Sairaanhoitajien vaatimukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu
Yhdellä kirjatentillä voitais kouluttaa parhaista leikkaussalihoitajista kirurgeja ja siinä olis lääke meidän leikkausjonoihin.

joo, tähän lauseeseen on pakko luovuttaa, ja nostaa kädet pystyyn.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ministeriö ei jatka sairaanhoitajien muuntokoulutuksen rahoitusta

Tiivistelmä:
Opetusministeriö ei jatka sairaanhoitajien muuntokoulutuksen rahoittamista. Ministeriö katsoi, ettei muuntokoulutus olennaisesti nopeuta opiskeluaikaa lääkäriksi. Lisäksi tutkinnon kustannukset ovat korkeat. Turun yliopistossa annetun muuntokoulutuksen yksi tavoite oli helpottaa lääkäripulaa. Määräaikainen koulutus alkoi 2003 ja päättyi viime vuonna.

Media: STT , Helsingin Sanomat, Kaleva
Päivämäärä: 17.4.2007

Lääkärit tässä suojelee vain omia työpaikkojaan. Jos hoitajat ei olis terveydenhuollon tärkein tukipilari, ei hallitus tässä valmistelisi pakkotyölakeja.

Lääkärit tässä suojelee vain omia työpaikkojaan. Jos hoitajat ei olis terveydenhuollon tärkein tukipilari, ei hallitus tässä valmistelisi pakkotyölakeja.

Mä nostan taas tämän kohdalla kädet pystyyn.

No jos sä olet vaikka seurannut hoitajana 1000 jotain tietyntyyppistä leikkausta sen kirurgin vieressä, niin etköhän sä jo pikku hiljaa osais tehdä sen leikkauksen ihan ittekin. Pieni jatkokoulutus vaan. Kyllä ne pätevimmät hoitajat jo jotain tietää, tuskin ne silmiään on kiinni pitäneet.

Ja nämä pätevät on nyt niitä irtisanoutuneita, eikä heillä ole muuta keinoa saada haluamaansa palkankorotusta. Ja sekin estetään kohta jollain pakkotyölailla.

haha nyt tuli kyllä aika odottamaton käänne. kädet ilmaan!

e: ja näköjään vielä paranee :D:D

Ja kun täällä on keskusteltu hoitajien keskiarvopalkosta, miksi lääkäreiden keskiarvopalkat on pannassa?

Ei täällä ole sanottu ettei voitais keskustella keskiarvopalkoista. Mä lähinnä älähdin sille, ettei ne lääkärit saa vain pari vuotta pidemmällä koulutuksella sitä tuplapalkkaa, niinkuin väitit, vaan siinä on aika paljon isompi tinki kouluttautua.

No jos sä olet vaikka seurannut hoitajana 1000 jotain tietyntyyppistä leikkausta sen kirurgin vieressä, niin etköhän sä jo pikku hiljaa osais tehdä sen leikkauksen ihan ittekin. Pieni jatkokoulutus vaan. Kyllä ne pätevimmät hoitajat jo jotain tietää, tuskin ne silmiään on kiinni pitäneet.

Ei juma! Mä oon kattonu telkkarista kaikki formulakisat Keken maailmanmestaruudesta saakka! Oon siis varmasti parempi kuski kuin se tai Kimi! Mikä on sen Denniksen puhelinnumero? Alonson jättämä paikka on mun :dance:

Provopeikon tuoksu tänne asti leijuu, ei muistuta otus tuo Helinä keijuu.

Vai leijuuko sittenkään? Nythän voidaan kouluttaa kaikista taksikuskeista, vartijoista, ja potilaista sairaanhoitajia jonkun yksinkertaisen tentin avulla. Aktiivisuus ja laaja kokemusperäinen tieto korvaavat mahdolliset muodolliset puutteet.. :D

Edit: taisin juuri keksiä ratkaisun ongelmaan..

Toi pakkotyölaki olisi mielenkiintoinen ajatus demokraatisessa ja vapaassa valtiossa. Voidaanko lailla määrätä vapaita yksilöitä tekemään työtä, josta se irtisanoutui irti. Varsinkin, mikä on rangaistus lain rikkomisesta. Raahaako poliisi hoitajat himasta töihin vai pistetäänkö hoitsut vankilaan? Sakko siitä, että se ei enää halua tehdä alan töitä?

Toki nyt on kyseessä työtaistelukeino, mutta jos nyt jokainen hoitsu kävisi henk. koht. irtisanoutumassa ilman Tehyä, mitä sitten tehdään?

Toki nyt on kyseessä työtaistelukeino, mutta jos nyt jokainen hoitsu kävisi henk. koht. irtisanoutumassa ilman Tehyä, mitä sitten tehdään?

No sitten ei ainakaan pitäisi kuunnella ininää siitä että virkoja ei saa laittaa avoimeen hakuun... IMO se on joko tai; joko ollaan liittona yhteisessä toimenpiteessä, tai sitten ollaan yksittäisenä työntekijänä jota ei ehkä voi pakottaa duuniin mutta joka ei myöskään voi nojata liittoon ja vaatia luovuttamaansa virkaa takaisin.

TEHY on virallisesti ensimmäisen tulkinnan takana joka taas (edelleen imo) vie pois pohjaa siltä väitteeltä että tässä oltaisiin jonkin fasistilain voimalla raahaamassa yksittäisiä duunareita takaisin.

Toi pakkotyölaki olisi mielenkiintoinen ajatus demokraatisessa ja vapaassa valtiossa.

Vastustan pakkotyölakia, mutta kannatan lakiin kirjattua auttamispakkoa, jos sillä pelastuu ihmishenki.

En myöskään usko nielemättä Tehyläisten väitettä siitä, että vapaaehtoislistoille tuli sattumalta ja pääosin noita ihmishenkien kannalta kriittisimpiä hoitajia. Siksi ymmärrän myös hallituksen ratkaisua alkaa pohtimaan pakkotyölakia.

Ja tosiaan apinaa koijattiin.;)

Puhe oli korotuksista, eikä yleisesti palkan tasosta.

Käsittääkseni sairaanhoitajille tarjottiin jo likipitäen vastaavansuuruisia korotuksia kuin lääkäreille? Mikä oli etteivät ne kelvanneet?

Käsittääkseni sairaanhoitajille tarjottiin jo likipitäen vastaavansuuruisia korotuksia kuin lääkäreille? Mikä oli etteivät ne kelvanneet?

Käsittääkseni hoitajien 12,7 olisi ollut suurempi kuin lääkäreiden vajaa 11%. Tehy vaan ei olisi kohdistanut korotuksia oikeasti pienituloisille, joten nyt voidaan vinkua lääkäreiden 17 prosentista...

Täälläkin on hyvin huomattu, että tiettyihin kommentteihin ei tule vastauksia =)

Toisaalta vähän voisi "palkankorotusten vastujat" tarkistaa linjaansa.Esim Maulukalle vittuilu oli vähän turhaa, hänen teksteistään ei sentään paistanut läpi mikään hurmoshenkisyys vaan myönsi kiltisti olleensa väärässä.

Nälkä kasvaa syödessä ja silloin on taottava kun rauta on kuumaa.

En usko että on muita syitä, nyt on hoitajien tuhannen taalan paikka saada lisää liksaa.

Käsittääkseni sairaanhoitajille tarjottiin jo likipitäen vastaavansuuruisia korotuksia kuin lääkäreille?

2% suurempia jos tarkkoja ollaan.

Edit: ja jos vielä tarkempia ollaan niin 2 prosenttiyksikköä...

Helvetti, mä olen katsonut kaikki teho-osaston jaksot ja siihen päälle sikakon lääkäreitä ja muita sairaalasarjoja. Taidankin varata ajan sinne kirjatenttiin. Kohta suomi pursuaa päteviä lääkäreitä. Itse taidan suunnatta joko Norjaan tai Englantiin, siellä on kuulemma hyvät palkat :hyper:

Pakkotyölaki voidaan säätää, mutta sen toimeenpano on käytännössä mahdotonta. Se on ihan sama mitä siellä eduskunnassa rustataan paperille, sillä jos ihminen päättää jäädä aamulla kotiin, niin valtio on täysin voimaton estämään häntä millään järkevällä tavalla.

Ja jos tuollainen laki tulee, niin kuka enää haluaa opiskella alalle, jossa olisi käytössä laillistettu pakkotyö.

Suositut

Back
Ylös Bottom