysymyksessä ei kuitenkaan ole mikään ihan painoarvoton lainpätkä, jos osaa hivenenkin pidemmälle tätä politiikkaa ja sen heijastevaikutuksia tulkita.
:lol2:Tulkitsepas nyt asiantuntijana vähän pidemmälle tätä politiikkaa ja niitä heijastevaikutuksia, niin saadaan kaikki oikein kunnolla nauraa.
 
Käyttäytyy ja IMO hyvä, että tuota työnantajapuolen pakkolakia kierretään niillä toimin, miten se on mahdollista.

Mites tuo poistuminen työpaikalta työvuoron aikana? Voisin kuvitella, että oma työnantajani saattaisi tehdä jotain ikävää jos juoksisin ulos kun osastopäällikkö tulee käymään...
 
Onhan toi ihan käsittämättömän lapsellista. Vaikkakin ay-piireissä varmasti ihan normaalin näköstä toimintaa.

Jep, työnantajapiireissä vielä yleisempää.

:lol2:Tulkitsepas nyt asiantuntijana vähän pidemmälle tätä politiikkaa ja niitä heijastevaikutuksia, niin saadaan kaikki oikein kunnolla nauraa.

Luulis sun, kaikkien kapitalistien äidin tuntevan työreformin. Selitä sinä, kun niin kaikkitietävä ja yksinoikeudellisen jumalainen otus olet, että mikä tässä ei ole esiaste reformille ?

Tiedätkö mitä tuo reformi edes sisällään pitää, vai pitääkö googlettaa ? Jotenkin vaan tuntuu tuo sinun 'asiantuntevuus' ja 'laajemmalla skaalalla tapahtuva ajattelukyky' useasti pätkivän yksiselitteisen euromaanisen putkikatseen ulkopuolella.
 
Mites tuo poistuminen työpaikalta työvuoron aikana? Voisin kuvitella, että oma työnantajani saattaisi tehdä jotain ikävää jos juoksisin ulos kun osastopäällikkö tulee käymään...

Minkäs sille mahtaa, jos se tauon aikana tulee ?
Jos on luvatta pois töistä, niin kannattanee palata ennen 7 arkipäivän kulumista, ettei työantajalle tule purkuoikeutta työsuhteeseen. Mikäli siis haluaa säilyttä työsuhteen, josta voi irtisanoutua.
 
Minkäs sille mahtaa, jos se tauon aikana tulee ?
Jos on luvatta pois töistä, niin kannattanee palata ennen 7 arkipäivän kulumista, ettei työantajalle tule purkuoikeutta työsuhteeseen. Mikäli siis haluaa säilyttä työsuhteen, josta voi irtisanoutua.

Heh, jotenkin en usko, että määräyksiä jakava henkilö olisi paikalla ainoastaan sen aikaa, että hoitajat voivat pitää lakisääteiset tauot juuri sinä aikana... :whip:

Eipä tosin, jos parin päivän päästä on joka tapauksessa työtön, niin samahan se olisi jäädä kotiin suoraan.
 
TLP sanoi:
Luulis sun, kaikkien kapitalistien äidin tuntevan työreformin. Selitä sinä, kun niin kaikkitietävä ja yksinoikeudellisen jumalainen otus olet, että mikä tässä ei ole esiaste reformille ?
Siis ongelmana sun mielestä on suppeasti se, että tämä on esiaste työreformille? Tän paremmin et osaa sitä meille putkikatseisille selvittää? Pura nyt vähän laajemmin niitä ongelmien syitä. Vähän veikkaan, että tän sijasta kuullaan vaan selityksiä, miksi niitä ei nyt vaan voi antaa.

TLP sanoi:
Tiedätkö mitä tuo reformi edes sisällään pitää, vai pitääkö googlettaa ? Jotenkin vaan tuntuu tuo sinun 'asiantuntevuus' ja 'laajemmalla skaalalla tapahtuva ajattelukyky' useasti pätkivän yksiselitteisen euromaanisen putkikatseen ulkopuolella.
Oota mä googletan. Menee hetki. :D Näissä keskusteluissa paskapuheen spottaamiseen ei tosin kummosta asiantuntemusta tai laajaa-ajattelukykyä vaadita.

Mulle on vastavuoroisesti susta vaan jäänyt se kuva, että kuten muutama muu aateveli, tykkäät tyypillisesti paasata jonkun täysin lasit silmillä paahdetun version. Asiaa ei juuri mitään ja sekin aina aatteen väreissä. Mikä on tietysti ymmärrettävää, mutta hauskaa siitä tekee kun loppuun pitää yleensä heittää jotain tyyliin "ei kaikki ole niin mustavalkoista" tai "jos omais laajempaa ajattelukykyä". Vähän sama kun salilla joku 18v säbä jannu käy ottaan penasta hirveellä rimpuilulla satasella ykkösen ja sen jälkeen pomppaa ylös pällisteleen, että näkikö kukaan. Vähänkö oon kova jätkä! Salin taso ei välttämättä ole kummonen, mutta kyllä sielläkin nyt satasella tehdään useimpien toimesta jatkuvasti sarjaa...
 
Käyttäytyvätkö aikuiset ihmiset näin?

Voin kuvitella hoitsut juoksemassa käytävillä kädet korvilla huutaen: PÄLÄLÄLÄLÄLÄLÄLLÄLÄLÄLÄ, EN KUULE, PÄLÄLÄLÄLÄLÄLÄLÄ!
 
SniffDaddy sanoi:
Oletko ikinä huomannut, että teet itse täysin samaa?
:D Mä vittuilen kyllä ihmisten yksinkertaisuudesta(huom. tääkään ei tietenkään kerro mitään mun fiksuudesta, kaikki kun on suhteellista), mutta muita objektiivisemmiksi en ole viestejäni väittänyt. Tää on ollut erityisesti sun ja TLP:n heiniä. Tosin ilman mitään merkittäviä meriittejä kummallakaan. Kunhan huutelette.

Sillon kun mä vittuilen yksinkertaisuudesta, mä tarjoan myös selityksiä siihen, mitä mun mielestä ei ole otettu huomioon. Et löydä yhtään viestiä, missä mä olen pelkästään kuvitellut omaavani jonkun toisen laajemman näkökulman ja kun sitä on kysytty, niin en olisi sitä myös perustellut.

Se, että miten vitun väärässä mun "hienot ideat" lopulta on, ei ole homman pointti. Vaan se, että kun kukkoillaan, niin myös sitten selitetään(tai vähintään ollaan valmiita selittämään) se oma hienoakin hienompi mielipide kunnolla auki(tai tarjoaan edes jotain konkreettista). Kuinka typerä se ikinä onkaan. Siinä on iso ero vittuillaanko asiapohjalta, vai kukkoillaanko vain ilmoituksen tasolla, että mä nyt katsonkin poijjaat asioita teitä objektiivisemmin ja laajemmin, mutta en nyt sitä teille vaan perustele. lällällääää!!:lol2:
 
Valtiolla täytyy olla 5 viikon aikana muita keinoja estää työtaistelu kuin pakkolaki. Et kyllä edelleenkään tuota kovin vakuuttavaa tekstiä.
Mitäköhän keinoja?

ja oli se teksti sit vakuuttavaa tai ei, niin kannattaa kritisoida niitä kohtia joista on eri mieltä (jos pystyy) niin saa vähän lisää ulottuvuutta tähän "miksi valtio ei tee mitään?!? - miksi valtio sääti pakkolain?!?" -huuteluun, varsinkin kun ottaa huomioon että valtion kanssahan ei tessejä neuvotella, mutta valtion asukkaiden hyvinvointi kuitenkin on loppupeleissä valtion vastuulla
 
TLP sanoi:
Käyttäytyy ja IMO hyvä, että tuota työnantajapuolen pakkolakia kierretään niillä toimin, miten se on mahdollista. Kysymyksessä ei kuitenkaan ole mikään ihan painoarvoton lainpätkä, jos osaa hivenenkin pidemmälle tätä politiikkaa ja sen heijastevaikutuksia tulkita.
Siltä varalta, ettei huumori aiemmin riittänyt, niin sama hieman asiallisemmassa muodossa. Mitä tarkoitat hivenen pidemmällä tulkinnalla?

Tähän mennessä, et ole kertonut mitään konkreettista, vaan tosta ylläolevasta ja sun seuraavasta viestistä voi vetää vain sen johtopäätöksen, että tarkoituksena oli pelkästään päteä ilman mitään asiapohjaa. Plus mahdollisesti halusit liittää mielikuvatasolla tähän lakiin samoja tuntoja, mitä joillakin ihmisillä on työreformia kohtaan, edelleen vailla mitään perusteluita. Mikä on vaan ay-liikkeelle tyypillistä pintapuolista termeillä kikkailua, eikä todellakaan vaadi ylipäätään edes minkäänlaista ajattelua. Puhumattakaan mistään "pintaa syvemmästä analyysistä".
 
Valtiolla ei ole kuulemma laittaa rahaa kunnille palkkauksiin, mutta samaan aikaan maksetaan samansuuruinen potti (kuin tämä "Kokoomuksen historiallinen tasa-arvoerä") Englannin EU-jäsenmaksuihin ja kokonaisuudessaan 668 miljoonaa kehitysapuun..

Kommentoikaa kokoomus-jugend tätä.

Hoitajien työtä on turha taas kommentoida sen kummemmin, jos ei siitä mitään tiedä.

Kokoomuksesta sen verran, että kaikille lienee selvää millä eväin he ratsastivat "vaalivoittoon", vaikkei "pilkunnussimisensanatarkasti500euroaehkäluvattumuttaannettiinymmärtää".

Tehyn vaatima 24% on paljon, mutta siitä on varmasti varaa tinkiä, koska luultavasti kumpikin osapuoli joutuu taipumaan. 24%:stä on helpompi pudottaa, kuin vaikkapa 15%:sta..

Niin, ja en ole SDP:n tai minkään puoluekirjan omaava, enkä sairaanhoitaja, enkä kunnallisella.
 
Tässäkään ei ole kyllä mistään työreformista kyse. Lain tarkoitus on, että yksikään ammattikunta ei pääse kiristämään palkkojaan ihmishengillä. Tämä laki sitäpaitsi aiheuttaa työnantajalle todella paljon vaivaa, joten se ei todellakaan tee työtaistelusta hampaatonta.

Jokuhan voi väittää, että kyseessä ei ole työtaistelu, koska jokainen hoitaja on itse irtisanoutunut, mutta väittäisin tuon olevan paskaa. Irtisanoutumisethan on masinoitu AY-liikkeestä, joten toimenpide on työtaistelu eikä mitään muuta.

Mitä lakkoihin yleensä tulee, niin lakot ovat aina rasite sekä työnantajalle, että lakkoilijalle, mikä käytännössä johtaa siihen, että kummatkin haluavat sopua. Tämä siis ruokkii kompromissiratkaisua. Tämä "valtion pitäisi voida tehdä jotain" väittämä on siitä naurettava, että jos lakkoilijat päättävät, etteivät taivu kompromisseihin, niin he eivät sitä tee ennen lakon alkua, koska vasta silloin heidän oma asemansa heikkenee oleellisesti ja kompromissit alkavat maistua.

Tätä tilannetta voi vaikka verrata hyvin riitaisaan perinnönjakoon, jossa kaikki haluavat jotain ja kukaan ei taivu. Olen sattunut itse olemaan mukana sellaisessa ja mitään ei ole niissä tehtävissä ilman oikeuden väliintuloa.
 
Valtiolla ei ole kuulemma laittaa rahaa kunnille palkkauksiin, mutta samaan aikaan maksetaan samansuuruinen potti (kuin tämä "Kokoomuksen historiallinen tasa-arvoerä") Englannin EU-jäsenmaksuihin ja kokonaisuudessaan 668 miljoonaa kehitysapuun..

Kommentoikaa kokoomus-jugend tätä.

Hoitajien työtä on turha taas kommentoida sen kummemmin, jos ei siitä mitään tiedä.

Vaikken jäsenkirjaa omistakaan enään niin vastaillaan nyt sitten.

Kehitysapua voisi kyllä periaatteessa tarkistaa alaspäin, mutta suomi taitaa kyllä olla jossain vaiheessa sitoitunut ainakin periaatteellisella tasolla kantamaan huolta huonompiosaisista. Ja ikävä kyllä homma ei etene niin, että eräänä päivänä huomataan että tarvitaan rahaa hommaan X, joten lopetetaan homma Y.

Viitsisitkö vähän avata tuota englannin EU jäsenmaksua. Älä kuitenkaan unohda ottaa huomioon EU jäsenyyden tuomia seurannaisvaikutuksia, muuten näkökulmasi ei ole tarpeeksi laaja.
 
Valtiolla ei ole kuulemma laittaa rahaa kunnille palkkauksiin, mutta samaan aikaan maksetaan samansuuruinen potti (kuin tämä "Kokoomuksen historiallinen tasa-arvoerä") Englannin EU-jäsenmaksuihin ja kokonaisuudessaan 668 miljoonaa kehitysapuun..

Kommentoikaa kokoomus-jugend tätä.

Hoitajien työtä on turha taas kommentoida sen kummemmin, jos ei siitä mitään tiedä.

Kokoomuksesta sen verran, että kaikille lienee selvää millä eväin he ratsastivat "vaalivoittoon", vaikkei "pilkunnussimisensanatarkasti500euroaehkäluvattumuttaannettiinymmärtää".

Tehyn vaatima 24% on paljon, mutta siitä on varmasti varaa tinkiä, koska luultavasti kumpikin osapuoli joutuu taipumaan. 24%:stä on helpompi pudottaa, kuin vaikkapa 15%:sta..

Niin, ja en ole SDP:n tai minkään puoluekirjan omaava, enkä sairaanhoitaja, enkä kunnallisella.

Monet EU:hun menevät maksut ovat EU-jäsenyyden sitomia, joten Suomi ei voi vain sanoa, että nämä rahat menevät nyt hoitajille. Toisin sanoen tätä mainitsemaasi rahaa ei ole, koska se on jo lain nojalla sidottu tiettyyn tarkoitukseen. Mitä kehitysapuun tulee, niin mikäköhän mekkala siitä syntyisi? Olisiko oikein maksaa Suomessa "köyhälle" sairaanhoitajalle rahaa ottamalla rahat pois maailman köyhimmiltä ihmisiltä?

En ole itse mikään kehitysavun puolesta puhuja, mutta Suomi kyllä maksaa nyt jo hyvin vähän kehitysapua. Lisäksi jos nämä rahat otettaisiin pois kehitysavusta, niin niille löytyisi kyllä moraalisesti huomattavan paljon parempia käyttötarkoituksia kuin maksaa ne ihmisille, jotka jo nyt ovat suht hyvässä jamassa.
 
Noista EU-jäsenyyden mukanaan tuomista eduista & taakoista voisi joku valaista lisää, vaikka omassa ketjussaan.
Meitä tavan kansalaisia kiinnostaa eniten, että rahaa sinne laitetaan, vaikka "sitä ei ole".
Maanviljelijöiltä voi myös varmaan kysyä EU mukanaan tuomista eduista..

Anyway, kehitysapua voisi "tarkistaa". Luulen, että tässä on kyseessä "imago-juttu". Se on ok, mutta ehkä tarkistuksen paikka. Sinänsä hauskaa naksu, että pidät 668 miljoonaa "hyvin vähänä" kehitysavun suhteen, kun täsä nyt puhutaan hoitajien palkoista..Imago=sama koskee jo tätä "pyhäksi tullutta" valtionvelan lyhentämistä osittain. (onhan totta muuten hyvä lyhentää, jos sitä massia nyt on) Rahaa on ;)


Moraalista sen verran, että kovat on aseet molemmilla osapuolilla. Ei hoitajat ketään vahingoittaa halua (vaikka jotkut pennut täällä moista toitottaa) ja ei varmaan työnantajakaan tai valtio pidä "rahaa tärkeämpänä kuin terveydenhuollon toimimista"..
 
Anyway, kehitysapua voisi "tarkistaa". Luulen, että tässä on kyseessä "imago-juttu". Se on ok, mutta ehkä tarkistuksen paikka. Sinänsä hauskaa naksu, että pidät 668 miljoonaa "hyvin vähänä" kehitysavun suhteen, kun täsä nyt puhutaan hoitajien palkoista..Imago=sama koskee jo tätä "pyhäksi tullutta" valtionvelan lyhentämistä osittain. (onhan totta muuten hyvä lyhentää, jos sitä massia nyt on) Rahaa on ;)

Voisit itsekin ottaa asioita selvää. Kun puhutaan siitä, että Suomi maksaa vähän kehitysapua se tarkoittaa sitä, että Suomen kehitysapuun menevä osuus BKT:sta on pienempi kuin monilla muilla länsimailla. Tämä ei siis tarkoita sitä, että summana 668 miljoonaa olisi vähän rahaa.

Et tuntunut ollenkaan tajuavan sitä mitä tarkoitin sillä, että tuota mainitsemaasi rahaa ei ole. Jos esim. asut vuokralla ja vuokra on 500€/kk, niin kuukauden alussa kun saat palkan, niin siellä on se 500€, mutta tämä ei tarkoita, että voisit kuluttaa sitä rahaa, koska se on jo "korvamerkitty", koska sillä on maksettava tämä vuokra. Käyttörahana siis tuota rahaa ei ole.

Mitä velan maksuun tulee, niin velan määritelmä on lainattu summa rahaa, joka maksetaan takaisin. Kannattaa huomioida, että tuo maksetaan takaisin on tuossa aika oleellista. Jotenkin ihmiset tuntuvat unohtavan, kun valtiosta puhutaan, että ne velat on myös maksettava eikä niitä voi loputtomasti ottaa lisää.
 
Back
Ylös Bottom